Ch.Leclercas prarado beveik garantuotą pergalę, M.Verstappenas tapo naujuoju čempionato lyderiu, o L.Hamiltonas aplenkė net 15 varžovų (2)
Ispanijos GP lenktynės | „Scanpix“ ir instagram.com nuotr.
Sekmadienį Barselonos trasoje įvyko dramatiškos 6-osios „Formulės 1“ sezono lenktynės – Ispanijos GP. Jas laimėjo ir naujuoju čempionato lyderiu tapo olandas Maxas Verstappenas iš „Red Bull“ komandos.
Nuo lenktynių pradžios viskas klostėsi pagal monakiečio Charleso Leclerco planą. „Ferrari“ lyderis startavo iš „pole“ pozicijos, atlaikė M.Verstappeno spaudimą ir ėmė nuo jo tolti. Vėliau olandas padarė klaidą, trumpam išvažiavo už trasos ribų ir nukrito į ketvirtą vietą už brito George‘o Russello („Mercedes“) bei meksikiečio Sergio Perezo („Red Bull“).
S.Perezas ilgai nelaikė M.Verstappeno už savęs, o štai G.Russellas olandui tapo rimta kliūtimi. M.Verstappenas niekaip nepajėgė aplenkti „Mercedes“ naujoko, o tuo naudojosi Ch.Leclercas. Monakietis jau turėjo 12.5 sek. persvarą prieš artimiausius persekiotojus, buvo užsidėjęs naujesnes padangas ir, atrodė, kad ramiai artėja prie pergalės, tačiau staiga Ch.Leclerco bolidas prarado galią. Lėtai važiuoti ėmęs Ch.Leclercas nusivylimą liejo radijo ryšiu, o komanda jį pakvietė į boksus. Į trasą monakietis nebegrįžo.
G.Russellas tuomet tapo lenktynių lyderiu, o niekaip jo neaplenkęs ir problemų su DRS sistema turėjęs M.Verstappenas pakeitė taktiką ir anksti pasuko į boksus. Tada G.Russellą pavijo S.Perezas, kuris greitai susitvarkė su britu ir tapo lyderiu. M.Verstappenas su naujomis padangomis demonstravo rekordinį tempą, panaikino visą deficitą iki G.Russello ir tada jau nesunkiai jį būtų aplenkęs, jei britas nebūtų pasukęs į boksus.
Vėliau „Red Bull“ kreipėsi į S.Perezą ir užsiminė, kad šis turėtų praleisti M.Verstappeną į priekį. Meksikietis pažymėjo, kad tai nėra sąžininga, tačiau klausė komandos nurodymų. Lyderiu tapęs M.Verstappenas vėliau ramiai įtvirtino pergalę, S.Perezas liko antras, o G.Russellas – trečias.
Ketvirtas finišavo ispanas Carlosas Sainzas jaunesnysis. „Ferrari“ pilotas padarė klaidą lenktynių pradžioje ir buvo nukritęs iki 11-os vietos, bet vėliau atsitiesė.
Penktą vietą užėmė britas Lewisas Hamiltonas iš „Mercedes“. „Formulės 1“ legenda po starto susidūrė su Kevinu Magnussenu („Haas“), pradūrė padangą, turėjo sukti į boksus ir nugarmėjo į rikiuotės galą. L.Hamiltonas svarstė, kad reikėtų trauktis iš lenktynių ir tausoti bolidą, tačiau komanda įkalbėjo jį toliau važiuoti ir tikino, kad jis gali pretenduoti į 8-ą vietą bei taškus.
Iškeltą tikslą L.Hamiltonas įvykdė su kaupu. Britas aplenkė 15 pilotų ir važiavo 4-as. Visgi, prieš pat finišą „Mercedes“ liepė abiems komandos pilotams sumažinti tempą, nes kitaip jie rizikuotų sugadinti bolidą ir galėtų nepasiekti finišo. Dėl šios priežasties britui teko praleisti C.Sainzą.
Ispanijos GP lenktynių rezultatai:
M.Verstappenas su 110 taškų tapo naujuoju čempionato lyderiu ir aplenkė Ch.Leclercą (104). S.Perezas (85) liko trečias. Konstruktorių įskaitoje „Red Bull“ (195) aplenkė „Ferrari“ (169). „Mercedes“ (120) vis tvirčiau jaučiasi trečioje vietoje.
Pilotų ir komandų įskaita:
7-osios „Formulės 1“ sezono lenktynės jau gegužės 29 d. vyks legendinėje Monako trasoje.
Pranešama, kad lenktynių dieną autodrome apsilankė daugiau nei 100 tūkst. sirgalių, o organizatoriai tokiems srautams nebuvo tinkamai pasiruošę. Pažymima, kad neveikė nemokamo vandens fontanėliai, o eilės prie kioskų ir tualetų buvo tokios ilgos, kad sirgaliams tekdavo jose stovėti net iki pusantros valandos.
Po kvalifikacijos teisėjai pranešė, kad sportininkai net 55 kartus (!) pažeidė naująją taisyklę, pagal kurią pilotai raginami trasoje važiuoti greičiau ir nesudaryti spūsčių. Dažniausiai šią taisyklę pažeisdavo abu „Haas“ sportininkai – danas Kevinas Magnussenas ir vokietis Mickas Schumacheris. Jie abu gavo po įspėjimą. Teisėjai pažymėjo, kad ateityje baudos griežtės, jei tokie pažeidimai kartosis.
Ispanijos GP lenktynėse pastaruoju metu dominuodavo britas Lewisas Hamiltonas („Mercedes“). Jis čia nugalėjo 5 metus paeiliui, o iš viso turi 6 pergales. Pagal šį rodiklį jam Ispanijos GP istorijoje prilygsta tik vokietis Michaelis Schumacheris. Visgi, šiemet su „Mercedes“ bolidu kovoti dėl pergalių kol kas nėra įmanoma. „Red Bull“ Ispanijoje laukia pergalės nuo 2016 m., o „Ferrari“ – nuo 2013 m.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
M.Verstappenas švenčia įtikinamą pergalę ir tampa čempionato lyderiu! „Red Bull“ dublį įtvirtino S.Perezas, trečią vietą išlaikė G.Russellas.
C.Sainzas nesunkiai aplenkė L.Hamiltoną ir pakilo į 4-ą vietą.
L.Hamiltono tempas staiga krito - C.Sainzas likus 2 ratams pasivijo britą! „Mercedes“ abiems komandos pilotams pranešė, kad jie turi kiek sulėtinti tempą, nes kitaip rizikuoja nepasiekti finišo.
L.Hamiltonas aplenkė ir C.Sainzą bei pakilo į 4-ą vietą!
V.Bottas su stipriai padilusiomis padangomis neilgai teatsilaikė DRS zonoje - C.Sainzas pakilo į 4-ą vietą, L.Hamiltonas į 5-ą.
V.Bottas, C.Sainzas ir L.Hamiltonas jau važiuoja 1 sek. intervale.
S.Perezas įvykdė svarbiausią užduoti su naujomis padangomis - nuvažiavo greičiausią ratą ir artėja prie papildomo taško.
Likus 10 ratų iki finišo gali užvirti kova dėl 4-os vietos. V.Bottą sparčiai vejasi C.Sainzas ir L.Hamiltonas.
S.Perezas pasinaudojo „nemokamu“ sustojimu. Jis pasirinko minkštas padangas ir grįžo į trasą toje pačioje antroje vietoje.
G.Russellas per vieną ratą aplenkė V.Bottą ir susigrąžino 3-ią vietą.
G.Russellas nusprendė jau ketvirtą kartą sukti į boksus. Paskutinius 15 ratų jis važiuos su minkštomis padangomis. Britas nukrito į 4-ą vietą už V.Botto, bet turėtų nesunkiai aplenkti suomį.
L.Hamiltonas nuvažiavo rekordinį ratą, aplenkė E.Oconą ir pakilo į 6-ą vietą.
L.Hamiltonas likus 18 ratų pasuko į boksus. Britas dabar važiuoja 7-as ir dar gali pamėginti pavyti E.Oconą.
S.Perezas išgirdo komandos nurodymą ir užleido pirmą vietą M.Verstappenui. Olandas radijo ryšiu atsidėkojo meksikiečiui.
P.Gasly už avariją su L.Strollu gavo 5 baudos sek. ir 2 baudos balus.
Trečią kartą į boksus pasuko ir C.Sainzas, pasirinkęs minkštas padangas. Jis nukrito į 6-ą vietą ir vejasi L.Hamiltoną.
S.Perezas vėl tapo lenktynių lyderiu. Jis 5.6 sek. lenkia M.Verstappeną, 7.7 sek. - G.Russellą, 20.8 sek. - V.Bottą ir 22 sek. - C.Sainzą. L.Hamiltonas yra pakilęs iki 6-os vietos, bet tikriausiai dar turės stoti. Britui tuo pačiu parodyta juodai balta vėliava dėl trasos ribų nesilaikymo.
M.Verstappenas trečią kartą sustojo boksuose likus 22 ratams iki finišo ir pasirinko vidutinio kietumo padangas.
Antrą kartą stoja ir S.Perezas, kuris į trasą grįžo antras su vidutinio kietumo padangomis. Dabar laukiama trečiojo M.Verstappeno sustojimo.
G.Russellas antrą kartą pasuko į boksus ir pasirinko vidutinio kietumo padangas. Iki finišo liko 30 ratų.
M.Verstappenas beveik panaikino visą deficitą iki G.Russello, kurį turėjo po papildomo sustojimo. Pilotus beskiria 3 sek. Tuo tarpu S.Perezas tolsta nuo brito ir turi 5 sek. pranašumą.
M.Verstappenas greitai susitvarkė su V.Bottu ir pakilo į 3-ią vietą. C.Sainzas dar kartą pasuko į boksus, pasirinko vidutinio kietumo padangas ir į trasą grįžo 8-as.
S.Perezas aplenkė G.Russellą ir tapo lenktynių lyderiu!
M.Verstappenas keičia taktiką - ilgai nesugebėjo aplenkti G.Russello ir nusprendė sukti į boksus. Olandas pasirinko minkštas padangas ir grįžo į trasą prieš C.Sainzo nosį.
G.Russellas dabar tapo lenktynių lyderiu! Jį atakuoja M.Verstappenas, visiškai šalia važiuoja ir S.Perezas. V.Bottas pralaimi 14 sek., C.Sainzas - 22 sek. Ch.Leclercas pasuko į boksus ir į trasą nebegrįš dėl bolido gedimo.
Kokia drama - Ch.Leclerco bolidas staiga prarado galią!
S.Perezas jau pavijo bekovojančius G.Russellą ir M.Verstappeną. Tuo pačiu Ch.Leclercas stipriai atitrūko nuo G.Russello. Dabar juos skiria 12.5 sek.
G.Russellas atlaikė labai rimtą M.Verstappeno ataką!
M.Verstappeno DRS sistema ir toliau retkarčiais suveika, bet dažniausiai - ne. G.Russellas jau daugybę ratų sėkmingai apsigynė nuo olando atakų.
Visi lyderiai jau po kartą pasuko į boksus ir pasirinko vidutinio kietumo padangas. Dabar Ch.Leclercas 5.1 sek. lenkia G.Russellą, 5.7 sek. - M.Verstappeną, 10.3 sek. - S.Perezą, 20.3 sek. - V.Bottą, 27.4 sek. - E.Oconą ir 28.4 sek. - C.Sainzą.
Panašu, kad M.Verstappenui kartojasi kvalifikacijos problemos. Jis negali pasinaudoti DRS sistema, todėl vargsta važiuodamas už G.Russello.
Barselonoje šiuo metu kepina 36 laipsnių karštis, o trasos temperatūra siekia 49 laipsnius.
S.Perezas ilgai nelaikė M.Verstappeno už savęs - olandui atiduota trečia vieta.
Netikėta - M.Verstappenas klysta toje pačioje vietoje kaip C.Sainzas! Olandas atsidūrė už trasos ribų ir iš 2-os vietos nukrito į 4-ą, praleisdamas G.Russellą bei S.Perezą.
C.Sainzas klysta - ispanas apsisuko trasoje ir nukrito net į 11-ą vietą! Tai leido pakilti V.Bottui į 5-ą poziciją.
Iš paskutinės vietos startavęs F.Alonso jau aplenkė 7 pilotus ir pakilo į 13-ą vietą.
M.Schumacheris toliau praranda iškovotas pozicijas - jį aplenkė ir E.Oconas.
V.Bottas aplenkė M.Schumacherį ir pakilo į 6-ą vietą.
Chaosas po starto jau kiek aprimo. Ch.Leclercas laikosi pirmas, jį persekioja M.Verstappenas. G.Russellas pakilo iki 3-ios vietos, S.Perezas važiuoja 4-as, C.Sainzas - 5-as, o M.Schumacheris jau net 6-as.
L.Hamiltonas su K.Magnussenu priversti pasukti į boksus. Britui buvo pradurta padanga. Teisėjai pranešė, kad tai buvo lenktyninis incidentas, todėl baudų nedalins. L.Hamiltonas siūlė komandai patausoti bolidą ir trauktis iš lenktynių, bet „Mercedes“ paragino britą likti trasoje ir patikino, kad jis dar gali kovoti dėl taškų.
L.Hamiltonas ir K.Magnussenas neišvengė incidento. Danas išlėkė iš trasos, o britas krenta į rikiuotės galą!
Ch.Leclercas atlaikė M.Verstappeno spaudimą ir išliko pirmas. C.Sainzas startavo labai prastai ir prarado ne vieną poziciją.
19 pilotų startuoja su minkštomis padangomis ir tik L.Hamiltonas - su vidutinio kietumo.
Pilotai jau baigia apšilimo ratą.