Klaipėdoje buriuotojai pradeda kovą dėl Lietuvos jūrinio buriavimo čempionų titulo
„Nida III“ | Domo Rimeikos nuotr.
Liepos 8-10 dienomis Baltijos jūroje ties Klaipėda Lietuvos buriavimo įgulos varžysis Lietuvos Respublikos ORC čempionate „Klaipėda Jazz Race“ siekdamos tapti Lietuvos jūrinio buriavimo čempionais. Jūrinio buriavimo atstovams tai – vienas svarbiausių sezono startų greta tradicinės, gausiausią dalyvių skaičių sutraukiančios „Kuršių marių regatos“ ir šiemet Norvegijoje, Hanko saloje vyksiančio Europos ORC čempionato.
Iš viso prie starto linijos šiemet Lietuvos ORC čempionate stos 6 įgulos – ką tik auksą Latvijos jūrinio buriavimo čempionate iškovojusi „Nida III“ (kpt. Arūnas Burkšas), sidabrą Lietuvai iš to paties čempionato parvežusi „Arabela-Auga“ (kpt. Raimondas Šiugždinis), jachtų „Dia“ (kpt. Tauras Rymonis), „Rhino“ (kpt. Saulius Pajarskas), „Tango II“ (kpt. Aidas Narbutas), „TeKyla“ (kpt. Algirdas Žižys) įgulos.
Pasak buriuotojų, jie tikisi artimos ir įtemptos kovos, kadangi kaupiant patirtį tarptautinėse jūrinio buriavimo čempionatuose ir regatose bei sparčiai augant įgulų meistriškumui, kiekviena komanda sieks parodyti, ką gali geriausio ir kovos už kiekvieną sekundę.
Komandų per tris dienas lauks vienerios ilgesnės navigacinės lenktynės ir dvejos dienos, kurių metu teks rungtis trumpesnėse ir dinamiškesnėse sportinėse, priešvėjinėse-pavėjinėse distancijose. Skirtingi lenktynių formatai turėtų išmėginti komandas kuo įvairesnėse buriuotojiškose situacijose bei parodyti tikruosius šių metų jūrinio buriavimo lyderius.
Orų prognozės buriuotojams žada nuo vidutinio iki stipraus vėjo – penktadienį turėtų pūsti 10-15 mazgų (~5-8 m/s) vėjas, šeštadienį sustiprėti iki 20 mazgų (~10 m/s), o sekmadienį vėl rimti iki 8-10 mazgų (~4-5 m/s).
Pasak buriuotojų, ORC formatas, kuriuo šiuo metu vyksta didžioji dalis jūrinių varžybų, specifinis tuo, kad suteikia galimybę varžytis labai skirtingoms jachtoms. Kiekvienai jachtai, pagal jos technines savybes, turimą inventorių, bures, bei kitus jos pajėgumą distancijoje lemiančias ypatybes, pritaikomas specialus balas, pagal kurį perskaičiuojamas jos realiai distancijoje sugaištas laikas.
Tai reiškia, kad kiekviena jachta iš esmės turi siekti distancijoje plaukti kiek įmanoma greičiau jos pačios galimybių atžvilgiu – išvystyti didžiausią jai tomis sąlygomis įmanomą greitį, kuris vėliau, išlyginančio balo pagalba, bus palygintas su kitų jachtų rezultatu. Dėl to buriuotojai dažnai juokauja, kad distancijoje dabar lenktyniauja ne su konkurentais, o su laiku.
Varžybų rezultatus galima sekti čia.