Ekstremalus pasaulio jūrinio buriavimo čempionato startas: Lietuvos komandoms gali prireikti kelti net ir štormines bures
„Arabela-Auga“ | Domo Rimeikos nuotr.
Šiandien, pasaulio jūrinio buriavimo čempionato starto dieną, devynių Lietuvos komandų laukia ypatingai ekstremalios sąlygos. Dėl artėjančių štorminių vėjų organizatoriai šiandienai planuotą ilgąjį navigacinį etapą atidėjo neribotam laikui ir vietoj jų pirmąją dieną surengs trumpas pakrantės lenktynes. Tačiau net ir jose komandoms gali prireikti kelti išgyvenimui jūroje skirtas štormines bures.
Pasaulio jūrinis ORC čempionatas šiandien, rugpjūčio 7 dieną, turėjo startuoti su ilgu naktiniu navigaciniu etapu, tačiau artimiausią parą čempionato akvatorijoje prognozei žadant net daugiau nei 50 mazgų (daugiau nei 25 m/s) vėją, organizatoriai nutarė vietoj jo surengti arčiau kranto vyksiančias trumpas pakrantės lenktynes.
„Organizatoriai pergyvena dėl dalyvių saugumo ir laivų bei inventoriaus. Tokiomis sąlygomis lenktynes jau sunku pavadinti lenktynėmis, nes tada jau lenktyniaujama ne su konkurentais, o siekiama išgyventi. Dėl to, nutarta lenktynes daryti kuo arčiau kranto, kad būtų kuo mažesnis bangavimas. Taip pat stengiamasi, kad lenktynės įvyktų dar iki žadamo didžiausio vėjo sustiprėjimo“, – dalinosi pastaruosius du metus ORC čempionatuose kol kas Lietuvai aukščiausią, šeštąją vietą iškovojusios jachtos „Arabela-Auga“ kapitonas Raimondas Šiugždinis.
Jam pritarė ir jachtos „Dia“ komandos vadovas Ramūnas Bložė: „Buriuojant tokiomis jachtomis, kuriomis mes buriuojame, kiekvienas papildomas mazgas, kuris prisideda virš 25 mazgų labai stipriai jaučiasi. Tokiomis sąlygomis suderinti lenktyniavimą ir saugumą tampa sudėtinga. Jei tokiais atvejais nori būti labai greitas, gali būti, kad finišo ir nepasieksi – gali sulaužyti techniką, gali susižeisti. Dėl to saugumas tokiomis sąlygomis turi būti pirmoje vietoje.“
Ruošdamosi ekstremalioms sąlygoms, visos komandos šiomis dienomis išsimėgino ir prie itin stipraus vėjo keliamas nedideles, raudonas, štorminėmis vadinamas bures. Jos keliamos ypač ekstremaliomis sąlygomis, siekiant išlaikyti laivo valdymą itin didelio vėjo metu.
Dalis komandų šiemet prie starto linijos stos su visiškai naujais ar tik antrą sezoną turimais laivais, kas taip pat kelia papildomų iššūkių – dar ne visos laivo galimybės ištyrinėtos, ne visomis buriavimo sąlygomis jachtos išmėgintos.
„Mums priekyje nežinomybė – jaučiam, kad dar mažai pažįstam laivą. Virš 25 mazgų vėjyje su šia jachta mūsų komanda dar nėra buriavusi, tad kol kas labai sunku pasakyti, kas mūsų lauks ir kaip pavyks susitvarkyti. Bet viena aišku, jei tikrai pūstų tiek, kiek žada – apie 40 mazgų ir daugiau – tai tada varžybų nebedaug ir belieka. Šitiems laivams toks vėjas nebetinka buriavimui“, – teigė jachtos „Rhino“ kapitonas Saulius Pajarskas.
Vis dėlto, visos devynios komandos į laukiantį pirmąjį startą žvelgia nusiteikusios pozityviai – net jei itin sudėtingos laukiančios sąlygos nedžiugina, joms buvo ruoštasi pastarąsias kelias dienas. Ruošti bei tikrinti laivai, saugumo įranga, burės, ruoštasi ir psichologiškai – nusiteikiant itin sunkiam etapui ant vandens.
Iš viso šiemet Kylyje vykstančiame Pasaulio ORC buriavimo čempionate Leituvai atstovauja devynios komandos: „Arabela-Auga“ (kpt. Raimondas Šiugždinis), „Rhino“ (kpt. Saulius Pajarskas), „Dia“ (kpt. Tauras Rymonis), „Tegu“ (kpt. Jurgis Janulionis), „Keturi vėjai“ (kpt. Adomas Janulionis), „TeKyla“ (kpt. Algirdas Žižys), „Idefix“ (kpt. Tomas Barakauskas), „Tango II“ (kpt. Aidas Narbutas), „Next“ (kpt. Marius Ambrulaitis).
Lietuvos komandos varžysis C grupėje, kurioje startuoja beveik 70 komandų iš skirtinų valstybių. Iš viso čempionate A, B ir C grupėse startuoja 113 komandų.
Pasaulio jūrinio buriavimo ORC čempionatas vyks rugpjūčio 7-12 dienomis, Kylyje. Komandos jo metu turės susirungti trijų skirtingų formatų lenktynėse – ilgose navigacinėse lenktynėse, vidutinio ilgio navigacinėse lenktynėse, trumpose, sportinėse priešvėjinių-pavėjinių distancijų lenktynėse. Pasaulio čempionato informaciją, eigą bei rezultatus galima sekti paspaudus ČIA.