Pasibaigęs. 11-17 16:50
LKL
Rytas
71
Wolves
82
Pasibaigęs. 11-17 16:50
LKL
Žalgiris
101
M Basket
46
Pasibaigęs. 11-17 19:00
LKL
CBet
84
7bet-Lietkabelis
82
Pasibaigęs. 11-18 01:00
NBA
Wizards
104
Pistons
124
Pasibaigęs. 11-18 02:00
NBA
Bulls
107
Rockets
143
Pasibaigęs. 11-19 02:00
NBA
Pistons
112
Bulls
122
Pasibaigęs. 11-19 02:30
NBA
Knicks
134
Wizards
106
Pasibaigęs. 11-19 05:05
NBA
Kings
108
Hawks
109
Pasibaigęs. 11-21 02:30
NBA
Bucks
122
Bulls
106
Pasibaigęs. Vakar 20:00
Eurolyga
Žalgiris
84
Panathinaikos
77
Šiandien, 02:00
NBA
Wizards
-
Celtics
-
Šiandien, 03:00
NBA
Bulls
-
Hawks
-
Šiandien, 05:30
NBA
Clippers
-
Kings
-
Šiandien, 15:00
A Lyga
Sūduva
-
BE1 NFA
-
Rytoj, 03:00
NBA
Bulls
-
Grizzlies
-
11-25, 00:00
NBA
Pacers
-
Wizards
-
11-25, 04:00
NBA
Kings
-
Nets
-
11-26, 05:00
NBA
Kings
-
Thunder
-
11-26, 19:45
UEFA Čempionų lyga
Sparta
-
Atletico
-
11-26, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Sporting
-
Arsenal
-
11-26, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Manchester City
-
Feyenoord
-
11-26, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Inter
-
Leipzig
-
11-26, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Bayern
-
PSG
-
11-26, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Barcelona
-
Brest
-
11-27, 02:00
NBA
Wizards
-
Bulls
-
11-27, 18:00
KMT
M Basket
-
Nevėžis-Optibet
-
11-27, 18:30
KMT
CBet
-
Uniclub Casino-Juventus
-
11-27, 19:00
KMT
Neptūnas
-
Šiauliai
-
11-27, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Liverpool
-
Real
-
11-27, 22:00
UEFA Čempionų lyga
Dinamo
-
Borussia
-
11-28, 02:00
NBA
Magic
-
Bulls
-
11-28, 02:00
NBA
Wizards
-
Clippers
-
11-28, 03:00
NBA
Timberwolves
-
Kings
-
11-28, 19:00
Europos taurė
7bet-Lietkabelis
-
Venezia
-
11-28, 20:00
Eurolyga
Žalgiris
-
Baskonia
-
11-29, 20:00
Europos taurė
Buducnost
-
Wolves
-
11-30, 03:00
NBA
Bulls
-
Celtics
-
11-30, 05:00
NBA
Trail Blazers
-
Kings
-
11-30, 16:50
LKL
M Basket
-
Rytas
-

Dakaro ralio pėdsakas: tona atliekų vien iš A.Juknevičiaus komandos automobilio

2022.05.27 15:May
Antanas Juknevičius | Vytauto Dranginio nuotr.

Antanas Juknevičius | Vytauto Dranginio nuotr.

 Dakaro lenktynės automobilių sporto mylėtojams yra bene laukiamiausias įvykis metuose, pritraukiantis daugiau nei tūkstantį vairuotojų ir pusę tiek transporto priemonių iš 63 šalių. Tačiau pasibaigus dviejų savaičių reginiui, nutilus plojimams ir nusėdus dulkėms, lieka milžiniški kiekiai nebetinkamų naudoti automobilių dalių. Dakaro ralio legenda Antanas Juknevičius šiemet su savo ekipažu iš Saudo Arabijos parsivežė ir pavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovei „Žalvaris“ pristatė arti tonos įvairių automobilinių atliekų – padangų, transporto priemonės detalių, skysčių.

„Kaip kasdienybėje, taip ir Dakaro ralyje, pagrindinės automobilių dalys-teršėjos yra greitai dylančios padangos – jų šiemet surinkta net 20 vienetų. Antroje vietoje – ratlankiai, kurių A. Juknevičiaus komanda surinko 10 vienetų, trečioje – 8 stabdžių diskai. Be to, pristatyta 20 litrų įvairių skysčių, 2 variklių apsaugos, šūsnis įvairių svirčių, šarnyrų, siurblių, traukių, ventiliatorių, bamperių, grotelių, sparnų ir posparnių“, – sako Dakaro legendos komandai atliekomis pasirūpinti padedančios pavojingų ir nepavojingų atliekų tvarkymo bendrovės „Žalvaris“ logistikos direktorius Romas Mižutavičius.

Romas Mižutavičius | Organizatorių nuotr.

Romas Mižutavičius | Organizatorių nuotr.

Pasak jo, kiekiai iš pirmo žvilgsnio ne tokie ir dideli, tačiau sudėjus visas atliekas ant svarstyklių, paaiškėjo, kad bendras jų svoris siekia toną ir sudaro daugiau nei pusę vieno automobilio svorio. Įvertinus transportų priemonių skaičių akivaizdu, kad dvi savaites trunkančio ralio metu susidaro šimtai tonų pavojingųjų automobilių atliekų.

„Susirinkti ir tinkamai sutvarkyti lenktynių metu susidariusias automobilines atliekas – būtina, kadangi jos yra taršios, ilgai neyrančios gamtoje ir dažniausiai labai toksiškos. Profesionalus automobilių sportas neišvengiamai palieka savo pėdsaką, tačiau šiais laikais turime nemažai galimybių poveikį gamtai sumažinti“, – sako R. Mižutavičius.

Dakare – augantis dėmesys atliekų tvarkymui ir gamtosaugai

„Svarbu atkreipti dėmesį į tai, kad mūsų „Žalvariui“ atgabenta tona auto-atliekų, lyginant su Dakaro ralio mastais – santykinai nedidelis kiekis. „Kreda“ nėra didelė komanda, o ir turimus resursus norime išnaudoti maksimaliai racionaliai, jų nešvaistydami. Bivakuose tarp greičio ruožų gamyklinės komandos keičia transporto priemonių dalis faktiškai kasdien, net jei tai ir nėra būtina. Dažniausiai tai daro dėl viso pikto, nes turint didelius resursus, galvojama apie tai, kas geriausia transporto priemonei, nors tai ir nėra geriausias sprendimas aplinkos taršos prasme“, – sako A. Juknevičius.

Pasak lenktynininko, Dakaro ralio organizatoriai jau kurį laiką kalba apie aplinkosaugą, ragina komandas ieškoti sprendimų, darančių mažesnį poveikį gamtai ir šiemet jau išvydome pirmąjį sėkmingai debiutavusį Audi RS-Q e-tron elektromobilį. Tiesa, automobilis yra iš dalies elektrinis, o visiškai elektrinio Dakare dar teks palaukti. Pastarieji ne tik neeikvoja degalų, bet ir bendrai turi mažiau judančių dalių, nenaudoja filtrų, alyvos, tad yra visapusiškai mažiau taršūs.

„Kiekvieno greičio ruožo pabaigoje, panaudotas dalis ir kitas atliekas didžiausios komandos priduoda į jų surinkimo punktą, mūsų dydžio komandos jas vežasi su savimi ir priduoda vienintelę poilsio dieną, įpusėjus lenktynėms. Dakare sudarytos sąlygos priduoti skysčius, padangas, bet kiek kebliau yra su tomis dalimis, kurios „palieka“ automobilio kėbulą dėl avarijos, ar nusidėvėjimo. Čia organizatoriai negailestingi – reikalauja grįžti su pilnos komplektacijos automobiliu. Pavyzdžiui, už kiekvieną pamestą padangą skiriama 2 tūkst. eurų bauda. Tačiau bendrai vertinant, dabar lenktynės kur kas švaresnės lyginant su tuo, kokios jos buvo prieš dešimtmetį, kuomet alyvą buvo normalu pilti tiesiog į smėlį, o pavojingąsias atliekas palikti šalia greičio ruožų“, – sako A. Juknevičius.

„Kreda“ komandos automobilis | Vytauto Dranginio nuotr.

„Kreda“ komandos automobilis | Vytauto Dranginio nuotr.

Pasak jo, Dakare buvo organizuojami ekologiškiausios komandos rinkimai „Eco Label“, kur vertinami ne tik lenktynių automobiliams pritaikyti tvarūs sprendimai, bet ne mažiau svarbus yra bendras komandos požiūris į aplinkosaugą, atsinaujinančios energijos vartojimą komandą aptarnaujančioje serviso grandyje. „Kreda“ laimėjo šį apdovanojimą dėl aptarnavimo sunkvežimyje įrengtos saulės jėgainės, o šiemet tokia jėgainė jau įrengta ir komandos kemperyje.

Didžiausia Lietuvoje pavojingųjų ir nepavojingųjų atliekų tvarkymo bendrovė „Žalvaris“ yra oficiali Antano Juknevičiaus komandos „Kreda“ partnerė Dakaro ralyje.

Apie Antaną Juknevičių:

„Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, įveikęs 13-ąjį savo Dakarą. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.

info@sportas.lt

Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.

DISKUSIJA
Naujausi
Geriausiai įvertinti
Komentuoti gali tik registruoti portalo vartotojai. Norėdami komentuoti prisijunkite.
Prisijungti
Skelbti
Rodyti daugiau komentarų