S.Loebas įvardino esminę Dakaro naujovę ir pagrindinius savo varžovus dėl titulo
Sebastienas Loebas | Scanpix nuotr.
Jau sausio 3-ią dieną Saudo Arabijoje startuos 47-asis Dakaro ralis, kuris vėl žada paserviruoti tikrų išbandymų dykumoje.
Pavyzdžiui, alinantis 48 valandų maratono etapas vyks jau trečią oficialią ralio dieną, todėl gana anksti gali susidaryti dideli skirtumai tarp dalyvių. Praėjusiais metais per šį etapą nemažai favoritų prarado daug laiko.
Visgi trečią vietą praėjusiais metais užėmęs prancūzas Sebastienas Loebas žino, ką reiškia laimėti dviejų dienų etapą. Prancūzas tą padarė pernai ir šiemet vėl yra tarp pagrindinių pretendentų į pergalę su „Dacia“ komanda.
Ar ankstyvas maratono etapas turės įtakos strategijai? S.Loebas interviu „RacingNews365“ teigė, kad ne.
„Ne, tai nekeičia mūsų požiūrio“, – sakė S.Loebas. „Žinoma, žinai, kad 48 valandų etape nereikia prisidaryti problemų. Tačiau negali nieko iš esmės pakeisti, išskyrus tai, kad prisiimi mažiau rizikos, ypač pirmąją dieną.
Kita vertus, įpusėjus raliui jau aiškiai matosi, kas vis dar kovoja dėl pergalės, o kas viską prarado pirmąją savaitę. Tai bus sunkus startas. Kai pamačiau, kaip sudaryta pirmoji savaitė, supratau, kad neturime būti per daug agresyvūs.
Praėjusiame Dakare pamatėme, kad skirtumas tarp pirmos ir antros vietos ne visada būna didelis. Svarbiausia vairuoti protingai, neprarasti daug laiko ir nerizikuoti per daug“.
Vis dėlto 50-metis pripažįsta, kad kita naujovė bus esminė. Net penkiuose iš dvylikos etapų motociklai ir automobiliai važiuos atskirais maršrutais.
Tai reiškia, kad pirmasis automobilis negalės pasinaudoti motociklų vėžėmis navigacijai. S.Loebas teigė, kad ši dažnai aptariama taisyklė palieka daug neaiškumų.
„Tai bus didelis skirtumas, lyginant su ankstesniais metais“, – svarstė S.Loebas. „Pirmasis automobilis gali būti lėtesnis, lyginant su septyniais ar dešimčia jį sekančių automobilių, priklausomai nuo reljefo.
Tai tampa savotiška loterija, ypač kai Maroko ralyje matėme, kad automobilių greitis labai panašus. Naujos taisyklės padarys ralį atviresnį, todėl laimėti galės bet kas. Tai kitokia situacija, bet tikiuosi, kad ji bus įdomi“.
S.Loebas jau kurį laiką dirba su šturmanu Fabianu Lurquinu, tačiau to nelaiko pranašumu.
„Svarbu, kaip žiūri į ralį“, – sakė S.Loebas. „Dabar kartu jau turime nemažai patirties. Tačiau matant, kad Carlosas Sainzas su savo šturmanu dirba jau ilgai, o Nasseras Al-Attiyah taip pat puikiai sutaria su naujuoju šturmanu, nežinau, ar tai bus pranašumas. Kovos laukas yra labai platus“.
„Dacia“ komandoje bus ne tik S.Loebas, NAl-Attiyah, bet ir greitoji Cristina Gutierrez.
Pasak S.Loebo, stipri sudėtis padeda tobulinti naująjį „Sandrider“ automobilį.
„Tai naudinga tobulinant automobilį, ypač kai gali pasidalyti įžvalgomis su tokiu žmogumi kaip Nasseras, kuris turi neįtikėtiną patirtį dykumoje.
Visada smagu, kai pajaučiu tam tikrą dalyką dėl naujos detalės ar pakabos ir jis tai patvirtina. Šiuo metu galvojame panašiai ir Dakaro ralyje startuosime su visiškai vienodais nustatymais – net pakabos reguliavimais.
Galbūt etapų metu kai kas keisis, tačiau sutarėme, kad toks automobilio paruošimas yra geriausias. Tai gera starto pozicija“, – pasakojo S.Loebas.
S.Loebas įvardino, kas bus didžiausi varžovai kovoje dėl pergalės.
„Žinome, kad „Toyota“ automobiliai paprastai būna stiprūs, tačiau nežinau, ar jų vairuotojai galės kovoti dėl pergalės“, – vertino S.Loebas. „Niekada negali žinoti, bet manau, kad N.Al-Attiyah ir Carlosas Sainzas yra didžiausi mano konkurentai. Taip pat Mattiasas Ekstromas gali parodyti puikių rezultatų“.
S.Loebas taip pat užsiminė ir apie „MINI“ automobilius.
„Turime ir „MINI“, kurie buvo labai stiprūs Maroke“, – pridūrė S.Loebas. „Kaip sakiau, kovos laukas yra platus. Guillaume'as De Meviusas dar neturi daug pergalių, bet Maroke matėme, kad jis stiprus. Jis važiavo stabiliai ir greitai, todėl nežinau. Vis dėlto Carlosas ir Nasseras yra pagrindiniai varžovai“.
Ralių legenda Dakare sieks bent jau podiumo, tačiau pagrindinis tikslas – pergalė.
„Pergalė būtų puiku“, – sakė S.Loebas. „Visada malonu Dakare finišuoti ant podiumo, tačiau jų jau keletą turiu. Pagrindinis mano tikslas yra pergalė, priklausomai nuo to, kaip klostysis dvi savaitės. Kartais gali džiaugtis ir podiumu. Tai – minimumas, ko tikiuosi, tačiau bandysime kovoti dėl pergalės“.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.