2025 m. Dakaras – „šachmatų“ partija: šturmanai paaiškino, kodėl šių lenktynių pradžioje itin svarbi tinkama taktika
Carlosas Sainzas | Scanpix nuotr.
2025 m. Dakaro ralis bus kitoks nei visi anksčiau Saudo Arabijoje vykę Dakarai. Jame bus visi įprasti ingredientai, tačiau kaip niekada svarbus bus vienas – strategija. Šis veiksnys jau pažymėjo pirmuosius ralio kilometrus prologe.
MARCA surinko trijų ispanų šturmanų, atstovaujančių trims lyderiaujantiems ekipažams, nuomones. Nors jie neįvardina tikslios strategijos pirmosioms trims dienoms, tačiau paaiškina „šachmatų partiją“, kuri formuos Dakarą ne tik jo pradžioje.
Tai reiškia, kad net tokio, iš pirmo žvilgsnio beveik nereikšmingo prologo metu buvo pasirinkti skirtingi keliai. Kol Carlosas Sainzas pasirinko taupyti laiką ir startuoti pirmojo etapo priekyje – kiti favoritai pasirinko priešingą kelią.
Visa tai dėl to, kad po Dakaro prologo pirmojo etapo startas turi specialias tvarkos taisykles. Siekiant tai nustatyti, sudaroma grupė iš visų pilotų, kurių laikas telpa į 110 % nugalėtojo laiko. Šiandien į šį sąrašą pateko 28 lenktynininkai. Prie jų pridedami platininiai ir auksiniai kategorijos pilotai (aukščiausio FIA reitingo), kurie dėl problemų nepateko į šį intervalą (šiandien tai buvo tik Guillaume‘as de Meviusas, pradūręs ratą).
Nuo šio momento jų pozicijos apverčiamos (tai reiškia, kad G.de Meviusas pradėtų pirmas, o C.Sainzas būtų penktas). Vis dėlto, pirmieji dešimt pilotų vis dar turi galimybę pasirinkti savo starto poziciją. Kalbant apie rytojaus etapą, mažai tikėtina – bent jau taip mano „Ford“ komanda – kad kas nors norėtų startuoti pirmose pozicijose ir atidaryti trasą.
Visos šios kombinacijos turi galutinį tikslą – išvengti startavimo priekyje 48 valandų etape, kuris bus pirmasis rimtas 2025 m. Dakaro išbandymas. Sekmadienis taps pirmąja lemiama diena ir niekas nenori rizikuoti.
„Tai aišku“, – kategoriškai tvirtina C.Sainzo šturmanas Lucas Cruzas.
Tame etape lenktynininkams reikės įveikti 900 km per dvi dienas, o automobiliai važiuos kita trasa nei motociklai, vadinasi, nebus motociklų paliktų pėdsakų, kurie galėtų padėti orientuotis.
Startas priekyje žvyro ir akmenų etape, kaip bus jau rytoj, yra trūkumas.
„Turi pranašumą, nes nėra jokių pėdsakų, kurie galėtų suklaidinti, tačiau paprastai būni lėtesnis. Jei navigacija paprasta, už tavęs važiuojantys gali lengviau sekti tavo trajektoriją ir tave pasivyti. Taip gali būti prarandamos minutės, kurias vėliau labai sunku atgauti“, – sakė L.Cruzas.
Ta pati situacija pasikartos ir Dakaro pabaigoje, tačiau kitokiomis sąlygomis – „Tuščiojo Ketvirčio“ (angl. „Empty Quarter“) kopose. Čia būti priekyje taip pat nėra privalumas.
„Kopose gali žinoti kas yra kitoje pusėje tik pagal tai, kaip atrodo keteros forma, kurią paliko prieš tai važiavęs automobilis“, – pasakojo L.Cruzas.
16-ą vietą prologe užėmusios Cristinos Gutierrez šturmanas Pablo Moreno džiaugiasi šiuo iššūkiu.
„Tai išbandys mus visus – automobilius ir pilotus. Tai smarkiai apsunkins startą ir taps lemiamu veiksniu viso ralio eigoje“, – sako „Ultimate“ klasės debiutantas. „Pats prologas yra svarbus, nes turime nuspręsti, kurioje pozicijoje norime startuoti pirmajame etape, o nuo to priklauso ir strategija antrajam“.
Visgi tai nėra taip paprasta, nes yra daugiau veiksnių nei starto pozicija.
„Po prologo teks šiek tiek lošti loterijoje, nes niekada nežinai, ar tavo pasirinkimas bus teisingas“, – sakė P.Moreno.
Vis dėlto, P.Moreno perspėja, kad viskas nesibaigia iki poilsio dienos.
„Nepamirškime, kad galiausiai po viso šio nuovargio, mūsų laukia „Tuščiasis Ketvirtis“, bet tai jau kita istorija, kuri bus pasakojama vėliau“, – sakė P.Moreno.
8-ą vietą prologe užėmusio Lucaso Moraeso šturmanas Armandas Monleonas išskiria kitus sudėtingus 48 valandų etapo aspektus.
„Tiek šiame etape, tiek maratone bus daug akmenų, todėl lengva viršyti greitį ir padaryti klaidą“, – pastebėjo A.Monleonas. „Reikia laikytis plonos ribos tarp rizikos prarasti vietas ir būti priekyje“.
Katalonas pabrėžia ir kitus strateginius sprendimus, kurie gali atsirasti prieš 48 valandų etapą.
„Jei prisimeni, S.Loebas pernai praleido kontrolės punktą, kad prarastų laiką. Tokius dalykus teks vertinti, kad neatsidurtum trasos priekyje antrąją dieną, nes kas taip padarys – bus sutriuškintas iš nugaros“.
Kokia bus galutinė starto tvarka pirmajame greičio ruože kol kas neaišku.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.