7-asis Dakaro greičio ruožas: V.Žala buvo antras greičiausias sunkvežimis, A.Gelažninkas ir N.Jucius užfiksavo šių metų rekordus, R.Baciuška varžėsi su Dakaro legendomis
Vaidotas Žala | Scanpix nuotr.
Sekmadienį 47-ojo Dakaro dalyviai stojo į septintąjį greičio ruožą, kuriame automobiliai ir motociklai turėjo įveikti skirtingas trasas.
Dalyviai turėjo 188 km pervažiavimą iki starto pozicijos, automobiliai ir sunkvežimiai važiavo 419 km greičio ruožą, o motociklai – 412 km greičio ruožą. Galiausiai visi dalyviai dieną užbaigė 109 km pervažiavimu į bivaką
Automobilių ekipažams teks priprasti naviguoti be galimybės pasikliauti elitinių motociklininkų pėdsakais, juo labiau kad nuo šio momento didžioji Dakaro maršruto dalis susidarys iš atskirų trasų. Papildomas privalumas – daugiau laiko etapus užbaigti prieš sutemstant. Tai itin pravers ilgos distancijos kilpoje, kuri taps viena lemiamų dviejų savaičių ralio akimirkų. Šis etapas turi visus reikiamus elementus: sudėtingą navigaciją, įvairų greitą ir lėtą reljefą bei, kaip vyšnią ant torto, šiek tiek lenktynių kalnuose.
Kadangi yra prognozuojamas lietus Al Duwadimi regione, jis privertė organizatorius pakeisti maršrutą, atidėti starto laiką ir sutrumpinti distanciją. Šie pakeitimai užtikrino, kad saugumo sraigtasparniai galėtų būti laiku dislokuoti numatytose pozicijose prieš pradedant lenktynes.
Šio greičio kelio knygoje buvo padaryta klaida, todėl vienoje atkarpoje susigrūdo daugybę automobilių, kurie ieškojo tinkamo kelio.
Kaip buvo pranešta pasibaigus greičio ruožui, dėl rimtos klaidos kelio knygos laukelyje (158,53 km) pirmieji dalyviai visiškai prarado maršrutą ir blaškėsi, kol atvyko organizatorių sraigtasparnis, kuris nukreipė juos į teisingą kelią. Kai tik organizatorius sužinojo apie situaciją, organizatorių sraigtasparnis nukreipė dalyvius į teisingą maršrutą. Tuo pačiu sraigtasparniu pervežtas teisėjas buvo nuleistas incidento vietoje ir nukreipė kitus dalyvius teisinga kryptimi. Be to, neutralizacijos pabaigoje (90,31 km) dalyviai buvo informuoti apie klaidą ir gavo instrukcijas dėl tolesnio maršruto.
Atsižvelgiant į lenktynių vadovo ataskaitoje/prašyme pateiktą siūlymą, sporto komisarai nusprendė, kad yra pagrindas nurodytą laiką tarp 151,51 km ir 172,34 km etape išbraukti iš bendro dalyvių laiko.
Rezultatai
„Ultimate“ klasė
16 vieta, +00:20:41, Rokas Baciuška ir ispanas Oriolas Mena („OVERDRIVE RACING“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 13 vieta, +03:27:44, bendra įskaita po greičio ruožo: 13 vieta, +03:28:42
„Nežinau, pradžiai smagiai paklydome, pirmą kartą tiek mašinų mačiau vienoje krūvoje, nežinojo, kaip išvažiuoti. Mes vieni pirmųjų radome, kaip išvažiuoti – Lateganas, dar vienas afrikietis ir aš. Tada jie truputį pasiklydo, turėjau atidarinėti trasą, aišku jie pasivijo. Tokia mišri diena, bet pabaigoje 100 kilometrų buvo smagiai – Nasseras, Ekstromas, Lateganas ir aš – ralio-kroso stilius. Ekstromo stiklas yra dužęs – mano darbas, netyčia taip gavosi, nereikia šalia „šiknos“ būti. Aš irgi gavau keletą dūžių į stiklą. Iš esmės – viskas gerai, dar viena diena išgyventa“, – pasakojo R.Baciuška.
37 vieta +01:14:09, Gintas Petrus ir Darius Leskauskas („PETRUS RACING TEAM“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą „Ultimate“: 29 vieta, +08:32:43, 7/14 vieta „T1.2“ klasėje, bendra įskaita po greičio ruožo: 28 vieta, +09:11:15, 6/12 vieta „T1.2“ klasėje
26 vieta, +00:39:47, Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas („X-RAID MINI JCW TEAM“) | Važiuoja „Dakar Experience“ kategorijoje
Po šeštojo etapo mechaninių gedimų nukritęs per daugiau nei 3 valandas ir 30 minučių bendroje įskaitoje, brazilas Lucas Moraesas atsitiesė iškovodamas pergalę septintajame greičio ruože. Brazilas pelnė antrąją Dakaro etapo pergalę savo karjeroje, po triumfo trečiajame etape 2024 m. ir tapo septintuoju skirtingu šių metų Dakaro etapo nugalėtoju.
Jis 7 min. 41 sek. aplenkė švedą Mattiasą Ekstromą ir 9 min. 28 sek. amerikietį Mitchellą Guthrie, tačiau galutiniai rezultatia turėtų paaiškėti tik po to, kai organizatoriai anuliuos maždaug 20 km greičio ruožo laikus, kadangi šioje atkarpoje buvo padaryta klaidų navigacijos knygoje.
Rokas Baciuška šiandien užfiksavo 16-ą laiką, 20 min. 41 sek. atsilikęs nuo L.Moraeso, nors vienu metu taikėsi ir į 10-uką, o trasą apskritai baigė vienas pirmųjų iš automobilių, lenktyniaudamas su tokiais Dakaro vilkais kaip M.Ekstromu ar Nasseru Al-Attiyah.
Tuo tarpu Vladas Jurkevičius nuo lyderio atsiliko 39 min. 47 sek. ir preliminariai buvo 26-as, o Gintas Petrus – 1 val. 14 min. 9 sek. ir buvo 37-as.
7-ojo greičio ruožo „Ultimate“ įskaita:
Pagal dabartinius rezultatus H.Lategano persvara bendroje įskaitoje tesiekia vos 21 sek. prieš Yazeeda Al Rajhi bei 10 min. 25 sek. prieš M.Ekstromą. Nasseras Al-Attiyah nuo lyderio dabar atsilieka 21 min. 57 sek.
R.Baciuškas su dabartiniais duomenimis užima 14-ą poziciją ir nuo lyderio atsilieka 3 val. 28 min. 42 sek., tačiau nuo 13-oje vietoje esančio Lucaso Moraeso – tik 13 min. 29 sek.
R.Baciuška užima 13-ą poziciją, nuo lyderio atsilikdamas 3 val. 28 min. 42 sek., tuo tarpu G.Petrus rikiuojasi 28-as (+09:11:15). V.Jurkevičius važiuoja „Dakar Experience“ kategorijoje ir jo rezultatas bendroje įskaitoje nevertinamas.
Bendra „Ultimate“ klasės įskaita:
Bendra motociklų ir „Rally 2“ klasė:
24 vieta, +00:28:24, Arūnas Gelažninkas („HOTO FACTORY RACING“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 32 vieta, +05:32:44, 19 vieta „Rally 2“ klasėje, bendra įskaita po greičio ruožo: 31 vieta, +06:01:08, 18 vieta „Rally 2“ klasėje
„Neblogai, nieko įdomaus nenutiko. Pora kartų vos nenukritau, porą kartų smaigia, porą kartų kentėti reikėjo, kaip ir visas dienas. Labai nepasiklydome, su rumunu E.Gyenesu visą dieną važiavome, tai jis pirmas, tai aš. Kažkaip va taip. Labai greitas ruožas. Naujiena – lietus. Dar Masonas Kleinas stovėjo kopose, prie jo sustojau. Sako: patemsi? Sakau, kad tikrai ne, kažkas, kas nekovoja patemps tave. Prašė troso, bet neturėjau. Jeigu aš patraukčiau kitą kinų brendą „Kove“, komanda tikrai nebūtų patenkinta (juokiasi, – aut. past.)“, – pasakojo A.Gelažninkas.
