Prasidėjo Breslau ralis: motociklams trūko kuro, Gelažninkai važiavo stabiliai
Armando Knezio nuotr. | Organizatorių nuotr.
Lietuvoje geso paskutinieji Joninių laužai, o Lenkijos pietvakariuose pasigirdo variklių garsai bei ore pasklido benzino kvapas. Birželio 25 d. rytą startavo Europos dakaru vadinamas Breslau ralis. Čia suvažiavo gausus lietuvių sportininkų būrys, tarp jų – į SSV klasę sugrįžtantys Emilija ir Arūnas Gelažninkai („Rentway Team“) bei net penki „AGDakar school“ motociklininkai.
Pirmoji diena – du greičio ruožai
Dar prologo išvakarėse dalyviai sužinojo apie pirmuosius ralio pakeitimus. Sekmadienis turėjo prasidėti tik 29 kilometrų prologu lemiančiu, kaip lenktynininkai išsidėstys prieš pirmąjį greičio ruožą, tačiau šį teko prijungti prie sekmadienio varžybų.
O ir prologe lengva nebuvo – į mažiau nei 30 kilometrų trasą organizatoriai serviravo ir sudėtingos navigacijos, ir aštrių posūkių, ir skirtingų kelio dangų. Dėl pakeitimų, prologą ir pirmąjį SS skyrė vos kelios valandos, tad sportininkams tai užtikrino įtampos pilną dieną.
Greičiausieji prologe užtruko iki pusvalandžio, tačiau organizatoriai nemelavo – per pirmuosius 10 kilometrų kelyje pasitaikė painios navigacijos. „Kai jau prologe yra vietų, kur galima paklysti, gali suprasti, jog organizatoriai nejuokauja. Maždaug 7-ajame kilometre buvo posūkis, kur matėme vėžes keliomis kryptimis. Tačiau pasirinkome teisingą kryptį ir šįkart neklydome,“ – iškart po finišo kalbėjo šturmano vietoje sėdintis Arūnas Gelažninkas.
Anot bagio vairuotojos Emilijos, sėkmingai prologą suvažiavo tie, kurie neskubėjo. „ Per 29 kilometrus netrūko duobių, tad jeigu norėjosi pasivartyti ar prakirsti radiatorių, tikrai buvo įmanoma. Mes pasirinkome strategiją važiuoti ramiai ir užtikrintai, tai parodo ir mūsų rezultatas.“
Preliminariais duomenimis, „Rentway team“ prologe užtruko mažiau nei 27 minutes ir užėmė 17 vietą iš 57 dalyvių.
Iš prologo finišo – į pirmąjį greičio ruožą
Sportininkai net neturėjo laiko atsikvėpti. Praėjus gerai valandai nuo prologo finišo, ralio dalyviai turėjo važiuoti į pirmąjį greičio ruožą. Kelias dienas iki pradžios Lenkijos laukus laistęs lietus pakoregavo trasą ir nors organizatoriai jau išvakarėse pristatė kelio knygos pakeitimus, maršrutas buvo koreguojamas ir realiu metu. Vietomis transporto priemonės skendo balose, o kai kur turėjo stoti, kadangi nematė kelio pro dulkes.
Finiše „Rentway Team“ nestokojo įspūdžių. „Ralis mus pasitiko su man dar nepatirtais pojūčiais, šlapias duobes ir labai slidžias balas. Vienoje vietoje man bagį apsuko, net trumpam pasimečiau, tačiau Arūnas patarė važiuoti lėčiau. Manau, kad tempas mūsų buvo neblogas, panašiu greičiu važiavo tikrai nemažai ekipažų. Jaučiuosi šimtą kartų geriau nei praėjusiais metais. Bagiu esu visiškai patenkinta, kaip jis veikia, amortizacija, viskas veikia tobulai. Tiesiog mėgaujuosi raliu,“ – grįžusi į bivaką kalbėjo E. Gelažninkienė.
Šturmanaujantis A. Gelažninkas iškart prisiėmė kelias minutes kaltės ir manė, kad jeigu būtų pavykę išvengti klaidų, komanda galėjo patekti ir į greičiausiųjų SSV dešimtuką. „Trasoje buvo daug dulkių, tad negalėjome atskleisti savo potencialo. Vietomis reikėjo tiesiog stoti ir laukti, kol bent šiek tiek nusės dulkės, trasa vienoje vietoje sukosi tris ratus, tad matėme ir mūsų komandos motociklus. Tačiau čia tik pirmoji diena ir ji tikrai įvairiapusiška, gerai nuteikianti.“
Preliminariais duomenis, „Rentway Team“ pirmąjį greičio ruožą užbaigė 17 vietoje ir bendroje įskaitoje įsitaiso 15-oje vietoje iš 57 ekipažų.
Bagių klasėje šiemet dalyvauja net 15 ekipažų iš Lietuvos.
Po pirmosios ralio dienos greičiausių tautiečių penketukas atrodo taip:
Tomas Zaleckas ir Aidas Bubinas (bendroje įskaitoje – 7 vieta)
Dalius Olechnavičius ir Romualdas Karužis (8 vieta)
Arūnas Lekavičius ir Aurimas Lekavičius (14 vieta)
Emilija Gelažninkienė ir Arūnas Gelažninkas (15 vieta)
Arūnas Simanavičius ir Edgaras Simanavičius (17 vieta)
Motociklams trūko kuro
Įspūdžių netrūko ir „AGDakar school“ motociklų vairuotojams. Šiandien greičiausias komandoje buvo klaipėdietis Modestas Siliūnas, nors, kaip teigia pats lenktynininkas, nedaug trūko iki didesnės bėdos.
„Prologas buvo greitas, bet painus, tačiau tik pradėjus pirmąjį greičio ruožą paaiškėjo, jog prieš tai turėjome tik lengvą apšilimą. Diena tikrai ganėtinai sunki, šiaip ne taip pavyko grįžti į finišą praktiškai tuščiais bakais. Man kuras baiginėjosi prieš pat kuro pylimo zoną, motociklas gesdavo posūkiuose. Likus 500 metrų iki neutralizacijos dar ir komandos draugas Tomas privažiavo, aš vėl gesau, tačiau šiaip ne taip pavyko nusigauti ir galiausiai finišavau. Kaip pirmai dienai, atrodo, tikrai daug visko įvyko, bet šiaip diena superinė.“
Praėjusiais metais Breslau ralyje jau dalyvavęs Saulius Klevinskas juokavo, jog būtume jį radę po kelerių metų, jeigu ne Breslau naujokas Kasparas Jančys. „Prašokau kuro pylimo zoną ir klaidžiojau, matau, kad kuras jau visiškai baiginėjasi. Tačiau tada atvažiavo Kasparas ir išgelbėjo mane.“
Motociklų klasėje organizatoriai vis dar suvedinėja galutinius rezultatus, kadangi motociklams jau startavus buvo nuspręsta trumpinti greičio ruožą. Tačiau finiše „AGDakar school“ motociklininkai pasirodė šia tvarka:
Modestas Siliūnas;
Tomas Marcinkevičius;
Kasparas Jančys;
Saulius Klevinskas;
Gediminas Šatkus.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.