Pasibaigęs. 03-16 19:00
LKL
Nevėžis-Optibet
105
Uniclub Casino-Juventus
74
Pasibaigęs. 03-17 18:30
LKL
Wolves
100
Šiauliai
84
Pasibaigęs. 03-18 03:00
NBA
Jazz
97
Bulls
111
Pasibaigęs. 03-18 04:00
NBA
Kings
132
Grizzlies
122
Pasibaigęs. 03-18 04:00
NBA
Trail Blazers
112
Wizards
97
Pasibaigęs. 03-18 19:00
Čempionų lyga
Galatasaray
89
Rytas
81
Pasibaigęs. Vakar 03:00
NBA
Jazz
128
Wizards
112
Pasibaigęs. Vakar 04:00
NBA
Suns
127
Bulls
121
Pasibaigęs. Vakar 04:00
NBA
Kings
123
Cavaliers
119
Pasibaigęs. Šiandien 04:00
NBA
Kings
116
Bulls
128
Šiandien, 21:30
Eurolyga
Barcelona
-
Žalgiris
-
Rytoj, 01:00
NBA
Wizards
-
Magic
-
Rytoj, 16:50
LKL
Šiauliai
-
Neptūnas
-
Rytoj, 17:00
LKL
Rytas
-
M Basket
-
Rytoj, 19:00
LKL
CBet
-
7bet-Lietkabelis
-
03-23, 02:00
NBA
Knicks
-
Wizards
-
03-23, 04:00
NBA
Kings
-
Bucks
-
03-23, 04:30
NBA
Lakers
-
Bulls
-
03-23, 16:50
LKL
Nevėžis-Optibet
-
Žalgiris
-
03-23, 19:00
LKL
Wolves
-
Uniclub Casino-Juventus
-
03-25, 01:00
NBA
Wizards
-
Raptors
-
03-25, 03:00
NBA
Nuggets
-
Bulls
-
03-25, 04:00
NBA
Kings
-
Celtics
-
03-25, 19:30
Čempionų lyga
Rytas
-
Unicaja
-
03-25, 20:00
Eurolyga
Monaco
-
Žalgiris
-
03-26, 04:00
NBA
Kings
-
Thunder
-
03-26, 18:30
LKL
Šiauliai
-
Wolves
-
03-27, 01:00
NBA
76ers
-
Wizards
-
03-27, 21:00
Eurolyga
Lyon-Villeurbanne
-
Žalgiris
-
03-28, 01:00
NBA
Wizards
-
Pacers
-
03-28, 02:00
NBA
Bulls
-
Lakers
-
03-28, 04:00
NBA
Kings
-
Trail Blazers
-
03-28, 19:00
A Lyga
Sūduva
-
Džiugas
-
03-29, 15:00
A Lyga
Šiauliai
-
Kauno Žalgiris
-
03-29, 16:50
LKL
CBet
-
Nevėžis-Optibet
-
03-29, 17:00
A Lyga
Hegelmann
-
Riteriai
-
03-29, 17:00
LKL
Šiauliai
-
Rytas
-
03-29, 19:00
LKL
Uniclub Casino-Juventus
-
M Basket
-
03-29, 23:00
NBA
Magic
-
Kings
-
03-30, 01:00
NBA
Wizards
-
Nets
-

„Rizikuojame savo gyvybes su sistema, kuri neparuošta“: motociklininkai kritikuoja, Dakaro direktorius ginasi

2025-01-09 22:42
Planšetė su kelio knyga | Organizatorių nuotr.

Planšetė su kelio knyga | Organizatorių nuotr.

 Dakaro ralyje šiais metais didžiausiu iššūkiu tapo netikėtas priešas – technologijos. Pirmąją ralio savaitę motociklų kategorijoje pagrindinį vaidmenį atliko ne sportininkai, o skaitmeniniai kelio knygų įrenginiai, kurie nuo šių metų pradžios tapo neatsiejama lenktynių dalimi.

Šias planšetes, sukurtas Prancūzijos bendrovės ERTF bendradarbiaujant su Dakaro ralio organizatore ASO, pernai naudojo mėgėjai, tačiau šiais metais, įtraukus šiuos įrenginius į profesionalių sportininkų rutiną, išryškėjo jų trūkumai, kurie ne tik daro įtaką lenktynių rezultatams, bet ir kelia pavojų sportininkų saugumui.

