8-asis greičio ruožas: į dešimtuką greičiausių patekęs R.Baciuška aplenkė N.Al-Attiyah, V.Jurkevičius ir A.Gelažninkas pagerino šių metų geriausius rezultatus, įtemptoje kovoje V.Žala po baudos nukrito į 3-ią poziciją P.Quintanilla krito ir baigė Dakarą
Vladas Jurkevičius | Komandos nuotr.
Dakaras jau persirito į antrą pusę, o pirmadienį dalyvių laukė aštuntasis greičio ruožas, kurį sudarė 488 kilometrai automobiliams ir 484 kilometrai motociklams.
Šis greičio ruožas ir vėl buvo skirtingas automobiliams ir motociklams. Buvo skelbiama, kad trasą sudarys 72 proc. žvyrkelio, 15 proc. smėlio, 6 proc. kopų ir 7 proc. akmenų.
„Dar vienas intensyvus ir įvairialypis greičio ruožas. Tikėtina, kad tai taps įtempta akistata tarp titulų siekiančių sportininkų, kai tūkstančiai nuvažiuotų kilometrų jau pradės stipriai varginti. Šiuo metu Dakaro ralis taps fizinės, psichologinės ir techninės ištvermės išbandymu“, – skelbė organizatoriai.
Trasa susideda iš greitų ir lėtesnių ruožų, vingiuotų kanjonų, akmenuotų kelių bei smėlingų kopų. Pradžioje dalyviai susidurs su greitais plokščiakalniais ruožais, kurie pereis į vingiuotas ir akmenuotas sekcijas, reikalaujančias tikslios navigacijos. Viduryje trasa taps dar sudėtingesnė – bekelė tarp kalvų ir kanjonų, kur navigacijos klaidos gali brangiai kainuoti. Vėlesnė dalis pasižymi itin greitais ruožais, o prieš finišą laukia akmenuoti vadžiai ir nedidelių kopų ruožai.
Organizatoriai įspėjo apie kelis itin sudėtingus ruožus. Tarp jų – siauri keliai su augmenija, suirusių kopų atkarpos ir sunkiai matomi takai dėl stipraus vėjo. Ypač pavojingomis laikomos akmenuotos ir nusileidimų zonos, kurios reikalauja maksimalaus tikslumo.
Prieš šį greičio ruožą „Ultimate“ klasėje nuo lyderio afrikiečio Henko Lategano mažiau nei 3 val. atsilieka 11 dalyvių, o įskaitoje vis dar važiuoja 40 automobilių.
Motociklų klasėje mažiau nei 3 val. nuo lyderio australo Danielio Sanderso atsilieka 15 dalyvių, o įskaitoje dalyvauja 83 motociklininkai, iš kurių vos 13 liko „Rally GP“ klasėje ir 70 – „Rall 2“ klasėje.
Sunkvežimių įskaitoje mažiau nei 3 val. nuo lyderio čeko Martino Maciko atsilieka vos 2 dalyviai, o įskaitoje dalyvauja 15 sunkvežimių.
Žemėlapis (geltona trasa – automobilių, mėlyna – motociklų)
Rezultatai:
„Ultimate“ klasė
9 vieta, +00:06:44, Rokas Baciuška ir ispanas Oriolas Mena („OVERDRIVE RACING“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 13 vieta, +03:28:42, bendra įskaita po greičio ruožo: 13 vieta, +03:35:26
19 vieta, +00:20:16, Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas („X-RAID MINI JCW TEAM“) | Važiuoja „Dakar Experience“ kategorijoje
Vieta paaiškės vėliau, +01:06:44, Gintas Petrus ir Darius Leskauskas („PETRUS RACING TEAM“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą „Ultimate“: 28 vieta, +09:11:15, 6/12 vieta „T1.2“ klasėje, bendra įskaita po greičio ruožo: 29 vieta, +10:17:59, 6/12 vieta „T1.2“ klasėje
Nuo 130-ojo kilometro šiandien pirmavęs bendrosios įskaitos lyderis afrikietis Henkas Lateganas triumfavo aštuntajame greičio ruože net ir sulaukęs 2 min. baudos už greičio viršijimą. Jis galiausiai 1 min. 47 sek. aplenkė tautietį Guy Davidą Botterillą ir 4 min. 4 sek. – prancūzą Mathieu Serradori.
Rokas Baciuška šiandien pasirodė taip pat puikiai – jis nuo H.Lategano atsiliko 6 min. 44 sek. ir užėmė 9-ą vietą, aplenkdamas elitinius Dakaro lenktynininkus.
Vladas Jurkevičius finišavo nuo lyderio H.Lategano atsilikęs 20 min. 16 sek. ir užėmęs 19-ą vietą ir tai yra geriausias jo rezultatas šių metų Dakare! Prieš tai V.Jurkevičiui aukščiausią vietą buvo pasiekęs septintajame etape, kai užfiksavo 26-ą rezultatą. Nuo R.Baciuškos jis šiandien atsiliko 13 min. 32 sek.
Gintas Petrus finišavo aplink 45-50 pozicijas. Jis nuo lyderio atsiliko 1 val. 6 min. 44 sek.
Negana laimėto greičio ruožo, H.Lateganas prieš artimiausius varžovus gerokai padidino persvaras bendroje įskaitoje. Jeigu prieš šį greičio ruožą jis tik 21 sek. lenkė Suado Arabijos lenktynininką Yazeedą Al Rajhi, tai po šio greičio ruožo jis turi jau 5 min. 41 sek. persvarą. Trečioje vietoje bendroje įskaitoje esantis švedas Mattiasas Ekstromas nuo H.Lategano dabar atsilieka 34 min. 14 sek.
Nemažai laiko prarado ir katarietis Nasseras Al-Attiyah, kuris bendroje įskaitoje žengia ketvirtas ir nuo H.Lategano atsilieka 34 min. 14 sek.
R.Baciuška bendroje įskaitoje išlaikė 13-ą vietą ir nuo H.Lategano dabar atsilieka 3 val. 35 min. 26 sek. Artimiausi R.Baciuškos varžovai – 12-oje vietoje žengiantis čekas Martinas Prokopas (+02:46:37), estas Urvo Mannama (+02:45:25) ir afrikietis Brianas Baragwanathas (+02:11:47).
Bendra motociklų ir „Rally 2“ klasė:
22 vieta, +00:27:26, Arūnas Gelažninkas („HOTO FACTORY RACING“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 31 vieta, +06:01:08, 18 vieta „Rally 2“ klasėje, bendra įskaita po greičio ruožo: 29 vieta, +06:24:04, 18 vieta „Rally 2“ klasėje
29 vieta, +00:41:26, Nerimantas Jucius („HT RALLY RAID“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 35 vieta, +07:16:31, 22 vieta „Rally 2“ klasėje, bendra įskaita po greičio ruožo: 32 vieta, +07:53:27, 21 vieta „Rally 2“ klasėje
68 vieta, +01:50:43, Modestas Siliūnas („Flexit GO - AG Dakar school“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 55 vieta, +17:11:31, 42 vieta „Rally 2“ klasėje, bendra įskaita po greičio ruožo: 53 vieta, +18:57:44
82 vieta, +02:17:35, Mykolas Paulavičius („JOYRIDE RACE SERVICE“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 78 vieta, +36:09:32, 65 vieta „Rally 2“ klasėje, bendra įskaita po greičio ruožo: 75 vieta, +38:20:23
Dukart Dakaro vicečempionas (2020 ir 2022 m.) Pablo Quintanilla avariją patyrė 133-ajame kilometre. Čilietis skundėsi peties skausmais ir nebegalės tęsti ralio. Jam tai buvo13-asis Dakaras karjeroje ir šį rytą jis užėmė septintą vietą bendroje įskaitoje. Adrienas Van Beverenas ir Luciano Benavidesas sustojo jam padėti, todėl jų prarastas laikas bus grąžintas etapo pabaigoje.
Net 4 min. 22 sek. premiją už trasos atidarinėjimą gavęs ispanas Toasha Schareina laimėjo aštuntąjį greičio ruožą ir tai yra pirmasis greičio ruožas, kuriame šių metų Dakare triumfavo šis lenktynininkas. Jis 2 min. 7 sek. aplenkė amerikietį Ricky Brabecą bei 2 min. 45 sek. – amerikietį Skylerį Howesą. Ketvirtas liko bendrosios įskaitos lyderis australas Danielis Sandersas, atsilikęs 3 min. 30 sek.
Arūnas Gelažninkas šiandien nuo lyderio atsiliko 27 min. 26 sek. ir užėmė 23-ią vietą. A Gelažninkas jau ketvirtą etapą iš eilės gerina šių metų asmeninį rekordą.
Nerimantas Jucius šiame greičio ruože užtruko 41 min. 26 sek. ilgiau nei lyderis T.Schareina. Jis nuo A.Gelažninko atsiliko lygiai 24 min. ir užėmė 32-ą vietą.
Modestas Siliūnas finišavo 68-oje vietoje (+01:50:43).
Mykolas Paulavičius finišą pasiekė nuo lyderio atslikęs 2 val. 17 min. 35 sek. ir užėmė 82-ą vietą.
Bendroje įskaitoje po aštuonių greičio ruožų vis dar pirmaujantis D.Sandersas turi 12 min. 3 sek. pranašumą prieš T.Schareina ir 31 min. 56 sek. – prieš R.Brabecą.
Michaelis Docherty iškovojo antrąją pergalę „Rally 2“ klasėje. Pietų Afrikos atstovas finišavo pirmas iš KTM ketverto, kurį sudarė Edgaras Canetas (atsilikęs 43 sek.), Toni Mulecas (atsilikęs 4 min. 20 sek.) ir Tobias Ebsteris (atsilikęs 10 min. 29 sek.).
Sunkvežimių klasė
3 vieta, +00:05:45, Vaidotas Žala, navigatorius iš Portugalijos Paulo Fiuza ir mechanikas iš Nyderlandų Maxas Van Grolas („Skuba Team DE Rooy FPT“) | Bendra įskaita prieš greičio ruožą: 8 vieta, +06:49:30, bendra įskaita po greičio ruožo: 7 vieta, +06:55:55
Aštuntą greičio ruožą laimėjo čekas Martinas Macikas, užtrukęs 5 val. 25 min. 22 sek. Jam tai buvo jau ketvirtas laimėtas greičio ruožas šiame Dakare.
Vaidotas Žalai ilgą laiką kovojo dėl antrosios pozicijos ir galiausiai ją iškovojo, aplenkdamas čeką Alešą Loprais, tačiau po finišo lietuvis gavo 2 min. 10 sek. baudą už pernelyg greitą startą ir nukrito į trečią poziciją.
Bendroje įskaitoje V.Žala pakilo į 7-ą poziciją, o lyderiu ir toliau išlieka M.Macikas, nuo kurio lietuvis atsilieka 6 val. 55 min. 55 sek.
„Classic“ klasė:
Vieta paaiškės vėliau, Karolis Raišys ir Ignas Daunoravičius („OVOKO Rally Team“) | Bendra įskaita prieš greičio ruoža: 5 vieta, +417 baudos taškai
Šio greičio ruožo eigoje K.Raišys pranešė apie vairo stiprintuvo problemas 1978 m. „Land Rover 109“ automobilyje.
K.Raišys pirmauja H1.A klasėje ir užima 5-ąją vietą Dakaro „Classic“ bendrojoje įskaitoje.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
M.Paulavičius finišą pasiekė nuo lyderio atslikęs 2 val. 17 min. 35 sek. Jis užėmė 82-ą vietą.
