Ekspertai paaiškino, kas nulėmė G.Russello diskvalifikaciją – prie to prisidėjo ir unikali trasos konfigūracija
George'as Russellas | Scanpix nuotr.
George‘as Russellas („Mercedes“) sensacinga pergale Belgijos GP lenktynėse džiaugėsi neilgai. Teisėjai po lenktynių tradiciškai išmatavo bolidų svorį. G.Russello bolidas svėrė tik 796,5 kg – 1,5 kg mažiau nei nustatyta svorio norma (798 kg).
Už tokį taisyklių pažeidimą G.Russellui buvo skirta labai griežta bausmė – diskvalifikacija. Iš jo atimta tiek pergalė, tiek visi 25 taškai. Po G.Russello diskvalifikacijos pergalė atiteko jo komandos draugui ir tautiečiui Lewisui Hamiltonui. Į antrą vietą pakilo australas Oscaras Piastri („McLaren“), į trečią – monakietis Charlesas Leclercas („Ferrari“), o į ketvirtą – sezono lyderis olandas Maxas Verstappenas („Red Bull“).
„Red Bull“ vadovas Christianas Horneris iš karto padarė išvadą, kad prie G.Russello diskvalifikacijos prisidėjo pasirinkta taktika. Britas, skirtingai nei visi pagrindiniai varžovai, boksuose stojo ne du kartus, o vieną. Su kietų padangų komplektu britas apsuko net 33 ratus ir trasoje paliko daug gumos.
„Žinoma, kad tai prisidėjo prie sumažėjusio bolido svorio. Net neabejoju, kad Russello padangos trasoje paliko daugiau nei kilogramą gumos“, - sakė Ch.Horneris.
Tuo tarpu Damonas Hillas dar pažymėjo, kad Belgijos trasoje nėra vadinamojo „atšalimo“ rato, kai sportininkai po finišo apsuka dar vieną ratą, „prisirenka“ gumos ir taip teisėtai padidina bolidų svorį prieš svėrimus. Inžinieriai praktiškai visada primena pilotams tai padaryti po finišo.
Two points to understand:
— Damon Hill (@HillF1) July 28, 2024
1/ He did 1 stop. So tyres on the limit of wear = less weight
2/ There was no 'cool down' lap where he could 'add weight' by picking up discarded rubber on the track with his sticky tyres. A much used and legal method to ensure maximum car weight. #f1 https://t.co/zaDTtDGdJj
Belgijos trasos konfigūracija yra unikali – čia po finišo dar vienas ratas nėra įveikiamas, nes rato ilgis (7,004 km) yra daug didesnis nei kitose trasose. Vietoj to, pilotai po pirmo posūkio staigiai suka į boksus iš kitos pusės ir neturi laiko „prisirinkti“ gumos.
G.Russellas po diskvalifikacijos sakė, kad yra sugniuždytas, bet pažadėjo atsitiesti, o L.Hamiltonas sakė nenorėjęs pasiekti pergalės tokiu būdu.
Heartbreaking… We came in 1.5kg underweight and have been disqualified from the race.
— George Russell (@GeorgeRussell63) July 28, 2024
We left it all on the track today and I take pride in crossing the line first.
There will be more to come.🏆💙 pic.twitter.com/6RfucAqPyF
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.