Skaitmeniniai kelio knygų įrenginiai pakeitė tradicinius popierinius variantus ir tapo svarbiu šių dienų Dakaro ralio elementu. Dėl jų kelio knygos dalyviams gali būti pateikiamos vos kelios minutės prieš startą, taip išvengiant galimo komandų piktnaudžiavimo, kai maršrutai perkelti į žemėlapius siekiant ieškoti alternatyvių trajektorijų. Šis sprendimas taip pat leidžia organizuoti skirtingus maršrutus skirtingoms transporto priemonėms, padarant lenktynes įdomesnes. Tačiau pastarosiomis dienomis šie įrenginiai iškilo kaip pagrindinis lenktynių trūkumas, ypač maratono etapuose, kur jie veikė nepatikimai.

Dabartinis motociklų klasės lyderis Danielis Sandersas jau dvi dienas iš eilės susiduria su skaitmeninės kelio knygos gedimais.

„Tai labai nemalonu. Prieš tiltą buvo greičio kontrolė, tačiau tuo metu planšetė sugedo. Sulėtinau iki 40 km/h, pervažiavau tiltą ir vėl pradėjau spausti, bet vis tiek gavau baudą. Man ją atšauks, bet praradau krypties indikatorių ir odometrą. Technologijos mane žudo. Tai jau antra diena iš eilės“, – pasakojo D.Sandersas.

Nacho Cornejo socialiniuose tinkluose taip pat griežtai kritikavo organizatorius, išsakydamas savo nusivylimą dėl nesąžiningumo, kai D.Sandersui buvo grąžintas prarastas laikas, nors jis pats patyrė panašias problemas ankstesniuose etapuose.

„Turėjau problemų dvi dienas iš eilės, tačiau tik dabar pilotams grąžinamas prarastas laikas. Ar reikia būti iš pirmojo pasaulio, kad būtum pastebėtas?“, – rašė N.Cornejo.

Lorenzo Santolino susidūrė su daugybe sunkumų: neveikė odometras, kelio knygos puslapiai keitėsi savaime, o „Sentinel“ sistema, įspėjanti apie greitesnes transporto priemones, taip pat buvo nepatikima.

D.Sandersas šiandien gavo 8 minučių baudą, kurią jis sieja su skaitmenine planšete. Jis pabrėžė, kad tokios problemos ne tik gadina lenktynių patirtį, bet ir kelia realų pavojų saugumui, kai dėl gedimų neįmanoma matyti krypties ar įspėjimų apie trasos pavojus.

Luciano Benavidesas pridūrė, kad ši sistema dar nėra tinkamai pritaikyta profesionaliems sportininkams, kurie pirmieji atveria trasą ir rizikuoja savo rezultatais bei saugumu.

„Tai labai pavojinga. Manau, kad organizacija rizikuoja mūsų gyvybėmis. Galbūt tai geras sprendimas ateičiai, tačiau šiuo metu jis neparuoštas tiems, kurie pirmieji atveria trasą ir rizikuoja savo rezultatais“, – sakė L.Benavidesas.

Dakaro ralio direktorius Davidas Castera gynė sistemą ir bandė paaiškinti situaciją: „Tiesa, trys sportininkai susidūrė su problemomis (Santolino, Cornejo ir Sandersas), tačiau iki šiol tai neturėjo didelės įtakos bendrosios įskaitos rezultatams. Bandome tai taisyti. D.Sandersui grąžinome laiką pagal grupę, su kuria jis važiavo, tačiau suprantu, kad jie nėra patenkinti“.

D.Castera taip pat pažymėjo, kad skundai dėl technologijų nėra naujiena: „Anksčiau komandos kaltindavo popierinius kelio knygų variantus, dabar kaltina planšetes. Kiekvieną kartą, kai kas nors nutiks, kaltins šią technologiją“.

KTM komanda kartu su kitomis dalyviais poilsio dieną paprašė organizuoti susitikimą, siekiant rasti sprendimus šiai situacijai, kuri jau dabar tampa rimta problema. Jei technologijų gedimai turės įtakos galutiniams rezultatams, Dakaro ralio organizatoriai gali susidurti su dar didesniu spaudimu.

 

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų