Pirmajame Dakaro etape – taktikų žaidimai: lyderiai specialiai gaišo laiką, nugalėtojas paaiškino, kodėl pasirinko kitą kryptį
Guerlainas Chicheritas | Scanpix nuotr.
2025 m. pirmąjį Dakaro greičio ruožą tarp automobilių atidarė Guillaume’as de Meviusas ir jis puikiai suprato, kokioje situacijoje atsidūrė. „Dacia“ pilotai Nasseras Al-Attiyah ir Sebastienas Loebas taip pat tai suprato. Ir kai „Ultimate“ ekipažai šįryt paliko Bišos bivaką, tapo aišku, kokia yra tų, kurie tikisi laimėti 2025 metų Dakaro ralį, strategija.
Laimėti pirmąjį rimtą šių metų etapo greičio ruožą tiesiog nebuvo tarp pasirinkimų. Iš tiesų, pirmojo etapo baigtį nulėmė ne tai, kas jau įvyko, o tai, kas laukia rytoj.
Antrasis etapas – tai 48 valandų „Chrono“ greičio ruožas – didžiulis 960 km išbandymas, trunkantis dvi dienas. Ekipažai per šį etapą liks be jokios išorinės mechaninės pagalbos, išskyrus galimybę pusiaukelėje pasikeisti padangas. Tai gali nulemti viso Dakaro eigą ir nė vienas ekipažas nenori būti pirmasis trasoje, rizikuodamas prarasti daug laiko. Ypač turint omenyje maždaug 250 km smėlio ir kopų ruožą, kuriame nebus motociklų pėdsakų, vedančių kelią.
Tarp tų, kurie „žaidė žaidimą“ ir važiavo ramiau nei įprastai, buvo penkiskart Dakaro nugalėtojas N.Al-Attiyah. „Dacia“ pilotui lėtas tempas buvo vienintelė logiška strategija.
„Per paskutinius 10 km prakirtome padangą, todėl turėjome sustoti, o po to nusprendėme dar 15 minučių pastovėti, kad rytoj turėtume gerą poziciją kelyje“, – aiškino N.Al-Attiyah, finišavęs daugiau nei šešiomis minutėmis lėčiau už etapo nugalėtoją Guerlainą Chicheritą.
„Žinau, kad galbūt praradome daug laiko prieš konkurentus, bet mums tai labai svarbu rytoj. Jei startuosiu penkiasdešimtas, tai bus puiku. Išmokau daug iš praėjusių metų ir šiemet mokytis nebereikia – reikia elgtis protingai“.
N.Al-Attiyah komandos draugas S.Loebas taip pat pripažino, kad gero rezultato atsisakymas pirmajame etape buvo būtinas siekiant teorinio pranašumo 48 valandų ruožui.
„Šiandien buvo gana nuobodi diena, nes visi turėjome laikytis tam tikros strategijos rytojui“, – pripažino S.Loebas. „Niekas iš mūsų nenorėjo laimėti šio etapo. Visi norėjome geros starto pozicijos 48 valandų etapui, todėl važiavome ramiai.
Prieš finišą netgi sustojome prarasti daugiau laiko, todėl esame patenkinti savo pozicija. Praradome 10 minučių ir esame toli nuo lyderio. Rytoj startuosime maždaug 15-ti ir tai yra gerai“.
„M-Sport Ford“ stovykloje Mattiasas Ekstromas ir jo šturmanas Emilis Bergkvistas buvo tarp lyderių, tačiau ir jie sustojo netoli etapo pabaigos.
„Tai buvo geras greičio ruožas mums. Kaip visi žino, rytoj laukia 48 valandų etapas, ir, manau, šiuo metu vyksta tam tikra strategija“, – sakė E.Bergkvistas. „Tiesiog važiavome, nedarėme klaidų. Turėjome švarų važiavimą, pataikėme į keletą krūmų, bet viskas buvo smagu“.
Retai kada Dakare taip anksti pasitelkiama tokia ryški strategija, tačiau, kai starto pozicija yra beveik tokia pat svarbi kaip ir automobilio patikimumas, logika yra pagrįsta – jei tik nelaukia nenumatytos kliūtys. Šių metų Dakaro ralio maršrute 45 % etapų bus atskiri, tai reiškia, kad motociklų ir automobilių kategorijos važiuos visiškai skirtingais maršrutais.
Likusią dalį trasos motociklininkai atidarys kelią, o automobilių ekipažams navigacija bus šiek tiek lengvesnė, nes jie galės sekti dviratės technikos paliktus pėdsakus.
Tiems, kurie užėmė aukščiausias pozicijas, dalinis džiaugsmas dėl stipraus rezultato bus nustelbtas rytdienos kelio atidarymo. G.Chicheritas laimėjo etapą, vos minutę aplenkęs „Toyota“ pilotą Sethą Quintero. Trečias finišavo Saoodas Variawa.
Įdomu tai, kad G.Chicheritas šiame etape triumfavo neatsitiktinai – jis pasirinko atvirkščią strategiją nei jo konkurentai ir paaiškino savo sprendimą. Jis taip pat atskleidė, kad finiše patyrė nedidelį gaisrą, kuris kainavo kelias papildomas minutes.
„Šį rytą startavome labai geru tempu, kol, kaip supratau finiše, susidūrėme su GPS problemomis, kaip ir visi kiti. Rizikavome lenkdami, ir dalis galinės automobilio dalies atsilaisvino bei prisilietė prie išmetimo vamzdžio, dėl ko kilo nedidelis gaisras. Turėjome sustoti ir praradome daug laiko – dėl to netekome 4 ar 5 minučių. Nemaniau, kad laimėsime, tikėjausi finišuoti penktas, šeštas arba septintas. Prognozavau, kad visi lyderiai laikysis tos pačios strategijos, todėl savęs paklausiau: „Ar turėčiau likti su grupe ir laikytis mažos rizikos, bet menko atlygio taktikos, ar turėčiau daryti visiškai priešingai?“. Rizikavau. Gaila, kad nepavyko 100 proc. Rytoj laimėti praktiškai neįmanoma. Mano tikslas – sumažinti atsilikimą iki 15 minučių ar mažiau. Jei man tai pavyks, vis dar būsiu ne daugiau kaip 5 minutėmis atsilikęs nuo likusiųjų“, – sakė G.Chicheritas.
48 valandų „Chrono“ greičio ruožas – vienas sudėtingiausių šių metų iššūkių. Šis etapas, prasidėjęs sausio 5-osios rytą, tęsis dvi dienas, per kurias dalyviai turės įveikti 1 057 km, iš kurių 965 km sudaro specialūs greičio ruožai.
Šio etapo ypatybė – lenktynininkai privalo sustoti po 17 valandos pirmoje pasitaikiusioje poilsio zonoje (iš viso jų yra šešios). Kitą rytą jie tęsia likusią specialiojo ruožo dalį.
Svarbu paminėti, kad šis etapas vyksta be išorinės techninės pagalbos, todėl dalyviai turi patys spręsti iškilusias technines problemas. Tai reikalauja ne tik vairavimo įgūdžių, bet ir mechaninių žinių bei gebėjimo greitai priimti sprendimus sudėtingose situacijose.
48 valandų „Chrono“ etapas yra vienas iš kelių ypatingų šių metų Dakaro ralio iššūkių, kartu su maratoniniu etapu ir lenktynėmis „Tuščiajame kvartale“, kurie pareikalaus iš dalyvių maksimalaus pasirengimo ir ištvermės.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.