48 valandų „Chrono“ greičio ruožas: ką tai reiškia ir kada startuos lietuviai?
Mykolas Paulavičius | Komandos nuotr.
Sekmadienį, jau pačioje Dakaro pradžioje, organizatoriai numatė atsijoti dalyvius ir surengs 48 valandų „Chrono“ greičio ruožą, kuris tęsis dvi dienas.
48 valandų „Chrono“ greičio ruožas – vienas sudėtingiausių šių metų iššūkių. Šis etapas, prasidėjęs sausio 5-osios rytą, tęsis dvi dienas, per kurias dalyviai turės įveikti 1 057 km, iš kurių 965 km sudaro specialūs greičio ruožai.
Šio etapo ypatybė – lenktynininkai privalo sustoti pirmoje pasitaikiusioje poilsio zonoje (iš viso jų yra šešios) po 17 valandos vietos laiku. Kitą rytą jie tęsia likusią specialiojo ruožo dalį.
Negana to, automobiliai ir motociklai važiuos skirtingais keliais, todėl keturių ratų transporto priemonės negalės pasinaudoti motociklininkų vėžiomis.
Svarbu paminėti, kad šis etapas vyksta be išorinės techninės pagalbos, todėl dalyviai turi patys spręsti iškilusias technines problemas. Tai reikalauja ne tik vairavimo įgūdžių, bet ir mechaninių žinių bei gebėjimo greitai priimti sprendimus sudėtingose situacijose. Jie taip pat nežinos kitų ekipažų rezultatų, kadangi jų telefonai ir kita panaši įranga bus užplombuoti.
Ką apie 48 valandų greičio ruožą sako organizatoriai?
2024 m. Dakaro ralyje pristatytas novatoriškas 48 valandų „Chrono“ greičio ruožas remiasi paprasta idėja: suderinti ištvermės ir našumo iššūkius, įveikiant tūkstantį kilometrų dykuma per dvi dienas.
Kai laikrodis išmuš penktą valandą, dalyviai turės sustoti artimiausioje iš šešių poilsio zonų, kurios yra išdėstytos greičio ruožo trasoje. Tuo metu visus apgaubs nežinomybė – dalyviai bus atskirti nuo pasaulio. Žmonės stebės naujai atvykstančius, spėlios apie tuos, kurių dar nėra... Tačiau niekas nėra tikra. Viskas, kas lieka – mėgautis nakvyne po žvaigždėtu dangumi ir dalintis kuklia vakariene su tiesioginiais varžovais. Kitą rytą starto signalas bus duotas auštant kiekvienoje poilsio zonoje, o lenktynininkai tęs trasą, vengdami pernelyg apkrauti savo techniką. Tai tikroji ralio reido patirtis.
Pirmasis šio formato išbandymas 2024 m. išblaškė dalyvius po „Tuščiojo kvartalo“ kopas, tačiau antrasis 48 valandų „Chrono“ greičio ruožas vyks įvairesnėje vietovėje į šiaurę nuo Bišos. Nors kopos čia nėra tokios bauginančios, bendras sudėtingumo lygis beveik nepasikeitė. Dauguma dalyvių kasdien turės įveikti apie šimtą kilometrų kopų.
Šis dviejų dalių etapas taip pat taps pirmuoju, kai motociklų ir automobilių greičio ruožai vyks skirtingomis trasomis – tai tęsis viso greičio ruožo metu. Motociklininkai galės važiuoti, nesibaimindami automobilių, kurie galėtų bandyti juos aplenkti. Tuo tarpu šturmanų vaidmuo taps dar svarbesnis – jų navigaciniai įgūdžiai bus lemiamas veiksnys.
Motociklų greičio ruožo informacija (motociklams – pilkas kelias):
Motociklų klasės lietuviai:
41 pozicija, 7.07:30 val. Nerimantas Jucius („HT RALLY RAID“) | Bendra įskaita: 41 vieta, +01:07:24
44 pozicija, 7.09 val. Arūnas Gelažninkas („HOTO FACTORY RACING“) | Bendra įskaita: 43 vieta, +01:08:38
67 pozicija, 7.20:30 val. Modestas Siliūnas („Flexit GO - AG Dakar school“) | Bendra įskaita: 68 vieta, +01:56:08
111 pozicija, 7.42:30 val. Gediminas Šatkus („AG DAKAR SCHOOL - DUBAI“) | Bendra įskaita: 113 vieta, +03:32:14
112 pozicija, 7.43 val. Mykolas Paulavičius („JOYRIDE RACE SERVICE“) | Bendra įskaita: 112 vieta, +03:30:09
Automobilių greičio ruožo informacija (geltonas kelias):
Automobilių klasė
33 pozicija, 7.10 val. Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas („X-RAID MINI JCW TEAM“) | Bendra įskaita: 33 vieta, +00:27:38
34 pozicija, 7.11 val. Benediktas Vanagas ir lenkas Szymonas Gospodarczykas („GURTAM TOYOTA GAZOO RACING BALTICS“) | Bendra įskaita: 34 vieta, + 00:27:42
38 pozicija, 7.15 val. Rokas Baciuška ir ispanas Oriolas Mena („OVERDRIVE RACING“) | Bendra įskaita: 58 vieta, +02:20:25
49 pozicija, 8.00 val. Gintas Petrus ir Darius Leskauskas („PETRUS RACING TEAM“) | Bendra įskaita: 48 vieta, +01:03:10
Sunkvežimių klasė
5 pozicija tarp sunkvežimių, 78 tarp automobilių, 7.55 val. Vaidotas Žala, navigatorius iš Portugalijos Paulo Fiuza ir mechanikas iš Nyderlandų Maxas Van Grolas („Skuba Team DE Rooy FPT“) | Bendra įskaita: 5 vieta, +00:22:07
„Challenger“ klasė
4 pozicija tarp „Challenger“ dalyvių, 45 tarp automobilių, 7.19:30 val. Saudo Arabijos vairuotojas Salehas Alsaifas ir Albertas Veliamovičius („DARK HORSE“) | Bendra įskaita: 4 vieta, +00:14:21
„Classic“ klasė
56 pozicija, 8.05 val. Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius („OVOKO Rally Team“) | Bendra įskaita: 13 vieta, 88 baudos taškai
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.