M.Siliūnas pasiekė finišą ir užfiksavo 60-ą vietą (+01:50:43).
„Tai buvo labai sunki diena. Kartais, kai atidarinėjome trasą, buvo itin sudėtinga. Yazeedas turėjo gerą trajektoriją ir kai jis mus aplenkė, tiesiog sekėme paskui jį, kol pasiekėme kopas, kur mes jį aplenkėme. Tačiau tai buvo tikrai sunku. Esu patenkintas, kad pavyko užbaigti šią dieną. Vis dar liko keturios dienos, pamatysime, kaip seksis. Navigacija buvo labai sudėtinga“, – sakė N.Al-Attiyah.
A.Gelažninkas dalinasi savo mintimis apie aštuntąjį greičio ruožą:
„Mačiau baltą kupranugarį, galvojau, kad vaidenasi, reikėjo pasitikrinti ar tikrai. Trasa buvo greita ir su daug pavojingų vietų. Ruožas gana greitas ir greitai susivažiavo, nes labai varginantis, nes turėjai įtemptai žiūrėti. Mes tryse važiuoja – E.Gyenesui 15-as Dakaras, Bendžis – navigacijos treneris, aš irgi mokausi navigacijos. Kažkam geriau, kažkam blogiau, gal dėl to ir neblogai“, – sakė A.Gelažninkas.
Greičiausi sunkvežimiai pasiekė finišą! Aštuntą greičio ruožą laimėjo čekas Martinas Macikas, užtrukęs 5 val. 25 min. 22 sek. Jam tai buvo jau ketvirtas laimėtas greičio ruožas šiame Dakare.
Vaidotas Žalai ilgą laiką kovojo dėl antrosios pozicijos ir galiausiai ją iškovojo. Lietuvis nuo M.Maciko atsiliko 5 min. 45 sek., tačiau 1 min. 7 sek. aplenkė trečioje vietoje likusį čeką Alešą Lopraisą.
N.Juciaus komentaras apie greičio ruožą:
G.Petrus įveikė aštuntąjį greičio ruožą ir finišavo aplink 45-50 pozicijas. Jis nuo lyderio atsiliko 1 val. 6 min. 44 sek.
R.Baciuška dalinasi mintimis po aštuntojo greičio ruožo:
„Sunki diena navigatoriui, man – visai gera, greita. Pirmą kilometrą galvojau, kad dulkių negausime, tačiau pyst kažkur paklydome, tada (Martinas) Prokopas atvažiavo, tada paskui, dulkėse visą laiką.. Likus 30-40 km irgi paklydome.. Tokia diena.. Susikaupimo trūksta.
Gaila, dar vis prisimenu pirmą dieną, kai tu prarandi 3 valandas, tai 5, 6 ar 12 ta vieta.. Man nereikia pagerinti lietuvių rekordo, man tiesiog reikia gražaus ir švaraus greičio ruožo. Bet šiandien vėl.. sudėtinga komentuoti“, pasakojo R.Baciuška.
V.Žala pasiekė paskutinį tarpinį finišą ir jau A.Lopraisą lenkia 2 min. 8 sek., o nuo M.Maciko atsilieka 3 min. 56 sek.
N.Jucius pasiekė finišą ir užtruko 41 min. 26 sek. ilgiau nei lyderis T.Schareina. N.Jucius atsiliko nuo A.Gelažninko lygiai 24 min. ir užėmė 29-ą vietą.
G.Petrus pasiekė paskutinį tarpinį finišą ties 442 km ir rikiuojasi 42-as (+01:00:38).
Ties 404 km atžyma V.Žala jau 1 min. 48 sek. lenkia A.Lopraisą ir iki pirmoje vietoje esančio M.Maciko mažina atsilikimą iki 4 min. 3 sek.
