Sėkmingam A.Gelažninko finišui greičio ruože nesutrukdė net techninės problemos
„AG Dakar School“ nuotr. | Organizatorių nuotr.
Prieš savaitę pradėtas „Taklimakan rally“ įgauna pagreitį. Ralyje lenktynininkas Arūnas Gelažninkas spėjo pamatyti visko – ir snieguotų viršukalnių, ir alinančio dykumos karščio, akmenų, kopų bei atšauktų greičio ruožų. Nepaisant visų nuotykių, lietuvis važiuoja užtikrintai – šiuo metu bendroje įskaitoje yra antras. Tačiau viskas dar gali keistis, pirmoji vieta ne taip ir toli, o po šiandienos lieka dar trys greičio ruožai.
SS6 serviravo 286 kilometrus mišrios trasos. Į trasą pasileidus dar prietemoje, kelionė prasidėjo jau pažįstamai – dalyviai startavo penktojo greičio ruožo finiše ir priešinga kryptimi važiavo 30-40 kilometrų. Tai lėmė, jog kelias jau aiškesnis, lengvesnė pradinė navigacija, tačiau sunkiau pastebėti duobes ir smėlio užneštus akmenis. Ypač situaciją sunkino ir pirmąją valandą nesisklaidęs rūkas.
Vėliau dalyvių laukė daug staigių posūkių, sudėtingos navigacijos bei žvyro. Anot A. Gelažninko, pirmoji trasos dalis buvo šalta ir nesvetinga, tačiau itin greita. „Vidutinį greitį iki 90-ajame kilometre įsikūrusios kuro pylimo zonos laikiau apie 90-100 km/h. Lėkiau tikrai greitai, net nušalo rankos.“
Po kuro užpylimo – 100 kilometrų tikros smėlio dykumos, minkštų ir klampių kopų. Čia ir prasidėjo dienos problemos, kai motociklas pradėjo rodyti variklio perkaitimo signalą. Kaunietis iškart stojo žiūrėti, kas nutiko, taip sudegindamas kelias minutes. Neradęs jokios akivaizdžios problemos, bet sunerimęs dėl galimo gedimo, A. Gelažninkas pabaigė kopų ruožą pasisaugodamas. O paskutinius 80 kilometrų stengėsi palaikyti maksimalų greitį.
Finiše lietuvis nestokojo geros nuotaikos, tačiau šiek tiek nerimo kėlė motociklo būklė. „Visą dieną važiavau vienas, nei Brad pavijau, nei mane kas pavijo, tad preliminariai šiandien turėčiau būti antras arba trečias, galbūt ketvirtas. Diena gera, trasa taip pat, neramina tik motociklas, norisi, kad viskas būtų gerai, nes lieka dar trys dienos.“
Po išsamesnės mechaniko apžiūros paaiškėjo, jog gedimas – palūžęs radiatoriaus vamzdelis. Šis nebėra sandarus, tad sunkiasi aušinimo skystis, o šio mažėjimas ir lemia variklio kaitimą. Sportininko techninė komanda gedimą bandys pašalinti iki rytojaus starto.
Šis nusimato itin ankstyvas – pirmasis dalyvis iš bivako pajudės apie 4 val. ryto, o iki starto linijos teks pravažiuoti daugiau nei 300 kilometrų. Vėliau seks 215 km greičio ruožas ir kelionė iki naujosios stovyklavietės teritorijos.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.