Įspūdingose lenktynėse – gudrus „Ferrari“ blefas ir pergalingas M.Verstappeno lenkimas likus 3 ratams
Maxas Verstappenas | Scanpix nuotr.
Sekmadienį Saudo Arabijoje vyko antrosios „Formulės 1“ sezono lenktynės. Jose dramatišką pergalę išplėšė olandas Maxas Verstappenas („Red Bull“ komanda).
Pirmą kartą karjeroje „pole“ poziciją iškovojęs meksikietis Sergio Perezas („Red Bull“) po starto išlaikė pirmą vietą. Antras važiavo monakietis Charlesas Leclercas („Ferrari“), o M.Verstappenas aplenkė ispaną Carlosą Sainzą jaunesnįjį („Ferrari“) ir pakilo į trečią poziciją.
Tokia stabili situacija laikėsi apie 15 ratų. Tuomet „Ferrari“ radijo ryšiu pranešė Ch.Leclercui, kad netrukus jį pakvies į boksus. „Ferrari“ tikino, kad monakietis stos anksčiau už S.Perezą ir taip mėgins jį aplenkti. Dar po rato „Ferrari“ radijo ryšiu pranešė, kad kviečia Ch.Leclercą į boksus. „Ferrari“ mechanikai dideliu greičiu išbėgo iš garažo ir pasiruošė priimti monakietį. „Red Bull“ į tai sureagavo ir pakvietė S.Perezą, o „Ferrari“ blefavo ir Ch.Leclerco tame rate nepakvietė.
Šis ėjimas labai greitai atsipirko. Kanadietis Nicholas Latifi („Williams“) jau kitame rate sudaužė bolidą ir trasoje pasirodė saugos automobilis. Tada visi lyderiai skubėjo į boksus ir prarado kur kas mažiau laiko, nei lenktyniniu režimu stojęs S.Perezas. Ch.Leclercas tada tapo lyderiu, o M.Verstappenas pakilo į antrą vietą. S.Perezas dar išstūmė iš boksų grįžusį C.Sainzą jaunesnįjį už trasos ribų ir teisėjai jam liepė atiduoti trečią vietą ispanui.
Paskutiniai lenktynių ratai tapo tikru desertu „Formulės 1“ fanams. M.Verstappenas pradėjo atakuoti Ch.Leclercą ir aplenkė jį DRS zonoje, bet jau po kelių posūkių monakietis susigrąžino pirmą vietą. Netrukus olandas paruošė dar vieną lenkimą, abu pilotai blokavo padangas ir Ch.Leclercas liko priekyje.
Likus vos 3 ratams M.Verstappenas pasielgė gudriau – aplenkė monakietį antroje DRS zonoje ir išliko priekyje Ch.Leclerco. Monakietis tada ruošė atsakomąjį manevrą, bet jo planus sujaukė avarija rikiuotės gale, dėl kurios buvo pradėtos rodyti geltonos vėliavos. Teisėjai prieš finišą jau leido naudoti DRS sistemą, bet Ch.Leclercas aplenkti M.Verstappeno nespėjo.
Lenktynes kęsdamas didelį skausmą užbaigė prancūzas Pierre'as Gasly („AlphaTauri“). Jis finišavo 8-as, nors paskutinius 15 ratų jautėsi prastai dėl žarnyno veiklos sutrikimų. P.Gasly tikino, kad bolide rėkė iš skausmo ir po lenktynių skubėjo pas medikus.
Saudo Arabijos GP lenktynių rezultatai:
Ch.Leclercas su 45 taškais liko čempionato lyderiu. Antras rikiuojasi C.Sainzas jaunesnysis (33), trečias – M.Verstappenas (25). Konstruktorių įskaitoje dominuoja „Ferrari“ (78), lenkianti „Mercedes“ (38) ir „Red Bull“ (37).
Trečiosios sezono lenktynės balandžio 10 d. vyks Australijoje.
Lenktynėse nestartavo kvalifikacijoje šiurpią avariją patyręs vokietis Mickas Schumacheris („Haas“). Nebuvo ir jo tautiečio Sebastiano Vettelio („Aston Martin“), kuris jau antrą etapą praleido dėl užsikrėtimo covid-19. Prieš pat lenktynes pranešta, kad dėl bolido problemų nestartuos ir japonas Yuki Tsunoda („AlphaTauri“).
M.Verstappenas po kvalifikacijos pakomentavo M.Schumacherio avariją ir pažymėjo, kad trasa Saudo Arabijoje yra labai pavojinga: „Jei prarandi bolido kontrolę, kaip tai nutiko Mickui, tuomet avarijos čia būna labai skausmingos. Tai labai pavojinga trasa. Net tiesiosios čia yra ne visai tiesiosios ir kelia pavojų, nes jose yra „aklųjų zonų“. Nesuprantu, kam reikėjo taip projektuoti trasą. Jei jau norite didelio greičio, tai padarykite normalias, paprastas tiesiąsias. Tada visiems čia bus saugiau“.
Kvalifikacijos išvakarėse buvo diskutuojama, ar apskritai verta tęsti lenktynių savaitgalį. Penktadienį hučių kovotojai iš Jemeno paleido raketą į naftos saugyklą, esančią vos už maždaug 10-15 km nuo „F-1“ lenktynių trasos.
Jau prieš keletą dienų buvo nerimauta dėl galimų hučių atakų netoliese trasos, o penktadienį nerimas tik dar labiau išaugo. Pilotai apie 4 valandas diskutavo ir galiausiai nusprendė, jog reikia tęsti lenktynių savaitgalį. Oficialiai buvo paskelbta, kad teritorija aplink trasą yra griežtai saugoma, yra įmontuotos reikalingos sistemos, kurios apgintų trasą, jei ji būtų puolama. Tuo tarpu neoficialiai skelbiama, kad arabai būtų galėję nubausti pilotus, jei šie būtų atsisakę lenktyniauti. Kalbama, kad tokiu atveju sportininkams būtų buvę sudėtinga palikti šalį.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
M.Verstappenas švenčia dramatišką pergalę! Ch.Leclercas antras, C.Sainzas - trečias.
Blogos naujienos Ch.Leclercui - A.Albonas susidūrė su L.Strollu. Rodomos geltonos vėliavos, kurios neleidžia monakiečiui bandyti lenkti M.Verstappeno.
Iki finišo lieka 2 ratai - lyderius skiria mažiau nei sekundė!
Protingas M.Verstappeno ėjimas - pirmoje zonoje jis nelindo į priekį, o antroje zonoje aplenkė Ch.Leclercą ir, pasinaudodamas DRS sistema, išsilaikė pirmoje vietoje.
M.Verstappenas nenustoja spausti Ch.Leclerco, bet monakietis gudriai ginasi. Liko 5 ratai!
M.Verstappenas bandė atlikti dar vieną lenkimą. Abu pilotai stabdė labai vėlai, bet Ch.Leclercas liko priekyje.
M.Verstappenas aplenkė Ch.Leclercą, bet netrukus monakietis atsakė tuo pačiu!
M.Verstappenas pradeda spausti Ch.Leclercą kovoje dėl pirmos vietos!
L.Hamiltonas po sustojimo į trasą grįžo 12-as už K.Magnusseno.
Lenktynės tęsiasi įprastu režimu. Liko 10 ratų.
L.Hamiltonas pasukti į boksus nespėjo - įvažiavimas į techninio aptarnavimo juostą uždarytas.
Prasidėjo virtualaus saugos automobilio fazė. K.Magnussenas ir N.Hulkenbergas skuba į boksus.
Bolidai toliau byra vienas po kito. V.Bottas per keletą ratų 2 kartus pasuko į boksus ir pasitraukė iš lenktynių.
F.Alonso bolidas staiga prarado galią. Ispanas traukiasi iš lenktynių. Panaši problema ištiko ir D.Ricciardo, kuris vos rieda trasoje.
F.Alonso aplenkė dar nestojusį K.Magnusseną ir pakilo į 7-ą vietą.
Likus 20 ratų pirmauja Ch.Leclercas. Jis 1.4 sek. lenkia M.Verstappeną, 5.2 sek. - C.Sainzą ir 7.3 sek. - S.Perezą.
Absurdiška Zh.Guanyu situacija. Boksuose „Alfa Romeo“ pamiršo, kad kinui buvo skirta 5 sek. bauda ir jos neįvykdė. Už tai kinui buvo skirta papildoma pravažiavimo pro boksus bauda.
Įveikus lygiai pusę distancijos pirmauja Ch.Leclercas. Jis 1.2 sek. lenkia M.Verstappeną, 3.3 sek. - C.Sainzą ir 4.7 sek. - S.Perezą.
Dar vienas L.Hamiltono lenkimas prieš K.Magnusseną.
K.Magnussenas susigrąžina 6-ą vietą ir lenkia L.Hamiltoną!