A.Gelažninkas šiandien nuo lyderio atsiliko 27 min. 26 sek. ir užėmė 22-ą vietą. A Gelažninkas jau ketvirtą etapą iš eilės gerina šių metų asmeninį rekordą!
V.Jurkevičiaus ir A.Paliukėno komentaras apie geriausią asmeninį greičio ruožą.
„Finišavome ilgiausią greičio ruožą, kuris buvo sportinis. Visi 488 km buvo greiti“, – komentavo A.Paliukėnas.
„Šiaip tai smagiai važiavosi, išskyrus ten kur purtė apie 50 km, kurie buvo labai grubūs, ten taip daužėmės, kad vau. Automobilis – sunku patikėti. Žmogaus kūnas yra ribos, o mašina – visai nieko. Automobilis puikiai dirbo, Aisvydas puikiai dirbo, aš irgi nieko nepadariau“, – sakė V.Jurkevičius.
„Pradžioje atsargiau važiavome, nes norėjome praleisti komandos narius, kurie dar kovoja dėl aukštesnių vietų, tai šiek tiek dulkių gavome, bet jie yra greitesni, tai turėjome praleisti“, – sakė A.Paliukėnas.
„Čia buvo du dalyviai, o nuo 100 kilometro iki galo važiavome be dulkių. Sunku patikėti, kad 300-400 km gali važiuoti be dulkių. Tokia prabanga startuoti su greitesniais, kai neprisidarai problemų. Natūraliai ir važiuoji greičiau. Labai, labai sklandi ir smagi diena“, – sakė V.Jurkevičius.
„Kažkuriais metais reikės sudėti 12 tokių dienų“, – juokavo A.Paliukėnas.
G.Petrus po 374 km rikiuojasi 43-ias (+00:55:02).
Po 374 km V.Žala sekunde lenkia A.Lopraisą ir grįžta į antrą poziciją.
V.Jurkevičius finišavo nuo lyderio H.Lategano atsilikęs 20 min. 16 sek. ir užėmęs 19-ą vietą ir tai yra geriausias jo rezultatas šių metų Dakare! Prieš tai V.Jurkevičiui aukščiausią vietą buvo pasiekęs septintajame etape, kai užfiksavo 26-ą rezultatą.
Nuo R.Baciuškos jis šiandien atsiliko 13 min. 32 sek.
Paskutiniame tarpiniame finiše A.Gelažninkas yra 20-as (+00:21:24). Jam dabar iki finišo liko apie 50 kilometrų.
G.Botterillas nepasinaudojo H.Lategano 2 minučių bauda už greitį ir šiame greičio ruože atsilikęs 1 min. 47 sek. užėmė antrą vietą. Trečias šiandien liko prancūzas Mathieu Serradori, atsilikęs 4 min. 4 sek.
Ties 332 km V.Žala yra trečias ir 8 sek. atsilieka nuo A.Lopraiso bei 4 min. 13 sek. – nuo M.Maciko.
R.Baciuška pasiekė finišą! Jis nuo lyderio atsiliko 6 min. 44 sek. ir turėtų būt tarp dešimties greičiausių šios dienos „Ultimate“ klasės dalyvių! R.Baciuška aplenkė 1 min. baudą gavusį N.Al-Attiyah 5 min. 32 sek., o M.Ekstromą – 11 min. 46 sek.
V.Žala pasakoja, kad jau kokį 100 kilometrų tenka važiuoti dulkėse.
Ties 442 km tarp „Ultimate“ dalyvių pirmąsias tris vietas užima Pietų Afrikos lenktynininkai – H.Lateganas, G.Boterillas ir B.Baragwanathas.
H.Lateganas gavo 2 min. baudos, tačiau jo pranašumas išlieka.
Vos 21 sek. pranašumą prieš Saudo Arabijos lenktynininką Yazeedą Al Rajhi turėjęs afrikietis Henkas Lateganas šiandien gerokai jį padidino ir pademonstravęs greičiausią laiką ne tik laimėjo aštuntąjį greičio ruožą, tačiau bendroje įskaitoje dabar prieš Y.Al Rajhi turi 5 min. 41 sek. pranašumą.
