Pasibaigęs. 10-29 04:00
NBA
Kings
111
Trail Blazers
98
Pasibaigęs. 10-29 19:00
Europos taurė
Wolves
93
Bešiktaš
78
Pasibaigęs. Vakar 03:00
NBA
Jazz
96
Kings
113
Pasibaigęs. Vakar 18:30
KMT
Nevėžis-Optibet
104
Šiauliai
108
Pasibaigęs. Vakar 19:00
KMT
Neptūnas
105
Uniclub Casino-Juventus
74
Pasibaigęs. Vakar 19:30
Čempionų lyga
Rytas
103
Szombathely
83
Pasibaigęs. Vakar 20:00
Eurolyga
Žalgiris
86
Crvena zvezda
84
Nukelta
Europos taurė
Valencia
-
7bet-Lietkabelis
-
Pasibaigęs. Šiandien 01:00
NBA
Wizards
133
Hawks
120
Pasibaigęs. Šiandien 02:00
NBA
Bulls
102
Magic
99
GYVAI. II kėlinys, 8 min.
KMT
CBet
39
M Basket
29
Rytoj, 20:00
Eurolyga
Žalgiris
-
Monaco
-
11-02, 01:30
NBA
Hawks
-
Kings
-
11-02, 01:30
NBA
Nets
-
Bulls
-
11-02, 13:00
A Lyga
Šiauliai
-
Džiugas
-
11-02, 15:00
A Lyga
Hegelmann
-
Sūduva
-
11-02, 16:50
LKL
Wolves
-
Šiauliai
-
11-02, 17:00
A Lyga
Banga
-
TransINVEST
-
11-02, 19:00
LKL
7bet-Lietkabelis
-
Neptūnas
-
11-03, 01:30
NBA
Raptors
-
Kings
-
11-03, 03:30
NBA
Wizards
-
Heat
-
11-03, 15:00
A Lyga
Kauno Žalgiris
-
Dainava
-
11-03, 16:00
LKL
CBet
-
Rytas
-
11-03, 16:50
LKL
Žalgiris
-
Uniclub Casino-Juventus
-
11-03, 18:25
A Lyga
Žalgiris
-
Panevėžys
-
11-03, 19:00
LKL
M Basket
-
Nevėžis-Optibet
-
11-05, 02:15
NBA
Wizards
-
Golden State Warriors
-
11-05, 03:15
NBA
Heat
-
Kings
-
11-05, 03:30
NBA
Bulls
-
Jazz
-
11-05, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Liverpool
-
Bayer
-
11-05, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Borussia
-
Sturm
-
11-05, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Sporting
-
Manchester City
-
11-06, 18:00
KMT
M Basket
-
Neptūnas
-
11-06, 18:00
A Lyga
Hegelmann
-
TransINVEST
-
11-06, 18:30
KMT
Uniclub Casino-Juventus
-
Šiauliai
-
11-06, 19:00
Europos taurė
7bet-Lietkabelis
-
Hamburg
-
11-06, 19:00
KMT
Nevėžis-Optibet
-
CBet
-
11-06, 19:00
A Lyga
Žalgiris
-
Šiauliai
-
11-06, 22:00
Europos taurė
Gran Canaria
-
Wolves
-
11-06, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Crvena zvezda
-
Barcelona
-

Lietuvių gretos Dakare gausėja: K.Raišys į smėlynus leisis penktą dešimtį skaičiuojančiu „Land Rover“

2024.10.31 12:07
Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

 2025 metų Dakaro ralyje išvysime dar vieną lietuvį: paraišką į sunkiausias pasaulio bekelės varžybas pateikė klasikinių automobilių entuziastas, lenktynininkas Karolis Raišys. Tikriausiai mažai ką nustebins, kad jis ketina startuoti „Dakar Classic“ įskaitoje su klasikiniu „Land Rover“, skaičiuojančiu jau penktą dešimtį.

Vairuos vieną seniausių galimų automobilių

K. Raišys yra puikiai pažįstamas Lietuvos automobilių sporto entuziastams. Ne tik dėl romantiško požiūrio į praėjusių epochų automobilius, bet ir dėl pasiekimų trasose: prieš dešimtmetį jis yra tapęs Lietuvos ralio čempionu dviem ratais varomų automobilių įskaitoje.

Vėliau jis perėjo prie lenktynių klasikiniais automobiliais ir tarptautinėse varžybose pasiekė reikšmingų rezultatų. Sportininkas 7 kartus dalyvavo prestižiniame „Monte Carlo Historique“ ralyje: „Jaguar“ modeliais du kartus išplėšė pergalę seniausių automobilių kategorijoje, ne kartą buvo užlipęs ant podiumo.

Dabar tituluočiausias lenktynininkas klasikiniais automobiliais Lietuvoje nusprendė priimti dar sudėtingesnį iššūkį: užsiregistravo į sunkiausią pasaulyje bekelės maratoną, Dakaro ralį. K. Raišys lieka ištikimas savo charakteriui, dalyvaus „Dakar Classic“ kategorijoje.

Vyras lengvų kelių neieško – varžyboms ruošia vieną seniausių automobilių, 1978 metų gimimo „Land Rover 109 Station Wagon“, kuris platesnei publikai žinomas kaip trečiosios serijos originalusis „Land Rover Defender“. Jį galima aptikti dalyvių parke.

„Šį automobilį pasirinkau todėl, kad būtent tokiu modeliu pačiame pirmame, 1979-aisiais surengtame, Dakaro ralyje dalyvavo du broliai prancūzai. Žinau jų istoriją. Tai yra tikrosios „Defender“ modelio ištakos, šis dizainas asocijuojasi su ekspedicijomis, nuotykinių kelionių dvasia – tai man yra įstrigę nuo pat vaikystės. Aš kolekcionuoju ralius ir emocijas, o automobilis tėra įrankis prisiminimams rinkti“, – į klausimą, kodėl lenktynėms jis renkasi išskirtinius, retus ir neįprastus istorinius automobilius, atsako K. Raišys.

Grįš į laikus, kai lenktynių ir avantiūros santykis buvo kitoks

„Dakar Classic“ kategorijoje gali dalyvauti tik tie automobiliai, kurie yra dalyvavę Dakare nuo pat pirmojo Dakaro iki tam tikro organizatorių parinkto laikotarpio. Praėjusiais metais jauniausi „Dakare“ galintys dalyvauti visureigiai turėjo būti pagaminti ne vėliau kaip 2000-aisiais, o 2025-ųjų Dakare jau galės rungtis naujesni, iki 2005 metų pagaminti visureigiai.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Natūralu, kad didžioji dalis iš kelių šimtų dalyvių renkasi gana modernius „Mitsubishi Pajero“, „Toyota Land Cruiser“ ar kitus pagal šiandieninį standartą ganėtinai greitus ir lengvus vairuoti automobilius, tačiau K. Raišio tokie nedomina. Jis sako, kad su tokiais paprasta varžytis, o „Dakar Classic“ nuotykį įsivaizduojantis kitaip.

„Mano idėja yra atkartoti tuos pirmuosius Dakarus – jie buvo nuotykis, avantiūra. Jiems žmonės pasiruošdavo vos ne per vakarą. Lenktynių ir avantiūros santykis buvo visai kitoks nei dabar. Žmonės ieškodavo nuotykių ir leisdavosi į nežinomybę. Dabar greito interneto ir globalizacijos laikais visada aišku, kas laukia. Taigi nežinojimo faktorius atsiskleis per automobilio prizmę. Kuo automobilis naujesnis, tuo su juo lenktynėse lengviau, o senas gali pateikti siurprizų, gali tekti jį kas vakarą remontuoti ir tai žada neįtikėtiną nuotykį“, – paaiškina ralio romantikas.

Lenktynės laikui ir bekelė – ne naujiena

„Dakar Classic“ varžybos vyksta tikslaus važiavimo lenktynių principu: dalyviai trasą turi įveikti organizatorių nustatytu idealiu greičiu. Tai reiškia, kad jie tam tikrus trasos taškus turi pasiekti sekundės tikslumu. Už kiekvieną pavėluotą sekundę ar per ankstyvą įvažiavimą skiriamos baudos. Laimi mažiausiai jų surinkęs ekipažas.

Tokiu principu lenktyniaujama kone visuose klasikinių automobilių raliuose, tad didžiausiose šio tipo varžybose Europoje reikšmingų rezultatų pasiekusiam K. Raišiui nieko iš naujo mokytis nereikės. Jis yra tikslaus laiko lenktynių specialistas. Vis dėlto su „Jaguar“ jis lėkė siaurais, pavojingais, tačiau asfalto, sniego ar žvyro dangą turinčiais kalnų keliais.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

Karolis Raišys | Organizatorių nuotr.

O Dakare jokio kelio nebus. Greičio ruožuose teks ne tik valdyti savo tempą, bet ir naviguoti pagal azimutą; reikės spręsti, kaip pervažiuoti vieną ar kitą sudėtingesnę vietą neužklimpus. Čia patyrusiam lenktynininkui taip pat neturėtų kilti didelių problemų, nes dabar K. Raišys pagal profesiją yra bekelės ekspertas. Jis – vienintelis sertifikuotas „Land Rover“ vyresnysis instruktorius Baltijos šalyse.

Bekelės iššūkiai, galimai užklupsiantys seniems automobiliams būdingi netikėtumai lenktynininko negąsdina – jis ten važiuoja pasisemti nuotykių. Didžiausias iššūkis bus iki Dakaro ralio. Reikia spėti paruošti važiuojantį, tačiau gyvenimo jau mačiusį legendinį trečiosios serijos „Defender“. Jį pats K. Raišys naujuoju „Land Rover Defender“ parsitempė iš Švedijos.

„Mane domina ne metalo masė – aš perku istoriją. Noriu pats joje ir dalyvauti“, – savo gerokai anksčiau prasidėjusius nuotykius su 1978-ųjų „Land Rover 109 Station Wagon“ automobiliu apibendrina K. Raišys.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų