Vienas po kito – ir elektromobilių rekordai
Vitoldo Miliaus rekordinis važiavimas | Organizatorių nuotr.
„Aurum 1006 km lenktynių“ išvakarėse Palangoje pasiektas naujas elektromobilių rekordas. „Auto Bild Lietuva“ redaktorius Vitoldas Milius per 4 val. 29 min. įveikė 106 kurortinio miesto prieigose suformuotos trasos ratus ir iš viso nuvažiavo 286 kilometrus. Šis oficialiai užfiksuotas rezultatas – didžiausias lenktynių trasoje Lietuvoje elektra varoma transporto priemone nuvažiuotas atstumas.
V. Milius vairavo oficialaus lenktynių savaitgalio rėmėjo, kompanijos „Kia“ skirtą naujos kartos elektromobilį EV6. Šiame modelyje sumontuoti du 239 kW bendrą galią išvystantys elektros varikliai ir 77,4 kWh talpos baterija. Gamintojo duomenimis, tokių energijos atsargų šiai versijai užtenka iki 484 kilometrų atstumui nuvažiuoti.
Prieš „Aurum 1006 km lenktynių“ startą elektromobiliu buvo užfiksuotas ir dar vienas įspūdingas pasiekimas. Lenktynininko Roberto Kupčiko vairuojamas „Porsche Taycan Turbo S“ pagerino elektra varoma transporto priemone nuvažiuotą trasos laiko rekordą. Visą 2682 metrų ilgio ratą šis elektromobilis įveikė per 1 min. 16,132 sek.
Sudėtingiausia – pirmoji valanda
V. Milius pasakojo, kad pirmoji valanda siekiant rekordo buvo pati sunkiausia. Tuomet pašnekovas pratinosi prie regeneracinio stabdymo įrangos naudojimo trasoje, kuri dar nebuvo tuščia. Prieš lenktynių dieną buvo ruošiamos stabdymo zonos, montuojamos reklamos ir instruktuojami teisėjai.
„Pirmąją važiavimo valandą veiksmo trasoje tikrai netrūko. Man tai pernelyg netrukdė, kadangi pradžia buvo bandymų laikas. Važiavimas nebuvo itin greitas ir sklandus, tačiau kol tikrini galimybes, taip ir būna. Turėjau tiksliai žinoti, kokiu greičiu galiu važiuoti atskirose atkarpose, kiek energijos jose sunaudoju ir kiek atgaunu stabdydamas“, – apie pirmąją dalį kalbėjo žurnalistas.
Ištuštėjus trasai jau buvo visiškai tamsu ir atsirado naujas iššūkis – įsiminti atšvaitais nepažymėtas stabdymo zonas. Vieną po kito įveikdamas trasos ratus, V. Milius pradėjo didinti tempą – tiesiosiose išvystydavo iki 150 km/val. greitį. Vidutinis viso važiavimo greitis siekė 64 km/val., o tai daugiausiai lėmė du trasoje esantys apsisukimai.
„Tose vietose tenka praktiškai sustoti ir tik tuomet apsisukti. Vien tos dvi vietos labai sumažina vidutinį greitį ir prailgina visą važiavimą. Kita vertus, vien dėl to buvo gerokai įdomiau nei važiuojant tiesiai magistrale nuo Vilniaus link Palangos“, – komentavo V. Milius.
Važiavo nenaudodamas stabdžių
V. Milius pažymėjo, kad viso rekordinio važiavimo metu standžius naudojo itin retai. Prie vairo esančiomis svirtelėmis reguliuodavo regeneracinio stabdymo intensyvumą ir tokiu būdu saugiai sulėtėdavo net po ilgiausių tiesių atkarpų.
„Natūralu, kad lėtėjant tokiu būdu stabdymo kelias yra gerokai ilgesnis, nei jis būtų priartėjus prie apsisukimo minant stabdžių pedalą iki dugno. Tačiau regeneracinis stabdymas yra labai efektyvus sprendimas mažinant energijos sąnaudas“, – apie elektromobilio vairavimo subtilybes kalbėjo žurnalistas.
Jis pridūrė, kad prie regeneracinio stabdymo įrangos verta pratintis visiems vairuotojams. Tokie įgūdžiai tampa itin naudingi dabar, kuomet brangsta ne tik degalai, bet ir elektros energija. Pažangios naujos technologijos suteikia itin plačias ekonomiško vairavimo galimybes.
„Kia“ energijos regeneracijos sistema, apskritai, yra viena iš geriausių rinkoje. Vairuotojui ši įranga itin lengvai suprantama – kiekvienas ją gali reguliuoti pagal savo poreikius. Aišku, persėdus iš įprasto automobilio reikės šiek tiek įprasti prie jos veikimo, tačiau tai tikrai atsiperka“, – reziumavo V. Milius.
Du elektros motorai – praktiškiau
V. Miliaus teigimu, trasoje važiuojant sausa asfalto danga du „Kia EV6“ elektros motorai nesuteikė didelio pranašumo. Visgi svarstantiems apie tokio elektromobilio pirkimą kasdieniam naudojimui jis pataria rinktis versiją su keturių varančiųjų ratų sistema.
„Klaipėdos pusėje įspūdingai žaibavo, tačiau pačios trasos lietus nepasiekė. Manau, ant šlapios dangos net ir važiuojant ne itin sportiškai su keturių varančiųjų ratų sistema man būtų buvę visiškai ramu“, – konstatavo žurnalistas.
Anot jo, perkant elektromobilį Lietuvoje reikėtų turėti omenyje sudėtingas eismo sąlygas žiemą. Elektros motorai pasižymi itin dideliu sukimo momentu, todėl net ir su antipraslydimo sistemomis vienos varančiosios ašies ratai gali lengvai prasisukti.
„Motoras veikia tyliai ir nuspaudęs akceleratorių tik vėliau pastebi, kad elektronika jau sumažino trauką. Kasdien pastebimai lengviau naudotis keturių varančių ratų sistemą turinčiu elektromobiliu“, – pažymėjo V. Milius.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.