H.Lateganas taip pat gerokai padidino ir pranašumą bendroje įskaitoje prieš Mattiasą Ekstromą, prieš kurį turi 29 min. 48 sek. pranašumą.
N.Jucius po 371 km išlaiko vietą tarp 30 greičiausių (+00:27:22).
Ties 371 km A.Gelažninkas yra 21-as (+00:17:08).
Šeši automobiliai pasiekė finišą! Jau netrukus žinosime „Ultimate“ klasės šios dienos rezultatus.
Tarpas tarp Toshos Schareinos ir Ricky Brabeco išaugo nuo 1 min. 37 sek. (po 371 km) iki 1 min. 53 sek. (po 403 km), įskaičiavus laiko premijas. „Honda“ lenktynininkai artėja prie 483 km ilgio greičio ruožo finišo.
R.Baciuška pasiekė paskutinį tarpinį finišą ties 442 km. Likus 46 km iki finišo, R.Baciuška nuo H.Lategano atsilieka 8 min. 41 sek. Jis vis dar lenkia N.Al-Attiyah, prieš kurį turi 3 min. 40 sek.
Likus beveik 80 km iki finišo, Henkas Lateganas padidino savo persvarą prieš Yazeedą Al Rajhi iki daugiau nei 6 minučių, o prieš Mattiasą Ekstromą – daugiau nei 19 minučių. Šį rytą bendrojoje įskaitoje H.Lateganas turėjo vos 21 sekundės pranašumą prieš Y.Al Rajhi.
Po 294 km V.Žala nuo A.Lopraiso atsiliko 14 sekundžių ir yra 3-ias.
R.Baciuška jau nuvažiavo 404 km ir jam iki finišo liko tik 84 km. Jis išlaiko vietą geriausių dešimtuke.
Po 260 km V.Žala pademonstravo identišką laiką kaip ir A.Lopraisas – jie abu atsilieka 4 min. 21 sek. nuo M.Maciko.
Ties 374 km ir likus vos 114 km iki finišo, R.Baciuška išlaiko dešimtuko vertą rezultatą. Jis nuo H.Lategano atsilieka 5 min. 39 sek., tačiau padidino pranašumą prieš N.Al-Attiyah, kuris siekia jau 4 min. 29 sek.
Įskaičiavus laiko premijas, po 330 km Tosha Schareina pirmauja etape 1 min. 15 sek. prieš Ricky Brabecą. Du „Honda“ lenktynininkai tvirtai laikosi lyderio pozicijose, o trečias – Ignacio Cornejo, atsiliekantis 3 min. 9 sek.
Po 298 km A.Gelažninkas rikiuojasi 24-as (+00:13:28), o N.Jucius – 30-as (+00:21:42).
Po 332 km R.Baciuška nukrito į 8-ą poziciją (+00:05:58), tuo tarpu V.Jurkevičius šiame tarpiniame finiše užfiksavo 17-ą laiką (+00:12:56).
Y.Al Rajhi, N.Al-Attiyah, S.Quintero, M.Ekstromas, M.Guthrie ir L.Moraesas važiuoja vienas šalia kito ir atidarinėja trasą tarp automobilių. Pagal GPS, Y.Al Rajhi išsiveržė į priekį ir fiziškai važiuoja pirmas.
Karolis Raišys praneša apie vairo stiprintuvo problemas savo 1978 m. „Land Rover 109“. Jis tikisi, kad automobilis atlaikys antrąją greičio ruožo pusę.
Šiuo metu K.Raišys pirmauja H1.A klasėje ir užima 5-ąją vietą Dakaro „Classic“ bendrojoje įskaitoje.
Po 262 km A.Gelažninkas išlaiko 24-ą vietą (+00:11:58), o N.Jucius yra 30-as (+00:19:29).
