Monake – 93 metus laukta vietinio piloto pergalė, E.Ocono „skrydis“ ir masinė avarija
Monako GP lenktynės | „Stop“ kadras
Sekmadienį legendinėje Monako trasoje vyko 8-osios šio „Formulės 1“ sezono lenktynės. Jas laimėjo iš „pole“ pozicijos startavęs monakietis Charlesas Leclercas („Ferrari“). Tai pirmas kartas nuo 1931 m., kai Monako GP laimėjo vietinis pilotas. Tiesa, prieš 93 metus „Formulės 1“ čempionatas dar neegzistavo.
Praktiškai visi svarbiausi įvykiai nutiko dar pirmajame rate – ispanas Carlosas Sainzas jaunesnysis („Ferrari“), bandydamas lenkti antroje vietoje buvusį australą Oscarą Piastri („McLaren“), pradūrė padangą ir nusirito į rikiuotės galą, prancūzas Pierre‘as Gasly („Alpine“) susidūrė su komandos draugu ir tautiečiu Estebanu Oconu, kurio bolidas pakilo į orą ir buvo stipriai aplamdytas, o „uodegoje“ į masinę avariją pateko meksikietis Sergio Perezas („Red Bull“) bei abu „Haas“ pilotai – danas Kevinas Magnussenas ir vokietis Nico Hulkenbergas. Laimei, niekas rimčiau nenukentėjo, nors iš S.Perezo bolido ne kažkas ir teliko.
S.Perezas, K.Magnussenas, N.Hulkenbergas ir E.Oconas tęsti lenktynių nebegalėjo. Po masinės avarijos teko ilgai valyti trasą ir tvarkyti pažeistus barjerus, todėl buvo parodyta raudona vėliava, o lenktynės buvo sustabdytos apie 40 min.
Raudona vėliava tapo gera žinia C.Sainzui. Tai reiškė, kad pirmo rato įvykiai anuliuojami, o ispanas, gavęs naujas padangas, galėjo pratęsti lenktynes iš 3-ios vietos.
Per visas likusias lenktynes lyderių gretose nieko ypatingo neįvyko. Jiems net nereikėjo atlikti sustojimų, nes padangos buvo pakeistos dar raudonos vėliavos metu. Ch.Leclercas šventė emocingą pergalę, antras buvo O.Piastri, trečias – C.Sainzas, o ketvirtas – britas Lando Norrisas („McLaren“).
Britas George‘as Russellas („Mercedes“) finišavo 5-as ir atlaikė padangas pasikeitusio olando Maxo Verstappeno („Red Bull“) spaudimą. 7-as liko irgi padangas pasikeitęs britas Lewisas Hamiltonas („Mercedes“), kuris atėmė iš M.Verstappeno tašką už greičiausią ratą. Visi kiti pilotai atsiliko bent ratu.
Monako GP lenktynių rezultatai:
M.Verstappenas (169 taškai) vis dar pirmauja čempionate, bet prie jo priartėjo Ch.Leclercas (138). Į trečią vietą pakilo L.Norrisas (113). Konstruktorių įskaitoje „Red Bull“ (276) persvara prieš „Ferrari“ (252) gerokai sumažėjo. Trečia lieka „McLaren“ (184).
9-osios sezono lenktynės birželio 9 d. vyks Monrealyje (Kanada).
Šeštadienį po kvalifikacijos teisėjai diskvalifikavo abu „Haas“ pilotus – vokietį Nico Hulkenbergą ir daną Keviną Magnusseną. Jie šeštadienį atitinkamai užėmė 12-ą ir 15-ą vietas, tačiau jų abiejų bolidų DRS elementai neatitiko techninio reglamento. Tiesa, teisėjai diskvalifikuotiems pilotams vis tiek leido startuoti lenktynėse iš techninio aptarnavimo juostos.
A technical compliance failure on both VF-24s, discovered in post-qualifying inspection, means both HULK and MAG to start Monaco GP from Pit Lane.#HaasF1 #MonacoGP pic.twitter.com/twTLn7gyxY
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 25, 2024
Fiasko kvalifikacijoje patyrė meksikietis Sergio Perezas – „Red Bull“ pilotas užėmė vos 18-ą poziciją. Tiesa, po „Haas“ sportininkų diskvalifikacijų meksikietis pakilo į 16-ą vietą.
Monake daugiausiai pergalių per istoriją – 6 – pasiekė brazilas Ayrtonas Senna. Iš dabartinių pilotų čia išsiskiria M.Verstappenas (3 pergalės), Lewisas Hamiltonas ir Fernando Alonso (po 2). 2018 m. Monake nugalėjo Danielis Ricciardo, 2022 m. – S.Perezas.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
Ch.Leclercas iškovojo pergalę, O.Piastri liko antras, C.Sainzas - trečias.
Likus 10 ratų Ch.Leclercas 2.8 sek. lenkia O.Piastri, 4.7 sek. - C.Sainzą, 5.9 sek. - L.Norrisą, 20.9 sek. - G.Russellą, 21.9 sek. - M.Verstappeną, 23.4 sek. - L.Hamiltoną. Visi kiti atsilieka ratu.