32 vieta, +00:38:15, Nerimantas Jucius („HT RALLY RAID“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 35 vieta, +06:38:16, 22 vieta „Rally 2“ klasėje, bendra įskaita po greičio ruožo: 35 vieta, +07:16:31, 22 vieta „Rally 2“ klasėje
61 vieta, +01:48:15, Modestas Siliūnas („Flexit GO - AG Dakar school“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 56 vieta, +15:23:16, 42 vieta „Rally 2“ klasėje, bendra įskaita po greičio ruožo: 55 vieta, +17:11:31, 42 vieta „Rally 2“ klasėje
85 vieta, +02:29:35, Mykolas Paulavičius („JOYRIDE RACE SERVICE“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 81 vieta, +33:39:57, 67 vieta „Rally 2“ klasėje, bendra įskaita po greičio ruožo: 77 vieta, +36:09:32, 65 vieta „Rally 2“ klasėje
Australas Danielas Sandersas triumfavo septintajame etape, vykusiame aplink Al Duwadimi. Australijos sportininkas įgavo pranašumą vėlyvame greičio ruožo etape, pasinaudodamas ispanu Tosha Schareina, kuris pradėjo etapą pirmasis ir atidarė trasą. T.Schareina finišavo atsilikęs 3 min. 47 sek., o čilietis Pablo Quintanilla atsiliko 5 min. 27 sek.
Tai buvo jau ketvirtas D.Sanderso laimėtas greičio ruožas šiame Dakare. Jis taip pat laimėjo ir prologą.
Galiausiai paaiškėjo, kad antrą poziciją šiandien iškovojo ispanas Edgaras Canetas, kurio sistema streikavo ir nepateikinėjo tarpinių finišų, tačiau galiausiai paaiškėjo, kad jis nuo D.Sanderso atsiliko tik 3 min. 36 sek.
D.Sandersas tapo pirmuoju motociklininku, laimėjusiu penkis greičio ruožus per vieną Dakarą nuo tada, kai jo tautietis Toby Price'as 2016 metais pasiekė tokį patį rezultatą. Tąsyk T.Price'as taip pat važiavo KTM motociklu ir galiausiai triumfavo ralyje.
Puikiai pasirodė Arūnas Gelažninkas, kuris nuo lyderio atsiliko 28 min. 24 sek. ir užėmė 24-ą vietą. Tai aukščiausia A.Gelažninko užima vieta motociklų įskaitoje šių metų Dakare. Iki šiol geriausias rezultatas buvo pasiektas šeštajame greičio ruože, kai užėmė 27-ą vietą.
Savo asmeninį geriausią rezultatą pagerino ir Nerimantas Jucius, kuris finišavo nuo lyderio atsilikęs 38 min. 15 sek. ir užėmė 32-ą vietą. Net jeigu jo vieta keliomis pozicijomis suprastėtų, tai vis tiek būtų jo geriausias asmeninis rezultatas Dakare, kadangi iki šiol tai buvo 35 vieta.
Negana to, Dakaro orgnizatoriai prieš šį greičio ruožą paskelbė, kad N.Jucius, tarp visų motociklų įskaitos Dakaro naujokų, užima trečią vietą. Jį lenkia tik Edgaras Canetas ir Toby Hedericsas.
Modestas Siliūnas nuo lyderio atsiliko 1 val. 48 min. 15 sek. ir užėmė 61-ą vietą, tuo tarpu Mykolas Paulavičius nuo lyderio atsiliko 2 val. 29 min. 35 sek. ir buvo 85-as.
Masonas Kleinas nesugebėjo sutaisyti savo „Kove“ motociklo ir pasitraukė iš ralio 319-ajame kilometre. Kadangi amerikietis varžėsi „Rally GP“ klasėje, jo pasitraukimas iš etapo reiškia, kad jis turės visiškai nutraukti savo dalyvavimą ralyje.
7-ojo GR motociklų įskaita:
D.Sandersas dar labiau sustiprino savo lyderio pozicijas prieš T.Schareiną bendroje įskaitoje. Australijos sportininkas padidino savo pranašumą nuo 11 min. 46 sek. iki 15 min. 33 sek., kas tapo didžiausiu užfiksuotu atotrūkiu nuo ralio pradžios. Taip pat jis padidino persvarą prieš trečiąją vietą užimantį prancūzą Adrieną Van Bevereną iki 26 min. 7 sek.
Ketvirtas bendroje įskaitoje žengiantis Ricky Brabecas šiame greičio ruože prarado 10 minučių ir padidinęs savo atsilikimą bendroje įskaitoje iki 33 min. 19 sek.
Bendroje įskaitoje A.Gelažninkas pakilo į 31-ą vietą (+06:01:18), N.Jucius rikiuojasi 35-as (+07:16:31), M.Siliūnas – 55-as (+17:11:31), o M.Paulavičius – 75-as (+36:09:32).