Po 161 km M.Siliūnas žengia 64-as (+00:33:02), o M.Paulavičius – 82-as (+00:40:06).
Po 200 km V.Žala išlaiko 2-ą poziciją, bet A.Lopraisą lenkia tik 11 sek. Lietuvis nuo M.Maciko atsilieka 4 min. 25 sek.
332 km įveikė jau 16 automobilių, tarp kurių yra ir R.Baciuška. Lietuvis 5 min. 58 sek. atsilieka nuo H.Lategano, bet 1 min. 56 sek. lenkia N.Al-Attiyah.
Ties 294 km R.Baciuška išlaiko 7-ą poziciją, o V.Jurkevičius nukrito į 17-ą (+00:11:39).
Pirmauja H.Lateganas, kuris 45 sek. lenkia G.Botterillą.
V.Žala susigrąžiną antrą poziciją! Po 155 km jis 2 sek. aplenkė A.Lopraisą, o nuo M.Maciko atsilieka 2 min. 47 sek.
Po 294 km R.Baciuška nuo lyderio H.Lategano atsilieka 5 min. 19 sek. Jis vis dar lenkia N.Al-Attiyah, prieš kurį turi 1 min. 19 sek. persvarą.
H.Lateganas įrodinėja, kodėl jis yra bendrosios įskaitos lyderis ir prieš artimiausią persekiotoją Y.Al Rajhi padidino persvarą iki 4 min. 2 sek.
Po 221 km A.Gelažninkas išlaiko 22-ą poziciją (+00:09:54), o N.Jucius kyla į 28-ą vietą (+00:16:33).
Po 130 km V.Žala nukrito į ketvirtą vietą – jį 20 sek. aplenkė A.Lopraisas.
Po daugiau nei valandos priverstinio sustojimo dėl mechaninių problemų Guillaume'as de Meviusas ir jo šturmanas Mathieu Baumelis atnaujino važiavimą. Prieš šį incidentą „Mini“ ekipažas buvo tarp pretendentų laimėti šį greičio ruožą.
G.Petrus po 130 km rikiuojasi 36-as (+00:16:25) ir jau aplenkė gerokai anksčiau startavusį, bet problemų turintį G.De Meviusą.
Po 200 km V.Jurkevičius pakilo į 16-ą poziciją (+00:08:42). R.Baciuška išliko 9-oje vietoje (+00:04:43).
Pirmauja H.Lateganas, kuris 9 sek. lenkia G.Botterillą ir 1 min. 10 sek. – B.Baragwanathą.
Luciano Benavidesas įveikė 161 km, atsilikdamas 30 min. 58 sek. nuo Ricky Brabeco, o Adrienas Van Beverenas atsilieka 34 min. 48 sek. Tačiau abu sportininkai vis dar turi galimybę iškovoti pergalę šiandienos etape.
Pablo Quintanilla patyrė avariją 133 kilometre. Čilietis skundžiasi peties skausmais ir nebegalės tęsti ralio. Dukart Dakaro vicečempionas (2020 ir 2022 m.) dalyvavo savo 13-ajame Dakare ir šį rytą užėmė septintą vietą bendroje įskaitoje. Adrienas Van Beverenas ir Luciano Benavidesas sustojo jam padėti, todėl jų prarastas laikas bus grąžintas etapo pabaigoje.
161 km įveikęs A.Gelažninkas – 21-as (+00:07:28) ,o N.Jucius po 122 km – 31-as (+00:10:03).
Bendroje įskaitoje itin arti R.Baciuškos buvęs Guillaume'as De Meviusas atlieka automobilio remontus po 113-ojo kilometro.
Mattias Ekstromas, startavęs antrasis po Lucaso Moraeso, pasivijo ir aplenkė brazilą bei šiuo metu pirmauja automobilių kategorijoje. Po 200 km jis atsilieka daugiau nei 7 minutėmis nuo Yazeedo Al Rajhi ir daugiau nei 9 min. nuo H.Lategano.
