Pasibaigęs. Vakar 18:50
LKL
Žalgiris
98
Šiauliai
56
Pasibaigęs. Vakar 19:00
A Lyga
Šiauliai
2
Riteriai
2
Pasibaigęs. Vakar 19:00
A Lyga
Kauno Žalgiris
3
Hegelmann
1
Pasibaigęs. Vakar 19:00
LKL
Rytas
90
Uniclub Casino-Juventus
75
Pasibaigęs. Vakar 19:30
A Lyga
Žalgiris
3
Sūduva
0
Pasibaigęs. Vakar 19:30
A Lyga
Dainava
1
Panevėžys
3
Pasibaigęs. Vakar 22:00
UEFA Čempionų lyga
Inter
2
Bayern
2
Pasibaigęs. Vakar 22:00
UEFA Čempionų lyga
Real
1
Arsenal
2
Pasibaigęs. Šiandien 02:30
NBA
Bulls
90
Heat
109
Pasibaigęs. Šiandien 05:00
NBA
Kings
106
Mavericks
120
04-19, 16:50
LKL
Wolves
-
Žalgiris
-
04-19, 17:00
LKL
7bet-Lietkabelis
-
M Basket
-
04-19, 19:00
LKL
Šiauliai
-
Nevėžis-Optibet
-
04-19, 19:00
A Lyga
Panevėžys
-
Kauno Žalgiris
-
04-19, 19:00
A Lyga
Sūduva
-
Šiauliai
-
04-19, 19:30
A Lyga
Riteriai
-
Džiugas
-
04-20, 16:00
A Lyga
Banga
-
Dainava
-
04-20, 18:25
A Lyga
Hegelmann
-
Žalgiris
-
04-21, 16:50
LKL
Uniclub Casino-Juventus
-
Neptūnas
-
04-21, 19:00
LKL
CBet
-
Rytas
-
04-22, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
-
Nevėžis-Optibet
-
04-22, 18:30
LKL
Šiauliai
-
Wolves
-
04-23, 18:30
LKL
CBet
-
Uniclub Casino-Juventus
-
04-24, 18:30
LKL
Rytas
-
Neptūnas
-
04-24, 18:50
LKL
Žalgiris
-
M Basket
-
04-25, 19:00
A Lyga
Žalgiris
-
Panevėžys
-
04-26, 15:00
A Lyga
Džiugas
-
Šiauliai
-
04-26, 16:50
LKL
M Basket
-
Rytas
-
04-26, 17:00
LKL
Uniclub Casino-Juventus
-
Žalgiris
-
04-26, 18:30
A Lyga
Dainava
-
Riteriai
-
04-26, 19:00
LKL
Nevėžis-Optibet
-
CBet
-
04-27, 15:30
A Lyga
Kauno Žalgiris
-
Banga
-
04-27, 16:50
LKL
Wolves
-
7bet-Lietkabelis
-
04-27, 17:25
A Lyga
Sūduva
-
Hegelmann
-
04-27, 19:00
LKL
Neptūnas
-
Šiauliai
-
04-29, 18:30
LKL
Rytas
-
CBet
-
04-29, 18:50
LKL
Žalgiris
-
Nevėžis-Optibet
-
04-30, 18:15
LKL
7bet-Lietkabelis
-
Neptūnas
-

Lietuvių gretos Dakare gausėja: K.Raišys į smėlynus leisis penktą dešimtį skaičiuojančiu „Land Rover“

2024-10-31 12:07
Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

 2025 metų Dakaro ralyje išvysime dar vieną lietuvį: paraišką į sunkiausias pasaulio bekelės varžybas pateikė klasikinių automobilių entuziastas, lenktynininkas Karolis Raišys. Tikriausiai mažai ką nustebins, kad jis ketina startuoti „Dakar Classic“ įskaitoje su klasikiniu „Land Rover“, skaičiuojančiu jau penktą dešimtį.

Vairuos vieną seniausių galimų automobilių

K. Raišys yra puikiai pažįstamas Lietuvos automobilių sporto entuziastams. Ne tik dėl romantiško požiūrio į praėjusių epochų automobilius, bet ir dėl pasiekimų trasose: prieš dešimtmetį jis yra tapęs Lietuvos ralio čempionu dviem ratais varomų automobilių įskaitoje.

Vėliau jis perėjo prie lenktynių klasikiniais automobiliais ir tarptautinėse varžybose pasiekė reikšmingų rezultatų. Sportininkas 7 kartus dalyvavo prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje: „Jaguar“ modeliais du kartus išplėšė pergalę seniausių automobilių kategorijoje, ne kartą buvo užlipęs ant podiumo.

Dabar tituluočiausias lenktynininkas klasikiniais automobiliais Lietuvoje nusprendė priimti dar sudėtingesnį iššūkį: užsiregistravo į sunkiausią pasaulyje bekelės maratoną, Dakaro ralį. K. Raišys lieka ištikimas savo charakteriui, dalyvaus „Dakar Classic“ kategorijoje.

