Taifūnų išbandymas Ramiajame vandenyne: A.Mockus jau visai šalia Australijos krantų

Aurimas Mockus jau visai šalia Australijos krantų | asmeninio archyvo nuotr.
Žinutę „Lithuania stands together“, skirtą pagerbti kare žuvusius ukrainiečius, per Ramųjį vandenyną valtimi plukdantis Aurimas Mockus jau visai arti tikslo – iki Australijos krantų liko mažiau nei 600 jūrmylių. Tačiau pastarosios dvi savaitės buvo ypač sunkios, o artėjantys išbandymai ne ką lengvesni. Koralų jūroje, į kurią keliautojas neseniai įplaukė, formuojasi galingas taifūnas, galintis sujaukti visus planus. Šiandien – 133-oji plaukimo diena, o iki Gineso rekordo, kurį siekia pagerinti A. Mockus, liko dar 26 dienos.
Primename, kad A. Mockus irkline valtimi plaukia nuo San Diego (JAV) iki Brisbano (Australija). Tai padaręs, jis taps istorijos dalimi – pirmuoju žmogumi pasaulyje, irkline valtimi įveikusiu šį Ramiojo vandenyno maršrutą. Jei kelionę baigs greičiau nei per 159 dienas ir 16 valandų, jis taip pat pagerins 2014 metais užfiksuotą Gineso rekordą.
Iššūkiai Ramiajame vandenyne
„Pirminis planas buvo plaukti pietiniu maršrutu, nes tai suteikė didžiausią galimybę pasiekti Brisbaną. Su kranto komanda buvome kruopščiai viską apskaičiavę – atsižvelgdami į vėjo kryptį, sroves ir mano tempą – ir numatę pasinaudoti 3 dienų štiliaus langu, kurio metu turėjau nusileisti į pietus ir atlikti posūkį link Brisbano. Tačiau vandenyne siautėjęs taifūnas sujaukė visus mūsų skaičiavimus – nukreipė mane nuo kurso ir pradėjo nešti link salų. Teko išmesti parašiutinį inkarą, kad sulėtinčiau savo judėjimą nepalankia kryptimi. Kai vėjas aprimo, pradėjau irkluoti prieš srovę, nes žinojau, kad mano laikas atlikti manevrą yra ribotas. Krūvis kūnui buvo milžiniškas – seni mozoliai plyšo, atsirado naujų, bet žinojau, kad turiu judėti pirmyn.
Kitą naktį patekau į stiprų sūkurį, kuris nešiojo valtį, tačiau ryte vėjas aprimo ir galėjau tęsti irklavimą. Jaučiau, kad irklavimo progresas lėtas, bet turėjau tikslą ir žinojau, kad už 20 jūrmylių bus man palanki srovė. Silpna, bet palanki. Deja, oras staiga vėl pasikeitė – vėjas mane pradėjo nešti į šoną. Tada išmečiau parašiutinį inkarą ir susisiekiau su savo kranto komanda.
Sužinojau, jog iš numatyto 3 dienų štiliaus lango, pasikeitus situacijai, liko vos 2 valandos – per tiek laiko atlikti manevrą tapo neįmanoma. Tada priėmėme sunkų sprendimą apsisukti ir plaukti į šiaurę, t. y. atgal. Tai buvo skausminga, nes bandymas prasibrauti pietiniu maršrutu kainavo daugybę jėgų, tačiau žinojau, kad padariau viską, ką galėjau. Priėmęs sprendimą, nusikabinau parašiutinį inkarą ir pradėjau irkluoti šiaurės kryptimi“, – pasakoja A. Mockus.
Nauja užduotis: išvengti taifūno epicentro
Jis pasakoja, kad šiaurėje turėjo aiškią užduotį – pakilti iki Naujosios Kaledonijos ir atlikti posūkį, o tada per šios salos rifų tarpeklį įplaukti į Koralų jūrą. Kelias dienas palaikydamas stabilų tempą, pasinaudodamas palankiu, stipriu vėju ir srove, A. Mockus sėkmingai savo užduotį įvykdė. Tačiau dabar laukia kitas iššūkis – išvengti dar vieno artėjančio taifūno epicentro, kuris dengia didžiąją Koralų jūros dalį.
„Taifūno įtaką stipriausiai jausiu trečiadienį, vėjas sukils neprognozuojamai, bet jau dabar aišku, kad jo greitis bus rekordinis – tokio dar šioje kelionėje nesu patyręs. Bangos sieks apie 3 metrus, bet jos bus intensyvios ir aštrios. Stiprus taifūno vėjas suteiks man gerą postūmį pirmyn, tačiau jo epicentre, kur vėjo greitis siekia 50 mazgų, atsidurti būtų pernelyg pavojinga. Todėl su komanda ruošiame planą – turiu „įsisegti“ į taifūno uodegą ir pasinaudoti vėju, kad nusileisčiau pakankamai žemai į pietus bei galėčiau pasiekti Brisbaną“, – dalijasi savo mintimis A. Mockus.
Keliautojas tęsia, kad leidžiantis pietų kryptimi laukia daug rifų, o navigavimas tarp jų gali būti itin sudėtingas, bet jis pasiruošęs įveikti šiuos iššūkius, nes finišas jau visai arti. A. Mockus priduria, kad šiuo metu irkluoja vidutiniškai po 12 valandų per parą ir įveikia maždaug po 70 jūrmylių.
Kur ir kada numatomas kelionės finišas?
Keliautojo teigimu, jei pavyks sėkmingai „įsisegti“ į taifūno uodegą, finišas turėtų įvykti Australijos Brisbano mieste arba jo apylinkėse (ne aukščiau kaip 200 jūrmylių į Šiaurę nuo Brisbano).
Planuojama finišo data – kovo pradžia.
Kaip stebėti kelionę?
Keliautojas primena, kad kelionės įspūdžiais ir įsimintiniausiais momentais jis reguliariai dalijasi savo socialinių tinklų (FB, IG) paskyrose. Savo „YouTube“ kanale (Aurimas Mockus), kai tik leidžia palydovinio interneto galimybės, su sekėjais bendrauja tiesioginių transliacijų metu ar dalijasi video vlogais.
Kelionę realiu laiku visą jos laiką taip pat bus galima stebėti, paspaudus ČIA.
Prie kelionės įgyvendinimo prisideda: „Pasakėlė“, „AZukeria“, „Hessen group“, „Klaipėdos vanduo“, „Lietuvos šaulių sąjunga“.
Apie Aurimą Mockų ir jo plaukimą:
Keliautojas Aurimas Mockus 2024 m. spalį pradėjo unikalią kelionę: vienviete irkline valtimi plaukia per Ramųjį vandenyną nuo San Diego (JAV, Kalifornija) iki Brisbano (Australija) ir siekia tapti pirmuoju tai padariusiu žmogumi pasaulyje. Ši kelionė unikali ne tik savo maršrutu, bet ir misija. Per didžiausią pasaulio vandenyną Aurimas plukdo labai svarbią žinutę – „Lithuania stands together“. Ja siekiama pagerbti kare mirusius ukrainiečius ir priminti pasauliui, kad negalime nustoti padėti šaliai, kuri kovoja už mūsų visų laisvę.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.