Jaunasis ralio talentas Irmantas Buivydas grįžta į gamyklinę techniką: varžysis dėl 80 tūkstančių eurų stipendijos

Irmantas Buivydas | Komandos nuotr.
Pernai Lietuvos automobilių sporto meistro titulą užsitikrinęs 21-erių Irmantas Buivydas dalyvaus „Lithuanian Rally4 Trophy“ čempionate ir kovos dėl galimybės dalyvauti kitų metų Europos ralio čempionate. Sportininkas ir toliau liks ištikimas „Ford“ markės gamintojui – artėjančiame sezone jis pilotuos gamyklinį „Ford Fiesta Rally4“ automobilį. Jaunasis lenktynininkas kelia aukščiausius tikslus ir neslepia noro iškovoti prizą, kurio dar nėra buvę Lietuvos ralio istorijoje.
Irmanto pirmoji pažintis su automobilių sportu įvyko, kuomet jis kone kasmet savo namų kieme stebėdavo vieną iš Žemaitijos ralio greičio ruožų. Neužilgo paauglio akį patraukė ir ralio disciplinai skirti simuliatoriai. Kiek vėliau atėjo metas, kuomet jaunuolis atsisėdo į tikrą sportinį automobilį. Piloto fokusas nukrypo iškart į dvi disciplinas – slalomą bei krosą. Netrukus Irmantas pradėjo skinti prizus vienas po kito įvairiose varžybose. Galiausiai, kelmiškis tapo šalies čempionu abiejose disciplinose.
Po kelių metų lenktyniavimo Irmantas debiutavo ir klasikinio ralio varžybose. Pirmaisiais metais jaunuolis varžėsi ralio sprinto čempionate su retai matomu „MG“ markės automobiliu ir iškart liko trečias metinėje suvestinėje. Jau kitą sezoną sportininkas įsigijo gamyklinį „Ford Fiesta R2T“ ir nugalėjo tose pačiose pirmenybėse būdamas vos 19-ikos.
2023 m. Irmantas žengė į Lietuvos automobilių ralio čempionatą, aukščiausią šalies lygą. Debiutinis sezonas pagrindinėse pirmenybėse susiklostė ne itin sklandžiai dėl kamavusių įvairių automobilio techninių problemų varžybų metu. Galiausiai, pernai pilotas metė naują iššūkį sau – įsigijo galingą, visais ratais varomą „Ford Fiesta N5“. Važiavimas rikiuotės priekyje tarp greičiausių Lietuvos ralio asų, padidėjęs fanų ir visuomenės dėmesys – tai buvo jaunojo lenktynininko proveržio metai. Galiausiai, praėjusių metų sezonas buvo vainikuotas dar vienu Lietuvos čempiono titulu, o Irmantas tapo vienu iš visų laikų jauniausių šalies sportininkų, gavusių automobilių sporto meistro titulą. Prie šio įvertinimo svariai prisidėjo ir jį lydintis vyresnysis brolis Edvinas, kuris atlieka šturmano pareigas. Brolių ekipažas jau yra startavęs 30 varžybų kartu.
Šiemet jaunasis ralio talentas priėmė sprendimą sugrįžti į gamyklinį automobilį, varomą priekine ašimi. I. Buivydo teigimu, pagrindinė to priežastis – „Lithuanian Rally4 Trophy“ ir galimybė iškovoti įspūdingą 80 tūkstančių eurų vertės stipendiją, kuri atvertų duris dalyvavimui senojo žemyno pirmenybėse. Visgi, sportininkas plačiau papasakojo apie šio pasirinkimo motyvus:
„Kai tik sužinojau apie šį projektą, sužavėjo ne tik pats prizas, bet ir galimybė pasivaržyti tarpusavyje su greičiausiais savo kartos kolegomis. Visi drauge pilotuosime labai panašius „Rally4“ automobilius, o nuo to visiems tik bus dar įdomiau. Nors pradžioje dairėmės į prancūziškus modelius, tačiau likome ištikimi „Ford“ markei. Buvo be galo skaudu atsisveikinti su buvusiu automobiliu, su kuriuo turėjome tiek daug malonių akimirkų, tačiau turime judėti į priekį. Kartu su broliu esame nusiteikę kovingai ir sieksime išpildyti savo svajonę“ – atvirai pasakojo 21-erių kelmiškis.
„Lithuanian Rally4 Trophy“ startuos kartu su Lietuvos automobilių ralio čempionatu, gegužės 16-17 dienomis, Lazdijuose. Apie savo ketinimus kovoti dėl 80 tūkstančių eurų stipendijos, skirtos startuoti kitų metų Europos ralio čempionate, yra pareiškę dar keturi jaunieji ralio talentai – Markas Buteikis, Aras Kvedaras, Erikas Valkeris ir Saimonas Daudžvardis.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.