Pirmą rimtą Dakaro etapą įveikęs G.Šatkus: „Nulėkiau nuo motociklo“
Gediminas Šatkus, Arūnas Gelažninkas ir Modestas Siliūnas | Aurimo Urbano nuotr.
Pirmoji Dakaro diena ralio dalyviams paserviravo 413 greitų kilometrų, kuriuose beveik trečdalį sudarė gruntas ir bekelė, likusi dalis – smėlynai su akmenuotomis atkarpomis. Čia technika pavedė net ir pačius geriausius sportininkus, o pirmiesiems jau teko ir atsisveikinti su Dakaru. Laimei, visi lietuvių motociklų ekipažai pasiekė pirmojo greičio ruožo finišą, o Arūnui Gelažninkui, nepaisant iššūkių, pavyko išsilaikyti greičiausiųjų 50-uke.
Motociklai visuomet startuoja pirmieji, o tai lemia, jog dažniausiai bivakas paliekamas dar saulei nepakilus. Ne išimtis ir šiandiena, tačiau prieš palikdamas ralio stovyklą, kaunietis nestojo pozityvo.
„Dar ne šalčiausioje Saudo Arabijos vietoje esame, tačiau rytai jau šalti ir atrodo, jog esu pasiruošęs slidinėjimo sezonui“, – šmaikštavo sportininkas.
Tačiau kaip paaiškėjo, net ir optimistiškiausiam vairuotojui susidūrus su pirmosios dienos iššūkiais galėjo dingti ūpas. A. Gelažninkui nepavyko išvengti techninių problemų, kurios galėjo lemti praleistus kelio taškus.
„Na ir dienelė… Nuo maždaug 100-ojo kilometro neveikė kelio knyga, tad teko važiuoti be jos. Buvau paklydęs, grįžau į trasą ir mane pasivijo Nerimantas Jucius, tad toliau važiavome kartu. Tiesa, jam bevažiuojant taip pat prasidėjo techniniai nesklandumai su kelio knyga. Kuro užpylimo zonoje pasidariau, jog galėčiau ją sukti su ranka, tačiau buvo itin nepatogu“, – įspūdžiais dalijosi kaunietis.
Painią distanciją A. Gelažninkas įveikė per 5 val. 46 min. ir 45 sek. Nors sportininkas ir minėjo, jog galimai praleido vieną iš kelio taškų, tarpiniuose rezultatuose baudų kol kas nematyti.
Po maždaug valandos finišavęs kauniečio mokinys „Flexit Go – AG Dakar school“ atstovas Modestas Siliūnas atrodė pavargęs, tačiau pirmoji diena, nors ir buvusi įtempta, jį džiugino.
„Pirmieji maždaug 120 kilometrų buvo apšilimui, o tada įsivažiavau ir tempas pagerėjo. Tačiau po degalų užpylimo zonos atėjo mano katastrofa – pradėjo lenkti automobiliai. Buvo daug dulkių, reikėjo net sustoti, o pradėjęs važiuoti dar ir parkritau. Tačiau tas priverstinis sustojimas, atrodo, sugrąžino mane į ritmą, tad toliau važiavau idealiai, be nuotykių ir paklydimų. Čia lengvų dienų nebūna – jos visos sunkios, tačiau važiuoti tikrai buvo įmanoma. Pavyko išvengti navigacinių paklydimų, tad dienos rezultatu esu patenkintas“, – džiaugėsi klaipėdietis.
M. Siliūno užfiksuotas laikas – 6 val. 31 min ir 7 sek.
Paskutinysis iš trijų „AG Dakar Dubai“ muškietininkų į finišą atvyko Gediminas Šatkus. Jo pirmoji Dakaro trasa nelepino.
„Nulėkiau nuo motociklo. Pataikiau į vėžę, kur buvo pripūstyta smėlio ir verčiausi per priekį, susimušiau šlaunį. Guliu, skauda, ir, girdžiu, kažkas atvažiuoja. Galvojau, kad kažkas padės man, pakels, bet pro šalį lėkė sunkvežimiai, automobiliai ir galvojau, kad mane gyvą tuo smėliu pakas. Bet žinoma, stojaus ir variau per skausmus toliau“, – įspūdžių po pirmosios ralio dienos nestokojo naujokas.
Jis distancijoje užtruko 8 val. 3 min ir 59 sek. Taip pat sportininkui buvo atseikėta 2 minučių bauda už greičio viršijimą.
Motociklų remonto darbai bei poilsis sportininkams šiąnakt bus itin svarbu, nes organizatoriai ir toliau nestabdo bei meta pirmąsias kopas ir „48h chrono“ iššūkį. Nuo pat starto motociklininkai bandys įveikti kuo didesnę 947 kilometrų dalį, tačiau laikrodžiams Lietuvos laiku išmušus 16 val. jie privalės sustoti ir nakčiai įsikurti viename iš šešių bivakų. Čia nebus technikų ar kito aptarnaujančio personalo – tik vakarienė ir nakvynė po žvaigždėtu dangumi. Pirmadienio rytą sportininkai tęs kelionę, kol sugrįš į bivaką Bišoje.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.