Po kontroversiško įvykio – pokyčiai „F-1“ taisyklėse
Singapūro GP lenktynės | „Stop“ kadras
FIA ketvirtadienį pranešė, kad nuo 2025-ųjų sezono „Formulės 1“ lenktynėse nebebus skiriamas papildomas taškas už greičiausią ratą, įveiktą lenktynių metu.
Papildomo taško taisyklė buvo įvesta 2019 m. Ji numatė, kad pilotas, nuvažiavęs greičiausią ratą lenktynėse, gauna papildomą tašką, jei finišuoja pirmajame 10-uke.
Formula 1 will drop the fastest lap bonus point from the 2025 season, The FIA have confirmed 🏎️ pic.twitter.com/N6AeL0YPKU
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) October 17, 2024
FIA nepaaiškino, kodėl staiga buvo priimtas sprendimas keisti taisykles, tačiau užkulisiuose spėliojama, kad tokiam sprendimui galėjo turėti įtakos kontroversiškas epizodas Singapūro GP lenktynėse. Tąkart australas Danielis Ricciardo iš „RB“ komandos prieš finišą pasuko į boksus, nuvažiavo greičiausią ratą ir neleido britui Lando Norrisui („McLaren“) pelnyti papildomo taško.
D.Ricciardo, nepretendavęs į 10-uką, papildomo taško gauti negalėjo, tad jam asmeniškai sukti į boksus nebuvo jokios prasmės. Akivaizdu, kad australas taip vykdė komandos vadovų nurodymus, kurie veikiausiai buvo gauti iš „motininės“ komandos – „Red Bull“. Pastarajai komandai svarbu, kad L.Norrisas pelnytų kuo mažiau taškų, nes jis yra pagrindinis olando Maxo Verstappeno varžovas pilotų įskaitoje.
„McLaren“ vadovas Zakas Brownas tokiu varžovų elgesiu buvo labai nepatenkintas: „Šiandien pamatėme, kaip dvi komandos išpildė savo susitarimą. Nemaniau, kad tokie dalykai „Formulėje 1“ leidžiami, bet mes tai matome jau ne pirmą kartą. Tikrai kelsiu tam tikrus klausimus po šio įvykio. Apie šitą problemą esu kalbėjęs ir anksčiau. Manau, kad įprastomis aplinkybėmis tokiu atveju tikrai nebūtų atliktas sustojimas, nes „RB“ taško gauti nebegalėjo“.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.