--> Dakaro ralio pėdsakas: tona atliekų vien iš A.Juknevičiaus komandos automobilio | Sportas.lt
Pasibaigęs. 03-28 04:00
NBA
Kings
128
Trail Blazers
107
Pasibaigęs. 03-28 19:00
A Lyga
Sūduva
1
Džiugas
0
Pasibaigęs. Vakar 16:00
A Lyga
Šiauliai
2
Kauno Žalgiris
3
Pasibaigęs. Vakar 16:50
LKL
CBet
96
Nevėžis-Optibet
89
Pasibaigęs. Vakar 17:00
LKL
Šiauliai
82
Rytas
102
Pasibaigęs. Vakar 17:00
A Lyga
Hegelmann
2
Riteriai
1
Pasibaigęs. Vakar 19:00
LKL
Uniclub Casino-Juventus
80
M Basket
77
Pasibaigęs. Vakar 23:00
NBA
Magic
121
Kings
91
Pasibaigęs. Šiandien 01:00
NBA
Wizards
112
Nets
115
Pasibaigęs. Šiandien 02:00
NBA
Bulls
119
Mavericks
120
GYVAI. 8 min.
A Lyga
Panevėžys
0
Banga
0
Šiandien, 16:50
LKL
Neptūnas
-
Žalgiris
-
Šiandien, 18:25
A Lyga
Dainava
-
Žalgiris
-
Šiandien, 19:00
LKL
7bet-Lietkabelis
-
Wolves
-
04-01, 02:00
NBA
Pacers
-
Kings
-
04-01, 02:00
NBA
Wizards
-
Heat
-
04-01, 03:00
NBA
Thunder
-
Bulls
-
04-02, 03:00
NBA
Bulls
-
Raptors
-
04-03, 02:00
NBA
Wizards
-
Kings
-
04-03, 20:00
Eurolyga
Žalgiris
-
Partizan
-
04-04, 02:00
NBA
Wizards
-
Magic
-
04-04, 19:30
A Lyga
Sūduva
-
Dainava
-
04-05, 02:00
NBA
Hornets
-
Kings
-
04-05, 03:00
NBA
Bulls
-
Trail Blazers
-
04-05, 16:00
A Lyga
Riteriai
-
Panevėžys
-
04-05, 16:00
LKL
M Basket
-
Nevėžis-Optibet
-
04-05, 16:50
LKL
Šiauliai
-
Uniclub Casino-Juventus
-
04-05, 17:00
A Lyga
Banga
-
Šiauliai
-
04-05, 19:00
LKL
Neptūnas
-
CBet
-
04-06, 16:00
A Lyga
Džiugas
-
Hegelmann
-
04-06, 16:50
LKL
Žalgiris
-
7bet-Lietkabelis
-
04-06, 18:25
A Lyga
Žalgiris
-
Kauno Žalgiris
-
04-06, 19:00
LKL
Rytas
-
Wolves
-
04-06, 20:00
NBA
Hornets
-
Bulls
-
04-07, 01:00
NBA
Cavaliers
-
Kings
-
04-07, 01:00
NBA
Celtics
-
Wizards
-
04-08, 02:00
NBA
Pistons
-
Kings
-
04-08, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Bayern
-
Inter
-
04-08, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Arsenal
-
Real
-
04-09, 02:00
NBA
Cavaliers
-
Bulls
-

Dakaro ralio pėdsakas: tona atliekų vien iš A.Juknevičiaus komandos automobilio

2022-05-27 15:34
Antanas Juknevičius | Vytauto Dranginio nuotr.

Antanas Juknevičius | Vytauto Dranginio nuotr.

 Dakaro lenktynės automobilių sporto mylėtojams yra bene laukiamiausias įvykis metuose, pritraukiantis daugiau nei tūkstantį vairuotojų ir pusę tiek transporto priemonių iš 63 šalių. Tačiau pasibaigus dviejų savaičių reginiui, nutilus plojimams ir nusėdus dulkėms, lieka milžiniški kiekiai nebetinkamų naudoti automobilių dalių. Dakaro ralio legenda Antanas Juknevičius šiemet su savo ekipažu iš Saudo Arabijos parsivežė ir pavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovei „Žalvaris“ pristatė arti tonos įvairių automobilinių atliekų – padangų, transporto priemonės detalių, skysčių.

„Kaip kasdienybėje, taip ir Dakaro ralyje, pagrindinės automobilių dalys-teršėjos yra greitai dylančios padangos – jų šiemet surinkta net 20 vienetų. Antroje vietoje – ratlankiai, kurių A. Juknevičiaus komanda surinko 10 vienetų, trečioje – 8 stabdžių diskai. Be to, pristatyta 20 litrų įvairių skysčių, 2 variklių apsaugos, šūsnis įvairių svirčių, šarnyrų, siurblių, traukių, ventiliatorių, bamperių, grotelių, sparnų ir posparnių“, – sako Dakaro legendos komandai atliekomis pasirūpinti padedančios pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo bendrovės „Žalvaris“ logistikos direktorius Romas Mižutavičius.

Romas Mižutavičius | Organizatorių nuotr.

Romas Mižutavičius | Organizatorių nuotr.

Pasak jo, kiekiai iš pirmo žvilgsnio ne tokie ir dideli, tačiau sudėjus visas atliekas ant svarstyklių, paaiškėjo, kad bendras jų svoris siekia toną ir sudaro daugiau nei pusę vieno automobilio svorio. Įvertinus transportų priemonių skaičių akivaizdu, kad dvi savaites trunkančio ralio metu susidaro šimtai tonų pavojingųjų automobilių atliekų.

„Susirinkti ir tinkamai sutvarkyti lenktynių metu susidariusias automobilines atliekas – būtina, kadangi jos yra taršios, ilgai neyrančios gamtoje ir dažniausiai labai toksiškos. Profesionalus automobilių sportas neišvengiamai palieka savo pėdsaką, tačiau šiais laikais turime nemažai galimybių poveikį gamtai sumažinti“, – sako R. Mižutavičius.

Dakare – augantis dėmesys atliekų tvarkymui ir gamtosaugai

„Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad mūsų „Žalvariui“ atgabenta tona auto-atliekų, lyginant su Dakaro ralio mastais – santykinai nedidelis kiekis. „Kreda“ nėra didelė komanda, o ir turimus resursus norime išnaudoti maksimaliai racionaliai, jų nešvaistydami. Bivakuose tarp greičio ruožų gamyklinės komandos keičia transporto priemonių dalis faktiškai kasdien, net jei tai ir nėra būtina. Dažniausiai tai daro dėl viso pikto, nes turint didelius resursus, galvojama apie tai, kas geriausia transporto priemonei, nors tai ir nėra geriausias sprendimas aplinkos taršos prasme“, – sako A. Juknevičius.

Pasak lenktynininko, Dakaro ralio organizatoriai jau kurį laiką kalba apie aplinkosaugą, ragina komandas ieškoti sprendimų, darančių mažesnį poveikį gamtai ir šiemet jau išvydome pirmąjį sėkmingai debiutavusį Audi RS-Q e-tron elektromobilį. Tiesa, automobilis yra iš dalies elektrinis, o visiškai elektrinio Dakare dar teks palaukti. Pastarieji ne tik neeikvoja degalų, bet ir bendrai turi mažiau judančių dalių, nenaudoja filtrų, alyvos, tad yra visapusiškai mažiau taršūs.

„Kiekvieno greičio ruožo pabaigoje, panaudotas dalis ir kitas atliekas didžiausios komandos priduoda į jų surinkimo punktą, mūsų dydžio komandos jas vežasi su savimi ir priduoda vienintelę poilsio dieną, įpusėjus lenktynėms. Dakare sudarytos sąlygos priduoti skysčius, padangas, bet kiek kebliau yra su tomis dalimis, kurios „palieka“ automobilio kėbulą dėl avarijos, ar nusidėvėjimo. Čia organizatoriai negailestingi – reikalauja grįžti su pilnos komplektacijos automobiliu. Pavyzdžiui, už kiekvieną pamestą padangą skiriama 2 tūkst. eurų bauda. Tačiau bendrai vertinant, dabar lenktynės kur kas švaresnės lyginant su tuo, kokios jos buvo prieš dešimtmetį, kuomet alyvą buvo normalu pilti tiesiog į smėlį, o pavojingąsias atliekas palikti šalia greičio ruožų“, – sako A. Juknevičius.

„Kreda“ komandos automobilis | Vytauto Dranginio nuotr.

„Kreda“ komandos automobilis | Vytauto Dranginio nuotr.

Pasak jo, Dakare buvo organizuojami ekologiškiausios komandos rinkimai „Eco Label“, kur vertinami ne tik lenktynių automobiliams pritaikyti tvarūs sprendimai, bet ne mažiau svarbus yra bendras komandos požiūris į aplinkosaugą, atsinaujinančios energijos vartojimą komandą aptarnaujančioje serviso grandyje. „Kreda“ laimėjo šį apdovanojimą dėl aptarnavimo sunkvežimyje įrengtos saulės jėgainės, o šiemet tokia jėgainė jau įrengta ir komandos kemperyje.

Didžiausia Lietuvoje pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovė „Žalvaris“ yra oficiali Antano Juknevičiaus komandos „Kreda“ partnerė Dakaro ralyje.

Apie Antaną Juknevičių:

„Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, įveikęs 13-ąjį savo Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų
-->