Du incidentus su motociklininkais turėjęs G.de Villiersas grįžta į kovą dėl Dakaro čempiono titulo: panaikinta 5 valandų bauda V.Žala smuktelėjo į 11-ą vietą (3)
Ginielis de Villiersas | Scanpix nuotr.
Du incidentus su motociklininkais per tris dienas turėjusi Dakaro legenda Ginielis de Villiersas sugrįžta į kovą dėl čempiono titulo.
2009 m. Dakaro čempionas iš Pietų Afrikos Respublikos iš pradžių partrenkė Čilės motociklininką Cesarą Zumaraną, bet už tai gavo vos 5 baudos min. Visgi, netrukus paaiškėjo, kad afrikietis ir antrą kartą rimtai pažeidė taisykles. Pranešta, kad G.de Villiersas pervažiavo parkritusį marokiečio Mohamedsaido Aoulado Ali motociklą, dėl ko jam Dakaras buvo baigtas.
G.de Villiersas teisinosi, kad negirdėjo apie pavojų kelyje skelbiančio signalo. Afrikietis tikino, kad tik besileisdamas nuo kopos pamatė motociklininką ir darė viską, kad jo nesužeistų. Marokietis sužalojimų išvengė, tačiau G.de Villiersas, pats to nepastebėjęs, pervažiavo M.Aoulado Ali motociklą.
G.de Villiersas atsiprašinėjo, sutiko padengti M.Aoulado Ali patirtus nuostolius ir pažadėjo sumokėti marokiečiui registracijos mokestį į 2023 m. Dakarą.
„Mes negirdėjome jokio pavojaus signalo. Neabejojame, kad gavome signalą, bet problema ta, kad specialus mygtukas yra ant šturmano pusės grindų. Važiavimo metu šturmano koja šokinėjo pirmyn-atgal ir galėjo lengvai, netyčia, nuspausti mygtuką. Kai artėjome prie kopos, pamačiau motociklininką ir aš jo išvengiau, kad nesužaločiau. Prie kopos, apačioje, apsisukome, kad įsitikintume, jog motociklininkas nesusižeidė. Mes nejautėme, kad pervažiavome motociklą ir tęsėme greičio ruožą. Esame pasiruošę kompensuoti motociklininko išlaidas“, ¬– aiškino G.de Villiersas.
Nepaisant to, Dakaro teisėjai už antrą grubų taisyklių pažeidimą G.de Villiersui buvo skyrę griežtą – 5 valandų – baudą. G.de Villiersas ir jo komanda nepasidavė ir tai davė vaisių.
Naujausiose išvadose pranešama, kad patikrinus automobilį, paaiškėjo, jog antena, kuri dėl saugumo yra įmontuojama į automobilio vidų, dėl transporto priemonės priekinio stiklo tipo galėjo tinkamai neveikti. Signalo stiprumas vertinamas kaip pakankamas, bet ne optimalus. Negalima patikrinti, ar gauto signalo stiprumas yra pakankamas įjungti garsinį signalą automobilyje.
Patikrinus informaciją paiškėjo, kad nesvarb u, ar vairuotoja girdėjo ir ar matė signalą, tačiau išvengti kliūties, kuri nėra regėjimo lauke, per 2 sekundes beveik neįmanoma. Nepaisant trumpo laiko tarpo, vairuotojas sugebėjo išvengti motociklininko ir jis fiziškai nenukentėjo.
Sekimo įrašas taip pat patvirtina G.de Villierso teiginį, kad jis po įvykio apsuko ratą, kad įsitikintų, jog motociklininkas nenukentėjęs.
Išnagrinėjus visas aplinkybes, komisaras padarė išvadą, kad vairuotojas nepadarė teisės pažeidimo, todėl sprendimas dėl 5 valandų baudos yra panaikintas.
Po 4 etapų G.de Villiersas automobilių įskaitoje buvo 4-as (+49:17 min.). Po baudods jis nukris net į 39-ą vietą (+5:49:17), tačiau toliau važiavo užtikrintai ir dabar, panaikinus baudą, jis sugrįžo į ketvirtą vietą bei tik 1 min. 31 sek. atsilieka nuo prancūzo Sebastieno Loebo bei tik 3 min. 2 sek. –nuo Yazeedo Al-Rajhi.
Ši žinia išstūmė lietuvį Vaidotą Žalą iš dešimtosios pozicijos bendroje įskaitoje ir dabar jis žengia 11-as.
Priminsime, kad G.de Villiersas šventiniu laikotarpiu užsikrėtė covid-19 ir tik paskutinę akimirką gavo leidimą startuoti Dakare.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.