2025 m. Dakaro lietuviai: įdomiausia informacija prieš startuojant sunkiausiose pasaulio lenktynėse
Vaidotas Žala, Benediktas Vanagas ir Rokas Baciuška | Organizatorių nuotr.
2025-ųjų Dakaro ralis žada tapti vienu įsimintiniausių Lietuvos automobilių sporto istorijoje – šį kartą Saudo Arabijos dykumoje startuos net 11 lietuvių lenktynininkų, o kartu su šturmanais mūsų šalies atstovų skaičius sieks net 15!
Būsimame Dakare išvysime nuo patyrusių vilkų iki naujų veidų, o Lietuviai varžysis įvairiose klasėse – nuo motociklų iki istorinių automobilių ir kiekvienas jų turi savo tikslą: vieni sieks podiumo, kiti – įgyti neįkainojamos patirties ir tiesiog pasiekti finišą.
Šių metų Dakare bus matomi puikiai pažįstami vardai – Vaidotas Žala, Benediktas Vanagas, Rokas Baciuška, Gintas Petrus ar Arūnas Gelažninkas – tačiau prie jų prisijungs ir ambicingi naujokai. Kiekvienas startas Dakare – tai ne tik lenktynės, bet ir kova su savimi, gamtos stichijomis bei techniniais iššūkiais.
„Sportas.lt“ surinko Dakaro organizatorių pateikiamą informaciją apie visus Lietuvos sportininkus ir savo skaitytojus supažindina su jų pasiekimais, pasiruošimu ir lūkesčiais prieš vieną didžiausių metų iššūkių.
T1+ automobilių klasė:
Benediktas Vanagas ir lenkas Szymonas Gospodarczykas („GURTAM TOYOTA GAZOO RACING BALTICS“)
Automobilis: „Toyota GR DKR Hilux EVO T1 Ultimate“
Klasė: „T1+: Prototype Cross-Country Cars 4x4“
B.Vanago pasiekimai: 2013 m. – 65 vieta, 2014 m. – 35, 2015 m. – 24, 2016 m. – 26, 2017 m. – nefinišavo, 2018 m. – 30, 2019 m. – 11, 2020 m. – 15, 2021 m. 12, 2022 m. – nefinišavo, 2023 m. – nefinišavo, 2024 m. – 8.
Faktai apie B.Vanagą iš Dakar.com:
– B.Vanagas – vienas žinomiausių lenktynininkų iš automobilių sportu garsėjančios Lietuvos, Dakare debiutavo 2013 m. Jo pirmasis išbandymas ralio maratonuose įvyko 2009 m. „Silk Way Rally“ lenktynėse.
– 47-erių sportininkas pastaraisiais metais nuolat gerino savo rezultatus ir 2024 m. Dakare pasiekė geriausią visų laikų lietuvių rezultatą „Ultimate“ klasėje – 8-ąją vietą. Tai taip pat buvo pirmasis Baltijos šalių (Lietuvos, Latvijos ar Estijos) vairuotojo patekimą į dešimtuką. Iki tol jis arčiausiai šio pasiekimo buvo 2019 m., kai liko vos penkiomis sekundėmis nuo geriausiųjų dešimtuko.
– Nuo 2021 m. B.Vanagas lenktyniauja su gamyklinės „Toyota Gazoo Racing“ Baltijos regiono komandos parama.
– B.Vanagas ne tik pats varžosi, bet ir dalijasi patirtimi su kitais Dakaro dalyviais, o kartais net parduoda savo automobilius kolegoms iš regiono.
– Jo lenktyninis automobilis yra pramintas „Juoduoju vanagu“. Šių metų „Toyota Hilux“ vadinama „Black Hawk 8.5“ – evoliucinį pernykščio modelio versija.
– Iš 12 dalyvavimų Dakare B.Vanagas finišą pasiekė devynis kartus. Vienas įspūdingiausių pasitraukimų įvyko 2022 m., kai po didelės avarijos jis ir šturmanas Filipe Palmeiro liko nesužaloti. Taip pat 2015 m. Dakare jis pateko į geriausiųjų 25-uką, nepaisant to, kad savaitę lenktyniavo su keturiais lūžusiais rankos kaulais.
2025 m. Dakaro ambicijos:
B.Vanagas: „Po 2024 m. Dakaro jaučiausi dviprasmiškai. Viena vertus, buvau laimingas – Baltijos šalių lenktynininkai dešimtmetį siekė patekimo į Dakaro dešimtuką ir tai buvo tikrai didelė kova. Pagaliau savo dvyliktame Dakare finišavome aštunti. „Juodasis vanagas“ nusileido! Tai buvo fantastiškas rezultatas. Tačiau tada pradedi galvoti, ką daryti toliau. Psichologiškai dešimtuko riba buvo viena siena, kurią reikėjo pralaužti. Kita siena – penketukas. Mes privalome patekti į penketuką, tada į trejetuką, o galiausiai – laimėti Dakarą! Tai labai didelis iššūkis. Reikia svajoti atsakingai, nes svajonės pildosi.
2025 m. nebus lengva, nes mes vis dar esame nedidelė privati komanda. Mes atnaujiname savo T1+ „Hilux“ į EVO versiją, todėl manau, kad galime varžytis su stipriausiais „Toyota“ vairuotojais. Kitaip tariant, mes žengiame mažais, bet tvirtais žingsniais į priekį“, – Dakar.com sakė B.Vanagas.
Rokas Baciuška ir ispanas Oriolas Mena („OVERDRIVE RACING“)
Automobilis: „Toyota GR DKR Hilux EVO T1 Ultimate“
Klasė: T1+: Prototype Cross-Country Cars 4x4
R.Baciuškos pasiekimai: 2022 m. (SSV) – 3 vieta (2 etapų laimėtojas), 2023 m. (SSV) – 2 vieta (3 etapų laimėtojas), 2024 m. („Challenger“) – 3 vieta.
Faktai apie R.Baciušką iš Dakar.com:
– Per tris pasirodymus Dakare R.Baciuška tris kartus lipo ant podiumo ir tris kartus iš eilės tapo Pasaulio ralio-reidų čempionu (W2RC). 25-erių metų lietuvis 2025 m. Dakare pereina į aukščiausią „Ultimate“ klasę.
– Lenktyniauti pradėjo būdamas 7-erių. 2010 m. laimėjo nacionalinį kartingų čempionatą, o 2018 m. tapo Europos „Super1600“ ralio-kroso čempionu. 2019 m. jis tapo pirmuoju lietuviu, dalyvavusiu Pasaulio ralio-kroso čempionate ir užėmė 11 vietą, aplenkęs tokį pat Dakaro dalyvį Guerlainą Chicherit.