L.Hamiltonas aplenkė K.Magnusseną ir pakilo į 6-ą poziciją.
Dabar jau patvirtinta, kad S.Perezui buvo liepta praleisti C.Sainzą dėl ankstesnio incidento.
Ch.Leclercas atlaikė nervų karą prieš M.Verstappeną ir liko pirmas, o C.Sainzas labai lengvai aplenkė S.Perezą ir pakilo į trečią vietą. Neaišku, ar tai buvo „kovinis“ lenkimas, ar pozicijos atidavimas, gavus žinutę iš teisėjų.
Saugos automoblis traukiasi - lenktynės tęsiamos! Liko 30 ratų.
C.Sainzas skundžiasi, kad jį, grįžtantį iš boksų, iš trasos išstūmė S.Perezas. Incidentą tiria teisėjai.
K.Magnussenas, L.Hamiltonas ir N.Hulkenbergas, kurie ir startavo su kietomis padangomis, nusprendė nestoti. Dabar jie atitinkamai pakilo į 6-ą, 7-ą bei 9-ą vietas.
„Ferrari“ blefas suveikė idealiai. Ch.Leclercas po sustojimo boksuose į trasą grįžo pirmas. M.Verstappenas pakilo į antrą vietą, o S.Perezas nukrito į trečią. C.Sainzas jaunesnysis liko 4-as. Visi lyderiai pasirinko kietas padangas.
Visi pilotai skuba į boksus.
N.Latifi sudaužė bolidą - trasoje saugos automobilis!
S.Perezas pasirinko kietas padangas ir į trasą grįžo už G.Russello.
„Ferrari“ blefuoja - kvietė Ch.Leclercą į boksus, sukvietė visus mechanikus į techninio aptarnavimo juostą, o monakietis ten taip ir nepasuko. Tuo tarpu S.Perezas suskubo į boksus ir pasikeitė padangas.
„Alpine“ perspėjo E.Oconą nustoti atakuoti F.Alonso ir ginti savo poziciją nuo V.Botto. Praėjus kelioms akimirkoms po šios žinutės V.Bottas aplenkė E.Oconą.
F.Alonso su E.Oconu vėl vos nesusidūrė - prancūzas išvažiavo už trasos ribų ir liko už ispano.
L.Hamiltonas aplenkė L.Strollą su L.Norrisu, D.Ricciardo pasuko į boksus ir septyniskart čempionas pakilo į 11-ą vietą.
Įveikus 10 ratų pirmauja S.Perezas. Jis 2.4 sek. lenkia Ch.Leclercą, 4.3 sek. - M.Verstappeną ir 7.2 sek. - C.Sainzą jaunesnįjį.
E.Oconas bandė susigrąžinti poziciją ir aplenkė F.Alonso išvažiuodamas už trasos ribų. Po minutės prancūzas poziciją atidavė ispanui.
F.Alonso po kelių ratų atkaklios kovos aplenkė E.Oconą ir pakilo į 6-ą vietą.
G.Russellas aplenkė E.Oconą ir pakilo į 5-ą vietą. Prancūzą bandė lenkti ir komandos draugas F.Alonso, bet E.Oconas pasielgė ne visai sportiškai ir blokavo ispaną.
L.Hamiltono progresas kol kas lėtas. Jis aplenkė tik minėtą Zh.Guanyu ir dabar važiuoja užstrigęs už D.Ricciardo 14-oje vietoje.
Blogiausiai startas klostėsi Zh.Guanyu. Jis dėl problemų su bolidu buvo nukritęs iki paskutinės vietos, bet dabar atgauna tempą ir jau aplenkė N.Latifi su N.Hulkenbergu.
S.Perezas po starto ramiai išlaikė pirmą vietą. Puikiai startavęs M.Verstappenas aplenkė C.Sainzą ir pakilo į trečią vietą. Ch.Leclercas, šiek tiek blokavęs komandos draugą, liko antras.
Startui tik K.Magnussenas, L.Hamiltonas ir N.Hulkenbergas pasirinko kietas padangas. Visi kiti važiuos su vidutinio kietumo padangomis.
C.Sainzas prieš lenktynių startą turėjo problemų su bolidu, bet panašu, kad jas pavyko išspręsti. Tuo tarpu Y.Tsunodos košmaras nesibaigė - japono bolidas vėl sugedo ir jis starte nepasirodys, tad lenktynes pradės tik 18 bolidų.
Pilotai pajudėjo į apšilimo ratą.