Italijos GP lenktynėse nugalėjo paskui saugos automobilį finišavęs M.Verstappenas
Maxas Verstappenas | Scanpix nuotr.
Sekmadienį Moncos trasoje įvyko 16-osios „Formulės 1“ sezono lenktynės – Italijos GP. Jas laimėjo tik iš 7-os vietos startavęs olandas Maxas Verstappenas („Red Bull“). Jam tai buvo pirma pergalė Italijos GP per karjerą.
M.Verstappenas iš esmės jau per pirmąjį ratą aplenkė 4 bolidus ir pakilo į 3-ią vietą. Neilgai jis užtruko ir už brito George‘o Russello („Mercedes“), o jį aplenkęs atsidūrė 2-oje vietoje už „pole“ poziciją turėjusio monakiečio Charleso Leclerco („Ferrari“).
Ch.Leclercas, lenktynių starte atlaikęs G.Russello ataką, lyderiavo iki pirmojo sustojimo. Monakietis į boksus nusprendė pasukti, kai vokiečio Sebastiano Vettelio („Aston Martin“) bolidas sugedo ir buvo paskelbta virtualaus saugos automobilio fazė.
Atrodė, kad „Ferrari“ su Ch.Leclercu priėmė protingą sprendimą, nes jis, stodamas virtualaus saugos automobilio fazės metu, prarado mažiau laiko nei įprastai, tačiau vėliau paaiškėjo, kad ši agresyvi taktika nesuveikė.
M.Verstappenas liko trasoje ir pasirinko konservatyvesnę strategiją. Olandas stojo kur kas vėliau ir į trasą grįžo antras, bet netrukus Ch.Leclercui teko dar sykį sustoti ir monakietis vėl atsidūrė už M.Verstappeno. Olandas sėkmingai tausojo padangas ir ramiai artėjo prie pergalės, bet paskutiniuose ratuose sumaištį sukėlė australo Danielio Ricciardo („McLaren“) bolido gedimas. Australas sustojo prie trasos ir teisėjai išleido saugos automobilį.
Praktiškai visi lyderiai pasuko į boksus, pasirinko minkštas padangas ir laukė kovos paskutiniuose ratuose. Visgi, trasos maršalai dirbo gana vangiai, lenktynių direktorius irgi neskubėjo, procedūriškai vykdė visus saugos automobilio fazės punktus ir pritrūko ratų, kad lenktynės būtų pratęstos. Šį kartą nuspręsta neskubinti visos tvarkos, kaip buvo padaryta lemiamose praėjusio sezono lenktynėse, tad finišas taip ir buvo pasiektas paskui saugos automobilį.
G.Russellas iki finišo išlaikė 3-ią poziciją. Tuo tarpu iš rikiuotės galo startavęs ispanas Carlosas Sainzas jaunesnysis („Ferrari“) sugebėjo pakilti iki 4-os vietos. Jis dar tikėjosi pakovoti su G.Russellu, bet teisėjai tokios galimybės jam nesuteikė.
Puikiai pasirodė ir britas Lewisas Hamiltonas („Mercedes“). Jis startavo tik 19-as ir finišavo 5-as. 6-as buvo meksikietis Sergio Perezas („Red Bull“), lenktynių pradžioje turėjęs problemų su stabdžiais.
„Formulėje 1“ įspūdingai debiutavo olandas Nyckas de Vriesas („Williams“). Jis pakeitė dėl apendicito operacijos lenktyniauti negalėjusį tailandietį Alexą Alboną. N.de Vriesas sėdo į sau nepritaikytą bolidą, bet sugebėjo finišuoti 9-as ir pelnė 2 taškus. Palyginimui, vietą „Williams“ nusipirkęs kanadietis Nicholasas Latifi atvažiavo tik 15-as.
Italijos GP lenktynių rezultatai:
M.Verstappenas su 335 taškais pilotų įskaitoje triuškina Ch.Leclercą (219) ir S.Perezą (210). Konstruktorių įskaitoje „Red Bull“ (545) dominuoja prieš „Ferrari“ (406) bei „Mercedes“ (371).
Per Italijos GP istoriją daugiausiai – po 5 – pergales turi vokietis Michaelis Schumacheris ir L.Hamiltonas. Pernai čia sensacingai laimėjo australas D.Ricciardo su „McLaren“. M.Verstappenas per karjerą dar nebuvo laimėjęs Italijos GP lenktynių, o „Red Bull“ čia pergalės laukė nuo 2013 m. „Ferrari“ pastarąjį kartą namų lenktynes laimėjo 2019 m., kai triumfavo Ch.Leclercas.
17-osios sezono lenktynės – Singapūro GP – vyks spalio 2 d.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
Keletą paskutinių ratų pilotai taip ir apsuko paskui saugos automobilį. Lenktynės liko nepratęstos. Pergalę švenčia M.Verstappenas, antras finišuoja Ch.Leclercas, trečias - G.Russellas.
Lenktynės taip ir baigsis paskui saugos automobilį.
Beliko 3 ratai, o saugos automobilis vis dar trasoje. Darbuotojai labai vangiai šalina D.Ricciardo bolidą.
Dabar lyderių tvarka tokia: M.Verstappenas, Ch.Leclercas, G.Russellas, C.Sainzas, L.Hamiltonas ir S.Perezas. Iki finišo beliko 5 ratai.
Po rato į boksus pasuko ir M.Verstappenas su Ch.Leclercu.
