Pasibaigęs. 11-17 14:30
A Lyga
BE1 NFA
2
Sūduva
1
Pasibaigęs. 11-17 16:50
LKL
Žalgiris
101
M Basket
46
Pasibaigęs. 11-17 16:50
LKL
Rytas
71
Wolves
82
Pasibaigęs. 11-17 19:00
LKL
CBet
84
7bet-Lietkabelis
82
Pasibaigęs. 11-18 01:00
NBA
Wizards
104
Pistons
124
Pasibaigęs. 11-18 02:00
NBA
Bulls
107
Rockets
143
Pasibaigęs. 11-19 02:00
NBA
Pistons
112
Bulls
122
Pasibaigęs. 11-19 02:30
NBA
Knicks
134
Wizards
106
Pasibaigęs. 11-19 05:05
NBA
Kings
108
Hawks
109
Pasibaigęs. Vakar 02:30
NBA
Bucks
122
Bulls
106
Šiandien, 20:00
Eurolyga
Žalgiris
-
Panathinaikos
-
Rytoj, 02:00
NBA
Wizards
-
Celtics
-
Rytoj, 03:00
NBA
Bulls
-
Hawks
-
Rytoj, 05:30
NBA
Clippers
-
Kings
-
Rytoj, 15:00
A Lyga
Sūduva
-
BE1 NFA
-
11-24, 03:00
NBA
Bulls
-
Grizzlies
-
11-25, 00:00
NBA
Pacers
-
Wizards
-
11-25, 04:00
NBA
Kings
-
Nets
-
11-26, 05:00
NBA
Kings
-
Thunder
-
11-26, 19:45
UEFA Čempionų lyga
Sparta
-
Atletico
-
11-26, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Bayern
-
PSG
-
11-26, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Barcelona
-
Brest
-
11-26, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Sporting
-
Arsenal
-
11-26, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Manchester City
-
Feyenoord
-
11-26, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Inter
-
Leipzig
-
11-27, 02:00
NBA
Wizards
-
Bulls
-
11-27, 18:00
KMT
M Basket
-
Nevėžis-Optibet
-
11-27, 18:30
KMT
CBet
-
Uniclub Casino-Juventus
-
11-27, 19:00
KMT
Neptūnas
-
Šiauliai
-
11-27, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Liverpool
-
Real
-
11-27, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Dinamo
-
Borussia
-
11-28, 02:00
NBA
Magic
-
Bulls
-
11-28, 02:00
NBA
Wizards
-
Clippers
-
11-28, 03:00
NBA
Timberwolves
-
Kings
-
11-28, 19:00
Europos taurė
7bet-Lietkabelis
-
Venezia
-
11-28, 20:00
Eurolyga
Žalgiris
-
Baskonia
-
11-29, 20:00
Europos taurė
Buducnost
-
Wolves
-
11-30, 03:00
NBA
Bulls
-
Celtics
-
11-30, 05:00
NBA
Trail Blazers
-
Kings
-
11-30, 16:50
LKL
M Basket
-
Rytas
-

Vienas po kito – ir elektromobilių rekordai

Vitoldo Miliaus rekordinis važiavimas | Organizatorių nuotr.

Vitoldo Miliaus rekordinis važiavimas | Organizatorių nuotr.

 „Aurum 1006 km lenktynių“ išvakarėse Palangoje pasiektas naujas elektromobilių rekordas. „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius per 4 val. 29 min. įveikė 106 kurortinio miesto prieigose suformuotos trasos ratus ir iš viso nuvažiavo 286 kilometrus. Šis oficialiai užfiksuotas rezultatas – didžiausias lenktynių trasoje Lietuvoje elektra varoma transporto priemone nuvažiuotas atstumas.

V. Milius vairavo oficialaus lenktynių savaitgalio rėmėjo, kompanijos „Kia“ skirtą naujos kartos elektromobilį EV6. Šiame modelyje sumontuoti du 239 kW bendrą galią išvystantys elektros varikliai ir 77,4 kWh talpos baterija. Gamintojo duomenimis, tokių energijos atsargų šiai versijai užtenka iki 484 kilometrų atstumui nuvažiuoti.

Prieš „Aurum 1006 km lenktynių“ startą elektromobiliu buvo užfiksuotas ir dar vienas įspūdingas pasiekimas. Lenktynininko Roberto Kupčiko vairuojamas „Porsche Taycan Turbo S“ pagerino elektra varoma transporto priemone nuvažiuotą trasos laiko rekordą. Visą 2682 metrų ilgio ratą šis elektromobilis įveikė per 1 min. 16,132 sek.

Sudėtingiausia – pirmoji valanda

V. Milius pasakojo, kad pirmoji valanda siekiant rekordo buvo pati sunkiausia. Tuomet pašnekovas pratinosi prie regeneracinio stabdymo įrangos naudojimo trasoje, kuri dar nebuvo tuščia. Prieš lenktynių dieną buvo ruošiamos stabdymo zonos, montuojamos reklamos ir instruktuojami teisėjai.

„Pirmąją važiavimo valandą veiksmo trasoje tikrai netrūko. Man tai pernelyg netrukdė, kadangi pradžia buvo bandymų laikas. Važiavimas nebuvo itin greitas ir sklandus, tačiau kol tikrini galimybes, taip ir būna. Turėjau tiksliai žinoti, kokiu greičiu galiu važiuoti atskirose atkarpose, kiek energijos jose sunaudoju ir kiek atgaunu stabdydamas“, – apie pirmąją dalį kalbėjo žurnalistas.

Vitoldo Miliaus rekordinis važiavimas | Organizatorių nuotr.

Vitoldo Miliaus rekordinis važiavimas | Organizatorių nuotr.

Ištuštėjus trasai jau buvo visiškai tamsu ir atsirado naujas iššūkis – įsiminti atšvaitais nepažymėtas stabdymo zonas. Vieną po kito įveikdamas trasos ratus, V. Milius pradėjo didinti tempą – tiesiosiose išvystydavo iki 150 km/val. greitį. Vidutinis viso važiavimo greitis siekė 64 km/val., o tai daugiausiai lėmė du trasoje esantys apsisukimai.

„Tose vietose tenka praktiškai sustoti ir tik tuomet apsisukti. Vien tos dvi vietos labai sumažina vidutinį greitį ir prailgina visą važiavimą. Kita vertus, vien dėl to buvo gerokai įdomiau nei važiuojant tiesiai magistrale nuo Vilniaus link Palangos“, – komentavo V. Milius.

Važiavo nenaudodamas stabdžių

V. Milius pažymėjo, kad viso rekordinio važiavimo metu standžius naudojo itin retai. Prie vairo esančiomis svirtelėmis reguliuodavo regeneracinio stabdymo intensyvumą ir tokiu būdu saugiai sulėtėdavo net po ilgiausių tiesių atkarpų.

„Natūralu, kad lėtėjant tokiu būdu stabdymo kelias yra gerokai ilgesnis, nei jis būtų priartėjus prie apsisukimo minant stabdžių pedalą iki dugno. Tačiau regeneracinis stabdymas yra labai efektyvus sprendimas mažinant energijos sąnaudas“, – apie elektromobilio vairavimo subtilybes kalbėjo žurnalistas.

Vitoldo Miliaus rekordinis važiavimas | Organizatorių nuotr.

Vitoldo Miliaus rekordinis važiavimas | Organizatorių nuotr.

Jis pridūrė, kad prie regeneracinio stabdymo įrangos verta pratintis visiems vairuotojams. Tokie įgūdžiai tampa itin naudingi dabar, kuomet brangsta ne tik degalai, bet ir elektros energija. Pažangios naujos technologijos suteikia itin plačias ekonomiško vairavimo galimybes.

„Kia“ energijos regeneracijos sistema, apskritai, yra viena iš geriausių rinkoje. Vairuotojui ši įranga itin lengvai suprantama – kiekvienas ją gali reguliuoti pagal savo poreikius. Aišku, persėdus iš įprasto automobilio reikės šiek tiek įprasti prie jos veikimo, tačiau tai tikrai atsiperka“, – reziumavo V. Milius.

Du elektros motorai – praktiškiau

V. Miliaus teigimu, trasoje važiuojant sausa asfalto danga du „Kia EV6“ elektros motorai nesuteikė didelio pranašumo. Visgi svarstantiems apie tokio elektromobilio pirkimą kasdieniam naudojimui jis pataria rinktis versiją su keturių varančiųjų ratų sistema.

„Klaipėdos pusėje įspūdingai žaibavo, tačiau pačios trasos lietus nepasiekė. Manau, ant šlapios dangos net ir važiuojant ne itin sportiškai su keturių varančiųjų ratų sistema man būtų buvę visiškai ramu“, – konstatavo žurnalistas.

Anot jo, perkant elektromobilį Lietuvoje reikėtų turėti omenyje sudėtingas eismo sąlygas žiemą. Elektros motorai pasižymi itin dideliu sukimo momentu, todėl net ir su antipraslydimo sistemomis vienos varančiosios ašies ratai gali lengvai prasisukti.

„Motoras veikia tyliai ir nuspaudęs akceleratorių tik vėliau pastebi, kad elektronika jau sumažino trauką. Kasdien pastebimai lengviau naudotis keturių varančių ratų sistemą turinčiu elektromobiliu“, – pažymėjo V. Milius.

info@sportas.lt

Naujienų portalo Sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų