Nepraleiskite: išskirtinio grožio regatoje šeštadienį – paskutinis „Ambersail 2“ jachtos startas su Lietuvos vėliava
„Rolex Middle Sea Race“ | Organizatorių nuotr.
Jau šį šeštadienį, spalio 21-ąją, prasidės viena prestižiškiausių regatų pasaulyje – „Rolex Middle Sea Race“. Po startą žyminčios senovinių patrankų salvės iš neprilygstamo grožio Maltos sostinės Valetos uosto 110 įgulų pasileis į 608 jūrmylių lenktynes aplink Sicilijos salą. Šioje regatoje tikriausiai paskutinį kartą su Lietuvos vėliava startuos ir bene žinomiausia mūsų šalies jachta „Ambersail 2“. Regatos pradžią tiesiogiai transliuos TV6.
Žiūrovai taip pat kviečiami sekti regatą ir internetu: https://bit.ly/45DmLPh
Regatos dalyvių laukia įspūdingos varžybos
„Starto vieta – labai įspūdinga. Uostą, iš kurio išplauksime, supa aukštos uolos, ant kurių stovi senovinės pilys, bastionai. Vienoje iš svarbiausių Viduržemio jūros regatų „Rolex Middle Sea race“ susirenka labai rimti varžovai iš viso pasaulio. Jachtų, kurios leidžiasi į daugiadienes lenktynes atvira jūra, ilgis siekia nuo 35 iki 100 pėdų“, – sako Raimundas Daubaras, „Ambersail 2“ komandos vadovas ir Lietuvos buriuotojų sąjungos prezidentas.
Daugiau nei 100 jachtų po patrankų salvės pasileis į šiaurę, link Mesinos sąsiaurio, Sicilijos salą skiriančio nuo Apeninų pusiasalio. Šioje vietoje naktimis galima matyti žaižaruojantį Etnos ugnikalnį.
„Prognozuojame, kad startuosime pučiant stipriam palankiam vėjui, bet vėliau jis silps. Mesinos sąsiauris bus pirmasis iššūkis, nes tai – labai siaura vieta, kurioje dažniausiai būna štilis. Kiek ten buvome, tiek tekdavo stovėti ir laukti vėjo. Tikriausiai taip bus ir šiemet. Kai visiškai nėra vėjo, sąlygos buriavimui yra pačios nepalankiausios – plaukti galime burėmis pasikinkę net ir priešpriešinį vėją, o su štiliu nepakovosi“, – pasakoja ne kartą „Rolex Middle Sea Race“ dalyvavęs R. Daubaras.
Kitą iššūkį įguloms mes Štrombolio sala. „Joje yra veikiantis ugnikalnis, kuris, įkaitindamas orą, ištraukia slėgį. Ten dėl štilio laivai dažniausiai susiparkuoja. Įveikę tą zoną, judėti galėsime toliau“, – sako R. Daubaras.
Vėliau jachtos pasuks į vakarus, link Egadijos salų. Praplaukusios tarp Maretimo ir Favinjanos, jos toliau judės pietų kryptimi, link Lampedūzos salos. Apiplaukusios Pantelerijos salą jachtos pasuks į pietryčius ir finišuos tame pačiame Valetos uoste.
„Daugiausiai plauksime atvira jūra. Ties pietiniais Sicilijos krantais pamatysime kelias saleles. Priklausomai nuo to, ar jas pasieksime dieną, ar naktį, matysime arba plikas uolas, arba švyturius. Vėliau iki finišo – tik iš jūros kyšančios uolos. Šioje regatoje visiems lengviau plaukti pavėjiniais kursais, tačiau šįkart tikriausiai teks plaukti prieš vėją“, – laukiančius iššūkius ir vaizdus nupasakoja Lietuvos buriuotojų vadovas.
Paskutinė „Ambersail 2“ jachtos giesmė
Dvejus pastaruosius metus „Ambersail 2“ jachta džiugino daugybę mūsų šalies ir užsienio buriavimo entuziastų. Patiems sunkiausiems ne tik jūrų, bet ir vandenynų išbandymams pritaikytas laivas net du sezonus startavo ir buriuotojų Everestu vadinamoje „Ocean Race“ regatoje. Tačiau panašu, kad startas iš Valetos uosto bus paskutinis, kuomet ši jachta plauks su Lietuvos vėliava.
Sulig šiuo plaukimu, kuriam vadovaus patyręs buriuotojas Raimondas Šiugždinis, baigiasi 15 metų odisėja. Per tą laiką komanda, plaukdama dviem skirtingais laivais – „Ambersail“ ir „Ambersail 2“ – iškilo bei kartu visą Lietuvą iškėlė į pasaulinį jūrinio būriavimo olimpą.
„Jūrinę valstybę gimdo ne tik laivai, bet ir žmonės, kurie juos valdo, jų mąstysena, požiūris į stichiją, gebėjimas planuoti ir saugiai vykdyti kelionę. Tai yra tikrasis jūrinės valstybės požiūris“, – tvirtina buriuotojų sąjungos prezidentas.
Anot R. Daubaro, Lietuvos buriuotojai įrodė, kad moka pažaboti stichiją ir gali kaip lygūs su lygiais kovoti su stipriausiomis kitų šalių įgulomis, o „Ambersail“ pavadinimas tapo tarsi Lietuvos vizitine kortele buriavimo pasaulyje.
„Tikras stebuklas, kad tokį laivą – vieną iš vos aštuonių pasaulyje – įsigijo lietuvis. Šis inžinerijos šedevras yra sukurtas plaukti aplink pasaulį, „Ocean Race“ regatose. Neįtikėtina, kad jis atsidūrė Lietuvoje. Tačiau šis projektas yra be galo brangus, o surasti jo rėmėją – itin sudėtinga, mat Lietuva yra maža šalis. Todėl priėmėme sprendimą projektą baigti. Ši regata su Lietuvos vėliava „Ambersail 2“ jachtai bus paskutinė“, – teigia R. Daubaras.
Jachtų pasaulyje savininko pasikeitimas – pakankamai dažnas, įprastas įvykis. Iš aštuonių VO65 klasės laivų, kurie į vandenį nuleisti per pastarąjį dešimtmetį, tik vienas nė karto nekeitė šeimininko. Dalis jachtų, kaip ir „Ambersail 2“, jau turėjo du savininkus, o dvi jachtos turėjo net tris namų uostus. Beveik neabejojama, kad „Ambersail 2“ bus ne vienintelė, kuri prieš kitų metų regatų sezoną lauks naujo savininko.
„Pirkėjo kol kas neturime. Tačiau yra specializuoti jachtų prekybos portalai, profesionalūs jachtų prekyba užsiimantys brokeriai, aukcionai. Tikimės, kad su jų pagalba pirkėją rasime. Deja, pasaulinė ekonominė situacija nėra lengva – nedaug kas turi finansinių galimybių tapti naujaisiais savininkais“, – apie jachtos likimą pasakoja R. Daubaras.
Kita vertus, kol pirkėjas nesurastas, jis neatmeta, kad iki kito pavasario entuziazmas grįš. „Niekada nesakyk niekada. Gal vėl atsiras sportinis bei finansinis ūpas, ateis pavasaris ir vėl sakysime: keliam bures“, – optimizmo nepraranda „Ambersail“ komandos vadovas.
„Rolex Middle Sea Race“ regatos startas – jau šį šeštadienį, nuo 12.30 val. per TV6!