B.Vanagas papasakojo, kaip buvo padarytos navigavimo klaidos, ką mano apie R.Baciuškos pergalę antrajame greičio ruože ir kodėl įvyko S.Loebo avarija
Benediktas Vanagas ir Szymonas Gospodarczykas | „Gurtam Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos nuotr.
Antradienį vykusiame trečiame Dakaro greičio ruože stabiliai važiavo Benediktas Vanagas ir jo šturmanas lenkas Szymonas Gospodarczykas.
B.Vanagas pernelyg greičiu nenusileido lyderiams, tačiau koją kišo navigacinės klaidos – kelyje link 118-ojo kilometro B.Vanagas prarado apie 3 minutes, o kelyje link 307-ojo kilometro – dar apie 7 min.
Vakare bendraudamas su sirgaliais, B.Vanagas išsamiau papasakojo apie trečiame greičio ruože padarytas tris navigavimo klaidas.
Pirma klaida įvyko dėl situacijos, kai greičio ruože sraigtasparnis, matyt, gelbėjęs motociklininką, parodė kryptį. Šturmanas pasitikėjo šia nuoroda ir nukreipė automobilį ne teisinga trasa.
„Važiavome, kai pamatėme sraigtasparnį, kuris buvo nusileidęs šalia nukritusio motociklininko. Jo pilotas pamojo ranka, nurodydamas, kur važiuoti. Šturmanas pagalvojo, kad tai teisinga kryptis, tačiau vėliau supratome, kad nukrypome nuo trasos. Tai buvo žmogiškas faktorius, bet tokios klaidos kainuoja brangiai. Šturmanas turėjo vadovautis kelio knyga, o ne išorės signalais“, – sakė B.Vanagas.
Antra klaida įvyko dėl dulkių debesų, kurie apsunkino matomumą trasoje. Dėl to šturmanui buvo sunku tiksliai įvertinti orientyrus ir ekipažas nukrypo nuo kelio.
„Dulkės uždengė viską, kas buvo aplink,ir tam tikru momentu mes netekome orientyrų. Bandydami suprasti, kur tiksliai esame, sugaišome kelias minutes. Matomumas kopose buvo labai ribotas, o tai visada sudaro papildomą iššūkį navigacijai“, – pasakojo B.Vanagas.
Apie trečią klaidą B.Vanagas jau neišsiplėtė, tačiau teigė, kad šios trys klaidos kartu kainavo ekipai apie 10–12 minučių. B.Vanagas pabrėžė, kad Dakaro ralyje klaidos yra neišvengiamos, tačiau jų skaičių būtina riboti. Jis taip pat išsakė pasitikėjimą savo komanda, nors pažymėjo, kad panašios klaidos ateityje turi būti minimizuotos.
„Tokios klaidos yra natūrali Dakaro ralio dalis, tačiau jų kiekis turi būti minimalus. Negalime sau leisti per dažnai klysti, nes tai kainuoja brangiai. Sakiau, kad vienas kartas per dvi dienas gali būti, bet daugiau nereikia. Visi klysta, ta prasme, šiaip net ir patys geriausi šturmanai padaro klaidų. Tai čia, kaip pasakyt, viskas su tuo yra gerai, tiktai klausimas, kiek tu gali sau leisti klysti. Mes jau dabar truputį nebegalim sau leisti“, – sakė B.Vanagas.
Daug laiko šiame greičio ruože neteko Dakaro legenda Sebastienas Loebas, kurio avarijos vaizdo įrašas plačiai apskriejo internetą. B.Vanagas sako, kad tą vietą prisimena.
„Aš labai gerai tą vietą atsimenu, nes mes su šturmanu ten irgi pataikėm – labai gerai mus šveitė. Tiktai Loebas, panašu, buvo dar greitesnis toje vietoje, drąsesnis. Automobilio galas pasviro šonu ir įvyko smūgis, nuo kurio prasidėjo vertimasis. Iš esmės tai, kas atsitiko Loebui, labai panašiai atsitiko Vladui su Aisvydu. Nusivertė žmogus, ir ką padarysi. Čia, žinot, mes dabar galim sakyti, kad Loebas nemoka vairuoti? Bet tai juk Loebas – devynis kartus pasaulio ralio čempionas. Tai kas tada moka vairuoti, jei ne jis? Lygiai taip pat galėtume sakyti, kad Carlosas Sainzas ar Stephane'as Peterhanselis nemoka vairuoti, nes ir jie Dakare patyrė avarijų. Kai mes ten važiavome, jau matėm Loebo automobilio anglies pluošto nuolaužų, bet jo paties nesimatė. Vėliau greičio ruože jį matėme sustojusį ir besiremontuojantį“, – sakė B.Vanagas.
Kalbėdamas apie laukiantį maratoną, B.Vanagas papasakojo, kokias dalis į jį vešis.
„Dakaras jau pats iš savęs yra maratonas, bet maratono etapas reiškia, kad reikia pasiruošti dar didesniam atstumui be komandos pagalbos. Tai reiškia, kad mes į automobilį dedamės daugiau atsarginių dalių. Pavyzdžiui, vežamės daugiau varžtų, vairo traukes, šarnyrus, alyvas, įrankius – viską, kas gali būti reikalinga savarankiškai susitvarkyti automobilį. Kai susidedi visas dalis į vieną vietą, tada norisi paimti svarstykles ir suprasti, kiek to balasto pats veži“, – pasakojo B.Vanagas.
B.Vanagas taip pat pasidžiaugė vakarykšte Roko Baciuškos pergale 48 valandų „Chrono“ greičio ruože.
„Aš labai džiaugiuosi dėl Roko. Manau, kad jam tai labai didelė motyvacija. Toks, kaip pasakyti, labai geras jausmas – gauni dėmesį. Žinot, kaip būna: kai laimi, gauni dėmesio, bet tai ypač svarbu tiems, kuriems trūksta motyvacijos. Tačiau čia ne apie Roką, nes jis tikrai motyvuotas ir greitas vairuotojas. Tai, kad Rokas greitas, visada buvo aišku.
Trijų greičio ruožų nugalėtojai yra jaunesni nei 25 metų. Tai įspūdinga. Bet aš laukiu, kada Dakaro nugalėtojas bus jaunesnis nei 25 metų – tada, manau, įvyks tikras lūžis. Pažiūrėkim, kokie vairuotojai laimi Dakare – pavyzdžiui, Carlosas Sainzas ar Nasseras Al-Attiyah. Jiems abiem, kai laimėjo, buvo gerokai daugiau nei 40 metų. Tai Dakare, priešingai nei atskiruose greičio ruožuose, lemia ne tik greitis, bet ir strategija bei patirtis.
Dakare reikia nuspręsti – ar nori laimėti mūšį, ar karą. Aš labai džiaugiuosi už Roką ir jo laimėjimus, bet Dakare, kai važiuoji dideliu greičiu, įsitrauki į rizikos zoną. Gamyklinės komandos dažnai dalina riziką tarp kelių ekipažų, o nepriklausomiems dalyviams reikia labai apgalvotai vertinti savo galimybes“, – pasakojo B.Vanagas.
Bendroje įskaitoje B.Vanagas išlaikė 14-ą poziciją, o nuo 13-oje vietoje esančio esto Urvo Mannama jis atsilieka tik 17 sek.
Virš valandos šiandien praradęs S.Loebas nuo pirmoje vietoje esančio H.Lategano atsilieka 1 val. 14 min. 45 sek. ir žengia 16-as. Jį 23 min. 54 sek. lenkia B.Vanagas.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.