R.Baciuška 2024 metus pasitinka su galingesne technika ir ambicingais tikslais Prognozuoja, kad artėjančio Dakaro nebaigs bent trečdalis dalyvių
Roko Baciuškos spaudos konferencija | Elvio Žaldario nuotr.
Dukart pasaulio ralio-reidų čempionas ir Dakaro ralio vicečempionas Rokas Baciuška ketvirtadienį „Simuliatorių akademijoje“ Vilniuje pristatė savo naujienas bei tikslus 2024 metams.
Ši vieta buvo pasirinkta neatsitiktinai – svečius norėjosi priimti neįpareigojančioje erdvėje, bet tuo pačiu – susijusioje su pasiruošimu artėjančiam Dakaro raliui.
„Ne paslaptis, kad namuose įsirengiau tokį aparačiuką ir intensyviai treniruojuosi. Visa kita – fizinis, psichologinis pasirengimas atrodo panašiai, kaip visada. Svarbu saugoti sveikatą, palaikyti imunitetą ir kartas nuo karto apsilankyti pirtyje, kad prisiminti, ką reiškia dykumų karštis“, - teigė R. Baciuška.
Sportininkas džiaugiasi, kad atsirado nemažai partnerių, kurie sutiko prisidėti prie lenktynininko svajonių bei tikslų įgyvendinimo. Tai leidžia tvirčiau jaustis prieš naują sezoną. R. Baciuška dėkoja ilgamečiams partneriams GBY ir „GBY rent“, Tauragės rajono savivaldybei, taip pat naujiems rėmėjams – „Balcia insurance“, R. Baciuškos kelionių ir laisvalaikio apranga besirūpinčiai „Nike“ ir taip pat „Red Bull Lietuva“ už kasdienę draugystę.
2024 metais R. Baciuška su šturmanu Oriolu Vidaliu atstovaus „Can-Am Factory team“ komandai. Kadangi „Red Bull“ lieka vairuotojų, bet nebe visos komandos rėmėju, tai keisis bagio išvaizda. Naujasis Roko bagis, su kuriuo lietuvis Dakaro ralyje varžysis jau nebe T4, o aukštesnėje „Challenger“ (buv. T3) klasėje, bus juodai geltonos spalvos. Techniniu aptarnavimu ir toliau rūpinsis „South Racing“. R. Baciuška toliau dirbs su tuo pačiu vyr. mechaniku.
Dukart iš eilės pasaulio ralio-reidų čempionu tapęs Lietuvos lenktynininkas yra nusiteikęs ambicingai – jis sieks sudalyvauti ne tik Dakaro ralyje, bet ir visuose penkiuose pasaulio čempionato etapuose „Challenger“ kategorijoje. Taip pat jis savo jėgas planuoja išmėginti keturiuose pasaulio „Baja“ taurės etapuose jau su T1+ klasės automobiliu.
R. Baciuškos teigimu, konkurencija „Challenger“ klasėje ateinantį sezoną bus kaip niekad didelė, bet tai tik dar labiau intriguoja.
„Dakaro ralyje „Challenger“ klasėje bus apie 50-60 dalyvių, todėl bus ką veikti. Tikslas – aukščiausias, nes pirmajame savo Dakare buvau trečias, antrajame turėjau laimėti, bet dėl techninės kliūties likau antras. Negaliu sakyti, kad važiuoju patekti į dešimtuką. Vyksime laimėti“, - sakė R. Baciuška.
Sportininkas teigia, kad Dakaro ralis bus tikrai nelengvas, ypač jo pirmosios penkios dienos. Sportininko nuomone, bent trečdalis dalyvių dėl sudėtingų sąlygų turėtų pasitraukti iš varžybų nefinišavę.
„Organizatoriai žadėjo sunkų Dakarą, tai toks jis ir bus. Mane guodžia tai, kad visiems 350 lenktynininkų Dakare bus tos pačios sąlygos. Su šturmanu nusprendėme, kad pirmosiomis dienomis daugiau žvalgysimės ir stengsimės nepaleisti lyderių. Svarbiausia, kad nelytų, nes praėjusiais metais tai sukėlė nemažai sunkumų. Laukia keli maratoniniai greičio ruožai, todėl jei kažką stipriai pažeisime, mums kova pasibaigs. Sakyčiau, kad laukia išlikimo varžybos“, - pabrėžė R. Baciuška.
Pirmasis pasaulio čempionato etapas bus Dakaro ralis sausio 4-19 dienomis. Antrasis vyks vasario 25 – kovo 3 dienomis Abu Dabyje, trečiasis – balandžio 2-7 dienomis Portugalijoje, ketvirtasis – birželio 2-8 dienomis Argentinoje, o penktasis – spalio 5-11 dienomis Maroke.
„Mano viena iš svajonių buvo tapti pasaulio čempionu. Tą pavyko padaryti du kartus iš eilės. Suprantu, kad „Challenger“ klasėje tą pakartoti bus sudėtinga, tačiau stengsimės ir čia tapti pasaulio čempionais. Tuo pačiu treniruosimės su T1+ automobiliu. 2025 metais sieksiu dalyvauti Dakaro ralyje jau su T1+ automobiliu ir su visomis autosporto legendomis. Noriu savo tikslų siekti laiptelis po laiptelio, o didžiausias karjeros tikslas – tapti Dakaro ralio ir pasaulio čempionato nugalėtoju T1+ klasėje“, - pasakojo lenktynininkas.
Dar nėra aišku, su kuria komanda pavyks surasti optimaliausią susitarimą dėl aptarnavimo „Baja“ raliuose. Realiausia, kad tai bus „Overdrive“.
Tarp varžybų R. Baciuška laiko veltui taip pat nešvaistys. Jis ketina vystyti „RB Driving Experience“ veiklą, nes nori turėti planą B bei tuo pačiu – smagų, kokybišką laiką sau ir savo fanams. Jo parke jau yra penki bagiai, kuriais jis gali pats pravežti arba treniruoti kitus specialiai tam skirtoje trasoje. Norintiems mažiau adrenalino, R. Baciuška siūlo turistinius pasivažinėjimus grupėmis, jam vedant atitinkamu maršrutu.
Įdomu tai, kad „BRP Can-Am“ komandos vadovai JAV taip pat atkreipė dėmesį į šią papildomą Lietuvos lenktynininko treniruočių idėją ir labai vertina tokią ne tik pramoginę, bet ir edukacinę veiklą. Tikėtina, kad komanda prisidės prie tokios neįprastos ambasadorystės.
R. Baciuška, suprasdamas profesionalo karjeros trapumą ir rizikas, plečia ir savo marketingo paslaugų spektrą – yra atnaujinta el. parduotuvė ir visas jo vardo internetinis puslapis, atsiranda vis daugiau integruotų socialinių tinklų projektų. Nors komanda ir partneriai riboja kai kurias idėjas, kūrybiškumas atveria įvairias galimybes.
Į Dakaro ralį Lietuvos lenktynininkas išvyks sausio 2 dieną. Jis pasidžiaugė, kad didžiausias metų šventes spės sutikti Lietuvoje.
„Šv. Kalėdos jau treti metai iš eilės bus itin ramios. Leisiu laiką su šeima, o Naujuosius taip pat, tikėtina, pasitiksiu namuose. Į Saudo Arabiją skrisiu per Paryžių, kur jau susitiksiu su dalimi komandos“, - pasakojimą baigė R. Baciuška.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.