1-asis Dakaro GR: 2 val. stovėjęs R.Baciuška pasiekė finišą, V.Jurkevičių ir B.Vanagą skyrė 4 sek., V.Žala nuo lyderio atsiliko 22 min. po baudų ir kompensacijų pasikeitė „Ultimate“ klasės nugalėtojas (1)
Rokas Baciuška | Organizatorių nuotr.
Sausio 4-ą dieną Saudo Arabijoje prasidėjo tikrasis Dakaras. Penktadienį dalyviai varžėsi 29 km prologo greičio ruože, kuriame išsidalino starto pozicijas pirmajam etapui, o šiandien jie turėjo įveikti jau 413 kilometrus.
Organizatoriai skelbia, kad pirmajame greičio ruože buvo 26 proc. žvyrkelio, 65 proc. smėlio ir 9 proc. akmenuotų kelių. Viso buvo įveikta 499 km.
Nors kopos dar nepasiekė dalyvių, šis 413 km ilgio greičio ruožas pasiūlė įvairiausią reljefą ir sudėtingas sąlygas. Tai reiškė, kad vairuotojams teko priimti sudėtingus sprendimus dėl greičio ir tinkamų trajektorijų visos dienos metu. Tai buvo tikras Dakaro ralio išbandymas nuo pat pirmųjų etapų.
Labai svarbu pažymėti tai, kad po šio greičio ruožo sekmadienį prasidės 48 valandų „Chrono“ etapas, todėl daugelis ekipažų rinkosi saugią taktiką ir nenorėjo būti priekyje, kad nereikėtų atidarinėti trasos kitą dieną.
Sekmadienį vyksiančiame „Chrono“ etape dalyviai turės įveikti du greičio ruožus, o bendrai bus įveikta per 1 tūkst. kilometrų. Pirmąją etapo dieną 17:00 val. vietos laiku, dalyviai privalo sustoti vienoje iš šešių specialiai įrengtų poilsio zonų. Šiose zonose nėra įprastų bivako patogumų ar techninės pagalbos. Dalyviai gauna tik būtiniausius išteklius. Dalyvių mobilieji įrenginiai yra užplombuojami, siekiant užkirsti kelią komunikacijai su komandomis ir informacijos apie rezultatus. Šis etapas reikalauja ypatingo dėmesio techninei transporto priemonių būklei, nes gedimai gali lemti didelius laiko praradimus. Dalyviai turi patys rūpintis savo transporto priemonių priežiūra be išorinės pagalbos, todėl svarbu išlaikyti tinkamą tempą ir vengti rizikingų manevrų, galinčių sukelti gedimus ar avarijas.
Šiame greičio ruože Dakaras baigėsi bent jau vienam motociklininkui, o puikiai važiavęs Rokas Baciuška dėl techninių gedimų prarado daugiau nei 2 valandas. Apie viską – „Sportas.lt“ straipsnyje žemiau.
#Dakar2025 - Stage 1️⃣
— DAKAR RALLY (@dakar) January 4, 2025
Bisha ➡️ Bisha
🛣 Liaison: 86km - Special: 413km
🕒 DSS (GMT+3):
🏍 7:00
🚗 9:25
Follow the race live:
👉 https://t.co/BrruP0pcjg#DakarInSaudi pic.twitter.com/X2CorHh6El
Lietuvių rezultatai 1-ajame Dakaro greičio ruože ir bendra įskaita:
Automobilių klasė
Prologo laikas šioje klasėje neįsiskaičiavo į bendrą lentelę.
33 vieta, +00:26:53 Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas („X-RAID MINI JCW TEAM“) | Starto pozicija 3.
„Žiauriai sunki diena, bet ne dėl ruožo, automobilio, techninių problemų, o dėl organizatorių navigacijos planšetės, kuri nustojo veikti 120 kilometre“, – pasakojo V.Jurkevičius.
„Startavome labai neblogai, buvo smagu atidaryti kelią, nes kartais būdavo tik mažas motociklininkų takelis. Valėmės kelią, atidarinėjome jį kitiems, viskas puikiai sekėsi iki tol, kol sustojo planšetė. Ji yra mano pagrindinė mano darbo priemonė. Nors turiu atsarginę, bet pagrindinė yra su pulteliu, turiu įvairius atstumus. Atsarginėje planšetėje to nėra, turėjau ją liesti pirštais, bet ji nebuvo 100 proc. funkcionali. Neveikė perspėjimo sistema, negalėjome lenkti motociklininkų“, – pasakojo A.Paliukėnas.
34 vieta, +00:26:57 Benediktas Vanagas ir lenkas Szymonas Gospodarczykas („GURTAM TOYOTA GAZOO RACING BALTICS“) | Starto pozicija 5.
„Pirmosios dienos rezultatų dar nežinau, bet džiaugiuosi būdamas finiše. Kai vakar organizatoriai žadėjo smagų GR'ą, matyt, ne taip supratom. Pradžiai davė visiškai kovinį reikalą patikrinti ekipažų psichiką ir bolidų patikimumą. Greičio ruožas tikrai techniškas ir klaidus. Akmenų čia kaip visada, apstu. Mus įkišo į regioną su tokia tankia augmenija, kad, spėju, vien šio ruožo komandų karboninių detalių sąskaita bus ne vienas milijonas eurų. Visi finišavę automobiliai - graudžiai sužaloti. Didelis pavojaus signalas organizatoriui - neveikianti saugumo įranga, kuria signalizuojame apie lenkimus. Įtariu, kad tai bus svarbi tema šiandieną. Na ir rezulatatą įtakojo prakirsti ratai, pirmas 20'ajam, antras 80'ajam kilometruose. Teko likusius 330 km važiuoti ypač atsargiai, kad būtume finiše. Reziumuojant, nelabai patiko ši diena, bet esminių klaidų nepadarėme. Ruošiamės 48h Chrono“, – sakė B.Vanagas.
658vieta, +02:19:40 Rokas Baciuška ir ispanas Oriolas Mena („OVERDRIVE RACING“)
Diena prasidėjo tikrai gerai, bet, deja, nesibaigė taip, kaip norėjome. Po 120 km prakirtome vieną ratą – greitai pavyko jį pasikeisti ir tęsėme sėkmingą važiavimą. Maždaug ties 180 km pasivijome kolegas... buvo pavojinga, nes kilo daug dulkių. Ties 210 km, važiuodami į dešinį posūkį, praradome ratą – nukrito, o tada nulūžo varžtai. Pridursiu, kad važiavome „savo“ tempu – ramiai. Dakaras tęsiasi, judame į priekį. Bandysime neliūdėti. Linkiu kolegoms būti sportiškiems ir praleisti greitesnius, ypač dėl saugumo. Girdėjome iš kitų dalyvių, kad neveikia lenkimo signalas, bet mes buvome priartėję taip arti, jog galėjome tiesiog pamojuoti“, – pasakojo R.Baciuška.