Bendra motociklų įskaita:
Sunkvežimių klasė
2 vieta, +00:09:34, Vaidotas Žala, navigatorius iš Portugalijos Paulo Fiuza ir mechanikas iš Nyderlandų Maxas Van Grolas („Skuba Team DE Rooy FPT“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 9 vieta, +06:50:22, bendra įskaita po greičio ruožo: 8 vieta, +06:49:30
Vaidotas Žala nuo šios dienos greičio ruožo laimėtojo savo komandos draugo Alešo Lopraiso atsiliko 9 min. 34 sek. ir užėmė antrą vietą. Lietuvis 52 sek. aplenkė bendrosios įskaitos lyderį ir trečią poziciją užėmusį čeką Martiną Maciką.
V.Žala tokią aukštą vietą šiame Dakare buvo užfiksavęs prologe ir trečiajame etape.
Bendoje įskaitoje V.Žala pakilo į septintą poziciją, nuo lyderio M.Maciko atsilikdamas 7 val. 21 min. 54 sek. Viršūnėje pasikeitimų nebuvo – M.Macikas turi 2 val. 8 min. 2 sek. pranašumą prieš M.Van Den Brinką ir 2 val. 30 min. 47 sek. pranašumą prieš A.Lopraisą.
„Classic“ klasė:
7.58 val., 39 pozicija, Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius („OVOKO Rally Team“) | Bendra įskaita prieš greičio ruoža: 6 vieta, +319 baudos taškai
Rezultatai paaiškės vėliau
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
M.Paulavičiaus komentaras apie septintąjį greičio ruožą:
Štai ir paskutinis iš lietuvių – M.Paulavičius – pasiekė finišą! Jis nuo lyderio atsiliko 2 val. 29 min. 35 sek. ir yra už 80-uko ribos.
Organizatorių paaiškinimas dėl klaidos:
Dėl rimtos klaidos kelio knygos laukelyje (158,53 km) pirmieji dalyviai visiškai prarado maršrutą ir blaškėsi, kol atvyko organizatorių sraigtasparnis, kuris nukreipė juos į teisingą kelią. Kai tik organizatorius sužinojo apie situaciją, organizatorių sraigtasparnis nukreipė dalyvius į teisingą maršrutą. Tuo pačiu sraigtasparniu pervežtas teisėjas buvo nuleistas incidento vietoje ir nukreipė kitus dalyvius teisinga kryptimi. Be to, neutralizacijos pabaigoje (90,31 km) dalyviai buvo informuoti apie klaidą ir gavo instrukcijas dėl tolesnio maršruto.
Atsižvelgiant į lenktynių vadovo ataskaitoje/prašyme pateiktą siūlymą, sporto komisarai nusprendžia, kad yra pagrindas nurodytą laiką tarp 151,51 km ir 172,34 km etape išbraukti iš bendro dalyvių laiko.
V.Žala jau finiše! Jis nuo A.Lopraiso atsiliko 9 min. 34 sek. ir užėmė antrą vietą! Lietuvis 52 sek. aplenkė bendrosios įskaitos lyderį M.Maciką.
M.Siliūnas – finiše! Jis nuo lyderio atsiliko 1 val. 48 min. 15 sek. ir užėmė 61-ą vietą.
M.Siliūnas jau įveikė 373 km ir jam liko paskutinieji kiek mažiau nei 50 km.
Ties 384 km – paskutiniu tarpiniu finišu – V.Žala vis dar yra 2-as (+00:10:05). Nors panašu, kad A.Lopraiso jis jau nepavis, tačiau dar gali prarasti antrąją poziciją, kadangi M.Maciką lenkia tik 1 min. 34 sek. Liko 27 km.
V.Jurkevičius ir A.Paliukėnas pasakojo, kad šiandien buvo labai sklandi diena.
„Mums sekėsi gerai. Tiksliai suvažiavome greičio ruožą, be jokių paklydimų. Lenkėme, lenkėme, lenkėme“, – sakė A.Paliukėnas.
„Abiem sekėsi gerai, Aisviui sekėsi gerai. Jis nepasakė nieko blogo, nei vienoje vietoje niekur nesisukome ir nuvažiavome tiesiai į finišą. Ačiū komanda, nes panašu, kad tikrai rado, kas buvo blogai. Jokių kaprizų, jokių pramuštų ratų, jokio variklio trūkčiojimo, važiuoklė irgi „super“. Buvo labai grubus ruožas, buvo visko – kopų, greitų vietų, duobių, akmenų, kompresinių smūgių. Vienas buvo toks geras.. Šiaip tai jo, smagu. Rezultate – bardakas, bet kažkur apie 20-i“, – pridėjo V.Jurkevičius.
