Dideliu greičiu pro tralą pralėkęs ir baudą gavęs P.Gasly: „Galėjau žūti vietoje“

Pierre'as Gasly ir tralas | „Stop“ kadras
Sekmadienį chaotiškose Japonijos GP lenktynėse nepavyko išvengti ir kontroversiško epizodo, pasibaigusio bauda prancūzui Pierre‘ui Gasly („AlphaTauri“).
Po incidento pirmajame rate P.Gasly pasuko į boksus ir į trasą grįžo būdamas rikiuotės gale. Tuomet į trasą buvo išleistas saugos automobilis, o netrukus parodyta ir raudona vėliava. Tuo metu į trasą išvažiavo tralas, kad pašalintų sustojusius bolidus. Tralas kažkodėl trasoje pasirodė tuo metu, kai pilotai dar tik važiavo paskui saugos automobilį link boksų. P.Gasly, būdamas rikiuotės gale, spaudė stipriau nei kiti sportininkai ir dideliu greičiu pralėkė pro tralą. Dėl prasto matomumo P.Gasly tralą pastebėjo tik būdamas visai šalia jo ir pripažino, kad galėjo žūti, jei būtų pasirinkęs kitą trajektoriją.
ESTO ES PELIGROSÍSIMO
— 🅿 (@finallyxpablo) October 9, 2022
Había un tractor en la pista cuando pasaba Gasly, parece que no aprendieron nada de lo que pasó en este mismo circuito… pic.twitter.com/Qyq22WJ1jk
“I could have killed myself, why is there a tractor out there?!” Pierre Gasly is rightly furious #F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/Xg2QCahr60
— Sam Sage (@samuelsagef1) October 9, 2022
Po šio įvykio visi iš karto prisiminė tragiškas 2014 m. lenktynes Japonijoje. Tada toje pačioje trasoje panašiomis oro sąlygomis Julesas Bianchi trenkėsi į tralą ir dėl patirtų galvos traumų vėliau mirė. Jo tėvas, matydamas teisėjų elgesį sekmadienį, pareiškė, kad šie rodo nepagarbą jo sūnaus atminimui. Panašiai kalbėjo ir pats P.Gasly.
„Mes jau praradome dėl to Julesą. Praradome puikų vyruką dėl visiems žinomų priežasčių. Tai nutiko prieš 8 metus tokiomis pačiomis oro sąlygomis. Kaip jie galėjo išleisti tralą į trasą, kol bolidai dar važiavo paskui saugos automobilį, man yra nesuvokiama. Jis stovėjo net ne žvyre, o trasoje. Aišku, kad buvau išsigandęs. Jei būčiau praradęs bolido kontrolę kaip Carlosas Sainzas pirmajame rate, tada nepriklausomai nuo važiavimo greičio būčiau žuvęs vietoje. Džiaugiuosi, kad esu gyvas. Šį vakarą tikrai paskambinsiu savo šeimai ir visiems artimiesiems. Aš pravažiavau per du metus nuo tralo... 2 metrai į kairę ir būčiau žuvęs“, - pasakojo P.Gasly.
Daugybė „Formulės 1“ pilotų išreiškė nepasitenkinimą lenktynių organizatorių elgesiu. Kritikavo juos ir autosporto ekspertai. Buvo nesuprantama, kodėl organizatoriai nepalaukė, kol bolidai suvažiuos į techninio aptarnavimo juostą. Tada tralas būtų galėjęs saugiai išvažiuoti į trasą, o organizatoriai būtų praradę vos porą minučių, tuo labiau, kad vėliau lenktynės buvo sustabdytos 2 valandoms.
Galiausiai bauda buvo skirta pačiam P.Gasly. Nustatyta, kad jis viršijo greičio limitą saugos automobilio fazės metu. Prancūzas ne kartą važiavo didesniu nei 200 km/val. greičiu, o maksimaliai buvo pasiekęs net 251 km/val. greitį. Jis gavo 20 sek. baudą ir 2 baudos taškus. P.Gasly bereikia 3 baudos taškų, kad jis užsidirbtų diskvalifikaciją vienerioms lenktynėms.
FIA taip pat paskelbė pradėjus vidinį tyrimą ir aiškinsis, ar tralas nebuvo per anksti išleistas į trasą.
The FIA have launched an investigation into the timing and use of a recovery vehicle during the Japanese Grand Prix 🎌#F1 #JapaneseGP pic.twitter.com/bBewsUlVfU
— Motorsport.com (@Motorsport) October 9, 2022
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.