48 vieta, +01:02:25 Gintas Petrus ir Darius Leskauskas („PETRUS RACING TEAM“)
Pirmąjį greičio ruožą laimėjo prancūzas Guerlainas Chicheritas, trasą įveikęs per 4 val. 35 min. 53 sek. Antras liko nuo jo 50 sek. atsilikęs amerikietis Sethas Quintero, o trečias – 1 min. 3 sek. lėtesniu buvęs afrikietis Saoodas Variawa.
Visgi išdalinus baudas bei kompensacijas paaiškėjo, kad G.Chicheritas smunka į antrą poziciją, kadangi sulaukė 10 sekundžių baudos už greitį, o į pirmą vietą pakilo S.Quintero, kadangi jam buvo kompensuotos 45 sekundės.
Daugelio pilotų taktika šiame greičio ruože buvo užimti ne pirmąsias vietas, kadangi rytoj dalyvių laukia 48 valandų „Chrono“ etapas, susidedantis iš dviejų dienų.
Ispanas Carlosas Sainzas užtruko 2 min. 32 sek. ilgiau nei G.Chicheritas ir užėmė 7-ą poziciją, švedas Mattiasas Ekstromas atsiliko 7 min. 17 sek. ir liko 16-as, o Nasseras Al-Attiyah – 10 min. 28 sek. ir buvo 20-as. Už jo nugaros – prancūzas Sebastienas Loebas, kuris nuo lyderio atsiliko 11 min. 31 sek. ir liko 22-as.
Trasą atidarinėjęs Vladas Jurkevičius nuo lyderio atsiliko 26 min. 53 sek. ir užėmė 33-ią vietą, tuo tarpu vos 4 sekundėms lėčiau finišavęs Benediktas Vanagas užėmė 34-ą poziciją.
Gintas Petrus nuo B.Vanago atsiliko 36 min. 28 sek. ir finišavo tarp 50-ies geriausių, o tarp 2 varančių ratų automobilių buvo 11-as.
Techninių problemų turėjęs Rokas Baciuška vienu metu rodė antrą geriausią laiką, tačiau tada stojo 2 valandoms ir galiausiai net 2 val. 19 min. 40 sek. atsiliko nuo lyderio G.Chichierito bei užfiksavo maždaug 58-ą laiką.
Daugelis greičiausių dalyvių šį kartą stokojo greičio, kadangi nenorėjo atidarinėti rytojaus trasos.
Motociklų klasė
43 vieta, +01:03:26 Arūnas Gelažninkas („HOTO FACTORY RACING“) | Starto pozicija 49.
„Nu ir dienelė.. Nuo 100-ojo kilometro neveikė kelio knyga, tai variau be knygos. Paklydau, pasivijo Nerimantas (Jucius, – aut. past.) ir visą likusią dieną varėme kartu, bet ir jam nustojo veikti kelio knyga, nors vėliau ir susitvarkė. Aš po kuro užpylimo pasidariau, kad ranka galėčiau sukti, bet labai sudėtinga, tai paklydome. Kartu varėme iki finišo, svarbu be griuvimų, motociklas – sveikas, elektronika išsispręs. Einame ilsėtis, rytoj laukia dar didesnis išbandymas“, – sakė A.Gelažninkas.
40 vieta, +01:05:18 Nerimantas Jucius („HT RALLY RAID“) | Starto pozicija 53
„Prasidėjo tikrasis DAKARAS! Po 413km greičio ruožo sėkmingai pasiekiau finišą! Jaučiasi, kad tai nėra tik paprastas ralis, visi sportininkai labai greiti, tempą turėjau palaikyti nuo pat pirmųjų kilometrų. Maždaug 250 kilometre pavijau Arūną Gelažninką, su kuriuo kartu grįžome iki pat finišo. Bendrai greičio ruožas tiko ir patiko, buvo visko - akmenų, smėlio ir tų pačių negailėstingų krūmų, kurie paliko kovines žymes.Viskas pagal planą, stengsiuosi taip išlaikyti ir toliau! Dėkoju visiems už palaikymą!“, – sakė N.Jucius.
67 vieta, +01:49:40 Modestas Siliūnas („Flexit GO - AG Dakar school“) | Starto pozicija 89
112 vieta, +03:22:53 Mykolas Paulavičius („JOYRIDE RACE SERVICE“) | Starto pozicija 96
„Turime pirmą rimtos dienos finišą. Diena buvo sunki, bet man tikrai labai patiko. Buvo ir greitų, ir labai lėtų, ir smėlingų, ir akmenuotų atkarpų. Net tokių „trial“ stiliaus, kurias ne visi mėgsta. Man tai tokios labai patinka.
Buvo nemažai klaidžių kelių. Aišku, paklydau ir pats. Navigacija pakišo koja. Galbūt maršrutas persipynė su praėjusių metų trasomis, tad nuvažiavau ne tomis vėžėmis. Teko grįžti, praleidau du kelio taškus, bet viskas gerai, su nuotaika. Pasižiūrėjau, kaip kiti voliojasi, bet pats nekritau nė karto.
Toks jausmas, kad per greitai tas ruožas baigėsi. Tikėjausi, kad važiuosiu dvigubai ilgesnę distanciją. Jei kas duotų dar pavažiuoti, tai ratuką ar du dar įsukčiau. Tikrai mano trasa. Važiuočiau ir važiuočiau. Jei tokia trasa būtų visas dvi savaites, būtų tikrai super“, - sakė M.Paulavičius.
111 vieta, +03:20:32 Gediminas Šatkus („AG DAKAR SCHOOL - DUBAI“) | Starto pozicija 125
Motociklų klasėje pirmąjį etapą laimėjo australas Danielis Sandersas, trasoje užtrukęs 4 val. 41 min. 27 sek. Nuo jo 2 min. 4 sek. atsiliko praėjusių metų Dakaro čempionas amerikietis Ricky Brabecas ir 2 min. 26 sek. – Botsvanos motociklininkas Rossas Branchas.
19-metis ispanas Edgaras Canetas visą pirmąjį greičio ruožą laikėsi tarp 5-7 greičiausių motociklų, tačiau paskutiniuosiuose kilometruose turėjo problemų ir užbaigė pirmą greičio ruožą 15-as.
Nerimantas Jucius trasoje užtruko 5 val. 44 min. 53 sek. ir nuo lyderio atsiliko 1 val. 3 min. 26 sek. Jis aplenkė labiausiai patyrusį lietuvį Arūną Gelažninką, kuris nuo N.Juciaus atsiliko 1 min. 52 sek.
Pirmajame greičio ruože N.Jucius ir A.Gelažninkas užėmė atitinkamai 40-ą ir 43-ią vietas.