M.Verstappenas pavijo G.Russellą ir turės 18 ratų, kad jį aplenktų.
Likus 20 ratų Ch.Leclercas 1.7 sek. lenkia O.Piastri, 6 sek. - C.Sainzą, 6.5 sek. - L.Norrisą, 23.9 sek. - G.Russellą, 29.6 sek. - M.Verstappeną, 36.2 sek. - L.Hamiltoną. Visi kiti atsilieka ratu.
L.Strollas susitvarkė su G.Zhou ir L.Sargeantu bei jau važiuoja 14-as.
L.Hamiltonas atėmė greičiausią ratą iš M.Verstappeno.
M.Verstappenui naujos padangos leido nuvažiuoti greičiausią lenktynių ratą.
V.Bottas netikėtai aplenkė L.Sargeantą ir pakilo į 13-ą vietą.
G.Russellas M.Verstappeno pavyzdžiu neseka - skirtumas liko per mažas, kad britas grįžtų į trasą prieš olandą.
M.Verstappenas sureagavo į L.Hamiltono sustojimą, pasuko į boksus ir liko 6-as.
L.Hamiltonas atlieka „nemokamą“ sustojimą. Britas pasirinko kietas padangas ir į trasą grįžo toje pačioje 7-oje vietoje.
L.Strollas pasuko į boksus, pasirinko kietas padangas, vieną iš jų pradūrė, vėl pasuko į boksus ir gavo minkštas padangas. Dabar jis yra paskutinis - 16-as.
E.Oconui už avariją su P.Gasly skirta 5 starto pozicijų bauda kitoms lenktynėms Kanadoje.
Likus 30 ratų Ch.Leclercas 1.4 sek. lenkia O.Piastri, 3.5 sek. - C.Sainzą, 4.3 sek. - L.Norrisą, 19.4 sek. - G.Russellą, 21.3 sek. - M.Verstappeną, 24.8 sek. - L.Hamiltoną.
Įpusėjus lenktynėms vaizdas nesikeičia. Jau keliasdešimt minučių nebuvo lenkimų.
V.Bottas įstrigo už G.Zhou ir procesinis važiavimas tęsiasi.
V.Bottas rikiuotės gale nusprendė pasukti į boksus, grįžo į trasą paskutinis ir nuvažiavo 4 sek. greitesnį ratą už visus. Visgi, pavijus G.Zhou, lenkti bus beveik neįmanoma.
Įveikta jau 15 ratų, bet ilgą laiką situacija visiškai nesikeičia - lenkti Monake itin sudėtinga. Kadangi daugelis pilotų jau panaudojo 2 padangų mišinius, realu, kad sustojimų daugiau nebus.
F.Alonso aplenkė D.Ricciardo ir pakilo į 12-ą vietą, V.Bottas susitvarkė su L.Sargeantu ir dabar yra 14-as. Daugiau lenkimų po starto nebuvo.
E.Oconas po incidento su komandos draugu lenktynių nebetęs, tad lieka 16 bolidų.
Raudonos vėliavos metu praktiškai visi pilotai pasikeitė padangas į kitą mišinį.
Bolidai vėl pajudėjo į trasą.
Lenktynės bus pratęstos po 10 minučių. Maršalai skuba taisyti barjerus.
Raudona vėliava iš esmės anuliuos pirmo rato įvykius, todėl C.Sainzas lenktynes galės pratęsti 3-ias.
Po C.Sainzo nesėkmės į 3-ią vietą pakilo L.Norrisas, į 4-ą - G.Russellas, į 5-ą - M.Verstappenas.
Kai kurių šaltinių teigimu C.Sainzui po starto buvo pradurta padanga ir todėl jo tempas drastiškai krito. Ispanas šiuo metu yra klasifikuotas 16-as iš 17 pilotų, kurie dar ruošiasi tęsti lenktynes.
P.Gasly ir E.Ocono incidentas:
Incidentų pirmajame rate buvo ir daugiau - P.Gasly pakėlė į orą komandos draugo E.Ocono bolidą.
Vienas iš „Haas“ pilotų kliudė S.Perezą, o tada prasidėjo grandininė reakcija.
Kol kas neaišku, kodėl C.Sainzo tempas taip drastiškai krito po starto ir kodėl jis vėliau nepajėgė sustabdyti prieš posūkį.
C.Sainzo nesėkmė starte:
Masinė avarija:
Avarijoje sudalyvavo ir abu „Haas“ pilotai.
Masinėje avarijoje sudalyvavo S.Perezas. Iš jo bolido beveik nieko neliko.
C.Sainzas bandė lenkti O.Piastri, bet, panašu, pažeidė bolidą.
Raudona vėliava iš karto po starto!
Pilotai pajudėjo į apšilimo ratą.
Lietaus tikimybė lenktynių metu - 0 proc.
Pilotų pasirinkimai pasiskirstė praktiškai tolygiai tarp vidutinio kietumo ir kietų padangų. 4 lyderiai renkasi vidutinio kietumo padangas, o G.Russellas, M.Verstappenas ir L.Hamiltonas - kietas.
Monake oro temperatūra 21 laipsnis, trasos - 48.