– Ralio-reiduose debiutavo 2021 m., užimdamas vietas pirmajame penketuke Andalūzijos ir Maroko raliuose. Dakare debiutavo 2022 m., kai su Oriolu Mena užėmė trečiąją vietą SSV klasėje. Po pertraukos šie du sportininkai vėl kartu lenktyniaus 2025 m. Dakare, nes įprastas Roko šturmanas Oriolas Vidalas negali dalyvauti dėl nugaros traumos.
– 2023 m. Dakare Rokas vos netriumfavo, tačiau paskutinę dieną techniniai gedimai privertė užleisti pirmąją vietą Erykui Goczalui.
– Pasaulio ralio-reidų čempionate Rokas laimėjo SSV titulą 2022 ir 2023 metais, o 2024 m. pridėjo ir „Challenger“ čempiono titulą.
– T1+ automobiliu Rokas startavo du kartus: Baja Hail (2024 m. vasarį) ir Baja Aragon (2024 m. liepą). Pastarajame užėmė antrą vietą, nusileisdamas tik Guillaume'ui de Meviusui.
– 2024 m. birželį Rokas Lietuvos sporto universitete įgijo sporto ir turizmo vadybos bakalauro laipsnį. Be to, jis Lietuvoje vadovauja savo mokymų centrui „RB Driving Experience“.
Faktai apie O.Mena iš Dakar.com:
– Buvęs motociklininkas O.Mena pastaraisiais metais tapo vienu geriausių šturmanų SSV ir „Challenger“ klasėse.
– 37-erių metų ispanas karjerą pradėjo enduro motociklų lenktynėse. 2009 m. tapo FIM jaunimo pasaulio čempionu, laimėjo keletą Ispanijos čempionatų bei triumfavo komandinėse „International Six Days Enduro“ (ISDE) lenktynėse.
– Ralio-reiduose debiutavo 2017 m., kai prisijungė prie „Hero MotoSports“ komandos ir 2018 m. Dakare užėmė septintąją vietą bei pelnė geriausio debiutanto prizą. 2019 m. Dakare jis dar kartą pateko į dešimtuką.
– Rimta avarija prieš 2019 m. Maroko ralį pakeitė jo karjerą. O.Mena patyrė devynis šonkaulių lūžius, pradurtus plaučius ir abu raktikaulių lūžius. Nepaisant to, jis galėjo dalyvauti 2020 m. 2020 m., tačiau kita avarija vos prieš pat ralį sutrukdė jam startuoti.
– 2021 m. Dakarą įveikė kaip privačios „Rieju/FN Speed“ komandos dalyvis, o 2022 m. persėdo į SSV klasės automobilį pas Gerardą Farresą. Visgi po puikaus pasirodymo su Roku Maroko ralyje jis prisijungė prie lietuvio komandos ir Dakare užėmė trečiąją vietą. Tais pačiais metais O.Meną norėjo pasamdyti ir Mattiasas Ekstromas lenktynėms su Sebastianu Erikssonu.
– Dakare 2023 m. Oriolas prisijungė prie Eryko Goczalo ir padėjo 18-mečiam lenktynininkui tapti jauniausiu Dakaro čempionu. Visgi jų pasirodymas 2024 m. Dakare baigėsi diskvalifikacija dėl nesuderinto anglies sankabos disko.
2025 m. Dakaro ambicijos
R.Baciuška: „Mano geriausias Dakaro prisiminimas – pirmasis ralis, kai finišavau ant podiumo. Tai buvo pats įspūdingiausias ralis, nes man buvo vos 22-eji metai, o trasos ir kraštovaizdžiai buvo visiškai nauji. Laikas prabėgo labai greitai – tai jau ketvirtasis mano Dakaras ir pirmasis T1+ klasėje. Esu labai susijaudinęs. Siekiu pasiruošti kiek įmanoma geriau. Pasiekimai yra sunkaus darbo rezultatas – ir mano, ir komandos.
Šįkart laukia naujas iššūkis. 2025 m. Dakare dalyvaus daug patyrusių vairuotojų, taip pat „Dacia“, „Ford“, „Toyota“, „Mini“ gamyklinės komandos. Galiu pasakyti, kad beveik visi iš geriausių dvidešimtuko yra labai greiti. Tai gali būti aukščiausio lygio Dakaro dalyvių sąrašas istorijoje. Be to, prisijungs daug jaunų talentų. Varžybos bus maksimaliai įdomios. Komanda prašo susitelkti į darbą ir mėgautis procesu.
Pirmieji keturi ar penki ralio etapai, kiek girdėjau, bus labai sunkūs. Tikiuosi išvengti rimtų problemų ir didelių klaidų. Esu pasitikintis, bet judu žingsnis po žingsnio. Žinoma, kiekvienas svajoja laimėti Dakarą, bet čia svarbu viskas: vairuotojas, navigatorius, automobilis, komanda, reljefas, techninės problemos ir net padangų pradūrimai. Mano tikslas – patekti į geriausiųjų penketuką arba dešimtuką. Pirmajam startui T1+ klasėje tai būtų puikus rezultatas. Mano širdyje yra tik viena pozicija – pirma, tačiau reikia būti realistams“.
O.Mena: „Paskutiniai du Dakaro raliai su Eryku Goczalu buvo nuostabūs. Ypač pirmasis, kai laimėjome SSV klasę ir iki paskutinės minutės kovojome su Roku. Tai buvo ypatinga – tapau jauniausio Dakaro nugalėtojo šturmanu. Deja, pastarasis ralis nebuvo toks sėkmingas, bet toks jau yra sportas.
Esu labai laimingas, kad vėl prisijungiau prie Roko. Mes 2022 m. Dakare dalyvavome kartu ir tai buvo jo debiutas kaip vairuotojo, o mano – kaip šturmano. Tąsyk laimėjome tris etapus ir užėmėme trečią vietą, kas buvo neįtikėtinas rezultatas. Tuomet buvome jaunesni, mažiau patyrę ir šiek tiek karšto kraujo, tad automobilyje kartais būdavo įtampos. Dabar mes pasikeitėme – esame vyresni ir protingesni, todėl viskas turėtų būti tobula.
Dakaras yra Dakaras. Tai ilgas, sunkus ralis. Jis mane daug ko išmokė: aistros, sumanumo, ramybės. Leido atrasti savybių, kurių anksčiau nežinojau turįs. Rokas yra vienas greičiausių pilotų. Žinoma, visi T1+ klasėje yra greiti, bet, manau, mes galime susitvarkyti.
Asmeniškai tikiuosi išvengti didelių navigacijos klaidų. O kodėl gi nepatekus į geriausiųjų dešimtuką ar penketuką? „Ultimate“ klasė – tai vieta, kur reikia būti. Po trejų metų žemesnėse klasėse manau, kad mes abu esame pasiruošę šiam šuoliui į viršų“.
Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas („X-RAID MINI JCW TEAM“)
Automobilis: „Mini JCW RALLY 3.0I“
Klasė: T1+: Prototype Cross-Country Cars 4x4
V.Jurkevičiaus pasiekimai: 2024 m. – 49 vieta.
A.Paliukėno pasiekimai: su Edvinu Juškausku 2020 m. nefinišavo, 2021 m. užėmė 27-ą vietą, o su V.Jurkevičiumi 2024 m. – 49 vietą.
Faktai apie V.Jurkevičių iš Dakar.com:
– V.Jurkevičius ruošiasi savo antrajam Dakarui po netikėto paskutinės minutės susitarimo su „X-raid Team“. 32-ejų metų lietuvis varžysis „Ultimate“ klasėje su nauju benzininiu „Mini JCW Rally 3.0i“.
– Vladas debiutavo Dakare pernai, atstovaudamas Benedikto Vanago vadovaujamai „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandai. 2024 m. Dakaro ralis jam buvo pirmas rimtas ralio-reido iššūkis. Į šį sportą jį atvedė B.Vanagas, kai Vladas konsultavosi dėl rankos traumos 2023 m.
– Vladas neturi jokių šeimos ryšių su automobilių sportu. Jis vaikystėje mėgo stebėti ralio varžybas lankydamasis pas senelius, o meilė šiam sportui užsimezgė vėliau. Sulaukęs maždaug 25-erių, jis susisiekė su Lietuvos automobilių sporto federacija ir pradėjo dalyvauti vietiniuose čempionatuose.
– Nuo 2021 m. V.Jurkevičius ir jo šturmanas A.Paliukėnas dalyvauja Lietuvos ralio čempionate, vairuodami „Škoda Fabia Rally2 evo“. 2022 ir 2023 metais jie užėmė antrąsias vietas, o 2024 m. galiausiai tapo šalies čempionais. Nors tradicinis ralis jiems vis dar išlieka prioritetu, jie taip pat aktyviai mokosi ralio-reido subtilybių.
– Vladas ketverius metus studijavo prestižiniame Kembridžo universitete Anglijoje, o vėliau įkūrė savo įmones, veikiančias kriptovaliutų ir internetinės prekybos srityse.
Faktai apie A.Paliukėną iš Dakar.com:
– A.Paliukėnas dalyvaus jau ketvirtame Dakaro ralyje. Pirmieji du kartai buvo būnant Edvino Juškausko šturmanu. Jų debiutas 2020 m. baigėsi dramatiškai – šeštame etape automobilis užsidegė, tačiau 2021 m. jie finišavo ir užėmė 27-ąją vietą.
– Aisvydas yra vienas geriausiai vertinamų tradicinio ralio šturmanų. Pirmąsias oficialias varžybas jis įveikė 2012 m. Vilniaus ralyje būdamas vos 17-os metų. Pasaulio ralio čempionate jis debiutavo 2017 m. ORLEN Lenkijos ralyje, talkindamas Jonui Pipirui. Nuo 2020 m. jis bendradarbiauja su Vladu.
– 2024 m. Aisvydas taip pat dirbo Nouef Al-Sowaidi šturmanu Kataro bekelės čempionate, varžydamasis „Baja Trophy“ klasėje. Likus dviem etapams, jie abu pirmavo savo kategorijos įskaitoje.
– Pirmasis Aisvydo Dakaro ralio pasiruošimas su E.Juškausku 2020 m. truko tik šešis mėnesius, o su Vladu Dakare 2024 m. jie turėjo ribotas treniruotes. 29-erių šturmanas planuoja sklandesnį pasirengimą Dakarui, įskaitant dalyvavimą Dubajaus tarptautinėje „Baja“ ir treniruotes Abu Dabio regione.
2025 m. Dakaro ambicijos:
V.Jurkevičius: „Pirma 2024 m. Dakaro savaitė buvo visai nebloga. Turėjome nedidelių pakabos problemų, bet apskritai viskas vyko sklandžiai. Buvau patenkintas savo tempu – jis gerėjo su kiekvienu etapu. Tačiau antrą savaitę viskas apsivertė aukštyn kojomis – iš šešių etapų įveikėme tik tris. Vieną dieną bėgo tepalas iš galinio diferencialo, kitą – sugedo pusašis, o mes pakeitėme ne tą. Trečią kartą trūko generatoriaus diržas – neturėjome atsarginio. Nepaisant to, man patiko šis debiutas, įgijau daug patirties. Gerai jaučiuosi daugumoje dangų, bet didžiausia silpnybė tebėra kopos, todėl ketiname dalyvauti Dubajaus tarptautinėje „Baja“, kad pasiruoštume. Iš pradžių neplanavome važiuoti 2025 m. Dakare. Aš net Aisvydui sakiau, kad šiemet tikrai nedalyvausime. Bet kai draugas paklausė, kaip jaučiuosi nevažiuodamas, supratau, kad gaila praleisti šią progą. Aisvydas tuo metu buvo Katare ir netikėtai pasikalbėjo su „X-raid“ komanda. Pasirodo, jie turėjo laisvą automobilį. Po kelių dienų gavome kvietimą ir aptarėme detales. Susisiekiau su Vaidotu Žala, kuris jau yra važiavęs su „X-raid“. Jis rekomendavo juos, todėl pasitarę su žmona nusprendėme – važiuojam“.
A.Paliukėnas: „Turėjome galimybę pasiekti gerą rezultatą 2024 m. Dakare, ypač po puikios pirmosios savaitės. Po 48 valandų „Chrono“ buvome 22-oje ar 21-oje vietoje, gana aukštai bendroje įskaitoje. Vladas buvo protingas pradžioje – nespaudė per daug. Žinau, kad jis labai greitas vairuotojas tradiciniame ralyje, todėl greituose etapuose jis puikiai jautėsi. Bekelėje su akmenimis ir kopomis Vladas žingsnis po žingsnio prisitaikė ir gerino tempą. Deja, po poilsio dienos mus užklupo techninės problemos. Su T1+ automobiliu kopose dar neturėjome patirties, o treniruotės Merzugoje neprilygo „Empty Quarter“ sąlygoms. Vis dėlto Vladas padarė puikų darbą – tam tikru metu galėjome patekti į geriausiųjų dvidešimtuką. Pirmasis važiavimas su naujuoju „Mini“ bus Dubajaus tarptautinėse „Baja“ lenktynėse. Žinome iš V.Žalos, kad tai puikus automobilis, nors dabar su benzininiu varikliu jis šiek tiek kitoks. „X-raid“ turi daug patirties, todėl jais pasitikime. Lietuvos ralio čempionate mes kovojome ketverius metus ir galiausiai laimėjome. Sezonas buvo labai geras – jokių avarijų, jokių didelių klaidų, tik puikus tempas. Ralis yra greitesnis, o Dakaras – maratonas. Mes vis dar esame naujokai, todėl turime įgyti daugiau patirties. Negalime antraisiais metais sakyti, kad sieksite pergalės. Turime gerbti discipliną ir Dakaro ralį“.
