Lietuvių pergalės Europos vėjaračių čempionate
Apdovanojimų ceremonija | Organizatorių nuotr.
Spalio 4-8 dienomis Šiaurės Velse, Jungtinėje Karalystėje, Llanbedro miestelyje buvusioje Karališkųjų oro pajėgų bazėje įvyko Atviras Europos Blokart klasės vėjaračių čempionatas, kur Lietuvai atstovavo 9 buriuotojai, iš kurių net 4 iškovojo prizines vietas.
Į savo bures pasikinkyti dažnus Šiaurės Velso štorminius vėjus atvyko virš 90 vairininkų iš 13 pasaulio šalių, tame tarpe net iš N. Zelandijos ir JAV.
Lietuvos komandos garbę gynė 9 buriuotojai. Lietuviams asfaltas - dažniausias buriavimo vėjaračiais pagrindas, tačiau atvykus į čempionato vietą nustebino aerodromo dydis - 3 beveik 2 km ilgio ir 50 m. pločio pakilimo takai - teritorija leido varžybų organizatoriams sukurti techniškas ir įdomias distancijas vėjo atžvilgiu.
Lietumi ir stipriais vėjais Š. Velsas buriuotojų nenuvylė – pirmąsias dvi varžybų dienas pūtė 8-12 m/s pietvakarių vėjas, kurį pasigavę vėjaratininkai įsilėkdavo 60-70 km/h greičiais. Skriejant tokiu tempu svarbus buvo ne tik burės valdymas, kuri yra vienintelis sportininko „variklis“, tačiau ir tikslus vairavimas, ypač posūkių metu.
Visgi važiavimo rezultatas ženkliai priklausė ir nuo preciziško starto – sukdami ratus ir sekdami laiką, sportininkai laukia starto signalo, kuris leidžia išvažiuoti į distanciją. Įlėksi per anksti – reiks grįžti, ir vytis visus, o jei suvėluosi porą sekundžių - tavo priešininkai jau bus išsiveržę keliasdešimt metrų į priekį.
Startavę buriuotojai varžėsi 8-12 minučių distancijoje, per kurias, priklausomai nuo vėjo stiprumo ir ženklų konfigūracijos, įveikdavo 2-3 ratus (4-9 km) ir baigia važiavimą kirsdami finišo liniją.
Daugiausiai emocijų žiūrovams kėlė vėjaratininkų virtimai distancijoje nesuvaldžius burės ir vaizdai prie posūkių ženklų, kai dėl per didelio greičio sportininkai išlėkdavo nuo asfalto ant žolės. Varžybų metu apsieita be traumų - vėjaračio konstrukcija ir saugos diržas patikimai saugojo dalyvius, o traumos šiame sporte yra ypač retos.
Jei pirmąją čempionato dieną – ketvirtadienį - sportinikai mirko lietuje, ir kovojo su netikėtais vėjo gūsiais, tai penktadienį vėjas tolydžio silpo, lietus baigėsi. Šeštadienį buriuotojų kantrybę ir meistriškumą tikrino vidutinio ir silpno vėjo sąlygos. Nors sekmadienis buvo numatytas saulėtas ir beveik be vėjo, visgi vėjas papūtė ir leido visiems buriuotojams į čempionato kraitį įsidėti po 10 važiavimų.
Nuo pat pradžių lengvasvorių standartinėje klasėje pirmavusi Greta Kalinauskaitė paskutiniąją varžybų dieną prarado lyderės poziciją. Nes važiavimo metu, apsukdama ženklą išlėkė toli į pievą ir surinkusi daug baudos taškų nusileido pirmą vietą iškovojusiam Vokietijos sportininkui Alexui Bruhnui. Trečiąją vietą laimėjo kita Lietuvos sportininkė Austėja Mizgirytė.
Sunkiasvorių standartinėje klasėje rungtyniavusiam Gustui Stankevičiui pirmoji čempionato diena sekėsi ne itin gerai, tačiau sportininkas prisitaikė prie atšiaurių buriavimo sąlygų ir nuosekliai gerino savo rezultatus, o paskutiniąją dieną puikiai startavęs finišavo pirmas ir tapo vicečempionu, nusileidęs tik vietiniam sportininkui Stephenui Cooke’ui.
Daugiausiai tituluotų vėjaratininkų susirungė sunkiasvorių performance klasėje, kurių tarpe buvo ir Europos bei Pasaulio čempionai ir vicečempionai. Šioje grupėje startavo net 3 Lietuvos atstovai - Gediminas Petrauskas, Antanas Golubovskis ir Matas Mizgiris. Matas lyderiavo nuo pat pirmos dienos, tačiau jam ant kulnų lipęs John’as Nicholson’as priešpaskutiniąją dieną, po 9-ojo važiavimo išsiveržė į priekį. Sekmadienį, finalinę čempionato dieną vėjo prognozės rodė, kad vėjo nebus. Visgi vėjas pradėjo pūsti ir organizatoriai davė 10-ojo važiavimo startą, kurį laimėjęs Matas Mizgiris tapo Europos čempionu.
Vidutinio svorio performance klasėje - Vykintui Mizgiriui pritrūko vos vieno taško iki bronzos medalio, jis čempionate užėmė 4-ąją vietą tarp 17 sportininkų.
Namo sugrįžę lietuviai ilsėsis ir po to pradės ruoštis Lietuvos ir Baltijos šalių čempionatui, kurio startai numatyti Lapkričio 10-12 dienomis Nidos aerodrome.