Rekordo galėjo ir nebūti: „Red Bull“ paaiškino, kodėl liepė M.Verstappenui sumažinti tempą
Maxas Verstappenas | „Stop“ kadras
Greičiausioje „Formulės 1“ čempionato trasoje, esančioje Moncos mieste (Italija), sekmadienį vyko 14-osios šio sezono lenktynės. Jose į istoriją įsirašė olandas Maxas Verstappenas. „Red Bull“ lyderis laimėjo 10-as lenktynes iš eilės ir pagerino vokiečiui Sebastianui Vetteliui priklausiusį visų laikų rekordą (9 pergalės iš eilės).
Tiesa, paskutiniuose lenktynių ratuose M.Verstappeno tempas pastebimai krito. Jo maksimalus greitis nuo 335 km/val. sumažėjo iki 325 km/val., o kiekviename rate jis komandos draugui meksikiečiui Sergio Perezui prarasdavo apie 2 sek.
M.Verstappenas taip reagavo į komandos reikalavimą sumažinti tempą. „Red Bull“ netgi liepė olandui nemėginti ratu lenkti prancūzo Pierre‘o Gasly („Alpine“) ir važiuoti didesniu atstumu nuo jo. Tuo pačiu olandas prarado progą siekti papildomo taško už greičiausią lenktynių ratą.
Verstappen ALMOST lost his '10 consecutive wins' record due to temperature problems!🚨😳
— Formula Data Analysis (@FDataAnalysis) September 4, 2023
On lap 47, his engineer told him to increase the gap to the preceding car (Gasly)
After that, he only reached 325km/h max (10km/h lower than usual)📉
He was losing 2s/lap due to that⏱️#F1 pic.twitter.com/gjw2mua0iV
„Likus keletui ratų turėjau drastiškai sumažinti tempą, kad pasiekčiau finišą. Apie tai su komanda dar nekalbėjau. Nežinau, kas nutiko. Jie tiesiog pasakė, ką aš turiu daryti, ir aš nurodymų laikiausi. Laimei, tuo metu turėjau nemažą pranašumą, todėl galėjau ramiai važiuoti iki finišo“, - sakė M.Verstappenas.
„Red Bull“ vadovas Christianas Horneris vėliau paaiškino, kad temperatūros rodmenys M.Verstappeno bolide kėlė nerimą, todėl komanda liepė jam sumažinti tempą.
„Sprendėme tam tikras problemas dėl temperatūros. Buvo labai karšta ir mes nenorėjome rizikuoti. Įdėmiai stebėjome porą temperatūros rodmenų. Priekyje tuo metu buvo Gasly ir dar daugybė bolidų. Norėjome, kad Maxas sulėtintų, pasidarytų didesnį tarpą iki jų ir nevažiuotų nešvariame ore“, - sakė Ch.Horneris.
Papildomo nerimo „Red Bull“ sukėlė ir tai, kad japonas Yuki Tsunoda („AlphaTauri“) dar apšilimo metu patyrė bolido gedimą. „AlphaTauri“ naudoja tuos pačius variklius ir pavarų dėžes kaip „Red Bull“.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.