Įspūdingose lenktynėse Silverstone – pirma C.Sainzo karjeros pergalė, viena baisiausių sezono avarijų ir trasoje susėdę protestuotojai M.Verstappenas turėjo problemų su bolidu, M.Schumacheris pelnė pirmus taškus karjeroje (3)
Didžiosios Britanijos GP lenktynės | Scanpix nuotr.
Sekmadienį Silverstone įvyko dramatiškos 10-osios „Formulės 1“ sezono lenktynės – Didžiosios Britanijos GP. Jose pirmą karjeros pergalę iškovojo ispanas Carlosas Sainzas jaunesnysis su „Ferrari“ bolidu.
Lenktynių pradžią paženklino viena baisiausių šio sezono avarijų, kurioje sudalyvavo bent 5 bolidai. Daugiausiai nerimo kėlė kino Guanyu Zhou („Alfa Romeo“) būklė. Jo bolidas kilo į orą ir keletų kartų vertėsi. Apsivertęs bolidas dar kurį laiką čiuožė trasoje, tuomet vėl pakilo į orą, peršoko apsauginius barjerus ir buvo sustabdytas tik apsauginio tinklo, išvengiant tragiško incidento su žiūrovais. Manoma, kad G.Zhou gyvybę išgelbėjo naujoji „Halo“ sistema, nes kinas išvengė galvos traumos ir praėjus porai valandų po avarijos jau vaikščiojo po boksus ir bendravo su kitais.
I’m ok, all clear. Halo saved me today. Thanks everyone for your kind messages! pic.twitter.com/OylxoJC4M0
— 周冠宇 | Zhou Guanyu 🇨🇳 (@ZhouGuanyu24) July 3, 2022
Lenktynės po G.Zhou avarijos buvo sustabdytos valandai. Tie porą posūkių, kurie buvo įveikti iki kino avarijos, buvo anuliuoti ir pilotai vėl startavo iš tų pozicijų, kurias laimėjo kvalifikacijoje.
C.Sainzas po pirmojo lenktynių starto neatlaikė olando Maxo Verstappeno („Red Bull“) spaudimo, tačiau, anuliavus visus lenkimus, antrą kartą lenktynes vėl pradėjo pirmas. Šį sykį ispanas agresyviai gynėsi ir kurį laiką išbuvo pirmas, bet vėliau padarė grubią klaidą, pasivažinėjo už trasos ribų ir nukrito į antrą vietą.
Lyderiu tapęs M.Verstappenas greitai pradūrė padangą ir pasuko į boksus. Visgi, jam grįžus į trasą, paaiškėjo, kad jis turi ir rimtesnių problemų. M.Verstappeno tempas stipriai krito ir jis ėmė kovoti su vidutiniokais.
Po visų pilotų sustojimų lyderiu tapo „Ferrari“ pilotas monakietis Charlesas Leclercas, kurį į priekį praleido komandos draugas C.Sainzas. Tuo tarpu trečias važiavo britas Lewisas Hamiltonas („Mercedes“).
Kai jau atrodė, kad „Ferrari“ pasiims dublį, staiga sugedo prancūzo Estebano Ocono („Alpine“) bolidas. Jis sustojo trasoje, todėl teko pasirodyti saugos automobiliui.
Beveik visi sportininkai pasuko į boksus ir pasirinko minkštas padangas, o lyderiavęs Ch.Leclercas to nepadarė. Monakietis trasoje liko su kietomis padangomis ir buvo aišku, kad taps lengvu grobiu varžovams.
Vos pratęsus lenktynes, C.Sainzas aplenkė Ch.Leclercą ir ramiai nuvažiavo iki pirmosios karjeros pergalės. Tuo tarpu Ch.Leclercas įsivėlė į kovą su L.Hamiltonu bei meksikiečiu Sergio Perezu. Antrasis „Red Bull“ pilotas dar lenktynių pradžioje pažeidė priekinį sparną ir buvo nukritęs į rikiuotės galą, bet vėliau važiavo labai geru tempu, pačiu parankiausiu metu sulaukė saugos automobilio ir tuo puikiai pasinaudojo.
S.Perezas po labai agresyvios kovos aplenkė L.Hamiltoną su Ch.Leclercu ir iškovojo antrą vietą. Teisėjai meksikiečio nusprendė nebausti už vieną iš epizodų, kai jis išvažiavo už trasos ribų ir aplenkė Ch.Leclercą. L.Hamiltonas galiausiai finišavo trečias, Ch.Leclercas – ketvirtas.
5-as šiose lenktynėse finišavęs ispanas Fernando Alonso („Alpine“) tapo visų laikų rekordininku. Jis tapo daugiausiai ratų lenktynėse nuvažiavusiu „Formulės 1“ pilotu ir aplenkė suomį Kimi Raikkoneną (92 596 km).
Taip pat verta paminėti vokiečio Micko Schumacherio („Haas“) pasirodymą. Jis finišavo 8-as ir pelnė pirmuosius taškus karjeroje. Paskutiniuose ratuose M.Schumacheris spaudė lėtai važiavusį M.Verstappeną, bet čempionato lyderis atsilaikė ir užėmė 7-ą vietą.
Lenktynių pradžioje buvo surengta protesto akcija. Keletas protestuotojų tiesiog atsisėdo trasoje ir taip paragino visus aktyviau kovoti su klimato kaita.
Didžiosios Britanijos GP lenktynių rezultatai:
M.Verstappenas su 181 tašku tebepirmauja pilotų įskaitoje. Antras rikiuojasi S.Perezas (147), trečias – Ch.Leclercas (138). Konstruktorių įskaitos lyderių trejetą sudaro „Red Bull“ (328), „Ferrari“ (265) bei „Mercedes“ (204).
Iš Silverstono komandos skubės į Austriją, kur vyks vienas iš ilgųjų sezono savaitgalių. Liepos 8 d. bus surengta kvalifikacija, liepos 9 d. – sprinto lenktynės ir liepos 10 d. – pagrindinės lenktynės.
Penktas į startą pajudės britas Lewisas Hamiltonas („Mercedes“), kuris turi teorinę galimybę pagerinti visų laikų rekordą. Britas gimtinėje yra laimėjęs net 8 lenktynes. Jei jis 9-ą kartą triumfuotų, tai taptų daugiausiai lenktynių vienoje trasoje laimėjusiu pilotu per istoriją. Dabar L.Hamiltonas po 8 pergales turi Didžiosios Britanijos GP ir Vengrijos GP, o vokietis Michaelis Schumacheris yra laimėjęs 8 Prancūzijos GP lenktynes.
Iš paskutinių 8 Didžiosios Britanijos GP lenktynių L.Hamiltonas laimėjo net 7. Tik 2018 m. jo karaliavimą buvo pristabdęs vokietis Sebastianas Vettelis, kuris tada važiavo su „Ferrari“. „Red Bull“ čia nėra laimėję net nuo 2012 m., pergalių Silverstone neturi ir M.Verstappenas.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
C.Sainzas švenčia pirmą karjeros pergalę, S.Perezas finišuoja antras, L.Hamiltonas - trečias, Ch.Leclercas - ketvirtas. M.Verstappenas išsilaikė septintas.
C.Sainzas artėja prie pirmos pergalės karjeroje, S.Perezas turėtų finišuoti antras, bet dar gali gauti baudą po lenktynių.
L.Hamiltonas galiausiai pabėgo į priekį, o Ch.Leclercą jau atakuoja F.Alonso. Liko dar 4 ratai.
L.Hamiltonas su Ch.Leclercu toliau keičiasi pozicijomis!
Teisėjai dar ištirs S.Perezo elgesį.
M.Schumacheris jau 8-as - aplenkė S.Vettelį.
L.Hamiltonas kažkokiu būdu prarado abi iškovotas vietas ir dabar jį jau atakuoja F.Alonso. Kokios lenktynės!!!
Du pešasi trečias laimi. S.Perezas atakavo Ch.Leclercą, išvažiavo už trasos ribų ir sutrukdė varžovui, o tuo pasinaudojęs L.Hamiltonas pakilo į antrą vietą.
M.Verstappenas aplenkė ir S.Vettelį bei pakilo į 7-ą vietą. M.Schumacheris aplenkė komandos draugą K.Magnusseną ir jau yra 9-as.
L.Hamiltonas ėmė spausti S.Perezą ir leido šiek tiek atsikvėpti Ch.Leclercui.
C.Sainzas iš karto pabėgo į priekį, o Ch.Leclercas vargsta su kietomis padangomis ir yra spaudžiamas S.Perezo.
C.Sainzas lenkia Ch.Leclercą ir kyla į pirmą vietą, S.Perezas lenkia L.Hamiltoną ir jau važiuoja trečias. M.Verstappenas susitvarkė su K.Magnussenu ir pakilo į 8-ą vietą.
Saugos automobilis traukiasi - liko 10 ratų!
Vienintelis Ch.Leclercas trasoje liko su kietomis padangomis. Dabar jį persekios minkštas padangas pasirinkę pilotai. Iki finišo beliko 12 ratų.
Labai pasisekė S.Perezui, kuris jau seniai buvo nestojęs ir turėjo kone 50 sek. deficitą. Dabar jis „pigiai“ sustojo, gavo naujas minkštas padangas, išlaikė ketvirtą vietą ir galės spausti lyderius.
Ch.Leclercas į boksus pasukti nespėjo, o visi jo persekiotojai tai padarė. Tiek C.Sainzas, tiek L.Hamiltonas pasirinko minkštas padangas. Ch.Leclercas tebeturi kietas padangas.
E.Oconas taip ir sustojo trasoje - prireiks saugos automobilio!
E.Ocono bolidas sugedo - M.Verstappenas vėl kyla į 8-ą vietą.
Ch.Leclercas tolsta nuo C.Sainzo, kuris dabar mėgins dirbti komandai ir blokuoti gerą tempą demonstruojantį L.Hamiltoną.
E.Oconas galiausiai aplenkė M.Verstappeną ir pakilo į 8-ą poziciją. Dabar olandą mėgins atakuoti M.Schumacheris.
L.Hamiltonas suka į boksus ir nusprendžia nerizikuoti - renkasi ne minkštas, o kietas padangas. Dabar lyderiu tapo Ch.Leclercas, kuris 1.4 sek. lenkia C.Sainzą ir 5 sek. - L.Hamiltoną. L.Norrisas važiuoja 4-as, S.Perezas - 5-as. M.Verstappenas laikosi 8-as ir ginasi nuo E.Ocono atakų.
Likus 20 ratų L.Hamiltonas 17.8 sek. lenkia Ch.Leclercą ir 18.7 sek. C.Sainzą.
Galiausiai rokiruotė įvyko - Ch.Leclercas kyla į antrą vietą, C.Sainzas krenta į trečią. L.Hamiltonas dar nestojo.
C.Sainzas perspėjamas, kad jei nepadidins tempo, tai turės praleisti Ch.Leclercą.
M.Verstappenas kankinasi trasoje - jį jau pradeda spausti net N.Latifi.
Ch.Leclercui priekinis sparnas nepakeistas. Monakietis į trasą grįžo trečias už C.Sainzo.
L.Hamiltonas ėmė spausti Ch.Leclercą ir monakietis galiausiai pasuko į boksus. Dar nestojęs britas tapo lyderiu.
M.Verstappenas išvažiavo į trasą iš karto prieš S.Vettelį ir greitai buvo aplenktas.
M.Verstappenas su vidutinio kietumo padangomis nuvažiavo tik apie 10 ratų, pasuko į boksus ir pasirinko kietas padangas. Į trasą jis grįžo 7-as už komandos draugo S.Perezo.
C.Sainzas pasuko į boksus, pasirinko kietas padangas ir į trasą grįžo 3-ias. Lyderiu tapo Ch.Leclercas, antras važiuoja L.Hamiltonas. Jie abu dar nestojo.
Ch.Leclerco situaciją komplikuoja tai, kad kontakto su S.Perezo metu buvo pažeistas jo priekinis sparnas. Monakiečio tempas nėra tragiškas, bet boksuose jis veikiausiai sugaiš daug laiko.
M.Verstappenas dabar važiuoja maždaug „Alpine“ pilotų greičiu. Jis laikosi 6-oje vietoje, bet neartėja prie F.Alonso. S.Perezas pakilo į 13-ą vietą ir bando atakuoti K.Magnusseną. Puikiai važiuoja L.Hamiltonas, kuris užima 3-ią vietą ir vos 4 sek. atsilieka nuo „Ferrari“ dueto.
„Ferrari“ priekyje kol kas nedaro pilotų rokiruotės, nors Ch.Leclercas važiuoja vos 0.7 sek. už C.Sainzo.
Panašu, kad M.Verstappeno problemos yra rimtesnės. Net ir pasikeitęs padangas jis važiuoja lėtai. Teigiama, kad olando bolidas yra pažeistas. Lenktynes jis gali tęsti, tačiau jis važiuoja vidutiniokų tempu.
M.Verstappenas pradūrė padangą ir yra priverstas sukti į boksus!
Absurdiškas incidentas - Y.Tsunoda išslydo iš trasos ir su savimi nusinešė komandos draugą P.Gasly.
M.Verstappenas aktyviai spaudė C.Sainzą ir šis neatlaikė įtampos. Ispanas pasivažinėjo už trasos ribų ir taip atidavė pirmą poziciją olandui.
S.Perezas dėl kritusio tempo visgi pasuko į boksus ir nukrito į paskutinę - 17-ą - vietą.
S.Perezas po kontakto su Ch.Leclercu važiuoja pažeistu priekiniu sparnu. Meksikietis laikosi 4-as ir neaišku, ar privalės iš karto sukti į boksus. Tiesa, jį jau spaudžia L.Norrisas.
C.Sainzas šį kartą daug agresyviau gynė savo poziciją ir atlaikė M.Verstappeno spaudimą. Tuo tarpu Ch.Leclercas išlaikė trečią vietą po kovos su S.Perezu. Vėliau monakietis dar agresyviai atakavo M.Verstappeną, bet šis uždarė duris.
Pilotai jau suka apšilimo ratą ir netrukus pratęs lenktynes. Pilotai buvo sugrąžinti į tas pozicijas, kurias turėjo prieš pirmąjį startą, tad C.Sainzas vėl yra pirmas.
Lenktynės turėtų būti pratęstos po 10 minučių.
Vaizdo pakartojime matyti, kad G.Zhou bolidas po incidento vos neįsirėžė į žiūrovus. Manoma, kad kino gyvybę išgelbėjo Halo sistema, apsaugojusi jo galvą.
Patvirtinta, kad G.Zhou yra sąmoningas, gali kalbėti ir nepanašu, kad patyrė rimtų traumų.
Pranešama, kad į trasą pirmajame rate išbėgo protestuotojų grupė, nusprendusi taip paraginti aktyviau kovoti su klimato kaita.
G.Zhou incidentas iš kitų kamerų:
Panašu, kad G.Zhou jau iškeltas iš bolido ir gabenamas neštuvais. Teigiama, kad jis yra sąmoningas.
Anot šaltinių, G.Zhou vis dar yra savo bolide.
Labiausiai nerimaujama dėl G.Zhou būklės, kurio bolidas buvo pakilęs į orą ir apsivertė. Tuomet, apsivertusiame bolide, G.Zhou dar kurį laiką slydo žvyru.
M.Verstappenas puikiai startavo ir aplenkė C.Sainzą. Dar geriau pajudėjo L.Hamiltonas, pakilęs net į 3-ią vietą. Visgi, apsukus vos kelis posūkius, lenktynės buvo sustabdytos, nes rikiuotės viduryje kilo didžiulė avarija. G.Russellas, G.Zhou ir A.Albonas nebejuda. Y.Tsunoda su E.Oconu važiuoja labai lėtai.
Iš 20 pilotų net 14 startuos su vidutinio kietumo padangomis. Tarp lyderių išsiskiria minkštas padangas pasirinkęs M.Verstappenas. G.Russellas iš 8-os vietos startuos su kietomis padangomis, N.Latifi iš 10-os - su minkštomis.
Trasa šį kartą yra sausa, o lietaus tikimybė lenktynių metu siekia 20 proc.