Verta pasistengti: Dakaro laimėtojas Y.Al Rajhi garantuoja daugiau nei 2 mln. eurų, jeigu per artimiausius 10 metų jo tautietis pasieks tokį pat rezultatą
Yazeedas Al Rajhi | Organizatorių nuotr.
Jau 2018 m., kai pirmą kartą Saudo Arabijos lenktynininkas Yazeedas Al Rajhi užlipo ant Dakaro podiumo, jis iškėlė iššūkį savo tautiečiams, skatindamas juos pasekti jo pavyzdžiu. Tą kartą jis pasiūlė piniginį prizą – 5 milijonus Saudo Arabijos rialų (apie 1,3 mln. eurų) tam, kuris per ateinančius penkerius metus pasieks tokį patį laimėjimą.
Šis laikotarpis baigėsi praėjusiais metais, tačiau 2025-ųjų pradžioje Saudo Arabijos magnatas, pats pranokęs savo ankstesnį rezultatą ir triumfavęs „Ultimate“ klasėje, nusprendė pranokti save ir dosnumu. Per susitikimą su žurnalistais žurnalistais Dakaro ralio nugalėtojas paskelbė: „Dabar padarysiu tą patį – jei per artimiausius 10 metų kitas Saudo Arabijos lenktynininkas laimės Dakarą, skirsiu jam 10 milijonų rialų (apie 2,6 milijono eurų)“.
Vis dėlto šis pažadas grindžiamas tam tikra realybe: „Labai ilgai laukėme, kol Saudo Arabijos lenktynininkas laimės Dakarą... Nebus lengva kitiems pasiekti mano poziciją per artimiausius metus. Tai lyg Saudo Arabijai vėl nugalėti Argentiną futbole – tai daugiau niekada nepasikartos“.
Saudo Arabijos vairuotojo pirmoji pergalė ne tik tapo istoriniu pasiekimu, bet ir padarė jį pirmuoju vietiniu vairuotoju, kuris triumfavo savo šalyje vykusiame Dakare automobiliu. Be to, jis tapo pirmuoju privačiu lenktynininku per 25-erius metus, atėmusiu pergalę iš gamyklinių komandų.
Kaip teigė Y.Al Rajhi, jo sėkmės paslaptis slypi per pastaruosius metus jo pasikeitusiame požiūryje. Anksčiau jo impulsyvumas neretai kainuodavo geresnius rezultatus, tačiau dabar jis turi tai, ko neturėjo anksčiau.
„Patirtis... dabar turime patirties. Anksčiau visada važiuodavome maksimaliai, visada atakuodavome. Dabar žinome, kad yra dienų, kai reikia atakuoti ir dienų, kai to daryti nereikia. Šiandien negalima laimėti Dakaro be strategijos. Pavyzdžiui, šiais metais nevažiavau daugiau nei 90 % pajėgumu iki 9 ir 10 etapų. Buvome protingi ir atsargūs.
Visada žinojau, kad galiu tai padaryti. Gerai atakuoju, tai parodžiau Argentinoje, kai paskutiniame etape įveikiau Nasserą (Al-Attiyah, – aut. past.). Buvome visiškai lygūs ir abu turėjome atiduoti viską, kad laimėtume. Žinojau, jog jeigu viskas klostysis gerai, galėsime laimėti. Pernai to nepadarėme dėl problemų su pakaba“ – prisiminė lenktynininkas. „Dabar mėnesį būsiu atostogose, tiesiog atsipalaiduosiu.“
Y.Al Rajhi gali tai sau leisti, nors net ir Dakaro metu turėjo rūpintis savo verslais.
„Vadovauju apie 30–40 įmonių, kuriose dirba apie 25 tūst. darbuotojų. Net Dakare turiu viską prižiūrėti. Per pervažiavimus Timo (Gottschalkas, jo šturmanas) vairuoja, o aš atsakau į el. laiškus ar skambučius“, – sakė Y.Al Rajhi.
Y.Al Rajhi didžiuojasi savo draugyste su anksčiau laiko Dakarą palikusiu ispanu Carlosu Sainzu ir tai patvirtino parodydamas žurnalistams jo palaikymo žinutes, kurias gavo paskutinėmis ralio dienomis: „Paskambink man“, „Puikus darbas“, „Šaunuolis“, „Elkis ramiai“.
„Jis visada mane palaiko ir duoda gerų patarimų, turi daug patirties. Kartais klausiu jo apie strategiją etapui, o jis paprašo laiko pagalvoti ir paskui paskambina man su savo įžvalgomis“, – atskleidė Y.Al Rajhi.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.