Prologą laimėjęs H.Lateganas: „Arba esi greitas, arba niekur nenuvažiuosi“ + S.Loebo ir padangą pradūrusio G.de Meviuso komentarai
Henkas Lateganas | Organizatorių nuotr.
Penktadienį Bišoje (Saudo Arabija) startavo 47-asis Dakaro ralis, kurio pirmą dieną įvyko 29 kilometrų ilgio prologas.
Tarp automobilių „Ultimate“ klasės dalyvių greičiausiai pasirodė 2024 m. Dakarą dėl peties traumos praleidęs afrikietis Henkas Lateganas („Toyota“) prologą įveikė per 15 min. 28 sek. ir tai buvo 1 sek. greičiau nei švedas Mattiasas Ekstromas su „Ford“, 20 sek. greičiau nei Nasseras Al-Attiyah ir 21 sek. greičiau nei Rokas Baciuška.
„Važiavimas nebuvo tobulas, padarėme kelias klaidas, bet tai buvo gera atkarpa. Greitai radome gerą tempą. Trasa buvo tikrai trumpa. Paprastai man sunku įsibėgėti per trumpus greičio ruožus. Reikia maždaug dvidešimties kilometrų, kad sušiltų rankos, tačiau žinojome, kad šis prologas yra svarbus dėl starto pozicijos pirmajame etape, todėl spaudėme šiek tiek stipriau“, – pasakojo H.Lateganas. „Reljefas buvo labai sudėtingas. Greitis – milžiniškas, daug pavojingų siaurų vietų. Jei viską padarai tiksliai, gali pervažiuoti labai greitai, bet jei suklysti, viskas gali baigtis labai blogai. Gali nusukti ratą ar pradurti padangą. Tai subtili pusiausvyra – arba esi greitas, arba niekur nenuvažiuosi“.
Tuo tarpu Sebastienas Loebas prologe finišavo 6-as, atsilikęs 33 sekundėmis nuo H.Lategano ir 13 sekundžių nuo savo komandos draugo „Dacia Sandrider“ ekipoje N.Al Attiyaho. Prancūzas jau žvelgia į ateinančias dienas ir prisimena, kaip praėjusiose Dakaro lenktynėse prarado daug laiko dėl pradurtų padangų.
„Tai buvo gera atkarpa mums, švarus greičio ruožas be didelių problemų. Automobilis veikė puikiai, jaučiuosi gerai. Užfiksavome šeštą laiką, todėl rytoj galėsime pasirinkti gerą starto poziciją“, – sakė S.Loebas.
Praėjusių metų Dakare 2-ą vietą „Ultimate“ klasėje užėmęs Guillaume’as de Meviusas jau prologo pradžioje pradūrė padangą ir distanciją įveikė per 19 min. 44 sek. bei užfiksavo vieną blogesnių laikų ir liko 60-as.
„Prologas nebuvo toks lengvas. Šis regionas nėra paprastas. Niekada anksčiau čia nebuvau. Žinau, kad Dakaro ralis vyko čia 2021 ir 2022 metais. Daug krūmų – tai matosi ant automobilio kėbulo, nes jie paliko žymių. Smėlyje buvo daug akmenų, kuriuos sunku pastebėti. Tai pirmas padangos pradūrimas man, kas nėra gerai, bet geriau, kad tai nutiko dabar, o ne per pagrindines lenktynes“, – sakė G.de Meviusas.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.