Gintas Petrus ir Darius Leskauskas („PETRUS RACING TEAM“)
Automobilis: „Optimus MD“
Klasė: T1.2 Prototype Cross-Country Cars 4x2
G.Petraus pasiekimai: 2002 m. – 51 vieta, 2003 m. – 55, 2007 m. – nefinišavo, 2020 m. – 41, 2021 m. – 36, 2022 m. – 41, 2023 m. – 114, 2024 m. – 28.
D.Leskausko pasiekimai: debiutantas.
Faktai apie G.Petrų iš Dakar.com:
– G.Petrus yra vienas labiausiai patyrusių lenktynininkų iš Lietuvos. 59-erių Gintas Dakare debiutavo 2002 m., tapdamas antruoju lietuviu, sėkmingai įveikusiu šias varžybas. Jis kartu su Viktoru Kastelioniu finišavo vairuodamas paprastą „Toyota Land Cruiser“. Vėliau jis dalyvavo 2003 m. ir 2007 m. Dakaruose, o nuo 2020 m., kai ralis persikėlė į Saudo Arabiją, grįžo į varžybas.
– Gintas prisidėjo prie to, kad atsirastų visa karta talentingų lietuvių lenktynininkų, kurie pastaraisiais metais garsino Lietuvos vardą Dakare.
– Gintas visuose penkiuose Saudo Arabijoje vykusiuose Dakaruose lenktyniavo dviejų varančiųjų ratų „Optimus“ bagiu, kurį paruošė prancūzų gamintojas „MD Rallye Sport“. 2024 m. Dakare jis pasiekė geriausią savo rezultatą (28 vietą) su šturmanu Jose Marquesu ir tikisi dar geresnio pasirodymo 2025 m.
– Iš pradžių Gintas planavo 2025 m. Dakare dalyvauti su buvusiu W2RC keturračių čempionu Laisvydu Kanciumi, tačiau dėl ligos Laisvydas buvo priverstas pasitraukti. Vietoje jo jis rekomendavo savo draugą Darių Leskauską.
Faktai apie D.Leskauską iš Dakar.com:
– D.Leskauskas šturmanu dirba nuo 2015 m. Savo karjerą jis pradėjo Lietuvos bekelės varžybose. 2018 m. jis kartu su Vaidotu Paškevičiumi dalyvavo automobilių klasėje ir iškovojo Lietuvos ralio-reido čempionato nugalėtojo titulą. Šį pasiekimą pakartojo 2019 m. su Merkiu Saukevičiumi.
– 2021 m. jis dalyvavo „Open SSV“ klasėje Maroko ralyje su Tomu Mickumi, o 2023 m. jie sugrįžo ir tapo šios klasės nugalėtojais. Duetas taip pat užėmė prizines vietas Tunise vykusiame „Fenix“ ralyje.
– 2025 m. Dakaras bus pirmosios Dariui lenktynės su Gintu, nes L.Kancių jis pakeitė tik lapkritį.
– Darius yra sukūręs internetinį tinklaraštį „Šturmanas“ socialiniame tinkle „Facebook“, kuriame dalijasi istorijomis ir patarimais iš šturmano perspektyvos. Su savo komanda „BroRacing“ jis taip pat rengia treniruočių sesijas ralio-reido naujokams. Kaip jis pats sako: „Dauguma Lietuvos Dakaro dalyvių vairuoja su samdomais šturmanais, bet norėjau įrodyti, kad vietiniai vaikinai taip pat gali pasiekti aukštą lygį“.
2025 m. Dakaro ambicijos:
G.Petrus: „Labai laukiu kasmetinio Dakaro šou/ Deja, Laisvydas šįkart negalėjo atvykti, tad teko keisti šturmaną. Laisvydas pažinojo Darių asmeniškai, o aš jį kelis kartus buvau sutikęs. Dakare yra sunku pradėti nuo nulio, reikia prieš tai dalyvauti mažesnėse lenktynėse. Darius navigavo kai kuriems mano draugams vietinėse Lietuvos varžybose, vėliau dalyvavo SSV lenktynėse ir įgijo patirties Europoje bei Afrikoje. Jis labai nori į Dakarą, o motyvacija yra labai svarbus faktorius. Jei kažkieno akys nušvinta paminėjus Dakarą, tai geras ženklas. Jei žmogus labai patyręs, bet sako „reikia pagalvoti“, tada su juo nevažiuočiau. Darius yra jaunesnis vaikinas, dirba IT srityje, tad jis taip pat gerai išmano elektroninį kelio knygų formatą. Manau, jis gerai pasirodys Dakare. Po sausio pažiūrėsime, ar norime toliau tęsti bendradarbiavimą, bet paprastai dalyvauju ne daugiau kaip dvejose lenktynėse per metus. Negaliu daugiau laiko atimti iš šeimos – kitaip susilaukčiau bėdų. Automobiliai kasmet tampa vis pajėgesni, tad reikia neatsilikti. Jau kalbėjausi su „MD Optimus“ komanda apie atnaujinimus. Jie turi naują „EVO 5“, kurį norėčiau išbandyti galbūt 2026 m. Dakare. Šių metų Dakarui naudosime tą patį automobilį kaip pernai, su kai kuriais patobulinimais. Bandėme pašalinti kelias problemas. Šiemet lenktynėse bus 13 tokių dviem ratais varančių „Optimus“ bagių kaip mūsų, tad tarp komandų laukia šiokia tokia vidinė konkurencija. 2024 m. Dakare mums sekėsi gerai – užėmėme 28 vietą, bet negaliu sakyti, kad tai buvo tobulas pasirodymas. Visada yra kur tobulėti“.