Modestas Siliūnas šį etapą įveikė per 6 val. 31 min. 7 sek. ir nuo lyderio atsiliko 1 val. 49 min. 40 sek. ir užėmė 67-ą vietą.
Mykolas Paulavičius finišavo per 7 val. 34 min. 20 sek. ir nuo lyderio atsiliko 2 val. 52 min. 53 sek., tačiau vėliau sulaukė 30 minučių baudos ir užėmė 112-ą vietą.
Gediminas Šatkus nuo lyderio atsiliko 3 val. 20 min. 32 sek. ir užėmė 111-ą vietą. Kadangi M.Paulavičius sulaukė 30 min. baudos, G.Šatkus jį aplenkė 2 min. 21 sek., nors ir važiavo lėčiau.
Penktą vietą užėmęs argentinietis Lucano Benavidesas sulaukė 2 min. baudos ir nukrito į 6-ą poziciją.
Kadangi motociklų klasėje į bendrą įskaitą įsiskaičiavo ir prologo rezultatas, po dviejų važiavimų pirmauja D.Sandersas, 2 min. 22 sek. lenkiantis R.Brabecą ir 2 min. 38 sek. – R.Branchą.
D.Sandersas praėjusiais metais nebuvo laimėjęs nei vieno etapo ir galutinėje pozicijoje užėmė 8-ą vietą.
Jau 68-ajame kilometre vokietis Sebastianas Buhleris patyrė avariją ir susižeidė petį. Skyleris Howesas sustojo jam padėti ir laukė atvykstančios medikų komandos. Prarastas laikas bus išskaičiuotas iš jo bendro laiko specialiojo ruožo pabaigoje. Galiausiai S.Buhleris buvo išgabenamas iš trasos. „Hero“ gamyklinės komandos lenktynininkas jau buvo pasitraukęs iš trečiojo 2024-ųjų Dakaro ralio etapo ir prieš kelis mėnesius patyrė traumą per Maroko ralį. Indijos komandos gretose dar lenktyniauja trys sportininkai: Rossas Branchas, Nacho Cornejo ir Aaronas Marė. Kovoje išlieka 20 „Rally GP“ kategorijos lenktynininkų.
Sunkvežimių klasė
Prologo laikas šioje klasėje neįsiskaičiavo į bendrą lentelę.
5 vieta, +00:22:27 Vaidotas Žala, navigatorius iš Portugalijos Paulo Fiuza ir mechanikas iš Nyderlandų Maxas Van Grolas („Skuba Team DE Rooy FPT“) | Starto pozicija 66 tarp automobilių ir 2 tarp sunkvežimių
Vaidotas Žala kurį laiką važiavo pirmas, tačiau vėliau turėjo navigacijos problemų, taip pat buvo kuriam laikui sustojęs ir prarado šiek tiek laiko. Galiausiai V.Žala finišavo galingu tempu ir nuo šios dienos lyderio olando Mitchelo Van Den Brinko atsiliko 22 min. 27 sek. bei užėmė 5-ą vietą.
Antrą vietą užėmė čekas Alesas Loprais (+00:01:40), o trečias – čekas Martinas Macikas (+00:02:29).
„Challenger“ klasė
Prologo laikas šioje klasėje neįsiskaičiavo į bendrą lentelę.
4 vieta, +00:14:21 Saudo Arabijos vairuotojas Salehas Alsaifas ir Albertas Veliamovičius („DARK HORSE“) | Starto pozicija 60 tarp automobilių, 13 tarp „Challenger“ klasės dalyvių
S.Alsaifas ir A.Veliamovičius nuo lyderio argentiniečio Nicolaso Cavigliasso atsiliko 14 min. 21 sek. ir užėmė 4-ą poziciją, nors didžiąją dalį greičio ruožo demonstravo maždaug 10-ą laiką.
Įdomu tai, kad „Challenger“ klasėje rungtyniaujantys S.Alsaifas ir A.Veliamovičius bendroje automobilių įskaitoje, kur klasifikuojami visi keturis ratus turinčios transporto priemonės, lenkia V.Jurkevičių 16 sek., o B.Vanagą – 17 sek.
„Classic“ klasė
13 vieta, 88 baudos taškai, Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius („OVOKO Rally Team“) | Starto pozicija 50
Karolis Raišys šiandien surinko 88 baudos taškus ir nuo lyderio ispano Carloso Santaolalla Milla atsiliko 61 tašku.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
Diena prasidėjo tikrai gerai, bet, deja, nesibaigė taip, kaip norėjome. Po 120 km prakirtome vieną ratą – greitai pavyko jį pasikeisti ir tęsėme sėkmingą važiavimą. Maždaug ties 180 km pasivijome kolegas... buvo pavojinga, nes kilo daug dulkių. Ties 210 km, važiuodami į dešinį posūkį, praradome ratą – nukrito, o tada nulūžo varžtai. Pridursiu, kad važiavome „savo“ tempu – ramiai. Dakaras tęsiasi, judame į priekį. Bandysime neliūdėti. Linkiu kolegoms būti sportiškiems ir praleisti greitesnius, ypač dėl saugumo. Girdėjome iš kitų dalyvių, kad neveikia lenkimo signalas, bet mes buvome priartėję taip arti, jog galėjome tiesiog pamojuoti“, – pasakojo R.Baciuška.
K.Raišys pranešė, kad preliminariai jie užfiksavo 11-ą poziciją „Classic“ kategorijoje. Kadangi šioje klasėje rezultatas skaičiuojamas kitaip nei įprasta, kol kas galutinio rezultato dar nėra.
V.Žala pranešė, kad šiandienos greičio ruožas pareikalavo sunkvežimio priekinio stiklo.
„Dienelė pareikalavo daug nervų ir priekinio Avilio stiklo. SKUBA GROUP siūlė stiklą iš Kipro operatyviai pristatyti, bet jau žinome, kad komanda turi atsarginį“, – rašoma V.Žalos „facebooke“.
Tarp 25 greičiausių buvusi L.Sanz neteko trečio bėgio, važiavo be navigacijos ir likus 70 km iki finišo trenkėsi į akmenį bei apvirto: neaišku, ar galės tęsti Dakarą.
Plačiau apie jos istoriją galite skaityti paspaudę čia.
G.Šatkus jau finiše! Tai reiškia, kad jau visi šiandien startavę lietuviai įveikė 1-ąjį greičio ruožą. Jis nuo lyderio atsiliko 3 val. 20 min. 32 sek. ir užėmė 111-ą vietą. Kadangi M.Paulavičius sulaukė 30 min. baudos, G.Šatkus jį aplenkė 2 min. 21 sek., o M.Paulavičius liko 112-as.
Motociklininkams išdalintos baudos, o tai N.Juciaus laiką pakėlė į 40-ą vietą, o M.Siliūno – į 67-ą. M.Paulavičius sulaukė 30 min. baudos ir užėmė 112-ą poziciją.
