G.Žiemelis: „Eurolyga yra vėžys“ kalbėjo apie „Wolves“ persikraustymą į Vilnių (11)
Gediminas Žiemelis | Luko Balandžio / BNS foto nuotr.
Lietuvos krepšinio lygoje („Betsafe-LKL“) su „Wolves“ klubu startavęs jo savininkas Gediminas Žiemelis „Proto Industrija“ laidoje papasakojo, kas jį pastūmėjo į krepšinį bei kalbėjo apie savo planus.
„Aš neturiu jokio hobio. Vieno amerikiečio patarimas man buvo einant tolyn susigalvoti hobį. Jei neturėsi hobio, turėsi psichologinių problemų, negalėsi pailsėti nuo verslo. O aš neturiu hobio. Golfą bandžiau žaisti, neįdomu, tenisui reikia daug treniruotės, tada visiems praloši, irgi negaliu žaisti. Galiu pralošti, bet tai turi būti sąžininga“, – sakė G.Žiemelis.
G.Žiemelis teigė, kad jam krepšinio komanda leidžia tapti krepšinio vadybininku ir akcininku, o tai yra būtinas verslumo kriterijus norint papulti į NBA.
„Norint atitikti verslumo kriterijus NBA, tai yra viena iš sąlygų. Niekada šito nesakiau, bet apie tai pagalvojau. Antra – krepšinio klubas padidins arenos vertę kartais, nes namų komanda atneša papildomo pelno. Visi akcininkai nepraras pinigų. Trečia – krepšinis, kaip verslas, yra dar ir hobis, nes tai nėra visiškas verslas. Aš apjungiu“, – sakė G.Žiemelis.
„Wolves“ savininkas sukritikavo Eurolygą, kuri, palyginus su NBA, už medijos teises gauna itin mažai pinigų.
„Europos krepšinis yra dideliame vėžyje. Eurolyga yra vėžys. Kodėl? Pagrindinės lygų pajamos, išsivysčiusiose Europoje ir JAV, suplaukia iš medijos teisių pardavimų ir rėmėjų. Tiesiog duosiu pavyzdį – NBA už medijos teises gauna 2,6 milijardo per metus, planas, kad 2024 metais atnaujins seniausią kontraktą tarp visų JAV lygų, pasirašytą dar 2014-aisiais ir gaus 8 milijardus. Ką NBA daro su tais pinigais? Išdalina visiems 30 klubų lygiomis dalimis ir visi klubai yra pelningi, nes yra „algų kepurė“.
Eurolyga neturi medijos teisių. Ji atiduoda antrinei įmonei, kuri 51 procentu priklauso IMG („International Media Group“), kuri ir perka tas medijos teises, tad pati kiek nori, tiek ir susimoka. Eurolyga per metus gauna 42 milijonus. Kai NBA gaus 8 milijardus, tai yra 200 kartų mažiau. Aš skaičiais domiuosi“, – tikino G.Žiemelis.
G.Žiemelis taip pat kalbėjo ir apie „Wolves“ persikraustymą iš Alytaus į Vilnių.
„Jie persikels į Vilnių, kartu su arena gaus gerokai daugiau pajamų, galvoju, kad jie produktą gana neblogą daro, ką bešnekėtų ir kaip bebandytų trukdyti kai kurie veikėjukai. Viskas einasi neblogai, tik dėl sportinės dalies galima diskutuoti. Mes parodėme, kad per šešis mėnesius galima padaryti labai stipraus lygio klubą. Taip, mes permokėjome, į kaimą prisikvietėme Eurolygos lygio žaidėjų. Kodėl jie turėjo čia važiuoti? Mes Europos neturime, nes mus paliko pirmus „už brūkšnio“.
Tai bus Vilniaus komanda. Yra visos metodikos. Kita Vilniaus komanda kiek turi gerbėjų? Du tūkstančius, nes daugiau į arena netelpa. Kur gali dar aštuoni tūkstančiai ateiti, jei mylėtų komandą? Jie juk neatėjo ir nepasirašė su mumis sutarties, kad kartu arena naudotumėmės. Čia yra pasiūlos klausimas, o šiaip yra geras pasakymas, kad „tavo verslas yra varomas pasiūlos. Kiek siūlysi, tiek ir paklausos bus“. Turi būti geras produktas, nes čia ir yra produktas. Turi būti komfortiška, o geras produktas krepšinyje susideda iš reginio ir pergalių, derbiai, drama, visa kita. Gerai, kad „CBet“ pralošė, drama didesnė. Kai visada laimi, nebeįdomu, žmonės galvoja, kad čia laimės, ten laimės ir nebeateina. „El Clasico“ visi mėgsta, visose šalyse yra, Turkijoje, Graikijoje, Ispanijoje. Areną su vidine superine rekonstrukcija baigsime gegužę, ji bus moderniausia Lietuvoje.
Mums nereikia tų 20 tūkstančių vietų. Jei miestui nereikia, tai ir mums nereikia, nes pajamas galime didinti bilietų kainomis. Tavo pajamos nepriklauso nuo vietų skaičiaus, o jas dauginant su bilieto kaina. Mes esame sukūrė visą biurą, turime 116 tūkstančių sekėjų „Facebook“, „Žalgiris“ turi 230 tūkstančių. Galima sakyti, kad čia filipiniečiai, bes visi galėjo tai padaryti, kodėl nepadarė? Mes metų pabaigoje turėsime 200 tūkstančių sekėjų, „Žalgiris“ pasieks gal 250 tūkstančių. Čia yra metų darbas. Mes šou darysime, aš susikviesiu arenoje ką noriu, paskui juos ateis kiti žmonės. Mūsų ložės bus kaip „Michelin“ restoranai, bent kelios“, – sakė G.Žiemelis.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.