Pasiekti šventišką rekordą įspūdingų galimybių automobiliu lietuviams nesutrukdė nė pūgos kaprizai
Pasiekti šventišką rekordą įspūdingų galimybių automobiliu lietuviams nesutrukdė nė pūgos kaprizai | Organizatorių nuotr.
Netikėtais užmojais garsėjantys lietuvių keliautojai Vitoldas Milius ir Aidas Bubinas šventiniu laikotarpiu dar kartą sugebėjo visus nustebinti. Nepabūgę kone be perstojo žyrančio sniego, žinomi vyrai per parą aplankė 50 skirtinguose miestuose ir miesteliuose tviskančių kalėdinių eglių. Pastarasis jų pasiekimas – naujas Lietuvos rekordas.
Keliautojai per maždaug 24 valandas iš viso įveikė daugiau nei 1000 kilometrų. Užduotį labai palengvino pasirinktas automobilis – visai neseniai į šalį atkeliavęs naujos kartos „Ford Ranger Raptor“. Šiame modelyje sumontuotas 3 litrų darbinio tūrio V6 tipo benzininis variklis, išvystantis 288 AG galią ir 491 Nm didžiausią sukimo momentą, visi varantieji ratai bei efektyviai veikiantys skirtingi važiavimo režimai leido pasiekti ir tas vietas, link kurių vedantys keliai buvo padengti storu sniego sluoksniu.
Lankė ir atokesnes vietas
Įspūdinga variklio trauka drauge su važiuoti bekele pritaikytomis masyviomis aukšto profilio 285/70 R17 dydžio padangomis leido V. Miliui ir A. Bubinui užtikrintai jaustis bet kokiomis sąlygomis. Vyrai aplankė netgi Rambyno regioniniame parke augančią Raganų eglę, kuri šakojasi į 18 kamienų. Kelias link šio gamtos paminklo nebuvo nuvalytas, tačiau vairuojant „Ford Ranger Raptor“ tai nesukėlė jokių nepatogumų.
Gruodžio 13-ąją, antradienį, prieš vidurdienį startavę keliautojai pasikeisdami pikapą vairavo visą parą. Kalėdų eglės pastaraisiais metais šalyje kelia didžiulį visuomenės susidomėjimą, tačiau, anot V. Miliaus, visas dėmesys nukrypsta į didžiųjų miestų šventines dekoracijas. Siekdami rekordo, jie stengėsi aplankyti ir mažesnių miestelių žaliaskares ir taip atskleisti jų įvairovę.
„Didiesiems miestams varžantis, kurio iš jų kalėdinė eglė gražesnė, visos kitos gyvenvietės lieka tarsi pamirštos. Ne visos savivaldybės joms gali skirti įspūdingus biudžetus, tačiau ir bendruomenės narių pastangomis papuoštos eglutės gali būti labai dailios. Tai teko stebėti ir ankstesniais metais lankant mažesnius miestelius“, – kalba keliautojas.
Gausiai kelionės metu dribęs sniegas iššūkius mėgstantiems vyrams pernelyg netrukdė. Keliautojai juokauja, jog įveikti visą maršrutą važiuojant švaria asfalto danga būtų buvę pernelyg nuobodu. Be to, tai buvo labai gera proga išbandyti visas būtent tokiomis sąlygomis geriausiai atsiskleidžiančio „Ford Ranger Raptor“ pikapo galimybes.
„Vairuodamas tokį automobilį visuomet jautiesi užtikrintai. Ir visai nesvarbu, kad už lango šėlstanti pūga sijoja sniegą ir pusto kelius. Pernelyg nesukdamas galvos gali patekti tiksliai ten, kur tau reikia. Turėjome galimybę pasirinkti kurį nors kitą „Ford“ modelį, tačiau žinodami, kad per 24 valandas sulauksime įvairaus oro ir važiuosime skirtingais keliais, neabejodami nusprendėme imti būtent pikapą“, – dėsto V. Milius.
Suteikė pagalbą kitiems
Per automatinę 10 laipsnių pavarų dėžę visiems ratams perduodama trauka leistų su „Ford Ranger Raptor“ tempti iki 2,5 tonos sveriančią priekabą. Keliautojams to neprireikė, tačiau jie buvo bet kuriuo metu pasirengę išnaudoti naujojo 3 litrų benzininio variklio galią ir suteikti pagalbą į keblias situacijas kelyje patekusiems vairuotojams.
„Tam buvome labai gerai pasiruošę – krovinių skyriuje turėjome pačią rimčiausią tempimo virvę. Tokios pat naudojamos ir Dakaro ralio maratono smėlynuose įklimpusiems žiūrovų ar žiniasklaidos atstovų automobiliams ištempti. Tai ne tas atvejis, kuomet viską pamiršę siekėm rekordo: nedvejodami sustodavome padėti visiems, kuriems to tikrai reikėjo“, – tikina V. Milius.
Per ilgą kelionę žinomi vyrai naujajame pikape jautėsi patogiai. V. Milius pažymi, kad ir ankstesnės kartos modelis buvo pakankamai komfortiškas, o jo pamaina turi naujų privalumų. Bene, didžiausias iš jų – dar šiuolaikiškesnė ir aukštesnės kokybės salono apdaila. V6 variklis riaumoja griausmingai, tačiau įvažiavus į miestą mygtuko paspaudimu šį garsą galima prislopinti.
„Didžiausias šio modelio pranašumas – jo pakaba, kuri, vertinant inžineriniu požiūriu, yra tikras stebuklas. Tai turbūt vienintelis šiuo metu Europoje siūlomas serijinės gamybos automobilis, su kuriuo be didelių pakeitimų galima būtų dalyvauti bekelės varžybose“, – kalba naujo rekordo autorius.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.