Panašu, kad trasos pabaigoje paspaudęs V.Žala išlaikys 5-ą poziciją tarp sunkvežimių.
Sebastienas Loebas šypsojosi po pirmojo etapo finišo, kadangi taip pat strategiškai praradinėjo laiką, kad išvengtų starto iš pirmos pozicijos per artėjantį 48 valandų etapą. Prancūzas pripažino sąmoningai sustojęs kelioms minutėms, siekdamas geresnės starto pozicijos ir mano, kad kiti dalyviai naudojo tą pačią taktiką.
„Tikslas nebuvo parodyti greičiausią laiką, todėl nusprendėme sustoti kelioms minutėms finišo zonoje, kad prarastume šiek tiek laiko ir išvengtume starto iš pirmos vietos rytoj. Visi žaidė tą patį žaidimą... Dabar belieka tik laukti ir stebėti“, – sakė S.Loebas.
S.Loebas finišavo 11 min. 31 sek. atsilikęs nuo lyderio G.Chichierito ir užėmė 22-ą poziciją.
Iš lietuvių finišo kol kas nėra pasiekęs tik G.Šatkus.
Techninių problemų turėjęs R.Baciuška pagaliau finiše! Vienu metu antrą geriausią laiką demonstravęs lietuvis galiausiai net 2 val. 19 min. 40 sek. atsiliko nuo lyderio G.Chichierito ir bus tik maždaug 60-as.
B.Vanagas dalinasi nuotraukomis, kaip buvo apgadintas automobilis.
G.Petrus jau finiše! Jis užtruko 1 val. 2 min. 25 sek. ilgiau nei lyderis G.Chichieritas ir preliminariai yra tarp 50 geriausių. G.Petrus nuo B.Vanago atsiliko 36 min. 28 sek.
V.Žala pasiekė finišą! Jis užtruko 22 min. 27 sek. ilgiau nei sunkvežimių klasės nugalėtojas M.Van Den Brinkas, tačiau turėtų būti tarp 5-7 geriausių.
M.Paulavičius jau finiše! Jis užtruko 2 val. 52 min. 53 sek. ilgiau nei lyderis D.Sandersas, o nuo M.Siliūno atsiliko virš valandos. Preliminariai jis užėmė 101-ą vietą.
Štai kaip klaidžiojo dalyviai dėl GPS problemų.
Įdomu tai, kad „Challenger“ klasėje rungtyniaujantys S.Alsaifas ir A.Veliamovičius bendroje automobilių įskaitoje, kur klasifikuojami visi keturis ratus turinčios transporto priemonės, lenkia V.Jurkevičių 16 sek., o B.Vanagą – 17 sek.
Finišą jau pasiekė du sunkvežimiai ir panašu, kad olandas M.Van Den Brinkas taps šio etapo nugalėtoju.
Finišą pasiekė Saudo Arabijos pilotui S.Alsaifui naviguojantis Albertas Veliamovičius, kurie lenktyniauja „Challenger“ klasėje. Jie nuo lyderio argentiniečio N.Cavigliasso atsiliko 14 min. 21 sek. ir pateko į dešimtuką geriausių klasės dalyvių.
G.Petrus paskutiniame tarpiniame finiše ties 330 km nuo lyderio atsiliko 41 min. 27 sek. ir žengė 51-as, tuo tarpu R.Baciuška – 2 val. 17 min. 51 sek. ir buvo 61-as.
Savo komentaru apie pirmąjį greičio ruožą dalinasi ir V.Jurkevičius su A.Paliukėnu.
„Startavome labai neblogai, buvo smagu atidaryti kelią, nes kartais būdavo tik mažas motociklininkų takelis. Valėmės kelią, atidarinėjome jį kitiems, viskas puikiai sekėsi iki tol, kol sustojo planšetė. Ji yra mano pagrindinė mano darbo priemonė. Nors turiu atsarginę, bet pagrindinė yra su pulteliu, turiu įvairius atstumus. Atsarginėje planšetėje to nėra, turėjau ją liesti pirštais, bet ji nebuvo 100 proc. funkcionali. Neveikė perspėjimo sistema, negalėjome lenkti motociklininkų“, – pasakojo A.Paliukėnas.
V.Žala pasiekė 330 km tarpinį finišą, kuriame nuo lyderio M.Van Den Brinko atsilieka 25 min. 59 sek. Tai reiškia, kad kol kas V.Žala išvengia problemų ir važiuoja tolygiu tempu.
N.Jucius: „Prasidėjo tikrasis DAKARAS! Po 413km greičio ruožo sėkmingai pasiekiau finišą! Jaučiasi, kad tai nėra tik paprastas ralis, visi sportininkai labai greiti, tempą turėjau palaikyti nuo pat pirmųjų kilometrų. Maždaug 250 kilometre pavijau Arūną Gelažninką, su kuriuo kartu grįžome iki pat finišo. Bendrai greičio ruožas tiko ir patiko, buvo visko - akmenų, smėlio ir tų pačių negailėstingų krūmų, kurie paliko kovines žymes.Viskas pagal planą, stengsiuosi taip išlaikyti ir toliau! Dėkoju visiems už palaikymą!“.
B.Vanagas: „Visi finišavę automobiliai graudžiai sužaloti“.
„Pirmosios dienos rezultatų dar nežinau, bet džiaugiuosi būdamas finiše.
Kai vakar organizatoriai žadėjo smagų GR'ą, matyt, ne taip supratom. Pradžiai davė visiškai kovinį reikalą patikrinti ekipažų psichiką ir bolidų patikimumą.
Greičio ruožas tikrai techniškas ir klaidus. Akmenų čia kaip visada, apstu. Mus įkišo į regioną su tokia tankia augmenija, kad, spėju, vien šio ruožo komandų karboninių detalių sąskaita bus ne vienas milijonas eurų. Visi finišavę automobiliai - graudžiai sužaloti.
Didelis pavojaus signalas organizatoriui - neveikianti saugumo įranga, kuria signalizuojame apie lenkimus. Įtariu, kad tai bus svarbi tema šiandieną.
Na ir rezulatatą įtakojo prakirsti ratai, pirmas 20'ajam, antras 80'ajam kilometruose. Teko likusius 330 km važiuoti ypač atsargiai, kad būtume finiše.
Reziumuojant, nelabai patiko ši diena, bet esminių klaidų nepadarėme. Ruošiamės 48h Chrono“, – sakė B.Vanagas.
A.Gelažninkas: „Nu ir dienelė.. Nuo 100-ojo kilometro neveikė kelio knyga, tai variau be knygos. Paklydau, pasivijo Nerimantas (Jucius, – aut. past.) ir visą likusią dieną varėme kartu, bet ir jam nustojo veikti kelio knyga, nors vėliau ir susitvarkė. Aš po kuro užpylimo pasidariau, kad ranka galėčiau sukti, bet labai sudėtinga, tai paklydome. Kartu varėme iki finišo, svarbu be griuvimų, motociklas – sveikas, elektronika išsispręs. Einame ilsėtis, rytoj laukia dar didesnis išbandymas“.