„Vienoje vietoje buvo padaryta klaida kelio knygoje. Tą sekciją tarp tarpinių finišų neutralizuos“, – sakė A.Paliukėnas.
„Tai padės lyderiams, nes jie prigrybavo ne dėl savo klaidų. Galbūt būsime apie 25-uką. Ramiai, be klaidų – smagu. Rytoj startuosime jau tarp automobilių, visi sunkvežimiai ir bagiai bus už mūsų“, – sakė V.Jurkevičius.
Savo įžvalgomis dalinasi ir N.Jucius:
V.Žala įveikė 357 km ir išlaiko 2-ą poziciją, nuo A.Lopraiso atsilikdamas 9 min. 57 sek. M.Maciką šiame tarpiniame finiše jis lenkė 1 min. 40 sek.
M.Macikas taip pat jau finiše ir nuo A.Lopraiso atsiliko 25 min. 13 sek., tačiau M.Macikas bendroje įskaitoje prieš jį vis dar turi 2 val. 16 min. pranašumą.
A.Lopraisas su sunkvežimiu jau paisekė finišą. Jis nuo pat 183-iojo kilometro demonstravo geriausią greitį ir tikriausiai jo iš pirmosios vietos šiandien jau niekas nepajudins. Už jo – M.Macikas ir K.Koolenas bei V.Žala tačiau lietuvio laikas paaiškės šiek tiek vėliau, kai jis pasieks 357-ąjį kilometrą.
Masonas Kleinas nesugebėjo sutaisyti savo „Kove“ motociklo ir pasitraukė iš ralio 319-ajame kilometre. Kadangi amerikietis varžėsi „RallyGP“ klasėje, jo pasitraukimas iš etapo reiškia, kad jis turės visiškai nutraukti savo dalyvavimą ralyje.
Naujienos iš V.Žalos: „Pasiekėm transferį, liko 120 km. Kopose dukart stojom dėl pasikartojančio techninio nesklandumo, bet praradome tik iki 10 min. Po pastarųjų trijų dienų – tai menkniekis“.
V.Jurkevičius ir G.Petrus – taip pat finiše!
V.Jurkevičius nuo lyderio atsiliko 39 min. 47 sek. ir preliminariai yra 26-as, o G.Petrus – 1 val. 14 min. 9 sek. ir buvo 37-as.
A.Gelažninko komentaras po finišo:
„Neblogai, nieko įdomaus nenutiko. Pora kartų vos nenukritau, porą kartų smaigia, porą kartų kentėti reikėjo, kaip ir visas dienas. Labai nepasiklydome, su rumunu E.Gyenesu visą dieną važiavome, tai jis pirmas, tai aš. Kažkaip va taip. Labai greitas ruožas. Naujiena – lietus. Dar Masonas Kleinas stovėjo kopose, prie jo sustojau. Sako: patemsi? Sakau, kad tikrai ne, kažkas, kas nekovoja patemps tave. Prašė troso, bet neturėjau. Jeigu aš patraukčiau kitą kinų brendą „Kove“, komanda tikrai nebūtų patenkinta (juokiasi, – aut. past.)“, – pasakojo A.Gelažninkas.
N.Jucius – finiše. Jis nuo lyderio atsiliko 38 min. 15 sek., o nuo A.Gelažninko – 9 min. 51 sek. ir užėmė 29-ą vietą. Tai bus geriausias N.Juciaus asmeninis rezultatas šių metų Dakare.
Skelbiama, kad Edgaro Caneto tarpinių finišų laikų duomenys dingo ir jo rezultatas paaiškės tik vėliau.
R.Baciuškos mintys po greičio ruožo:
„Nežinau, pradžiai smagiai paklydome, pirmą kartą tiek mašinų mačiau vienoje krūvoje, nežinojo, kaip išvažiuoti. Mes vieni pirmųjų radome, kaip išvažiuoti – Lateganas, dar vienas afrikietis ir aš. Tada jie truputį pasiklydo, turėjau atidarinėti trasą, aišku jie pasivijo. Tokia mišri diena, bet pabaigoje 100 kilometrų buvo smagiai – Nasseras, Ekstromas, Lateganas ir aš – ralio-kroso stilius. Ekstromo stiklas yra dužęs – mano darbas, netyčia taip gavosi, nereikia šalia „šiknos“ būti. Aš irgi gavau keletą dūžių į stiklą. Iš esmės – viskas gerai, dar viena diena išgyventa“, – pasakojo R.Baciuška.
289 km įveikęs M.Siliūnas – 62-as (+01:17:12), o M.Paulavičius – 82-as (+01:43:52).
V.Jurkevičius pasiekė paskutinį tarpinį finišą ties 384 kilometru! Teoriškai jis nuo lyderio atsilieka tik 25 min. 57 sek. ir žengia 16-as, tačiau primename, kad rezultatai bus koreguojami.
V.Jurkevičius ir G.Petrus įveikė 357 km tarpinį finišą. Iki galutinio finišo jiems liko kiek daugiau nei 50 km.
A.Gelažninkas – FINIŠE! Jis nuo lyderio D.Sanderso atsiliko 28 min. 24 sek. ir preliminariai užėmė 21-ą vietą. Jeigu A.Gelažninkas išlaikys šią ar panašią poziciją, tai bus geriausias jo rezultatas šiame Dakare. Prieš tai jo geriausias rezultatas buvo pasiektas vakar, šeštajame greičio ruože, kai užėmė 27-ą vietą.
N.Jucius taip pat pasiekė paskutinį tarpinį finišą ties 373 km ir žengia 28-as (+00:33:16). Iki finišo jam ir A.Gelažninkui liko mažiau nei 50 km.
Po 255 km V.Žala su savo laiku kyla į antrą vietą!Jis 7 min. 35 sek. atsilieka nuo dabartinio lyderio A.Lopraiso ir apie 2 min. lenkia M.Maciką.
R.Baciuška ir dar 23 automobiliai jau pasiekė finišą! Pagal dabartinius rezultatus lietuvis nuo lyderio atsiliko 20 min. 41 sek., o greičio ruožą laimėjo brazilas L.Moraesas.
Antras liko M.Ekstromas, trečias – M.Guthrie, o ketvirtas – N.Al-Attiyah.
Visgi organizatoriai dar koreaguos galutinius rezultatus, anuliuodami apie 40 km greičio ruožo rezultatų.
V.Jurkevičius ir G.Petrus nuvažiavo 297 km, tačiau primename, kad „Ultimate“ klasės galutiniai rezultatai paaiškės tik po kompensacijų dėl klaidingos kelio knygos.
V.Žala po 213 km rikiuojasi 4-as, o nuo lyderio A.Lopraiso atsilieka 7 min. 9 sek. Antras žengia M.Macikas, atsiliekantis 5 min. 2 sek., o trečias – K.Koolenas (+00:08:48).
339 km tarpinį finišą pasiekė A.Gelažninkas, kuris nuo lyderio D.Sanderso atsilieka 23 min. 6 sek.
Finišą pasiekė jau 9 motociklininkai ir panašu, kad septintą greičio ruožą laimėjo australas Danielis Sandersas, užtrukęs 4 val. 10 min. 33 sek. Tai bus jau ketvirtyas laimėtas greičio ruožas šiame Dakare. Jis taip pat laimėjo ir prologą. Antras šiandien liko ispanas T.Schareina (+00:03:47), o trečias – P.Quintanilla (+00:06:56).
Paskutinį tarpinį finišą ties 384 km pasiekė jau 19 automobilių, tarp jų ir R.Baciuška. Jiems iki finišo liko vos 27 km.
Danielis Sandersas padidino savo pranašumą prieš varžovus askutiniame laiko kontrolės taške prieš finišą. Tosha Schareina, net įskaičiavus jo laiko premijas, atsilieka 1 min. 55 sek. Trečioje vietoje esantis Pablo Quintanilla yra per 4 min. 31 sek. nuo lyderio, o Adrienas Van Beverenas, įskaičiavus premijas, atsilieka 5 min. 6 sek.
Štai kaip G.de Meviuso ekipažas keičia padangą.
R.Baciuška jau nuvažiavo 297 km. Jis fiziškai važiuoja greta N.Al-Attiyah ir M.Ekstromo.
V.Žala įveikė 138 km ir ten užfiksavo 5-ą geriausią laiką (+00:07:09). Pirmauja M.Macikas, o nuo jo vos 11 sek. atsilieka M.van den Brinkas. A.Lopraisas žengia trečias, atsiliekantis vos 27 sek.
Po organizatorių pranešimo „Ultimate“ įskaitos rezultatų sekimas tapo beprasmis, kadangi po finišo ir kompensacijų viskas pasikeis.