D.Leskauskas: „Iki 2015 m. neturėjau jokio ryšio su autosportu. Tais metais pradėjau dalyvauti įvairiose nuotykių tipo bekelės varžybose kaip navigatorius. 2018 m. atsakiau į Vaidoto Paškevičiaus „Facebook“ skelbimą, kuriame jis ieškojo šturmano dalyvauti Lietuvos ralio-reido čempionate. Po vienos testinės sesijos, kuri nebuvo labai sėkminga, visgi puikiai pasirodėme sezone ir tapome čempionais. Nuo tada dalyvavau įvairiose ralio-reido varžybose Lietuvoje, Lenkijoje, Ispanijoje, Maroke ir Tunise su penkiais skirtingais vairuotojais. Žinau, kad Dakaras yra sunkiausios lenktynės, bet su daugiau nei 40 startų jaučiuosi pasiruošęs. Dakaras jau seniai yra viena iš mano svajonių, todėl ir pradėjau savo šturmano karjerą prieš devynerius metus. Pagaliau esu čia. Prisimenu, kaip būdamas penkerių stebėjau Dakarą per televizorių, tad jau 30 metų jį seku. Gintas yra Dakaro legenda Lietuvoje, tad apie jį žinojau jau seniai. Pirmą kartą susitikome likus vos 50 dienų iki starto 2025 m. Dakare. Jis ieškojo naujo šturmano, nes L.Kancius dėl sveikatos problemų negalėjo dalyvauti. Taigi, Dakaras bus pirmas kartas, kai lenktyniausime kartu. Gintui tai bus 10-asis Dakaras, o man – pirmasis. Tikiuosi, kad kaip nauja komanda gerai praleisime laiką ir turėsime nepamirštamą nuotykį“.
Sunkvežimiai
Vaidotas Žala, mechanikas iš Portugalijos Paulo Fiuza ir navigatorius iš Nyderlandų Maxas Van Grolas („Skuba Team DE Rooy FPT“)
Sunkvežimis: „Iveco Powerstar“
Klasė: T5.1: Prototype Cross-Country Trucks
V.Žalos pasiekimai: automobilių klasėje: 2016 m. – nefinišavo, 2017 m. – nefinišavo, 2018 m. – 18, 2019 m. – 12, 2020 m. – 26, 2021 m. – nefinišavo, 2022 m. – 11, 2023 m. – nefinišavo, 2024 m. – 53, sunkvežimių klasėje – debiutas.
Faktai apie V.Žalą iš Dakar.com:
– Po devynių Dakaro pasirodymų automobiliais V.Žala debiutuos sunkvežimių klasėje, vairuodamas „Iveco Powerstar“ už prestižinę „Team De Rooy“ komandą.
– Lietuvis, nuo vaikystės aistringai domėjęsis autosportu, pradėjo lenktyniauti sulaukęs dvidešimties. Jis tapo Lietuvos ralio čempionu 2019 ir 2020 metais bei vis dar dalyvauja šalies lenktynių čempionatuose.
– V.Žala Dakare debiutavo 2016-aisiais, o per šį laiką jam sekėsi įvairiai: keturis kartus jis nefinišavo, tačiau 2022-aisiais užėmė aukštą 11-ąją vietą.
– Didžiausią dėmesį jis pritraukė 2020 metais, kai laimėjo pirmąjį pilną etapą Saudo Arabijoje, aplenkdamas tokias legendas kaip Stephane'as Peterhanselis, Carlosas Sainzas ir Nasseras Al-Attiyah.
– Per karjerą V.Žala lenktyniavo įvairiais automobiliais: „Seat“ (2016–2017), „Toyota Hilux“ (2018–2019), „X-raid Mini“ (2020–2022, 2024) ir „Prodrive Hunter“ (2023). Deja, jį dažnai stabdė techniniai gedimai.
– Vaidoto „Iveco Powerstar“ sunkvežimis Dakare turi naują važiuoklę, optimizuotą aušinimo sistemą, o jo svoris sumažintas iki 9 tonų.
Faktai apie P.Fiuza iš Dakar.com:
– Paulo Fiuza yra vienas labiausiai patyrusių Dakaro šturmanų. Jis automobilių klasėje debiutavo 2007 metais kartu su Francisco Inocencio.
– Nors sunkvežimių klasėje jis lenktyniaus pirmą kartą, P.Fiuza du kartus dalyvavo Dakare su pagalbiniais sunkvežimiais.
– 49-erių portugalas nuo vaikystės domėjosi autosportu, o pirmuosius žingsnius žengė tradicinio ralio lenktynėse prieš pereidamas į bekelės ralį.
– 2003 metais Paulo tapo nacionalinio bekelės čempionato nugalėtoju, o tokiose prestižinėse varžybose kaip „Rallye du Maroc“ ir „Desafio Ruta 40“ iškovojo pergales kartu su Orlando Terranova.
– 2024-ųjų spalį jis laimėjo „Baja Portalegre 500“ su Migueliu Barbosa ir „Taurus T3 Max“ automobiliu.
– Per savo 15 pasirodymų Dakare jis padėjo keturiems skirtingiems vairuotojams patekti į TOP-10: Ricardo Leal dos Santosui, Orly Terranovai, Carlosui Sousai ir Stephane'ui Peterhanseliui.
– Svarbiausias jo karjeros momentas buvo 2020-aisiais, kai jis dirbo šturmanu S.Peterhanseliui ir kartu užėmė trečią vietą. 2021 metais Paulo pradėjo dirbti su Vaidotu.
Faktai apie M.Van Grolą iš Dakar.com:
– Komandos mechanikas sako, kad autosportas jo šeimoje – „savotiškas šeimos reikalas“. Olandas nuo mažens lankydavosi įvairiose lenktynėse.
– Jis nusprendė siekti karjeros autosporte ir tapo „De Rooy“ komandos mechaniku. Pasak jo, jis sugebėjo „paversti hobį darbu“.
– 24-erių Maxas ruošiasi savo debiutui lenktynėse. 2025 m. Dakaras bus ne tik jo pirmasis Dakaras, bet ir pirmasis ralis apskritai.
2025 m. Dakaro ambicijos
V.Žala: „Tai bus mano dešimtas Dakaro ralis ir pirmas su sunkvežimiu, todėl tikrai didelis pokytis. Pastarieji keli metai buvo gana sudėtingi. Turėjome labai greitus automobilius, bet dažnai kildavo techninių problemų. Užteks stovėti trasos pakraštyje. Vieną kartą stovėjau ir pamačiau pravažiuojantį sunkvežimį. Pagalvojau, kad jie atrodo kur kas patikimesni ir labai smagūs. Turiu sunkvežimio vairuotojo pažymėjimą nuo 2011-ųjų. Kai turėjau savo komandą, prieš Dakarą vairuodavau aptarnavimo sunkvežimį į Marselį. Tai nebuvo spontaniškas sprendimas – jau seniai jaučiu simpatiją sunkiajai technikai. Pernai atlikau testą su „De Rooy“, man patiko ir sunkvežimis, ir komanda. Šiemet labai greitai susitarėme dėl 2025 m. Dakaro. Pirmieji kilometrai buvo įtempti, ypač kopose. Sunkvežimio navigacija sudėtingesnė nei automobilyje, tačiau pripratau. Aš nesiruošiu Dakare būti turistas. Noriu siekti gero rezultato. Esu dėkingas Paulo už drąsą, kad per 15 sekundžių sutiko būti į tai įtrauktas“.