R.Baciuška jau nuvažiavo 200 iš 488 km ir nuo H.Lategano atsilieka 4 min. 43 sek. Jis vis dar lenkia N.Al-Attiyah, prieš kurį turi 1 min. 7 sek. pranašumą.
V.Jurkevičius po 155 km rikiuojasi 19-as (+00:07:39). Jis 2 min. 47 sek. atsilieka nuo R.Baciuškos.
V.Žala po 78 km išlaiko 3-ią vietą, o į pirmą kyla M.Macikas, kuris lietuvį lenkia 2 min. 7 sek.
Po 155 km R.Baciuška vis dar turi pranašumą prieš N.Al-Attiyah, kuris siekia 38 sek., tuo tarpu nuo H.Lategano lietuvis atsilieka 4 min. 52 sek.
R.Baciuškos laikas yra maždaug 10-as.
Ties 130 km R.Baciuška prieš N.Al-Attiyah turi 28 sek. pranašumą, o nuo H.Lategano atsilieka 4 min. 39 sek.
Po 113 km R.Baciuška vis dar rikiuojasi 12-as (+00:05:16), o prieš N.Al-Attiyah turi 39 sek. pranašumą.
V.Jurkevičius šiame tarpiniame finiše jau šiek tiek prarado laiko ir nukrito į 18-ą poziciją (+00:06:57).
V.Žala po 54 km rikiuojasi 3-ias, 29 sek. atsiliekantis nuo M.Van Den Brinko ir 21 sek. – nuo M.Maciko.
Sistema rodo, kad G.De Meviusas ilgam sustojęs kuro užpylimo zonoje. Nėra aišku, ar šios dienos lyderis turi problemų, ar streikuoja sistema.
Po 122 km A.Gelažninkas laikosi dvidešimtuko ir atsilieka lygiai 6 min. bei žengia 22-as, o N.Jucius – atsilieka 10 min. 3 sek. ir žengia 30-as.
Bolivijos motociklininkas D.Nosiglia Jageris pasitraukia iš lenktynių, juo rūpinasi medikų komanda. Jis po septynių greičio ruožų bendroje įskaitoje užėmė 21-ą vietą.
H.Lateganas po 113 km didina pranašumą prieš visus varžovus, kadangi įsiveržė į pirmą vietą. Dabar jis 2 min. 41 sek. lenkia Y.Al Rajhi ir 17 min. 39 sek. – M.Ekstromą. Prieš N.Al-Attiyah virtualioje bendroje įskaitoje turi 26 min. 58 sek. pranašumą.
M.Paulavičius po pirmų 48 km užfiksavo 76-ą laiką (+00:10:27).
Tiek R.Baciuška, tiek V.Jurkevičius paisekė 78-ąjį tarpinį finišą. Jame jau R.Baciuška (+00:03:58) lenkia V.Jurkevičių (+00:04:10) 12 sek. Abu lietuviai – už dešimtuko ribos, tačiau labai arti jos.
Pirmauja G.De Meviusas, kuris 5 sek. lenkia G.Botterillą ir 31 sek. – H.Lateganą.
N.Al-Attiyah šiame tarpiniame finiše rikiuojasi 18-as (+00:04:36), o Y.Al Rajhi – 7-as (+00:02:37).
R.Baciuška jau įveikė pirmuosius 78 km, po kurių yra už 20-uko ribos.
V.Jurkevičius pirmuosius 54 km įveikė puikiu tempu ir nuo lyderio G.Botterillo atsilieka 1 min. 57 sek. bei žengia 7-oje pozicijoje.
Po 70 km įveikę A.Gelažninkas ir N.Jucius atitinkamai žengia 19-oje (+00:03:22) ir 30-oje (+00:05:42) pozicijose.
M.Siliūnas po 48 km – 54-as (+00:07:32).