B.Vanagas pristatė šturmaną ir automobilį, kuris laimėjo praėjusių metų Dakarą (1)
Kuldar Sikk ir Benediktas Vanagas | „Stop“ kadras
Prieš beveik mėnesį lenktynininkas Benediktas Vanagas atskleidė, kad pardavė sportinį komandos automobilį „Toyota GR DKR Hilux“, su kuriuo lenktyniavo Dakaro ralyje, o dabar galiausiai pristatė naująją „Black Hawk“ versiją bei šturmaną, su kuriuo startuos 2023 m. Dakaro ralyje.
Su šeštąja „Black Hawk“ versija „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komanda lenktyniavo du sezonus. Prieš 2022-ųjų metų Dakarą automobilis buvo konvertuotas į naujesnę T1+ lenktyninę kategoriją.
B.Vanagas naujojo automobilio „Toyota GR DRK Hilux 2022“ pristatymą surengė buvusiame „Taxi“ parke, kuriame planuoja kitais metais surengti automobilių muziejų.
10 Dakarų jau dalyvavęs B.Vanagas pradžioje kalbėjo apie „Vyčio“ svarbą bei atskleidė pirmą naujieną.
„Pradžia buvo labai ambicinga. Buvau toks, kuris buvo pasiruošęs sumokėti didžiausią kainą. Dabar matau, kad Dakaras atnešė labai daug vertės ir Dakaras tapo kasdienybe. 98 proc. žmonių Lietuvoje žino Dakarą ir virš 70 proc. domisi Dakaru. Nenoriu kalbėti apie religiją, bet tai yra stiprūs skaičiai. Man asmeniškai, Dakaras leido susipažinti su „Vyčiu“. Po dešimties metų matau, kad daugelis „Vyčiu“ puošiam savo automobilius, rūbus, „Vytis“ plevėsuoja kieme. „Vytis“ yra mūsų atspindys ir kai aš į jį žiūriu, matau tris dalykus: kryptį, veržlumą ir profesionalumą.
Šiandien mūsų laukia trys pagrindinės žinutės, kurias norėčiau perduoti ir iškart sakau, kad pirmoji – mes būsime Dakare!“, – sakė B.Vanagas. „Dar dvi naujienos yra palubėje – užveskite variklius!“.
B.Vanagas pristatė, kad 2023 m. Dakaro ralyje jo šturmanu bus estas Kuldar Sikk, su kuriuo jie liepos mėnesį dalyvavo pasaulio bajų taurės etape „Italian Baja“.
„K.Sikk yra pozityvumo piliulė. Jis net ir sunkiausiose atvejuose įmeta juoką, kad būtų gera komandinė atmosfera, nes aš visą laiką būnu rimtas. Tai puiki atsvara. Ateinančiame Dakare iš Estijos startuos du ekipažai, o vienas iš jų startuos su mūsų buvusiu automobiliu. Kitas žmogus – Toomas Triisa, su kuriuo esame lenktyniavę. Kažkuriame Dakare esame davę tepalo į jo motociklą ir po 7-8 metų mes susitikome Estijoje ir jis padovanojo knygą, kurioje įrašė padėką apie litrą skysčio, kuris tuo metu jam buvo svarbiausias gyvenime ir jis galėjo finišuoti Dakare“, – sakė B.Vanagas
Galiausiai B.Vanagas prakalbo ir apie naująjį automobilį.
„Trečioji naujiena – „Black Hawk 7“. Tai yra automobilis, su kuriuo yra laimėtas praėjęs Dakaras. Nasseras Al-Attiyah 2022 m. Dakarą laimėjo su tokios pačios specifikacijos automobiliu. Išoriškai nuo praėjusio modelio skiriasi tik priekinės grotelės, bet kaip sakoma lietuviškoje tautosakoje – nevertink žmogaus pagal rūbą“, – sakė B.Vanagas. „Prieš tai mūsų buvusiame automobilis buvo įdarbintas 5 litrų, 8 cilindrų atmosferinis cilindras. Šita epocha jau praėjo, dabar yra 3,5 litrų, 6 cilindrų, V formos jėgainė, su dviem turbo kompresoriais. Jis yra gerokai efektyvesnis, gerokai galingesnis, jame yra gerokai didesnis sukamasis momentas ir pats iš savęs jis yra gerokai lengvesnis. Variklis sudaro didelę dalį automobilio svorio, todėl šio automobilio svorio centras yra kitoks. Apačioje yra tik aliuminio apsaugos. Anksčiau šiame modelyje buvo naudojamas karbonas arba anglies pluoštas, kad taupyti svorį. Dabar automobilis sveria mažiau nei galėtų, nes taisyklėse automobilis negali sverti mažiau nei 2 tonas. Visas reikalingas svoris yra sudėtas pačioje žemiausioje automobilio vietoje, kad jis būtų kaip galima stabilesnis. Antrasis labai svarbus pakeitimas: vienam ratui – vienas amortizatorius. Anksčiau Dakare automobiliai turėdavo du amortizatorius vienam ratui, nes ilgas kilometražas, sudėtingas reljefas, didelės temperatūros ir vienas amortizatorius neišlaikydavo. „Toyota“ sukūrė tokį amortizatorių, kurio užtenka vieno. Kai turėdavai du amortizatorius, jie veikdami drauge, vienas kitam trukdydavo ir neleisdavo turėti efektyvumo.
Pirmas šio automobilio privalumas – galia, antras ir pagrindinis – pakabos darbas. Šis automobilis turi būti prilipęs prie dirvos, smėlio ar akmenų. Kaip specialistas galiu pasakyti, kad šį automobilį išmanau neblogai ir puikiai žinau mūsų buvusį automobilį. Kur pasižiūrėsi – visur evoliuciniai sprendimai: kitokia pakaba, kitokie pusašiai, kitokie diferencialai. Šiame sporte yra daugybę įvairiausių smulkmenų. Aš negaliu pasakyti, su kuo startuos gamyklinė „Toyota“ komanda, tačiau šis automobilis yra tokios pačios ar net keliomis nedidelėmis evoliucijomis priekyje. Jis yra pagamintas Pietų Afrikoje, kurioje gaminami visi „Hilux“ automobiliai“.
B.Vanagas pripažino fanus teisingai spėjus, kad naujasis „Hilux“ yra būtent tas „vienas brangiausių sprendimų gyvenime”, kurį sportininkas priėmė dar sausio mėnesį. „Grįžęs iš 2022-ųjų Dakaro sakiau, kad netrukus prasidės T1+ klasės automobilių medžioklė. Taip ir nutiko. Tuo metu mes buvome ramūs, nes sprendimą dėl naujo automobilio patvirtinome dar Saudo Arabijoje, kitą dieną po didžiosios avarijos“, – pasakojo B. Vanagas.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.