M.Siliūnas taip pat jau finiše! Jis nuo A.Gelažninko ir N.Juciaus atsiliko 44 min. Preliminariai jis 68-as, tačiau jo vieta dar gali pablogėti.
N.Al-Attiyah sąmoningai prarado laiką, siekdamas užsitikrinti gerą starto poziciją 48 valandų „Chrono“ etape.
„Etapas nebuvo lengvas, bet važiavome ramiai ir vengėme klaidų. Paskutiniuose kilometruose pradūrėme padangą ir sustojome maždaug penkiolikai minučių, kad užsitikrintume starto poziciją žemiau rytojaus starte. Praradome daug laiko, bet tai buvo svarbu. Jei galėčiau startuoti penkiasdešimtas, tai būtų idealu. Praėjusiais metais rizikavome ir pasimokėme iš savo klaidų“, – sakė N.Al-Attiyah.
V.Žala įveikė 244 km ir nuo lyderio M.Van Den Brinko atsilieka 26 min. 13 sek.
Pirmąjį greičio ruožą laimėjo prancūzas Guerlainas Chicheritas, trasą įveikęs per 4 val. 35 min. 53 sek. Antras liko nuo jo 50 sek. atsilikęs amerikietis Sethas Quintero, o trečias – 1 min. 3 sek. lėtesniu buvęs afrikietis Saoodas Variawa.
Daugelio pilotų taktika šiame greičio ruože buvo užimti ne pirmąsias vietas, kadangi rytoj dalyvių laukia 48 valandų „Chrono“ etapas, susidedantis iš dviejų dienų.
Ispanas Carlosas Sainzas užtruko 2 min. 32 sek. ilgiau nei G.Chicheritas ir užėmė 7-ą poziciją, švedas Mattiasas Ekstromas atsiliko 7 min. 17 sek. ir liko 16-as, o Nasseras Al-Attiyah – 10 min. 28 sek. ir buvo 20-as. Už jo nugaros – prancūzas Sebastienas Loebas, kuris nuo lyderio atsiliko 11 min. 31 sek. ir liko 22-as.
Tarp automobilių šiandien greičiausias buvo prancūzas G.Chicheritas, finišavęs per 4 val. 35 min. 53 sek.! Netrukus bus galima paskelbti visus greičiausius „Ultimate“ klasės automobilius.
Pernai finišavęs antras, Guillaume de Meviusas pirmasis iš automobilių atidarinėjo trasą, tačiau neprarado daug laiko ir liko patenkintas savo pasirodymu.
„Buvo smagu atidaryti trasą. Esame labai patenkinti savo darbu, tačiau buvo tikrai sunku važiuoti paskui motociklininkus – visur krūmai ir medžiai, todėl šiek tiek apgadinome automobilį. Į radiatorių buvo įstrigę šakų, kurios trukdė aušinimui, tad du kartus turėjome sustoti ir jas pašalinti. Planšetė nustojo veikti. Vis dėlto esame patenkinti savo važiavimu, pamatysime, kaip seksis rytoj“, – sakė G.de Meviusas.
V.Jurkevičius taip pat jau finiše! Jis 4 sekundėmis aplenkė B.Vanagą ir nuo lyderių atsiliko apie 25-30 min.
Finišą pasiekęs N.Al-Attiyah šiandien prarado apie 9 minutes.
Apie 20 minučių prastovėjęs V.Žala vėl pajudėjo!
V.Žala stovi jau 20 minučių.
B.Vanagas pasiekė finišą! Iš penktosios pozicijos startavęs lietuvis finišą pasiekė kaip 9-as automobilis. Visgi jo laikas bus aplink 40-ą vietą ir paaiškės tik tada, kai finišuos daugiau automobilių. Nuo lyderių B.Vanagas atsiliko apie pusvalandį.
V.Žala jau 8 minutes kaip sustojęs.
Laia Sanz ir jos šturmanas Maurizio Gerini 330-ajame kilometre pateko į avariją. Abu po incidento liko nenukentėję ir dabar patys remontuoja savo „Century CR6“ be pagalbinės komandos. 330-ąjį kilometrą jie įveikė būdami 24-oje vietoje, atsilikdami nuo Lucaso Moraeso 12 min. 43 sek.
R.Baciuška pajudėjo! Jis galiausiai pasiekė 213 km atžymą, tačiau jame nuo lyderio atsiliko net 2 val. 3 min. 2 sek. Be R.Baciuškos šio tarpinio finišo nėra pasiekę tik keturi automobiliai, kurie ir nepretendavo į aukštas pozicijas.
Finišą pasiekė ir 6-as startavęs ispanas C.Sainzas, kuris aplenkė G.De Meviusą 2 min. 20 sek.
N.Jucius ir A.Gelažninkas pasiekė finišą! Juos skyrė vos 1 min. 52 sek. Galutinės jų pozicijos paaiškės šiek tiek vėliau, tačiau jau dabar aišku, kad jos bus tarp 40-50 vietų.
Pagaliau pasirodė V.Žalos laikas ties 288 km. Deja, dabar jis 25 min. 51 sek. atsilieka nuo lyderio V.Van Den Brinko. Antras žengia M.Macikas, nuo lyderio atsiliekantis 2 min. 36 sek.
G.Petrus sėkmingai įveikė 288 km ir nuo lyderio atsiliko 41 min. 3 sek. Jo laikas maždaug ties 50-uku.
Finišą pasiekė trasą atidarinėjęs belgas G.De Meviusas! Jis užtruko 4 val. 40 min. 45 sek., o jo laikas bus maždaug aplink 20-uką.
R.Baciuška vienoje vietoje jau stovi 2 valandas.
GPS rodo, kad V.Žala vėl juda į priekį! Bus įdomu sužinoti, kodėl jam teko grįžti ne vieną kilometrą atgal.
Keisti V.Žalos manevrai – lietuvis važiuoja atgal.
V.Žala | „Stop“ kadras
V.Jurkevičius ir B.Vanagas pasiekė 330 km atžymą ir juos dabar skiria tik 1 min. 43 sek. Iki finišo jiems liko tik 83 km.
Automobilių įskaitoje vyksta arši kova dėl pirmosios vietos – po 288 km iki tol pirmavusį G.Chiceritą aplenkė L.Moraesas, kuris prancūzą dabar lenkia 21 sek. Trečias laikas priklauso S.Variawa, kuris atsilieka tik 23 sek.
N.Jucius ir A.Gelažninkas pasiekė paskutinį tarpinį finišą ties 330 km ir juo skiria 1 min. 43 sek.