Pagaliau pasirodė organizatorių pranešimas apie tai, kas vyko toje atkarpoje, kur klydo daugelis pirmaujančių dalyvių:
„Neteisinga kelio knygos pastaba 158-ajame specialiojo greičio ruožo kilometre suklaidino kelis priekyje važiavusius vairuotojus. Todėl maždaug 20 km atkarpa prieš šį tašką ir po jo bus išbraukta automobilių greičio ruožo finiše Al Duwadimio bivake, panaikinant visus laimėjimus ar praradimus šioje etapo dalyje“.
Itin aukštai šiandien pakilo estas U.Mannama, kuris rikiuojasi 4-as (+00:13:13).
Po 289 km A.Gelažninkas – 22-as (+00:19:31).
Vėliau startavę lenktynininkai jau sėkmingiau įveikia klaidžią atkarpą. Po 183 km V.Jurkevičius šokteli į 15-ą vietą (+00:15:07), tuo tarpu R.Baciuška krenta į 30-ą, N.Al-Attiyah – į 40-ą.
R.Baciuška jau nuvažiavo 297 km ir iki finišo jam liko tik šiek tiek daugiau nei 100 km. Jis nuo H.Lategano atsilieka 2 min. 12 sek., tačiau N.Al-Attiyah lenkia 11 min. 15 sek.
Jeigu prieš šį greičio ruožą bendroje „Ultimate“ įskaitoje H.Lateganas prieš Y.Al Rajhi turėjo 7 min. 16 sek. pranašumą, prieš M.Ekstromą – 22 min. 27 sek., o prieš N.Al-Attiyah – 30 min. 25 sek., tai po 255 km H.Lateganas Y.Al Rajhi jau lenkia 21 min. 49 sek., M.Ekstromą – 25 min. 2 sek., o N.Al-Attiyah – 47 min. 47 sek.
J.Ferreira prarado dėl navigacinių klaidų prarado gerokai virš valandos ir po 183 km nuo lyderio atsilieka 1 val. 26 min. 5 sek.
M.Siliūnas po 154 km rikiuojasi 54-as (+00:40:35), tuo tarpu M.Paulavičius po 117 km – 71-as (+00:44:24).
255 km įveikęs R.Baciuška 14 min. 18 sek. lenkia N.Al-Attiyah ir beveik 12 min. – Y.Al Rajhi.
Po 237 km A.Gelažninkas rikiuojasi 20-as (+00:14:43), o N.Jucius po 206 km – 27-as (+00:15:55).
Po 213 km R.Baciuška rikiuojasi 20-as (+00:26:11), tačiau lenkia tokias žvaigždes kaip M.Ekstromą (+00:27:11), Y.Al Rajhi (+00:39:00) ar N.Al-Attiyah (+00:41:55). Šiame tarpiniame finiše pirmauja L.Moraesas, o jo artimiausi varžovai – M.Gastaldi (+00:06:28) ir C.Gutierrez (+00:08:21).
Vienas įspūdingiausių pasiklydimų daugiausiai problemų automobiliams pridariusioje vietoje priklauso Joao Ferreirai ir buvusiam Benedikto Vanago šturmanui Filipe Palmeiro. Jie vis dar nėra pasiekę sekančio tarpinio finišo, nors prieš tai buvo 16-oje pozicijoje.
Joao Ferreira ir Filipe Palmeiro | Organizatorių nuotr.
Jeigu „Rally 2“ klasės lyderis E.Canetas po pirmų 45 kilometrų buvo 16-as, o po 90 km – 12-as, tai po 117 km nukrito mažiausiai į 64-ą vietą ir nuo lyderio atsilieka 1 val. 14 min. 53 sek.
Dabar E.Canetas virtualioje įskaitoje iš pirmosios vietos nukrito į penktą ir nuo dabartinio lyderio T.Ebsterio atsilieka 59 min. 55 sek. Didžiulis praradimas.
V.Žala po 89 kilometrų žengia 3-ias, atsilikdamas 1 min. 32 sek. nuo M.Van Den Brinko. Tarp jų – bendrosios įskaitos lyderis M.Macikas (+00:01:15).
Po 154 km A.Gelažninkas tarp „Rally 2“ klasės dalyvių rikiuojasi 5-as, o N.Jucius – 15-as. Tarp visų motociklų – A.Gelažninkas – 21-as (=00:09:25), o N.Jucius – 29-as (+00:13:00).
Po 183 km pirmauja L.Moraesas, kuris 4 min. 12 sek. lenkia M.Gastaldi ir 6 min. 42 sek. – C.Gutierrez.
Po klaidų naviguojant M.Al-Attiyah virtualioje bendroje įskaitoje nukrito į 6-ą vietą, nuo H.Lategano atsilikdamas jau 50 min. 29 sek.