P.Fiuza: „Man tai naujas iššūkis ir esu labai optimistiškai nusiteikęs. Esu dalyvavęs Dakare su pagalbiniais sunkvežimiais, o navigacija yra labai panaši automobilyje ir sunkvežimyje. Mano tikslas– laimėti šią kategoriją“.
M.Van Grolas: „Dakaras man visada buvo didelė svajonė. Vaikystėje žiūrėdavau Dakaro transliacijas per televizorių. Su „De Rooy“ treniravomės Maroke. Vaidotas yra puikus vairuotojas, Paulo – patikimas šturmanas. Turime vieną geriausių sunkvežimių, todėl tikimės kovoti dėl podiumo. Bet Dakaras nenuspėjamas“.
Motociklai
Nerimantas Jucius („HT RALLY RAID“)
Modelis: „Husqvarna 450 RALLY REPLICA“
Klasė: Rally 2
N.Juciaus pasiekimai: debiutas.
Faktai apie N.Jucių iš Dakar.com:
– N.Jucius nuo vaikystės lenktyniauja bekelėje. Jis yra dukart Europos enduro čempionas (2021 ir 2022 m.) bei daugybę kartų tapęs Lietuvos enduro, kroso ir motokroso čempionu.
– Bekelės motociklai yra ne tik jo aistra, bet ir pragyvenimo šaltinis. N.Jucius moko vyrus, moteris ir vaikus motociklų valdymo subtilybių bei ruošia kelių motociklus savo klientams.
– Pasirengimas Dakarui apėmė dalyvavimą dvejuose „Breslau“ raliuose – „Abu Dhabi Desert Challenge“ bei šių metų „Rallye du Maroc“, kur Nerimantas užėmė garbingą 25-ąją vietą bendroje įskaitoje ir 17-ąją „Rally2“ klasėje.
– Nors pats puikiai išmano motociklų techniką, Dakare jis nusprendė patikėti aptarnavimo darbus gerai žinomai privačiai komandai „HT Rallye“.
2025 m. Dakaro ambicijos
„Lenktyniaudamas „Rallye du Maroc“ pastebėjau, kad mano tempas buvo konkurencingas kitų dalyvių atžvilgiu. Tai buvo sunkios varžybos, tačiau man labai patiko. Pirmajame Dakare nenoriu per daug užsibrėžti, bet finišas tarp 30 geriausių būtų labai geras rezultatas. Svarbiausia man yra solidžiai užbaigti ralį be avarijų ar klaidų. Didžiausias mano tikslas – garbingai atstovauti Lietuvai ir parodyti stipriausią savo pusę“.
Mykolas Paulavičius („JOYRIDE RACE SERVICE“)
Modelis: „KTM 450 Rally Replica“
Klasė: Rally 2
M.Paulavičiaus pasiekimai: debiutas.
Faktai apie M.Paulavičių iš Dakar.com:
– M.Paulavičius atvirai pripažįsta, kad jo gyvenime nėra nieko kito, išskyrus Dakarą. Jis neturi nei nuolatinio darbo, nei pomėgių, nei merginos. Rytą pradeda galvodamas apie Dakarą, o vakare eina miegoti su tomis pačiomis mintimis. Taip gyvena jau trejus metus, o 2025-ieji bus pirmieji jo metai Dakare kaip dalyviui.
– Dienomis jis sportuoja sporto salėje, važinėja dviračiu ir treniruojasi motociklu Lietuvos kariniame poligone. Ten yra smėlinga, todėl trasa neužšąla, nors pastaruoju metu jam teko treniruotis ir ant sniego.
– Pragyvenimui Mykolas moko žmones važiuoti enduro motociklais ir remontuoja jų transporto priemones. Visi uždirbti pinigai yra skirti vienam tikslui – Dakaro svajonei įgyvendinti.
– Idealiu atveju jis norėtų treniruotis Dubajuje, tačiau tam trūksta biudžeto. Vienintelės kelionės į užsienį būna tik tada, kai reikia dalyvauti lenktynėse, norint įgyti teisę startuoti Dakare.
2025 m. Dakaro ambicijos
„Dalyvauti Dakare svajojau tiek, kiek save atsimenu. Lietuvoje 97 proc. žmonių yra girdėję apie šias lenktynes, todėl jei važinėji bekelėje, Dakaro kelias yra neišvengiamas. Prieš trejus metus nuvykau ten kaip mechanikas keliems draugams, kurie dalyvavo su „side by side“ transporto priemone. Norėjau pamatyti, kaip viskas vyksta, kaip lenktynininkai susitvarko su iššūkiais. Supratau, kad tai daug sunkiau, nei atrodo, tačiau vos grįžęs namo užsidegiau dar didesniu noru ten dalyvauti.
Kad įgyčiau teisę startuoti Dakare, dalyvavau 2023-ųjų „Rallye du Maroc“, kur finišavau 38-as bendroje įskaitoje ir 2024-ųjų „Abu Dhabi Desert Challenge“, kur užėmiau 16-ą vietą „Rally2“ klasėje.
Iš esmės gyvenu kaip profesionalus lenktynininkas, išskyrus vieną esminį skirtumą – profesionalūs lenktynininkai gauna už tai pinigus.
Pirmą kartą dalyvaujant Dakare sunku kelti didelius tikslus. Nežinai kitų dalyvių lygio ir kaip jausiesi per dvi savaites. Esu tikras, kad visi sako tą patį: svarbiausia yra pasiekti finišą, nesusižeisti ir nesugadinti motociklo. Jei visa tai pavyks, būsiu laimingas – ir aš, ir mano šeima, ir rėmėjai“.
Arūnas Gelažninkas („HOTO FACTORY RACING“)
Modelis: „Hoto Rally“
Klasė: Rally 2
A.Gelažninko pasiekimai: 2019 m. – 24, 2020 m. – 30, 2021 m. 21, 2022 m. 28-as. A.Gelažninkas 2021 m. pirmą kartą „vienišių“ kategorijoje buvo pirmas, o 2022 m. pakartojo šį rezultatą. Visgi dėl riešų traumos jis 2023 m. jau buvo priverstas Dakarą praleisti, o 2024 m. buvo žmonos Emilijos Gelažninkienės šturmanas SSV lengvųjų motobagių klasėje ir užėmė 9-ą vietą.
Faktai apie A.Gelažninką iš Dakar.com:
– A.Gelažninkas yra gerai žinomas Dakaro ralyje, pelnęs didžiulę savo varžovų pagarbą, du kartus laimėjęs „Original by Motul“ kategoriją motociklams be techninės pagalbos.
