A.Juknevičius: „Tokį greičio ruožą, kokį įveikėm šiandien, matėm tik Afrikoje“
Antanas Juknevičius ir Didzis Zarinis | Organizatorių nuotr.
Septintajame greičio ruožo įveikęs sunkvežimių keliamus dulkių debesis ir paliktas provėžas, „Kreda“ ekipažas aštuntajame greičio ruože startavo už jų. Priekyje laukė tik automobiliai, smėlis ir Saudo Arabijos akmenys. Tačiau nei jie, nei nulūžęs priekinis bamperis „Kreda“ komandos tempo nestabdė ir nesutrukdė pasiekti aštuntojo greičio ruožo finišo.
Laukė akmenų jūra
Sausio 10-ąją vykusiame aštuntajame greičio ruože Dakaro dalyviams teko įveikti 395 kilometrus važiuojant iš Al Dawadimi į Wadi Ad Dawasir. Tačiau iki vietos, kur buvo nubrėžta aštuntojo greičio ruožo starto linija, teko įveikti 165 kilometrus bendrojo naudojimo keliais.
Aštuntojo greičio ruožo trasos profilis atrodė taip – 46 proc. žvyro, 30 proc. smėlio ir 24 proc. kopų. Dakaro dalyviams teko įveikti 200 kilometrų ypač klaidingų, smėliu apipustytų slėnių – išdžiūvusių upių vagų, kertančių aukščiausių kopų grandines. Po jų – Saudo Arabijos akmenimis nusėtas atkarpas. Jos, lenktynininko Antano Juknevičiaus nuomone, buvo rimčiausias dienos iššūkis, nes Dakaro milžinais tituluojami sunkvežimiai startavo už „Kreda“ komandos ekipažo.
„Greičio ruože bus labai daug akmenų, tiksliausias apibūdinimas būtų – akmuo ant akmens. Bet svarbu tai, kad priešingai nei vakar, tai šiandien visi sunkvežimiai yra už mūsų. Tai tikrai tempas bus greitesnis“, – prieš išvažiuodamas iš bivako sakė „Kreda“ komandos lyderis Antanas Juknevičius.
Lūžęs bamperis tempo nestabdė
Aštuntajame greičio ruože „Kreda“ ekipažas startavo iš 40-osios pozicijos ir sportiniu režimu rinko vieną kelio tašką po kito, kol galiausiai pasiekė finišą, preliminariai 37-oje vietoje. To padaryti nesutrukdė ir nulūžęs priekinis bamperis.
Trasoje praleidę beveik 5 valandas ir pasiekę finišą, lenktynininkai dar turėjo įveikti 269 kilometrų pervažiavimą bendrojo naudojimo keliais iki bivako Wadi Ad Dawasir. Iš šio miesto Dakaro dalyviai rytoj pajudės į devintąjį greičio ruožą.
„Šiandien buvo geras, dakarinis greičio ruožas – tikrai vertas didžiausių pagyrų. Kažką panašaus matėm tik Afrikoje, todėl dabar galima pasakyti – mes tikrai dalyvaujame Dakare. Šiandien pūtėm su vėjeliu. Esam labai laimingi, niekas negedo, nulūžo tik priekinis bamperis. Bet tų dalių mes turim, grįžę į bivaką pasikeisim ir viskas bus gerai“, – po finišo sakė „Kreda“ komandos pilotas A. Juknevičius.
Kas laukia devintajame greičio ruože?
Sausio 11-ąją Dakare vyks devintasis greičio ruožas. Jame Dakaro dalyviai turės įveikti 287 kilometrus, važiuojant kilpos formos trasa aplink Wadi Ad Dawasir. Organizatoriai žada, kad šiame greičio ruože ir pilotui, ir šturmanui teks laikytis kiek kitokios taktikos nei iki šiol. Kodėl? Nes trasoje bus gerokai mažiau smėlio nei iki šiol, daugiau kalnuotų vietovių ir plačių, per kanjonus vingiuojančių sekcijų.
2022-ųjų Dakaro ralis sausio 1–14 dienomis trečią kartą vyksta Saudo Arabijoje. „Kreda“ komandos lyderis – Antanas Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, startavęs 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.