„Ambersail 2“ įgula laikosi ir kaunasi iš paskutinių jėgų: „Viskas susimakalavo – diena, naktis“
„Ambersail 2“ startuos pirmajame, ypatingai ekstremaliame „The Ocean Race“ etape | Domo Rimeikos nuotr.
Buriavimo Dakaras „The Ocean Race“ toliau skalauja buriuotojus net ir įveikus Gibraltarą. Tarp elitinių sportininkų kovojanti „Ambersail-2“ įgula laikosi ir kaunasi iš paskutinių jėgų nepaisant to, kad vėjas drasko bures, techninės problemos jaukia situaciją, o didžiausia bėda šiuo metu laive – miego trūkumas. Sportininkai beveik nesudėję akių dirba jau daugiau nei tris paras.
Daugiau nei 26 metrų per sekundę vėjas ir didelės bangos nuolat daužė laivus be jokio poilsio ar pertraukų. Taip prasidėjo pirmasis „Ocean Race“ etapas iš Alikantės Žaliojo Kyšulio link.
Po tokių išbandymų IMOCA klasėje savo laivą tvarko Šveicarijos komanda. Šokinėjant laivui per bangas, pučiant dideliam vėjui, tenka lopyti suplyšusią burę. Jūrligė kamuoja įgulos narius ne tik lietuvių komandoje.
„Suvalgiau visą pakelį, tikiuosi, daugiau neprireiks. Pirštai sukryžiuoti, mėgaujuosi akimirka“, – sako „Malizia“ buriuotoja Rosalin Kuiper.
„Aš bandau redaguoti vaizdo medžiagą, bet ekranas tiesiog dreba, laksto iš vieno krašto į kitą, sunku ką nors įžiūrėti. Pradedu jausti jūrligę, nors to niekada man nebuvo“, – kalba „JAJO“ buriuotojas Brend Schuili.
Vokiečių įgula pranešė, kad buriuotojai sarkastiškai juokauja tarpusavyje ir klausinėja, ar tikrai pasirinko tą profesiją. O štai lietuvių laive juokams nėra vietos. Laivo reporteris praneša, kad po tiek parų žiauriai laviruojant ir daug vendų Gibraltaro vandenyse rankos išmirkusios lyg varlių pelekai. Visi nori tik vieno – pamiegoti.
Ant denio žmonės dirba, o viduje iš karto krenta miegoti arba užsisklendžia savyje. Jokių pokštų ar pasikalbėjimų. Daugelis net nevalgo – sugedo degiklis, tad užkurti ugnį vandeniui maistui užpilti reikia meistriškumo.
„Oi, nežinau. Viskas susimakalavo – diena, naktis. Išplaukėm dabar jau iš Gibraltaro. Jau atsistojom dabar į kursą tinkamą, reikiamą. Ir kažkur dabar link Madeiros, gal truputį aukščiau tarp Azorų – 235 kursas“, – pasakoja „Ambersail-2“ vairininkas Saulius Pajarskas.
Vietoje tikėtosi pavėjinio kurso ir toliau lietuviams teko plaukti šlapia laviruote, nes vėjas sukosi į pietus. „Ambersail-2“ gauna dar lietaus škvalų. Tolstant Maroko krantui įgulos reporteris pagalvojo, kad gal ne veltui lietuviai arklį rinkosi.
Praėjusią naktį kursas šiek tiek bukėjo iki 25 mazgų, bet kratė ir plovė laivą ne ką mažiau. Prieš naktį dėl sąlygų komanda negalėjo didinti burių. Per naktį komanda nuplaukė apie 200 jūrmylių. Prieš 500 metų Kolumbas atstumą nuo Lisabonos iki Kanarų plaukė 6 dienas, tad „Ambersail-2“ įgula svarsto, kiek jiems tai užtruks. Planuoto lėkimo pavėjui nėra. Trečiadienio naktį komanda kiek pailsėjo ir ryte jaučiasi geriau. Pagaliau pasigavo palankesnį beveik pavėjinį kursą. Ryte pasistatė J0 bures ir taip plaukia visą dieną. Kiek pailsėjus ir išlindus saulei „Ambersail-2“ sportininkų nuotaikos iš karto gerėja – sugrįžta juokai ir bendravimas laive.
Dar labiau jos gerėja, kai kiek pavargus vėjo skylėje ir eilinį syki pasigrožėjus Atlanto lietumi ir vaivorykšte, kai laivo greitis siekė tik 10 mazgų, papučia stiprus pavėjys. Jį pasižaboję ryte pastatytu trijų burių deriniu, lietuviai pasileidžia taip ilgai lauktu 20 mazgų, o kartais ir visų 25 mazgų greičiu. Toks plaukimas šlapias, nes laivą nuolat užpila bangos, tačiau jis ne tik daug greitesnis, bet ir smagesnis, nes laivas tiesiog skrieja vandeniu, o įgulai pakanka koreguoti bures nedarant sunkių manevrų. Greitas lėkimas turėtų tęstis iki pat vakaro, kai vėl prognozuojamas vėjo stiprėjimas. Tuomet mūsų komanda planuoja atlikti keletą manevrų ir taip bandys pasivyti konkurentus. Beveik visas technines problemas šiandien pavyko išspręsti.
Po mažiau nei paros suplėšęs burę Meksikos laivas jau susitvarkė negandas ir artėja Gibraltaro link, visi kiti dalyviai jau pasiekė Atlanto vandenyną. Įveikus 1350 km pirmauja Lenkijos įgula, lietuviai nuo lyderių atsilieka 100-tu jūrmylių, arba 185 kilometrais.