– 2023 m. A.Gelažninkas praleido lenktynes, tačiau 2024 m. jis sugrįžo kaip šturmanas. Esminis skirtumas nuo kitų šturmanų buvo tas, kad Arūnas navigavo savo žmonai Emilijai Gelažninkienei. Lenktynės porai prasidėjo itin nesėkmingai – prologe juos kliudė kitas automobilis. Tai nubloškė juos į starto sąrašo dugną, priversdami važiuoti tarp pagalbinių sunkvežimių dulkių. Tačiau jie sugebėjo atsitiesti ir finišavo įspūdingoje 9-oje vietoje T4 kategorijoje.
– Kol pora svarstė, ką daryti 2025 m., Arūnas sulaukė pasiūlymo iš Kinijos „Hoto Factory Racing“ komandos, kuri jau anksčiau kvietė jį lenktyniauti Kinijoje. Taip Arūnas tapo pilnateisiu gamyklinės komandos lenktynininku.
2025 m. ambicijos
„Praėjo treji metai nuo tada, kai sėdėjau ant motociklo Dakare, todėl galbūt būsiu šiek tiek „surūdijęs“, bet esu labai susijaudinęs – būti pilnai remiamu gamykliniu lenktynininku yra tikra prabanga. Mūsų technine pagalba rūpinsis „Duust Racing“, o mano komandos draugas bus prancūzas Xavier Flickas. Su žmona Dubajuje valdome ralio mokyklą – „AG Dakar School“ (du mūsų mokiniai dalyvaus šių metų Dakare), o „Duust“ užsiima panašia veikla, todėl esame geri draugai. Xavier jau buvo nuvykęs į Kiniją išbandyti motociklo, tačiau man dar neteko jo išmėginti. Motociklas man bus pristatytas čia, Dubajuje, per kelias savaites, todėl nekantrauju jį išbandyti. Nuotraukose jis atrodo tikrai gerai. Dar nežinau, kokia bus „Hoto Factory Racing“ programa, bet žinau, kad jų planai dideli. Pirmiausia reikia įveikti Dakarą – pažiūrėsime, kur tai mus nuves“.
Modestas Siliūnas („Flexit GO - AG Dakar school“)
Modelis: „KTM 450 Rally Replica“
Klasė: Rally 2
M.Siliūno pasiekimai: 2024 m. Dakaro nebaigė dėl traumų.
M.Siliūnas 2024 m. Dakare jau antrajame etape smarkiai susimušė petį ir ranką, tačiau vis tiek tęsė ralį. Penktajame etape atsirado motociklo techninių problemų, todėl buvo pakeistas variklis. Visgi šeštajame, maratono etape, M.Siliūnas įveikė kiek daugiau nei 150 km ir nebegalėjo tęsti ralio, todėl buvo iškviestas sraigtasparnis ir lenktynės buvo baigtos.
Informacijos Dakar.com tinklapyje kol kas nėra.
Gediminas Šatkus („AG DAKAR SCHOOL - DUBAI“)
Modelis: „KTM 450 RALLY Relica“
Klasė: Rally 2
G.Šatkaus pasiekimai: debiutantas.
Informacijos Dakar.com tinklapyje kol kas nėra.
Bagiai
Saudo Arabijos vairuotojas Salehas Alsaifas ir Albertas Veliamovičius („DARK HORSE“)
Modelis: „Grally Team OT3“
Klasė: T3.1: Lightweight Prototype Cross-Country („Challenger“)
A.Veliamovičiaus pasiekimai: sunkvežimių kategorijoje 2024 m. buvo Vaidoto Paškevičiaus mechanikas, o jų ekipažas pasitraukė po 6-ojo etapo.
Faktai apie S.Alsaifą iš Dakar.com:
– S.Alsaifas Dakaro ralyje demonstruoja išties įspūdingus rezultatus. Savo debiutiniame ralyje 2020 m. jis užėmė 12-ą vietą bendroje įskaitoje, o jau po metų laimėjo pirmąją greičio ruožą.
– Lenktynininkas Saudo Arabijos bekelės lenktynių etalonu ir pastaruosius dvejus metus buvo stabiliausias savo šalies atstovas, du kartus finišavęs 6-oje vietoje „Challenger“ klasėje. Kartu su Yazeedu Al Rajhi ir Yasiru Seaidanu, jis yra vienas iš nedaugelio Saudo Arabijos atstovų, laimėjusių Dakaro greičio ruožus – paskutinį kartą 2024 m. sausį.
– 47-erių S.Alsaifas į savo šeštąjį Dakarą stos su nauju šturmanu – lietuviu Albertu Veliamovičiumi. Po dar vieno iškovoto Saudo Arabijos čempiono titulo „Challenger“ klasėje, Alsaifas nusitaikė į Dakaro nugalėtojo vardą.
Faktai apie A.Veliamovičių iš Dakar.com:
– A.Veliamovičiaus meilė Dakarui prasidėjo seniai. Viskas prasidėjo nuo televizijos ekranų, stebint, kaip Afrikos dykumų tiesiosiose sunkvežimiai lenkia motociklus ir automobilius. Tačiau vien stebėti Dakaro lenktynes per televizorių nepakako – 2019 m. jis nusprendė skristi į Peru ir savo akimis pamatyti ralį kaip turistas.
– Kitas žingsnis buvo tiesiogiai dalyvauti lenktynėse. Iš pradžių Albertas svarstė galimybę dalyvauti motociklu, tačiau suprato, kad tai per sunku, todėl nusprendė tapti šturmanu.
– Tai nebus pirmasis Alberto susidūrimas su Dakaru, tačiau pirmą kartą jis lenktyniaus mažesnėje transporto priemonėje. 2024 m. lietuvis dalyvavo ralyje sunkvežimių kategorijoje ir buvo navigatoriumi savo tautiečiui Vaidotui Paškevičiui. Deja, jų nuotykiai baigėsi jau 6-ąją dieną, kai jų seno sunkvežimio variklis galutinai sugedo.
– Tą nelemtą dieną Albertas ir jo komanda atsidūrė be interneto ar telefono ryšio. Jie turėjo pėsčiomis įveikti 28 km per septynias valandas, kol pagaliau sulaukė pagalbos. Eidamas per dykumą, Albertas suprato, kad privalo grįžti į Dakarą ir parsivežti finišo medalį, kurį pažadėjo padovanoti sūnui.
– 36-erių metų Albertas 2025 m. gaus ne tik tokią galimybę, bet ir sėdės vieno geriausių „Challenger“ klasės lenktynininkų bolide.