Kelyje link 183 kilometro tarp „Ultimate“ dalyvių įvyko didelių pasikeitimų – po to, kai lyderiai turėjo didelių navigacinių klaidų, į priekį išsiveržė brazilas M.Gastaldi, tuo tarpu nuo jo bendrosios įskaitos lyderis H.Lateganas atsiliko 17 min. 19 sek., R.Baciuška – 20 min. 38 sek, Y.Al Rajhi – 31 min. 53 sek., o N.Al-Attiyah – 37 min. 23 sek.
Automobilių judėjimas | Organizatorių nuotr.
Automobilių judėjimas | Organizatorių nuotr.
Automobilių judėjimas | Organizatorių nuotr.
Automobilių judėjimas | Organizatorių nuotr.
V.Jurkevičius po 89 km rikiuojasi 22-as (+00:05:20), o G.Petrus – 40-as (+00:10:12). Šį tarpinį finišą tarp „Ultimate“ dalyvių yra pasiekę 44 automobiliai.
„Rally 2“ klasės lyderis ispanas Edgaras Canetas jau daugiau nei valandą nejuda už 90-ojo kilometro ir jį aplenkė daugybę motociklininkų. Nėra jokių abejonių, kad jis praras „Rally 2“ klasės lyderio vardą, tačiau kol kas neaišku, ar jis apskritai galės tęsti lenktynes.
R.Baciuška po 138 km – 15-as. Jis 7 min. 36 sek. atsiliko nuo L.Moraeso, kuris 2 min. 6 sek. lenkia M.Serradori ir 2 min. 54 sek. – M.Guthrie. Ketvirtas rikiuojasi M.Ekstromas (+00:03:01), o N.Al-Attiyah – 9-as (+00:05:37).
Virtualioje bendroje įskaitoje H.Lateganas išlaiko 7 min. 24 sek. pranašumą prieš Y.Al Rajhi ir 19 min. 57 sek. pranašumą prieš M.Ekstromą. N.Al-Attiyah nuo H.Lategano dabar atsilieka 30 min. 31 sek.
R.Baciuška su L.Moraesu kovoja dėl 13-osios bendrosios įskaitos vietos, kadangi juos skiria vos 24 sekundės.
Ties 154 kilometru į pirmą vietą tarp motociklų kyla D.Sandersas, kuris 16 sek. lenkia T.Schareiną ir 1 min. 25 sek. – R.Goncalvesą.
Virtualioje bendroje įskaitoje D.Sandersas turi 12 min. 2 sek. pranašumą prieš T.Schareiną.
G.Petrus pasiekė 50 km tarpinį finišą ir yra 37-as (+00:04:56).
R.Baciuška jau įveikė 138 km ir ten nuo N.Al-Attiyah jau atsilieka 1 min. 59 sek. Kol kas nėra aišku, kurią poziciją jis užims, tačiau prieš tai buvusiame tarpiniame finiše jis buvo 9-as.
M.Siliūnas po 45 km žengia 49-as (+00:08:25), o M.Paulavičius – 77-as (+00:14:43).
A.Gelažninkas po 89 km rikiuojasi 23-ias (+00:05:01), o N.Jucius – 28-as (+00:07:26)
R.Baciuškos laikas po 50 km nukrito į 10-ą vietą, tačiau lenktynininkas jau įveikė 89 km ir ten jis 13 sek. aplenkė bendrosios įskaitos lyderį H.Lateganą ir turi 22 sek. pranašumą prieš N.Al-Attiyah.
N.Jucius taip pat įveikė 45 kilometrus ir pirmame tarpiniame finiše 1 min. 10 sek. atsiliko nuo A.Gelažninko.
Automobilių trasą atidarinėjo G.de Meviusas, kuris pirmajame tarpiniame finiše ties 50-uoju kilometru 2 min. 1 sek. atsilieka nuo M.Ekstromo.
Šeštas startavęs R.Baciuška kol kas žengia 6-as, nuo M.Ekstromo atsilikdamas 1 min. 2 sek.
Motociklų įskaitoje trasą atidarinėjo R.Brabecas, kuris po pirmų 45 kilometrų buvo 29-as, 3 min. 53 sek. atsilikdamas nuo D.Sanderso.
A.Gelažninkas pirmuosius kilometrus įveikė būdamas 25-as (+00:03:14)
V.Jurkevičius pranešė, kad vakar kamavusi problema lyg rasta. Kažkas blogai buvo su kontaktais ir jungtimi.