„Rizikuojame savo gyvybes su sistema, kuri neparuošta“: motociklininkai kritikuoja, Dakaro direktorius ginasi
Planšetė su kelio knyga | Organizatorių nuotr.
Dakaro ralyje šiais metais didžiausiu iššūkiu tapo netikėtas priešas – technologijos. Pirmąją ralio savaitę motociklų kategorijoje pagrindinį vaidmenį atliko ne sportininkai, o skaitmeniniai kelio knygų įrenginiai, kurie nuo šių metų pradžios tapo neatsiejama lenktynių dalimi.
Šias planšetes, sukurtas Prancūzijos bendrovės ERTF bendradarbiaujant su Dakaro ralio organizatore ASO, pernai naudojo mėgėjai, tačiau šiais metais, įtraukus šiuos įrenginius į profesionalių sportininkų rutiną, išryškėjo jų trūkumai, kurie ne tik daro įtaką lenktynių rezultatams, bet ir kelia pavojų sportininkų saugumui.
Skaitmeniniai kelio knygų įrenginiai pakeitė tradicinius popierinius variantus ir tapo svarbiu šių dienų Dakaro ralio elementu. Dėl jų kelio knygos dalyviams gali būti pateikiamos vos kelios minutės prieš startą, taip išvengiant galimo komandų piktnaudžiavimo, kai maršrutai perkelti į žemėlapius siekiant ieškoti alternatyvių trajektorijų. Šis sprendimas taip pat leidžia organizuoti skirtingus maršrutus skirtingoms transporto priemonėms, padarant lenktynes įdomesnes. Tačiau pastarosiomis dienomis šie įrenginiai iškilo kaip pagrindinis lenktynių trūkumas, ypač maratono etapuose, kur jie veikė nepatikimai.
Dabartinis motociklų klasės lyderis Danielis Sandersas jau dvi dienas iš eilės susiduria su skaitmeninės kelio knygos gedimais.
„Tai labai nemalonu. Prieš tiltą buvo greičio kontrolė, tačiau tuo metu planšetė sugedo. Sulėtinau iki 40 km/h, pervažiavau tiltą ir vėl pradėjau spausti, bet vis tiek gavau baudą. Man ją atšauks, bet praradau krypties indikatorių ir odometrą. Technologijos mane žudo. Tai jau antra diena iš eilės“, – pasakojo D.Sandersas.
Nacho Cornejo socialiniuose tinkluose taip pat griežtai kritikavo organizatorius, išsakydamas savo nusivylimą dėl nesąžiningumo, kai D.Sandersui buvo grąžintas prarastas laikas, nors jis pats patyrė panašias problemas ankstesniuose etapuose.
„Turėjau problemų dvi dienas iš eilės, tačiau tik dabar pilotams grąžinamas prarastas laikas. Ar reikia būti iš pirmojo pasaulio, kad būtum pastebėtas?“, – rašė N.Cornejo.
Lorenzo Santolino susidūrė su daugybe sunkumų: neveikė odometras, kelio knygos puslapiai keitėsi savaime, o „Sentinel“ sistema, įspėjanti apie greitesnes transporto priemones, taip pat buvo nepatikima.
D.Sandersas šiandien gavo 8 minučių baudą, kurią jis sieja su skaitmenine planšete. Jis pabrėžė, kad tokios problemos ne tik gadina lenktynių patirtį, bet ir kelia realų pavojų saugumui, kai dėl gedimų neįmanoma matyti krypties ar įspėjimų apie trasos pavojus.
Luciano Benavidesas pridūrė, kad ši sistema dar nėra tinkamai pritaikyta profesionaliems sportininkams, kurie pirmieji atveria trasą ir rizikuoja savo rezultatais bei saugumu.
„Tai labai pavojinga. Manau, kad organizacija rizikuoja mūsų gyvybėmis. Galbūt tai geras sprendimas ateičiai, tačiau šiuo metu jis neparuoštas tiems, kurie pirmieji atveria trasą ir rizikuoja savo rezultatais“, – sakė L.Benavidesas.
Dakaro ralio direktorius Davidas Castera gynė sistemą ir bandė paaiškinti situaciją: „Tiesa, trys sportininkai susidūrė su problemomis (Santolino, Cornejo ir Sandersas), tačiau iki šiol tai neturėjo didelės įtakos bendrosios įskaitos rezultatams. Bandome tai taisyti. D.Sandersui grąžinome laiką pagal grupę, su kuria jis važiavo, tačiau suprantu, kad jie nėra patenkinti“.
D.Castera taip pat pažymėjo, kad skundai dėl technologijų nėra naujiena: „Anksčiau komandos kaltindavo popierinius kelio knygų variantus, dabar kaltina planšetes. Kiekvieną kartą, kai kas nors nutiks, kaltins šią technologiją“.
KTM komanda kartu su kitomis dalyviais poilsio dieną paprašė organizuoti susitikimą, siekiant rasti sprendimus šiai situacijai, kuri jau dabar tampa rimta problema. Jei technologijų gedimai turės įtakos galutiniams rezultatams, Dakaro ralio organizatoriai gali susidurti su dar didesniu spaudimu.
Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.