2025 m. ambicijos
S.Alsaifas: „Esu labai laimingas galėdamas pranešti, kad dalyvausiu 2025 m. Dakaro ralyje su lietuviu A.Veliamovičiumi kaip savo šturmanu. Mūsų starto numeris bus 306, simbolizuojantis mano rezultatus 2024 ir 2023 m., kai abu kartus finišavau šeštoje vietoje. Mūsų tikslas dabar yra kovoti su varžovais ir iškovoti pirmąjį Saudo Arabijos titulą „Challenger“ klasėje“.
A.Veliamovičius: „Kelerius metus Dakaro ralyje dalyvaudavau tik kaip žiūrovas prie televizoriaus ekrano, bet vieną dieną pagalvojau: „Aš turiu pamatyti Dakarą savo akimis“. Vienintelė galimybė buvo tapti šturmanu arba važiuoti motociklu. Nusipirkau motociklą ir pradėjau lenktyniauti, tačiau greitai supratau, kad motociklui reikia skirti daug laiko ir energijos, o to neturėjau. Vienintelis likęs variantas buvo tapti šturmanu. Pirmąjį Dakarą pradėjau sunkvežimių kategorijoje. Važiavome labai senu 2011 m. sunkvežimiu – turbūt seniausiu visame ralyje. Deja, variklis sugedo. Tai įvyko dienos pabaigoje kopose, temstant. Mes negalėjome jo užvesti ir turėjome nuspręsti, ar miegoti sunkvežimyje, ar eiti per dykumą ieškoti pagalbos. Pamatėme nedidelę mirgančią švieselę tolumoje. Pasakiau: „Einam link tos šviesos, nes tai reiškia, kad kažkur netoliese yra civilizacija – gal degalinė, gal mažas miestelis arba gera kelio atkarpa“. Taigi, mes ėjome. Per septynias valandas įveikėme 28 km ir pasiekėme kelią apie 2 valandą ryto. Ten mūsų laukė mechanikai ir nuvežė mus į viešbutį. Tą akimirką galvojau, kodėl mums taip nepasisekė, juk turėjome gerą komandą, greitą vairuotoją, o aš nepadariau jokių navigacijos klaidų, tačiau vis tiek negalėjome baigti Dakaro. Tą akimirką nusprendžiau, kad privalau grįžti į Dakarą ir parsivežti finišo medalį, kurį noriu padovanoti savo sūnui“.
Istoriniai automobiliai
Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius („OVOKO Rally Team“)
Modelis: „Land-Rover Series III“
Klasė: Classic Auto (Low average) < 86
Faktai apie K.Raišį iš Dakar.com:
– K.Raišys dalyvaus „Dakar Classic“ lenktynėse su „Series 3 Land Rover“ modeliu. Jis yra oficialus „Land Rover“ ambasadorius Lietuvoje.
– Ambasadoriumi jis tapo dėl to, kad yra sėkmingas ralio lenktynininkas, turintis keletą nacionalinių čempionų titulų.
– Karolio pirmoji artimesnė pažintis su Dakaru įvyko pernai, kai jis vairavo žiniasklaidos automobilį Lietuvos spaudai (žinoma, „Land Rover Discovery“ modelį) ir buvo sužavėtas tuo, ką pamatė. Iš pradžių jis manė, kad „Dakar Classic“ bus per lengvas, tačiau pabendravęs su kitais dalyviais pakeitė nuomonę. Išsamiau įvertinęs jis suprato, kad ši kategorija atspindi pradinę Dakaro dvasią.
– Karolis turi patirties reguliarių ralių varžybose – jis jau dalyvavo „Monte Carlo Classic“ lenktynėse su „Jaguar XK150“. Vėliau jis perėjo prie kito „Jaguar“ modelio – nusikaltėlių pamėgto „Mk II“ – ir laimėjo savo klasėje bei užėmė 4-ą vietą bendroje įskaitoje. Tokiame prestižiniame renginyje, kuriame dalyvauja daugiau nei 350 automobilių, tai išties įspūdinga.
Ignas Daunoravičius:
– K.Raišio šturmanas yra profesionalus drifto lenktynininkas ir lenktyninių automobilių konstruktorius, kurio vienintelė patirtis reguliarių ralių lenktynėse – varžybos Niurburgringe, kur pergalę lemia vos kelios sekundės dalys.
2025 m. ambicijos
K.Raišys: „Esu tikras, kad turėsime lėčiausią automobilį 2025 m. „Dakar Classic“ lenktynėse, bet vis tiek manau, kad galime laimėti. Mūsų „Land Rover“ yra toks pats kaip tas, kurį Dakare naudojo prancūzų Calamel broliai. Deja, tai ne jų originalus automobilis, nes jis sudegė ir buvo visiškai sunaikintas Maroke, naudojant jį kaip pagalbinį automobilį. Mes suteiksime jam retro stilių, bet iš tikrųjų jis atrodys kitaip. Didžiausias mūsų iššūkis dabar – laiku užbaigti automobilio paruošimą, kad spėtume į laivą, plaukiantį į Saudo Arabiją. Turime vos tris savaites, todėl dirbame praktiškai 24 valandas per parą, 7 dienas per savaitę. Nuvažiavus į Saudo Arabiją didžiausias iššūkis bus mano šturmano patirties trūkumas. Iš pradžių planavau dirbti su labai patyrusiu šturmanu, bet jis turėjo pasitraukti dėl asmeninių priežasčių. Jo pamaina dabar dalyvauja motociklų lenktynėse Maroke, todėl tai bus gera kelio knygos praktika. Tikiuosi, kad jis nepatirs traumos, nes trečią šturmaną rasti būtų labai sunku“.
I.Daunoravičius: „Aš ką tik baigiau „Addax Rally“ Maroke ir esu labai patenkintas rezultatu – 14-a vieta bendroje įskaitoje. Žinau, kad Karolis tiesiog džiaugiasi, kad nepatyriau traumos, nes jis tikrai nenorėjo ieškoti trečio šturmano. Nors mano dalyvavimas ralyje jam kėlė stresą, tai buvo gera kelio knygos praktika. Kasdieniniame gyvenime turiu verslą, įsikūrusį Niurburgringe, vadinamą „Ringfreaks“ – mes nuomojame lenktynėms paruoštus automobilius, dažniausiai „Porsche“ ir „BMW“. Ratas su „Porsche“ kainuoja apie 200 eurų – šiek tiek daugiau, jei sudaužai automobilį, haha! Bet gera naujiena ta, kad esu gana geras mechanikas, o tai gali praversti tvarkant seną „Land Rover“. Blogoji pusė – neturiu daug navigacinės patirties. Bet Karolis tai puikiai žino ir mes atliksime kelias praktikas gruodį prieš išvykstant į Saudo Arabiją“.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.