G.Russellas, C.Sainzas ir L.Norrisas pasinaudojo proga pasukti į boksus.
D.Ricciardo praranda beveik garantuotus taškus. Dėl variklio gedimo australas sustojo šalia trasos. Pasirodys saugos automobilis.
S.Perezas likus 11 ratų pasuko į boksus ir iš 5-os vietos nukrito į 7-ą. Meksikietis gavo minkštas padangas ir dabar mėgins lenkti L.Norrisą su L.Hamiltonu. S.Perezas su kietomis padangomis buvo įveikęs apie 35 ratus.
L.Strollą komanda pakviečia į boksus baigti lenktynių.
Ch.Leclercas turi minkštas padangas, kurios yra 7 ratais šviežesnės nei M.Verstappeno vidutinės padangos, tačiau monakietis vis tiek beveik neartėja prie olando, kuris stojo 1 kartą mažiau ir, panašu, pasirinko idealią strategiją.
Likus 14 ratų iki finišo M.Verstappenas 18.9 sek. lenkia Ch.Leclercą, 26.8 sek. - G.Russellą, 42 sek. - C.Sainzą, 48.7 sek. - S.Perezą ir 66.1 sek. - L.Hamiltoną.
L.Norrisas prarado 3 brangias sekundes boksuose ir dabar važiuoja 7-as.
Ch.Leclercas nusprendė dar kartą sukti į boksus ir pasirinko minkštas padangas. Likus 19 ratų jį nuo M.Verstappeno skiria beveik 20 sek.
F.Alonso dėl bolido gedimo priverstas trauktis iš lenktynių. Ispanas pasiekė boksus ir pasitraukė.
C.Sainzas gavo minkštąsias padangas ir į trasą grįžo 8-as.
L.Hamiltonas susitvarkė su F.Alonso ir jau važiuoja 6-as.
M.Verstappenas pasuko į boksus, gavo vidutines padangas ir į trasą grįžo antras. Olandą nuo Ch.Leclerco dabar skiria 10.3 sek.
S.Perezas lenkia M.Schumacherį ir kyla į 8-ą vietą.
Likus 30 ratų G.Russellas pasuko į boksus ir pasirinko kietas padangas. Į trasą jis grįžo 4-as už dar nestojusio C.Sainzo.
Po daugybės varžovų sustojimų S.Perezas pakilo į 10-ą vietą. Netrukus meksikietis aplenkė V.Bottą ir dabar jau važiuoja 9-as.
L.Norrisas pakilo į 7-ą vietą, aplenkdamas F.Alonso.
L.Hamiltonas susitvarkė su L.Strollu ir pakilo į 11-ą vietą.
C.Sainzas aplenkė D.Ricciardo ir pakilo į ketvirtą vietą. Dabar jis važiuoja iš karto už Ch.Leclerco.
Virtualaus saugos automobilio fazė baigėsi. Jos metu stojo vienintelis Ch.Leclercas.
Ch.Leclercas nusprendė sukti į boksus. Monakietis gavo vidutines padangas ir nukrito į trečią vietą.
C.Sainzas jau 5-as - aplenkė ir P.Gasly.
Paskelbta virtualaus saugos automobilio fazė.
S.Vettelis pranešė, kad jo bolidas praranda galią. Vokietis sustojo šalia trasos ir baigė lenktynes.
C.Sainzas jau 6-as - aplenkė L.Norrisą.
C.Sainzo progresas nesibaigia - ispanas aplenkė F.Alonso ir jau važiuoja 7-as.
L.Hamiltonas susitvarkė su K.Magnussenu ir pakilo į 15-ą poziciją.
C.Sainzas lenkia N.De Vriesą ir kyla į 8-ą vietą.
Netikėtas S.Perezo sprendimas - meksikietis anksti suka į boksus, renkasi kietąsias padangas ir krenta į paskutinę vietą. Panašu, kad meksikietis turi problemų su stabdžiais, kurie rūksta.
C.Sainzas jau 9-as - aplenkė ir G.Zhou. S.Perezas taip sparčiai varžovų nebelenkia.
C.Sainzas lenkia ir L.Strollą - ispanas jau 10-as.
C.Sainzas lenkia S.Vettelį su E.Oconu ir jau važiuoja 11-as.
M.Verstappenas jau aplenkė G.Russellą ir kyla į antrą vietą. Nuo lyderio Ch.Leclerco jį teskiria 2.2 sek.
C.Sainzas su S.Perezu aplenkė ir K.Magnusseną.
L.Hamiltonas lenkia M.Schumacherį ir kyla į 18-ą vietą. C.Sainzas su S.Perezu lenkia N.Latifi.
M.Verstappenas jau trečias - olandas aplenkė ir D.Ricciardo.
C.Sainzas aplenkė jau ne vieną pilotą ir pakilo į 15-ą vietą. Ispanas susitvarkė net ir su S.Perezu.
G.Russellas po starto spaudė Ch.Leclercą, bet jam neužteko vietos trasoje ir monakietis liko pirmas. Tragiškai startavo L.Norrisas, kuris vienu metu buvo nukritęs iki 7-os vietos. Dabar jis važiuoja 6-as už P.Gasly. M.Verstappenas pakilo net į 4-ą vietą, D.Ricciardo - į 3-ią.
Ch.Leclercas ir G.Russellas pasirinko minkštąsias padangas. Daugelis jų persekiotojų važiuos su vidutinėmis padangomis. Minkštas padangas dar turės M.Verstappenas, N.De Vriesas ir E.Oconas.