Elektrėnuose lyderystę įtvirtinęs V.Paškevičius – per žingsnį nuo Lietuvos ralio čempiono vardo
Vaidotas Paškevičius | Alfonso Rakausko nuotr.
Praėjusį šeštadienį Elektrėnuose pasibaigė penktasis Lietuvos automobilių ralio čempionato etapas. Jame startavo ir puikiai pasirodė „Pastatų sistemos Racing Team“ ekipažas – Dakaro ralio pilotas Vaidotas Paškevičius, kuriam stenogramą skaitė Kamilė Kazickaitė. Duetas triumfavo savo klasėje, o bendroje ralio rikiuotėje įsitvirtino dvyliktoje pozicijoje.
Dar neatslūgus emocijoms po pergalingo ralio Elektrėnuose Vaidotas Paškevičius sakė, kad pasiruošimas šioms varžyboms buvo itin komplikuotas. Po ralio Rokiškyje komandos automobiliui prireikė rimtos reabilitacijos, tad praktiškai nebeliko laiko testams prieš etapą Elektrėnuose. Nepaisant to, ekipažas išlaikė šaltus nervus ir su techniškai atnaujintu automobiliu stojo dar vienai kovai ant žvyro dėl sekundžių ir jų dalių.
„Po Rokiškio ralio automobilį teko remontuoti, nes buvo sugedusi pavarų dėžė, priekinis „transferis“. Laikas tirpo labai greitai, todėl testus prieš Elektrėnų ralį pasidarėme tik trečiadienį. Iki tol dėl remonto laiko tam neturėjome. Testuose vėl radome minimalių problemų, bet jas išsprendėme“, - sakė Vaidotas Paškevičius.
Nors varžybos ekipažui prasidėjo gana sėkmingai, viename iš greičio ruožų duetas neišsilaikė kelio plotyje ir apgadino savo bolidą. Nors agregatai incidento metu nenukentėjo, tačiau apgadintas buvo automobilio „spoileris“. Ir nors iš pažiūros atrodytų, kad ši kėbulo detalė skirta labiau vizualiniam grožiui nei efektyvumui, „spoilerio“ trūkumas buvo itin juntamas tuose greičio ruožuose, kuriuose reikėjo važiuoti itin greitomis atkarpomis.
„Ralis prasidėjo neblogai, bet netrukus paaiškėjo, kad net šešis greičio ruožus įveikėme su kiaura turbinos žarna. Taigi, neturėjome visos galios, viso slėgio. Važiavosi gana neblogai. Itin smagūs buvo greičio ruožai, kurie buvo išties ilgi ir tikrai nebūdingi daugumai lietuviškų ralių.
Sekėsi visai neblogai. Klaidų daug nedarėme, bet penktame greičio ruože netilpome į vieną iš posūkių ir teko atsidurti šalia kelio. Greta kosmetinių kėbulo defektų – apgadintų durelių, netekome ir „spoilerio“. Be jo sudėtinga buvo važiuoti 6/8 greičio ruožus, kuriuose paskutiniai keturi ar penki kilometrai iki finišo buvo labai greiti. Plačiame žvyrkelyje reikėjo prispaudimo į galinę ašį, bet jo neturėjome. Visgi kažkaip pavyko suvažiuoti gana neblogai.
Klasėje konkurenciją labai palaikė Marius Vėgėlė. Ramūnas Čapkauskas, šių varžybų organizatorius, važiavo šiek tiek lėčiau nei įprastai. Po varžybų paaiškėjo, kad jis turėjo techninį gedimą ir jo automobilis neturėjo maksimalios traukos“, - teigė pilotas.
Po šių varžybų internete pasirodė skelbimas, kuriame matomas Vaidoto Paškevičiaus „Mitsubishi Lancer EVO“ automobilis. Pilotas patvirtino, kad po paskutinių sezono varžybų jo ir Kamilės Kazickaitės pilotuojamas bolidas bus parduodamas. Anot lenktynininko, iš šios technikos duetas veikiausiai jau išspaudė viską, o norint varžytis dėl pozicijų lentelės viršūnėje reikia ne tik treniruotis, bet ir turėti tam konkurencingą techniką.
„Kaip kareiviai nori tapti generolais, taip ir lenktynininkai nori tapti čempionais. Suprantame, kad mūsų „Mitsubishi“ yra jau gana senas ir beveik arti istorinio statuso. Nors šis automobilis tikrai greitas ir mes tai jau esame įrodę savo klasėje, bet norint kovoti dėl aukščiausių pozicijų bendroje rikiuotėje mums jau reikia pažangesnės technikos.
Nauji automobiliai gražesni vizualiai, turi didesnę pakabos eigą, yra technologiškai tobulesni ir leidžia važiuoti kur kas greičiau bei turėti dar daugiau malonumo. Žinoma, jie ir patikimesni, nes mūsų „Mitsubishi“ ralio automobiliu tapo tiesiog iš gatvinio automobilio, kuriam tos sportinės perkrovos kartais nėra pakeliamos ir dėl to įvyksta gedimai. Norime lenktyniauti ne garaže, o trasoje, todėl dairomės konkurencingesnės technikos.
Ar tai bus N5, ar R5 automobilis – dar negaliu pasakyti. Senesni R5 automobiliai, pirmosios kartos, jau yra atpigę, todėl kainų skirtumas renkantis kažką pigesnio iš R5 gamos jau nėra toks didelis nuo naujo ar apynaujo N5 automobilio“, - tvirtino Dakaro maratono ir klasikinio ralio lenktynininkas.
Vaidotas Paškevičius sako, kad Utenoje įvyksiančiame paskutiniame Lietuvos automobilių ralio čempionato etape, kuris vyks rugsėjo gale, veikiausiai dar bus startuojama tuo pačiu „Mitsubishi Lancer EVO“ automobiliu. Duetas tikisi, kad jiems čia pakaks minimalaus plano įgyvendinimo ir ekipažo nariai sezono pabaigą galės vainikuoti turėdami rankose Lietuvos čempionų titulą.
„Labai džiugu, kad šiame sezone su savo partneriais „Pastatų sistemos“, „Otanki Mill“, „Stiklų ekspertai“, „Stareka“, „SV Technika“ ir „Organicagro“ esame taip arti čempionų vardo. Kovoti liko nebedaug ir kol kas esame klasės rikiuotės priekyje, nes po Elektrėnų kvėpuojame jau kiek lengviau. Turime gana nemažą persvarą ir Utenoje mums turėtų pakakti tiesiog finišuoti.
Tikiu, kad pateisinsime tiek savo partnerių, tiek savo gerbėjų lūkesčius ir galėsime kartu švęsti puikią, čempionišką sezono pabaigą ir tuomet savo mintis jau koncentruosime į galimybę Lietuvos spalvas ginti 2025-ųjų metų Dakaro ralyje“, - vylėsi Vaidotas Paškevičius.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.