M.Siliūnas yra įveikęs 288 km ir ten nuo A.Gelažninko ir M.Juciaus atsiliko apie 28 minutes, M.Paulavičius ties 288 km atžymą nuo pirmaujančių lietuvių atsiliko apie 43 minutes, o G.Šatkus – apie valandą.
V.Žala įveikė 244 km, tačiau prarado šiek tiek laiko ir nukrito už greičiausių trejetuko ribos. Dabar jis 3 min. 3 sek. atsilieka nuo lyderio M.Maciko.
G.Petrus jau įveikė 182 km ir neužilgo fiziškai trasoje pavis R.Baciušką, jeigu jam ir toliau nepavyks pajudėti.
B.Vanagas įveikė 330 km ir nuo V.Jurkevičiaus atsilieka 2 min. 24 sek.
Tarp motociklininkų, pirmojo etapo pradžioje dėl traumos pasitraukė S.Buhleris, tačiau trasoje jau po valandą ar dvi taip pat stovi čilietis S.Sunieris, čekas A.Vaudanas ir čilietis T.De Gavardo. Kol kas nėra žinoma, kas jiems nutiko ir ar jie galės tęsti lenktynes.
B.Vanagas po 244 km nuo lyderio G.Chicherito atsilieka 22 min. 27 sek. Tame pačiame tarpiniame finiše A.Juknevičius nuo jo atsiliko 18 min. 41 sek.
Pasirodė vaizdai, kaip R.Baciuškos šturmanas O.Mena taiso „Toyota“ automobilį. Jie stovėdami trasoje praleido jau valandą.
288 km N.Jucius įveikė per 4 val. 2 min. 2 sek., o A.Gelažninkas – per 4 val. 3 min. 55 sek. Jie išlaiko poziciją tarp 40-50 vietų.
Motociklų klasėje pirmąjį etapą laimėjo australas Danielis Sandersas, trasoje užtrukęs 4 val. 41 min. 27 sek. Nuo jo 2 min. 4 sek. atsiliko praėjusių metų Dakaro čempionas amerikietis Ricky Brabecas ir 2 min. 26 sek. – Botsvanos motociklininkas Rossas Branchas.
Kadangi motociklų klasėje į bendrą įskaitą įsiskaičiavo ir prologo rezultatas, po dviejų važiavimų pirmauja D.Sandersas, 2 min. 22 sek. lenkiantis R.Brabecą ir 2 min. 38 sek. – R.Branchą.
D.Sandersas praėjusiais metais nebuvo laimėjęs nei vieno etapo ir galutinėje pozicijoje užėmė 8-ą vietą.
R.Baciuška trasoje stovi jau daugiau nei 40 minučių.
Finišą pasiekė jau du motociklininkai – čilietis Jose Ignacio Cornejo Florimo, tilpęs į 5 val. laikotarpį, ir argentinietis Kevinas Benavidesas, užtrukęs daugiau nei 5 val. 15 min.
V.Jurkevičius pasiekė 288 km atžymą, tačiau panašu, kad laiko nei prarado, nei atsikovojo.
R.Baciuška vis dar stovi trasoje.
Motociklai artėja prie finišo ir jau 28 jų yra pasiekę paskutinį tarpinį finišą.
Ties 151 km V.Žala turi naują artimiausią varžovą, tačiau išlaiko pirmą vietą – vos 23 sek. nuo jo atsilieka čekas M.Macikas. Olandas M.Van Den Brinkas dabar rikiuojasi trečias (+00:01:01).
G.Petrus po 122 km išlaiko 55-ą poziciją (+00:19:29).
R.Baciuška jau stovi maždaug 20 minučių.
Toliau vyksta arši kova sunkvežimių kategorijos viršūnėje. V.Žala po 151 km vėl aplenkė M.Van Den Brinką ir dabar turi net 1 min. 1 sek. pranašumą!
Po 182 km tarp „Ultimate“ klasės automobilių pirmauja S.Variawa, antras žengia L.Moraesas (+00:00:21), trečias – G.Botterellas (+00:00:30), ketvirtas – G.Chicheritas.
N.Al-Attiyah šiame tarpiniame finiše buvo 20-as (+00:05:21), S.Loebas – 24-as (+00:06:07).
V.Jurkevičiaus laikas šiame 182 km tarpiniame finiše 30-as (+00:14:09), o B.Vanago – 32-as (+00:19:26).
Daugiau nei pusę greičio ruožo – 213 km – įveikę V.Jurkevičius ir B.Vanagas žengia tarp 35 ir 45 pozicijų. Šiame tarpiniame finiše skirtumas tarp lietuvių sumažėjo – dabar V.Jurkevičius B.Vanagą lenkia 3 min. 46 sek.
Deja, tačiau R.Baciuška prieš 213 km tarpinį finišą yra sustojęs ir jį fiziškai lenkia keli ekipažai. Kol kas, pagal GPS duomenis, R.Baciuška nejuda ir stovi jau maždaug 10 minučių.
R.Baciušką fiziškai jau aplenkė L.Moraesas, S.Variawa ir B.Baragwanathas.
330 km įveikė 19 motociklininkų. Po 288 km pirmavo D.Sandersas, už jo per 58 sekundes – R.Brabecas.
Skyleris Howesas šiame etape sustojo maždaug 10 minučių, kad padėtų po avarijos nukentėjusiam Aaronui Marei. Šis laikas jam bus kompensuotas etapui pasibaigus. 244-ajame kilometre S.Howesas buvo 14 minučių atsilikęs nuo lyderio. Kai sustojimo laikas bus grąžintas, jis turėtų pakilti į ketvirtąją dienos vietą – aplenkdamas Lucianą Benavidesą ir atsilikdamas tik nuo savo „Honda“ komandos draugų Tono Schareinos ir Ricky Brabeco. Nacho Cornejo taip pat gali patekti į galutinį penketuką dėl ryte sukauptų laiko premijų.
V.Žala po 122 km prarado pirmą poziciją tarp sunkvežimių, tačiau tik 35 sek. atsilieka nuo M.Van Den Brinko. TOP-10 sunkvežimius skiria maždaug 2 minutės.
Motociklų legendos Toby Price'as su šturmanu Samu Sunderlandu demonstruoja TOP-10 laiką. Ties 151 km atžyma jie 55 sek. lenkė R.Baciušką.
181 km atžymą pasiekęs R.Baciuška yra šiek tiek sulėtinęs tempą, o jo laikas ties 151 km atžymą nukrito į 16-ą poziciją.
B.Vanagas prarado dar apie 6 minutes 151-182 km atkarpoje.
R.Baciuškos pranašumas prieš kitus lietuvius didėja – V.Jurkevičių lenkia 11 min. 5 sek., o B.Vanagą – 16 min. 22 sek.
B.Vanago laikas yra už 40-uko ribų.
244 km atžymą jau pasiekė N.Jucius ir A.Gelažninkas. Juos skiria 1 min. 42 sek. ir jie žengia maždaug 43-50 pozicijose.
V.Jurkevičius įveikė 181 km ir važiuoja stabiliai. Jo laikas ties 122 km buvo 30-as, todėl tikėtina, kad jo pozicija yra tokia ar net geresnė.
B.Vanagas po 181 km vis dar atsilieka nuo V.Jurkevičiaus, o dabar juos skiria 5 min. 17 sek.
Įdomu tai, kad trasą atidarę „Ultimate“ klasės lenktynininkai prarado nemažai laiko: pirmas startavęs G.de Meviusas po 122 km rikiavosi 28-as, o antras startavęs J.Yacopini – 31-as. Geriausiai sekasi tiems, kurie startavo maždaug nuo 10-osios pozicijos.
V.Žala įveikė 92 km, po kurių vis dar išlaiko persvarą prieš M.Van Den Brinką ir ją padidino iki 16 sekundžių!
Prancūzas Lionelis Baudas yra pirmasis iš „Ultimate“ klasės automobilių, kuris jau sustojęs daugiau nei 20 minučių.
R.Baciuška iki 151 km atžymos šiek tiek prarado laiko. Šį tarpinį finišą pasiekus 12 automobilių jo laikas yra 3-ias, todėl tikėtina, kad jis bus kažkur aplink penketuką.
R.Baciuška šiame tarpiniame finiše 8 min. 16 sek. lenkė V.Jurkevičių ir 10 min. 1 sek. – B.Vanagą.
Pirmuosius 39 km įveikė ir G.Petrus, kuris šiame tarpiniame finiše užfiksavo 3 sek. greitesnį laiką nei B.Vanagas. Jo pozicija yra 51-a.
V.Jurkevičius nuvažiavo jau 151 km ir kol kas laiko stabilų tempą. Jo laikas po 92 km dabar nukrito į 28-ą poziciją.
Kadangi 30-as startavęs G.Chicheritas tik dabar pasiekė 92 km atžymą, tik dabar paaiškėjo, kad R.Baciuškos laikas yra antras geriausias tarp visų „Ultimate“ klasės automobilių!
V.Žala puikiai įveikė pirmuosius 39 km, po kurių jis yra pirmas! Jis 5 sek. aplenkė pirmą iš sunkvežimių startavusį M.Van Den Brinką!
R.Baciuška įveikė 122 km ir išlaiko puikią poziciją! Jo laikas yra greičiausias iš 13 šį tarpinį finišą pasiekusių automobilių, tačiau tikslesnė pozicija paaiškės, kai šį tarpinį finišą pasieks daugiau dalyvių.
Šiame tarpiniame finiše R.Baciuška 8 min. lenkia V.Jurkevičių ir 11 min. 1 sek. – B.Vanagą.
B.Vanagas taip pat įveikė 122 km, po kurių nuo V.Jurkevičiaus vis dar atsilieka 3 min. 1 sek.
Po 182 km N.Jucius vis dar 1 min. 53 sek. lenkia A.Gelažninką, o lietuviai atitinkamai užima 41-ą ir 43-ią pozicijas tarp motociklų.
V.Jurkevičius jau nuvažiavo 122 km, po kurių yra išlaikęs turėtą tempą ir demonstruoja maždaug 20-ą laiką tarp „Ultimate“ klasės dalyvių.
R.Baciuška paspaudė gazo pedalą! Po 92 km jis aplenkė tiek G.de Meviusą, tiek H.Lateganą ir kitus bei šiuo metu rikiuojasi pirmoje vietoje! Tiesa, šio tarpinio finišo nepasiekė keturi gerą greitį demonstravę automobiliai, tačiau lietuvis turėtų išlikti tarp TOP-5 automobilių!
Ties 92 km atžyma R.Baciuška 5 min. 1 sek. lenkė V.Jurkevičių ir 8 min. 22 sek. – B.Vanagą.
Guerlainas Chicheritas ir jo benzinu varomas „Mini“ pirmąjį tarpinį finišą įveikė greičiausiai. Prancūzą vejasi penki „Toyota“ vairuotojai: Davidas Botterillas, Sethas Quintero, Yazeedas Al Rajhi, Saoodas Variawa ir Henkas Lateganas. Chicherito komandos draugas Guillaume’as de Meviusas rikiuojasi septintoje vietoje, atsilikdamas vos 36 sekundėmis.
Pirmajame tarpiniame finiše iš 33 jį pasiekusių automobilių R.Baciuškos laikas yra 10-as (+00:00:48), o V.Jurkevičiaus – 22-as (00:04:49), o B.Vanago – 33-as (+00:05:45).
Štai kaip Pablo Quintanilla skrodžia Saudo Arabijos dykumą.
B.Vanagas įveikė 92 km ir ši 53 km atkarpa buvo kur kas sėkmingesnė nei pirmoji 39 km atkarpa. B.Vanagas nuo V.Jurkevičiaus dabar atsilieka 3 min. 21 sek.
122 km įveikė M.Siliūnas (+00:31:39) ir M.Paulavičius (+00:40:05). M.Siliūnas nuo N.Juciaus ir A.Gelažninko atsilieka kiek daugiau nei 10 minučių, tuo tarpu M.Paulavičius – apie 20 min. Atitinkamai jie užima 73-ią ir 90-ą vietas.
G.Šatkus po 92 km rikiuojasi aplink 100-ąją poziciją (+00:32:45).
Pirmuosius 39 km jau įveikė 21 automobilis ir kol kas tik B.Vanagas šiame ruože turėjo problemų. Visi kiti šiuos kilometrus įveikę dalyviai užtruko apie 4 minutes trumpiau nei lietuvis.
Jau keturi automobiliai įveikė 92 km, po kurių V.Jurkevičius sumažino atsilikimą nuo G.de Meviuso iki 26 sekundžių, o nuo dabartinio lyderio M.Serradori atsilieka tik 46 sekundėmis!
Už kelių minučių į trasą pajudės ir pirmieji sunkvežimiai, tarp kurių bus ir V.Žala.
G.de Meviusas ir toliau atidarinėja trasą automobiliams ir įveikė jau 92 km, per kuriuos užtruko 1 val. 1 min. 8 sek.
Po 213 km tarp motociklų pirmauja D.Sandersas (2:30:05), nuo jo 26 sek. atsilieka T.Schareina, o 44 sek. – R.Brabecas.
R.Baciuška įveikė pirmuosius 39 km ir iš lietuvių „Ultimate“ klasėje yra greičiausias! jis tik 13 sek. atsiliko nuo laiko lyderio šiame punkte H.Lategano, į priekį taip pat praleisdamas tik dar du lenktynininkus – belgą G.de Meviusą (+00:00:01) ir švedą M.Ekstromą (+00:00:07).
