A.Juknevičius: „Trasoje buvo daug dulkių, o jose – krūvos reikalų“
Antanas Juknevičius ir Didzis Zarinis (Audriaus Tamašausko nuotr.) | Organizatorių nuotr.
Nors aštuntasis greičio ruožas „pareikalavo“ priekinio automobilio bamperio, „Kreda“ ekipažo pakilios nuotaikos tai nei kiek nesugadino, priešingai – komanda džiaugėsi tikru Dakaru. Todėl nuotaika niekur nedingo ir sužinojus, kad devintajame greičio ruože teks startuoti už trijų dešimčių kitoms Dakaro kategorijoms priklausančios technikos. Ji trasoje kėlė didžiulius dulkių debesis, o kartu ir prastą matomumą, tačiau su šiais iššūkiais susidorojęs „Kreda“ komandos duetas sėkmingai pasiekė finišą.
Laukė greita ir įvairi trasa
Sausio 11-ąją vykusiame devintajame greičio ruože Dakaro dalyviams teko įveikti 287 kilometrus, atliekant kilpą aplink Wadi Ad Dawasir miestą ir 153 trasos kilometre stojant neutralizacijai. Tačiau iki vietos, kur buvo duodamas devintojo greičio ruožo startas, dar reikėjo nuvažiuoti 93 kilometrus bendrojo naudojimo keliais.
Organizatoriai devintajame greičio ruože žadėjo 48 proc. smėlio, 33 proc. žvyro, 14 proc. kopų ir 5 proc. Saudo Arabijos akmenų. Pirmoje dalyje Dakaro dalyviams teko įveikti klaidingus, smėlėtus slėnius ir kanjonus, vingiuojančius ypač siauromis perėjomis. Vėliau sekė trumpa aukštų kopų sekcija ir sudėtingi navigaciniai iššūkiai išdžiūvusiomis upių vagomis, kertančiomis „smėlio piltuvus“. Po jų – greitos sekcijos, kur lėkti buvo galima akceleratoriaus pedalą nuspaudus iki dugno, o greičio ruožo pabaigoje „pasitiko“ akmenuotą kraštovaizdį pakeitusi smėlio danga.
Trasoje kovojo su dulkėmis
Devintajame greičio ruože „Kreda“ ekipažas startavo iš 72-osios pozicijos, nes Dakaro organizatoriai nusprendė sumaišyti skirtingų kategorijų starto laikus. Priekyje laukė tikras Dakaro technikos karavanas – ne tik automobiliai, SSV motobagiai, lengvieji prototipai, bet ir 14 dideles provėžas paliekančių ir dulkių debesis keliančių sunkvežimių.
„Dar viena gera diena Dakare. Labai daug dulkių, o jose – krūvos reikalų, ypač, jeigu kažką prisiveji trasoje. Tai tenka laukti kokios atviresnės vietos, kad būtų galima priekyje važiuojantį aplenkti per šoną. Neturim kuo rizikuoti, todėl važiuojam ramiai ir atsargiai, bet, aišku, tempą laikom. Numušėm vieną ratą ir kol jį keitėm, sulindo į priekį kokie 5 automobiliai, kuriuos buvom apsilenkę. Tai po to ilgai važiavom dulkėse, tačiau 2 iš jų iki finišo sugebėjom apsilenkti. Žodžiu, šiandien trasa buvo greita su daug dulkių, bet toks Dakaras ir nėra čia ko skųstis, nes viskas yra gerai“, – po finišo sakė „Kreda“ komandos pilotas Antanas Juknevičius.
Sportiniu režimu rinkęs vieną kelio tašką po kito, „Kreda“ ekipažas trasoje buvo sutiktas tautiečių su plevėsuojančiomis lietuviškomis vėliavomis, o kiek vėliau pasiekė finišą, preliminariai 42-oje vietoje. Po to „Kreda“ komandos duetas dar turėjo įveikti 111 kilometrų pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais, kad grįžtų į tą patį bivaką, iš kurio išvažiavo ryte. Iš Wadi Ad Dawasir rytoj Dakaro dalyviai pajudės į dešimtojo greičio ruožo startą.
Kas laukia dešimtajame greičio ruože?
Sausio 12-ąją Dakare vyks dešimtasis greičio ruožas. Jame Dakaro dalyviai turės įveikti 384 kilometrų pervažiavimų bendro naudojimo keliais ir 387 kilometrų greičio ruožą. „Įjungę“ sportinį režimą Dakaro ekipažai judės iš Wadi Ad Dawasir į Bishą, pakeliui turėdami įveikti daugybę klaidžių Saudo Arabijos bekelės atkarpų.
2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1–14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.