B.Vanagas apie laukiančią „T1+“ klasės automobilių medžioklę: „Rinkoje jų tikrai trūks“
Benediktas Vanagas (MCH Photo nuotr.) | Organizatorių nuotr.
Anksčiau nei planuota iš Dakaro grįžęs Benediktas Vanagas pasidalijo įspūdžiais vairuojant naujos T1+ specifikacijos automobilį. Lenktynininkas yra įsitikinęs, kad tarp šių daugiausiai perspektyvos rodo būtent šie automobiliai ir prognozuoja, kad vos pasibaigus Dakarui prasidės šių automobilių medžioklė.
Dalindamasis lenktynių įspūdžiais Benediktas Vanagas prisiminė, kad dar praėjusių metų lapkričio-gruodžio mėnesiais dažno Dakaro gerbėjo lūpose buvo girdėti abejonės dėl atnaujintos specifikacijos T1+ klasės sėkmės. Vos per keletą mėnesių gamyklinių „Toyota“ ir „BRX“ komandų sukurti ar iš senų modelių atnaujinti automobiliai kėlė ne tik dvejonių dėl patikimumo. Buvo diskutuojama, ar tikrai didesni ratai ir pakabos eiga bei bendrai padidėjęs automobilio plotis pasiteisins akmeningose Saudo Arabijos trasose, taip kaip buvo žadama.
Benediktas Vanagas sako, kad įsitikinti šių automobilių pranašumu Dakaro dalyviai netruko: „Praktiškai, jau po pirmų dviejų greičio ruožų visos abejonės nutilo. Tiek gamintojai, tiek dalyviai suprato, kad dabartiniam Dakarui vienintelė kryptis yra T1+“.
Lenktynininkas pripažįsta, kad technologija nėra 100 proc. išdirbta, bet teigia, kad jos suteikiami pranašumai kalba patys už save. „„Toyota Gazoo Racing“ dar tikrai tobulins esamą modifikaciją, tad 2023-iaisiais išvysime dar geresnį „Toyota GR DKR Hilux“ modelį. Bendrai esu įsitikinęs, kad vos tik baigsis Dakaras, rezultatų siekiančios komandos pradės medžioti T1+ specifikacijos modelius. O jų rinkoje tikrai trūks,“ – prognozavo „Toyota Gazoo Racing Baltics“ pilotas.
Šiame Dakare žiūrovai tarp lyderiaujančių ekipažų gali išvysti net 13 T1+ klasės automobilių. Iš jų 9 yra „Toyota Gazoo Racing“ projektai, 3 „Bahrain Raid Xtreme (BRX)“ bolidai bei vienas komandos iš Čekijos „Ford“ projektas. „Dėl didesnės paklausos gamintojai ne tik tobulins šių metų projektus, bet ir ieškos naujų būdų, kaip modifikuoti T1 klasės automobilius. „Mini X-raid“ jau turi paruošę T1+ projektą, kurį, teigė, kad buvo „užšaldę“, norėdami įsitikinti ar nauja perdarymų visuma pasiteisins. Iš tiesų vokiečių komanda buvo užimta „Audi“ Dakaro projektu, į kurį nukeliavo daug „X-Raid“ žmogiškųjų resursų. „Audi“ projektas, nors ir varžosi „T1.U (Ultimate)“ kategorijoje, visgi technologiškai taip pat yra tokia pačia filosofija kaip ir T1+ kurtas bolidas, bet pastarasis, spėju, nebus prieinamas privačioms komandoms“, – pasakojo lenktynininkas Benediktas Vanagas.
Pokyčiai T1 klasėje kilo po praėjusių metų Dakaro. Tuo metu sąlyginai lengvesni ir dideliais ratais „apauti“ bagiai akmeningose Saudo Arabijos trasose buvo žymiai pranašesni nei mažus ratus turintys visureigiai. Nauja specifikacija, kuria siekiama sumažinti „pramuštų“ ratų kiekį greičio ruožuose buvo patvirtinta šių metų gale. Oficialiai, tiek senasis, tiek naujasis Benedikto Vanago sportinis automobilis priklauso tai pačiai T.1.1 kategorijai, tačiau automobilių sporto bendruomenėje jau susiformavo praktika šiuos automobilius atskirti juos vadinant „T1“ arba „T1+“.
Benediktas Vanagas iš Dakaro lenktynių pasitraukė ketvirtajame greičio ruože po to, kai vertėsi jo pilotuojamas „Toyota Hilux“ sportinis automobilis. Šiuo metu „Toyota Gazoo Racing Baltics“ laukia iš Saudo Arabijos grįžtančios technikos. Jai atvykus, laukia sportinio automobilio remonto bei pasiruošimo artėjantiems Europos baja taurės etapams darbai.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.