Vyras lengvų kelių neieško – varžyboms ruošia vieną seniausių automobilių, 1978 metų gimimo „Land Rover 109 Station Wagon“, kuris platesnei publikai žinomas kaip trečiosios serijos originalusis „Land Rover Defender“. Jį galima aptikti dalyvių parke.

„Šį automobilį pasirinkau todėl, kad būtent tokiu modeliu pačiame pirmame, 1979-aisiais surengtame, Dakaro ralyje dalyvavo du broliai prancūzai. Žinau jų istoriją. Tai yra tikrosios „Defender“ modelio ištakos, šis dizainas asocijuojasi su ekspedicijomis, nuotykinių kelionių dvasia – tai man yra įstrigę nuo pat vaikystės. Aš kolekcionuoju ralius ir emocijas, o automobilis tėra įrankis prisiminimams rinkti“, – į klausimą, kodėl lenktynėms jis renkasi išskirtinius, retus ir neįprastus istorinius automobilius, atsako K. Raišys.

Grįš į laikus, kai lenktynių ir avantiūros santykis buvo kitoks

„Dakar Classic“ kategorijoje gali dalyvauti tik tie automobiliai, kurie yra dalyvavę Dakare nuo pat pirmojo Dakaro iki tam tikro organizatorių parinkto laikotarpio. Praėjusiais metais jauniausi „Dakare“ galintys dalyvauti visureigiai turėjo būti pagaminti ne vėliau kaip 2000-aisiais, o 2025-ųjų Dakare jau galės rungtis naujesni, iki 2005 metų pagaminti visureigiai.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Natūralu, kad didžioji dalis iš kelių šimtų dalyvių renkasi gana modernius „Mitsubishi Pajero“, „Toyota Land Cruiser“ ar kitus pagal šiandieninį standartą ganėtinai greitus ir lengvus vairuoti automobilius, tačiau K. Raišio tokie nedomina. Jis sako, kad su tokiais paprasta varžytis, o „Dakar Classic“ nuotykį įsivaizduojantis kitaip.

„Mano idėja yra atkartoti tuos pirmuosius Dakarus – jie buvo nuotykis, avantiūra. Jiems žmonės pasiruošdavo vos ne per vakarą. Lenktynių ir avantiūros santykis buvo visai kitoks nei dabar. Žmonės ieškodavo nuotykių ir leisdavosi į nežinomybę. Dabar greito interneto ir globalizacijos laikais visada aišku, kas laukia. Taigi nežinojimo faktorius atsiskleis per automobilio prizmę. Kuo automobilis naujesnis, tuo su juo lenktynėse lengviau, o senas gali pateikti siurprizų, gali tekti jį kas vakarą remontuoti ir tai žada neįtikėtiną nuotykį“, – paaiškina ralio romantikas.

Lenktynės laikui ir bekelė – ne naujiena

„Dakar Classic“ varžybos vyksta tikslaus važiavimo lenktynių principu: dalyviai trasą turi įveikti organizatorių nustatytu idealiu greičiu. Tai reiškia, kad jie tam tikrus trasos taškus turi pasiekti sekundės tikslumu. Už kiekvieną pavėluotą sekundę ar per ankstyvą įvažiavimą skiriamos baudos. Laimi mažiausiai jų surinkęs ekipažas.

Tokiu principu lenktyniaujama kone visuose klasikinių automobilių raliuose, tad didžiausiose šio tipo varžybose Europoje reikšmingų rezultatų pasiekusiam K. Raišiui nieko iš naujo mokytis nereikės. Jis yra tikslaus laiko lenktynių specialistas. Vis dėlto su „Jaguar“ jis lėkė siaurais, pavojingais, tačiau asfalto, sniego ar žvyro dangą turinčiais kalnų keliais.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

O Dakare jokio kelio nebus. Greičio ruožuose teks ne tik valdyti savo tempą, bet ir naviguoti pagal azimutą; reikės spręsti, kaip pervažiuoti vieną ar kitą sudėtingesnę vietą neužklimpus. Čia patyrusiam lenktynininkui taip pat neturėtų kilti didelių problemų, nes dabar K. Raišys pagal profesiją yra bekelės ekspertas. Jis – vienintelis sertifikuotas „Land Rover“ vyresnysis instruktorius Baltijos šalyse.

Bekelės iššūkiai, galimai užklupsiantys seniems automobiliams būdingi netikėtumai lenktynininko negąsdina – jis ten važiuoja pasisemti nuotykių. Didžiausias iššūkis bus iki Dakaro ralio. Reikia spėti paruošti važiuojantį, tačiau gyvenimo jau mačiusį legendinį trečiosios serijos „Defender“. Jį pats K. Raišys naujuoju „Land Rover Defender“ parsitempė iš Švedijos.

„Mane domina ne metalo masė – aš perku istoriją. Noriu pats joje ir dalyvauti“, – savo gerokai anksčiau prasidėjusius nuotykius su 1978-ųjų „Land Rover 109 Station Wagon“ automobiliu apibendrina K. Raišys.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUTUOK IR LAIMĖK PHILIPS BARZDASKUTĘ
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų