B.Vanagas: apie pasiruošimą Dakarui, „priority“ sąrašą, planuojamą strategiją, laukiančius etapus, mažinamą mechanikų pagalbą ir pakeistą požiūrį
Benediktas Vanagas | Organizatorių nuotr.
Sausio 5-ą dieną Saudo Arabijoje prasidėsiantis Dakaro ralis jau sulaukė viso būrio dalyvių, kurie atlikinėja savo transporto priemonių testus ir ruošiasi sunkiausioms pasaulyje ralio lenktynėms.
Kol kas „Toyota Gazoo Racing“ ekipažas su Benediktu Vanagu testų neatlikinėja ir praktiškai jų neturės ir trečiadienį, tačiau jie jau įsikūrę pilnos sudėties ir dėliojasi įvairius techninius dalykus. Pagrindiniai testai B.Vanago laukia ketvirtadienį.
Antradienio vakarą B.Vanagas dalyvavo tiesioginėje transliacijoje, kurioje aptarė sirgaliams įdomiausius dalykus ir atsakė į jų klausimus apie „priority“ sąrašą, galimus Dakaro lyderius, pasiruošimą šiam Dakarui, planuojamą strategiją ir Dakaro trasą.
– Jūsų nėra „priority“ sąraše. Ar organizatoriai suteiks jums, kaip legendai, šį statusą?
– Juos gauni už nuopelnus tam tikruose čempionatuose arba registruojiesi visam pasaulio čempionatui. Praėjusiais metais mes startavome Europos taurėje, bet nepasiekėme savo stiklų, kokių tikėjomės ir nedalyvavome paskutiniame etape. Jeigu būtume registravęsi į ralio maratono pasaulio čempionatą, būtume tai gavę. Labai norėčiau tikėti, kad mums neprireiks „priority“, nes jeigu ne – bus gaila. Tam, kad registruotis į pasaulio čempionatą kainuoja 15 tūkst. eurų. Pataupėme.
– Su kokiais galimais ekipažais kovosite dėl TOP-10?
– Yra labai daug užderėjusių ekipažų, kurie gali ten būti. Visų pirma visi trys „Audi“. „Toyot‘ų“ panašių į mūsų specifikacijos automobilį yra 19. Dar yra trys „Mini“, 2 gamykliniai „Ford“.. Labai daug rimtų automobilių, daug gerų vairuotojų. Galbūt 20-25 automobiliai yra dešimtuko gyventojai. Konkurencija bus pakankamai nemaža. Tikėtina, kad tai, kas bus Dakaro viduryje ar finiše, bus vėl kitaip.
– Ar dabar esate geriausiai pasiruošęs Dakarui?
– Su kiekvienu Dakaru jautiesi vis prasčiau, nes su kiekvienu Dakaru gauni informacijos, kiek visko gali nutikti. Dakare yra per daug nežinomųjų. Kiek esi pasiruošęs – vienas dalykas, kiek visko gali nutikti – antras dalykas. Tai yra mėsmalė. Gali sudėlioti taktiką ir strategiją, bet iš esmės gali dėlioti tik principus, bet negali planuoti Dakaro su konkurentų vardais. Tiek visko vyksta ir tiek visko nutinka.. Šiaip esame tikrai neblogai pasiruošę, bet viduje žinau, kiek visko gali nutikti.
– Ar turite svajonių ir planų plėsti komandą, kaip „Overdrive“?
– Jeigu pakeltume ranką ir pasakytume, jog pas mus galima gauti paslaugą, turėtume kitame Dakare 5-6 automobilius. Tikrai daug kas norėtų važiuoti su mumis, bet mūsų tikslas nėra plėsti komandos. Su vienu mūsų ekipažu turime labai aiškią misiją, o šalia galime turėti dar 1-2 ekipažus. Tai, kad važiuoja Vladas ir Aisvydas su mumis, tai mums yra tikrai smagu, bet mes neiname į aptarnavimą, nes mūsų žinios yra sporto marketingas ir automobilių aptarnavimas mums nėra reikalingas dalykas.
– Kokia jūsų nuomonė apie Nassero Al-Attiyah išėjimą iš „Toyotos“?
– Tai yra įdomu. Jis yra vienas iš nedaugelio, kuris generuoja rezultatą. Vairuotojas , ekipažas, automobilis ir komanda, kuri jį aptarnauja – labai svarbu. Kai tokie, kaip Nasseras pereina į kitą komandą, pamatai, kaip viskas veikia. Bus labai įdomu pamatyti, kaip BRX ir „Prodrive“ tvarkosi. Jie tikrai gera komanda, turi gerą automobilį. Šalia turi Sebastianą Loebą, kuris taip pat daro rezultatą. Bus įdomu pamatyti jų konkurenciją, kaip jiems seksis veikti su kitomis komandomis. Konkurencija yra labai gerai, nes tada vyksta kova, taktikos, strategijos.
– Kokią naudosite strategiją pradžioje?
– Savo galvoje turiu labai daug minčių. Nenoriu detaliai kalbėti apie tai, ką darysime, nes tai yra vidiniai mūsų komandos dalykai. Lenktynių eigoje pagrindinis mūsų fokusas bus galutinis Dakaro rezultatas, kuris bus sausio 19-ą dieną. Ką darysime iki tol, mums nesvarbu. Neketinu nieko vaikytis, mūsų tikslas – kaip galima geresnis rezultatas pabaigoje.
– Ar į trasą neplanuojama leisti sunkvežimio?
– Startuoja nemažai sunkvežimių, bet didžioji dalis jų veža detales ir nevažiuoja rezultatui, kadangi taisyklės tokios, kad padėti gali tik varžybų dalyvis. Tik mažoji dalis lenktyniauja. Būtų tokį sunkvežimį turėti neblogai, bet šią paslaugą perkame bendradarbiaujant su „Overdrive“ ir „Toyota“. Yra keletas važiuojančių sunkvežimių ir galime turėti pagalbos, jeigu tik mums prireiks.
– Kokį talismaną turite su savimi?
– Mano talismanas – pasiruošimas, bet galiu pasakyti, kad esu truputėlį pakeitęs požiūrį apie Dakarą. Tiesa, apie talismanus požiūris nepasikeitė ir nemanau, kad jie šioje vietoje yra svarbūs. Aš tikiu pasiruošimu, bet Dakare egzistuoja nemaža dalis sėkmės ir tai yra dalykai, kurių net negali susapnuoti. Anksčiau buvau sakęs, kad sėkmė neegzistuojantis matas ir viskas yra pasiruošime, kuris išlieka svarbiausias.
– Kokie daiktai svarbiausi Dakare?
– Apranga, be kurios negali startuoti. Labai svarbu dušas ir turėti kur miegoti. Kai keliauji į Dakarą, turi pasiimti viską, kas tau reikalinga ir nors pasiimi daug daiktų, bet prie dalies jų net neprisilieti. Dabar, kai man tai jau 12-as kartas, tai mano daiktų kiekis yra labai sumažėjęs.
– Kurio greičio ruožo laukiate labiausiai?
– Nežinau, turbūt nei vieno. Laukiu prologo, nes prasidės Dakaras. Man bus įdomu, kad yra 48 valandų greičio ruožas. Šis Dakaras sudėliotas labai įdomiai: iš 12 dienų Dakaro, 2 dienos yra vienas maratoninis greičio ruožas, kur nėra mechanikų pagalbos. Tada yra 48 valandų greičio ruožas, kur taip pat nėra mechanikų pagalbos, o vieną dieną servisą turėsime tik 2 valandas. Iš 12 dienų – 6 dienos, kai turi nedaug serviso arba iš viso jo neturi. Po truputį užgniaužinėją pagalbą dalyviams ir dabar daug lems tai, ar ekipažai yra išmintingi ir ar jie patys moka susiremontuoti automobilį. Pirmoje Dakaro dalyje bus nemažai smėlio, kuris labai jau automobilio nelaužo. Visgi antroje dalyje bus žiauriai akmenuota, kur gali pramušinėti ratus. Tai gali pakeisti Dakaro rezultatus.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.