Itin permainingame „Monte Carlo Historique“ ralyje K.Raišys laikosi lyderių trejetuke
„Monte Carlo Historique“ ralis | Egidijaus Babelio nuotr.
Prancūzijos Alpėse vykstančiame prestižiniame istorinių automobilių ralyje „Monte Carlo Historique“ lietuviai Karolis Raišys ir Ovidijus Meilūnas įsitaisė tarp lyderių. Įpusėjus itin permainingoms varžyboms 1961-ųjų metų „Jaguar MK2“ automobiliu važiuojantis ekipažas užima 3 vietą bendroje įskaitoje ir pirmauja seniausių automobilių kategorijoje.
Tarp lyderių net ir nepatekus į šimtuką
Po vienos paros kelionės iš Turino į Monaką, dar dviejų dienų lenktynių ir 7 įveiktų greičio ruožų lietuviai „Rallye Monte Carlo Historique“ varžybose – 3-ti iš 285 startavusių ekipažų. Karolis Raišys savo rezultatu patenkintas, tačiau Prancūzijos Alpėse tokia pradžia toli gražu nereiškia pusės padaryto darbo. Prestižinis istorinių automobilių ralis itin nenuspėjamas.
Lietuviai laimėjo vieną greičio ruožą, tris kartus pasisukiojo dešimtuko ribose, o dviejuose greičio ruožuose buvo nukritę net į 124 ir 148 pozicijas. Nepaisant tokių skirtingų rezultatų, Karolis ir Ovidijus – tiksliausiųjų trejetuke. Nuo lyderio, šveicaro Claudio Enz jie atsilieka 130 taškų.
„Tokie rezultatai tik parodo ralio įvairiapusiškumą. Greičio ruožai labai skirtingi, čia yra ir loterijos, niekada nežinai, kas kur užklius ar kas kur pavėluos. Dėl prastesnių rezultatų nepergyvenu, mat daug svarbiau – bendras ritmas. Svarbu nepadaryti kritinių klaidų“, – sakė K. Raišys.
Vienodu greičiu tiek tiesiojoje, tiek posūkiuose
Istorinių automobilių raliuose rezultatai skaičiuojami ne pagal laiką, o taškais. Dalyviai greičio ruožuose turi pravažiuoti paslėptus kontrolės punktus tiksliai organizatorių nustatytu laiku. Pavėlavus net milisekundę skiriami baudos taškai.
Dalyviams pateikiamas vidutinis greitis, kurio jie privalo laikytis. Pavyzdžiui, važiuoti greičio ruože 43 kilometrų per valandą vidutiniu greičiu. Greitis, atrodo nedidelis, bet lenktynės vyksta siaurais ir klastingais Alpių serpantinais. Kadangi dalyviams yra nustatytas vidutinis greitis, organizatoriai žino, kurią minutę ir sekundę ekipažas privalo būti bet kuriame taške. Ir matuoja juos kelias dešimtis kartų per greičio ruožą dalyviams nežinomose vietose. Pavažiuoti greičiau tiesesniu keliu po lėtos sekcijos nepavyks. Reikia stengtis išlaikyti vidutinį greitį tiek lėtose, tiek ir greitose vietose. Sudėtingas žaidimas. O ir trasos tam visai nepadeda.
Vienoje kalno pusėje – pavasaris, kitoje – žiema
„Greičio ruožai labai skirtingi. Kas antras slidus, kas antras sausas. Vienoje kalno pusėje pavasaris, saulė šviečia, žolė žaliuoja, o kitoje – žiema, tenka važiuoti per sniegą, plikledžio pasitaiko“, - trasas apibūdino sportininkas.
Lietuviui patinka sudėtingi, slidūs, sniegu ir ledu padengti greičio ruožai. Jis pastebi, kad juose geriau sekasi šiauriečiams. Ir čia jis parodė geriausius rezultatus. Pasak lenktynininko, tokie klastingi greičio ruožai geriau atsijoja vairuotojus. Čia laimi labiau patyrę. O ten, kur sausa, kova gerokai artimesnė, ir rezultatą lemia sekundės dalių paklaidos matuojant laiką bei metrai – atstumą. „Nors atrodo, važiuoji tiksliai, bet vieną kartą gali būti 1-as, o kitą – 150-as“.
Per savaitgalį „Rallye Monte Carlo Historique“ dalyviai įveikė beveik tūkstantį kilometrų, pravažiavo 7 greičio ruožus. Beveik pensinio amžiaus „Jaguar MK2“ Karolio ir Ovidijaus ekipažui neiškrėtė jokių šunybių, neišlindo ir jokių gedimų.
„Tiesą sakant, nelabai mes turėjome laiko apžiūrėti automobilį. Maršrutas sudėliotas taip, kad pervažiavimuose spėjame tik degalų užsipilti ir padangas pasikeisti. Sekmadienį kartą tikrinome alyvos lygį. O raliui verčiantis į antrąją pusę laiko remontams bus mažiau ir mažiau, tad pasimatys ir dalyvių technikos paruošimo lygis“, – komentavo Karolis.
Sportininkams liko dar dvi dienos lenktynių. Jie finišuos naktį iš sausio 31-os į vasario 1-ąją Monake.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.