Šiame tarpiniame finiše R.Baciuška 48 sek. lenkė V.Jurkevičių ir 4 min. 57 sek. – B.Vanagą.
Po 151 km dar šiek tiek padidėjo skirtumas tarp N.Juciaus ir A.Gelažninko, dabar juos skiria 2 min. 2 sek. ir jie abu žengia aplink 45-ą vietą.
Pasirodė ir B.Vanago laikas po 39 km! Kaip ir rodė GPS, lietuvis turėjo problemų ir nuo lyderio šiame punkte atsilieka 5 min. 9 sek. Nuo V.Jurkevičiaus – 4 min. 9 sek.
V.Žala dalinasi vaizdais iš starto.
Pagal GPS duomenis, C.Sainzas aplenkė B.Vanagą, kuris buvo trumpam sustojęs.
V.Jurkevičius po 39 km nuo G.de Meviuso atsiliko lygiai 1 min. Kol kas šį punktą pasiekė trys „Ultimate“ klasės automobiliai.
M.Siliūnas įveikė 92 km, o nuo lyderio R.Brabeco šiame taške atsiliko 24 min. 26 sek. bei rikiuojasi aplink 80-ą poziciją.
N.Jucius ir A.Gelažninkas įveikė 122 km, po kurių N.Jucius dar labiau padidino pranašumą prieš A.Gelažninką ir dabar juos skiria 1 min. 51 sek. Jų pozicijos atitinkamai yra 42-a ir 44-a.
M.Siliūnas bus praradęs šiek tiek laiko ties 92 km atžyma.
Trasą atidaręs belgas G.de Meviusas pirmuosius 39 km įveikė per 23 min. 2 sek. Už jo važiuoja argentinietis Juanas Crusas Yacopini, o už šio – V.Jurkevičius.
Sebastienas Loebas startuoja iš aštuntos pozicijos po to, kai prologą baigė šeštoje vietoje. Prancūzas jau žvelgia į artėjančias dienas ir yra atsargus dėl pradūrimų, kurie ankstesniuose Dakaruose jam kainavo daug laiko.
„48 valandų „Chrono“ etape bus neutralizacijos zona, kurioje galėsime pasikeisti padangas, tačiau po to teks įveikti 800 kilometrų su tomis padangomis, kurias turėsime automobilyje. Lengva nebus“.
Lietuvos „Ultimate“ klasės dalyviai įsiamžino prieš startą pirmajame greičio ruože.
Automobilių klasėje jau startavo šeši dalyviai, tarp kurių ir V.Jurkevičius ir B.Vanagas!
Ties 92 km atžyma N.Jucius (+00:10:34) 5 sekundėmis lenkia A.Gelažninką (+00:10:49), o abiejų motociklininkų pozicija sukasi aplink 40-ą.
Dakaro organizatoriai skelbia, kad rytoj ryte „Rally GP“ klasės dalyvių starto tvarka bus visiškai apversta 48 valandų „Chrono“ etape. Šiandien nėra jokios galimybės važiuoti lėčiau, siekiant užsitikrinti palankesnę starto poziciją ir pasinaudoti lyderių paliktomis vėžėmis rytoj. Tie, kurie šiandien bus pirmi, rytoj startuos paskutiniai. Šį rytą startavo 21 „Rally GP“ klasės dalyvis, tačiau vokiečiui S.Buhleriui patyrus traumą, ši didelė tvarkos rokiruotė paveiks apie 20 pozicijų. Antroji iš eilės specifinė starto tvarka siekiama skatinti sportininkus išlikti kuo konkurencingesniems ir sąžiningesniems.
2024 m. pirmojo etapo nugalėtojas Ricky Brabecas pirmauja greičio ruože. Amerikietis padidino savo pranašumą 32-ajame kilometre. Dabartinis čempionas po 92 km 21 sekunde lenkia Danielį Sandersą ir 39 sek. Rossą Branchą. Ketvirtą laiką demonstruoja Tosha Schareina, atsiliekantis 1 min. 11 sek. nuo lyderio, nors ankstesniame kontrolės punkte juos skyrė vos 22 sek. Ispaną Edgarą Canetą trasoje aplenkė jo KTM komandos draugas Danielis Sandersas ir jis dabar 1 min. 50 sek. atsilieka nuo pirmaujančio „Honda“ motociklininko.
Vokietis Sebastianas Buhleris patyrė avariją ir susižeidė petį 68-ajame kilometre. Skyleris Howesas sustojo jam padėti ir laukia atvykstančios medikų komandos. Prarastas laikas bus išskaičiuotas iš jo bendro laiko specialiojo ruožo pabaigoje.
Galiausiai S.Buhleris buvo išgabenamas iš trasos. „Hero“ gamyklinės komandos lenktynininkas jau buvo pasitraukęs iš trečiojo 2024-ųjų Dakaro ralio etapo ir prieš kelis mėnesius patyrė traumą per Maroko ralį. Indijos komandos gretose dar lenktyniauja trys sportininkai: Rossas Branchas, Nacho Cornejo ir Aaronas Marė. Kovoje išlieka 20 „Rally GP“ kategorijos lenktynininkų.
„Laukia ilga diena ant motociklo. Pasiruošiau maksimaliai. Įsidėjau visokių papildų, gėrimų, šiltų rūbų, nes startuojame anksti, 6 ryto. Oro lauko temperatūra viso labo yra tik 8 laipsniai šilumos. Pagrindinis tikslas – finišuoti, tačiau dabar yra svarbu finišuoti ir neprisidaryti bėdų kiekviename greičio ruože. Daug kas nusiteikę, kad reikia išgyventi pirmą Dakaro ralio pusę, kuri yra labai sudėtinga, o į antrą pusę – jau bus galima atidaryti gazą. Reikės protingai važiuoti, bet per lėtai ir negalėsiu važiuoti. Vakar šiek tiek pasitaupiau, tai turime rezultatą. Žiūrėsime, kaip šiandien seksis atakuoti“, - prieš startą pirmajame greičio ruože teigė M.Paulavičius.
V.Jurkevičius dalinasi mintimis iš pirmojo greičio ruožo starto.
Dalyviai šiandien turės pasiekti 10 tarpinių finišų (WP) ties 39 km, 92 km, 122 km, 151 km, 182 km, 213 km, 244 km, 288 km, 330 km. 366 km ir galiausiai finišą ties 413 km.
39 km N.Jucius įveikė per 27 min. 44 sek., A.Gelažninkas – per 28 min. 17 sek., M.Siliūnas – per 32 min. 45 sek., o M.Paulavičius – per 34 min. 13 sek.
G.Šatkus startavo prieš 22 minutes ir kol kas šio tarpinio finišo nėra pasiekęs.