„Rally Elektrėnai by aromáma“: kuo ypatingi 2022-ųjų greičio ruožai?
„Rally Elektrėnai by aromama 2022“ spaudos konferencija | Organizatorių nuotr.
Ramūnas Čapkauskas drauge su Žilvinu Juršiu ir dar keletu savo komandos žmonių aštuntą kartą iš Elektrėnų bei Trakų apylinkes raizgančių kelių dėlioja ralio greičio ruožus. Kaip įmanoma išvengti monotonijos ir sukurti tokį sportinių patiekalų meniu, kad jų paragavę lenktynininkai liktų patenkinti?
„Tiesą sakant besikartojančių atkarpų išvengti neįmanoma, tačiau tai tikrai nėra problema. WRC (Pasaulio ralio čempionate) kai kuriuose etapuose 80 proc. greičio ruožų būna visiškai identiški dešimtmečiais ir to niekas nelaiko problema. Svarbu, kad kelių konfigūracija, grunto ypatumai, regiono reljefas leistų sudėlioti tokias užduotis ralio dalyviams, kurios pergalės siekiančius priverstų juos išsitraukti visus kozirius. Elektrėnų bei Trakų kraštas šia prasme labai dėkingas, nes netgi tame pat greičio ruože parinkus priešingą įprastai judėjimo kryptį, jo įveikimo laikas skiriasi drastiškai“, – pastebi vienas „Rally Elektrėnai by aromáma“ architektų R. Čapkauskas.
Jo teigimu, šiais metais pavyko iš puikiai ralio fanams žinomų kelio atkarpų sujungti tokius greičio ruožus, kuriems netiks nei viena keleto pastarųjų metų stenograma, o lenktynininkų karjerą neseniai pradėję ekipažai apskritai viską matys pirmą kartą.
Dar viena „Rally Elektrėnai by aromáma“ sportinės programos korekcija – sąlyginai ilgi greičio ruožai, viršijantys 10, 12 ar net 15 kilometrų. Tik du besikartojantys – GR 4/6 (4,5 km) ir GR 8/10 (6,7 km) – skirti apšilimui šeštadienio rytą ir kiek atsipūtimui lenktynių pusiaukelėje įmanoma pranerti vienu įkvėpimu. Tuo tarpu ilgieji GR neabejotinai pareikalaus gerokai daugiau ištvermės, geresnės dėmesio koncentracijos ir bus mažiau atlaidūs pilotų klaidoms. Tarkim, jei čia pernelyg rizikuodamas čia prakirsi padangą ir tai ignoruodamas bandysi pasiekti už kokių 6 ar 8 kilometrų esantį finišą, visas viltis apie podiumą neišvengiamai teks palaidoti. Labiau patyrę ekipažai čia turi tam tikrą pranašumą vien todėl, kad pradėjus reikštis nuovargiui jiems nekyla abejonių, ar tiksliai viską susirašė stenogramoje?
„Kita vertus labai svarbu ir tai, kad kiekvienas naujas GR startas yra neišvengiamas stresas, todėl kuo dažniau tenka skaičiuoti starto laikrodžio rodomas sekundes, tuo trumpiau ekipažas važiuoja savo įprastu ritmu. T. y. ilgesni greičio ruožai šiek tiek tiksliau atskleidžia realų sportininkų meistriškumą“, – samprotauja R. Čapkauskas.
Be to, visą lenktynių distanciją padalijus į sąlyginai dideles atkarpas, šiek tiek paprasčiau organizuoti teisėjų darbą, mažiau gaišaties montuojant laiko matavimo įrangą, o svarbiausia – galima optimizuoti „tuščių“ kilometrų kiekį, kai reikia pervažiuoti iš vieno GR į kitą.
„Rally Elektrėnai by aromáma“ bendras greičio ruožų ilgis 105 kilometrai.
Rekomendacijas žiūrovams parengė „Rally Freaks“ komanda:
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.