Dakaro pirmas etapas: beveik 13 valandų trasoje praleidęs A.Juknevičius pasiekė finišą, A.Gelažninkas ir L.Kancius – lyderiauja savo klasėse (3)
Antanas Juknevičius | „KREDA“ komandos nuotr.
Sekmadienį Saudo Arabijoje tęsiasi, ko gero, sunkiausios lenktynės pasaulyje – Dakaro ralis.
Vakar vos 19 km prologo greičio ruožą įveikę lenktynininkai, šiandien jau pajuto tikrąjį Dakarą bei turėjo įveikti 333 km greičio ruožą žiedine trasa aplink Hailą.
Pasak organizatorių, šiandien lenktynininkų laukė 81% smėlis, 14% dirvožemis, 0% asfalto, 0% akmenų, 4% kopų ir 1% druskingo ruožo. Buvo skelbiama, kad šis greičio ruožas bus sudėtingas navigavimo prasme, todėl pareikalaus ypatingo šturmanų dėmesio, o vienoje iš vietų tai pasitvirtino su kaupu ir daugelis lenktynininkų prarado daugybę laiko klaidžiodami ir važinėdami kopomis pirmyn – atgal. Kaip paaiškėjo vėliau, kelio knygoje buvo įsivėlusi klaida, todėl daugelis lenktynininkų tikisi, kad organizatoriai imsis veiksmų ir panaikins didžiąją dalį sugaišto laiko.
Pirmojo etapo rezultatai glaustai:
Lenktynininkas | Klasė | Prologas | 1 etapas | Bendra įskaita |
---|---|---|---|---|
Benediktas Vanagas | Automobiliai | 22 vieta | 22 vieta | 22 vieta, +01:08:35 |
Vaidotas Žala | Automobiliai | 36 vieta | 15 vieta | 15 vieta, +00:56:11 |
Antanas Juknevičius | Automobiliai | 45 vieta | ||
Gintas Petrus | Automobiliai | 54 vieta | 36 vieta | 34 vieta, +01:29:32 |
Arūnas Gelažninikas | Motociklai | 44 vieta | 20 vieta | 20 vieta, +00:46:43 |
Laisvydas Kancius | Keturračiai | 9 vieta | 1 vieta | 1 vieta |
Rokas Baciuška | Motobagiai | 12 vieta | 6 vieta | 6 vieta, +00:15:38 |
Tomas Jančys | Motobagiai | 29 vieta | 18 vieta | 18 vieta, +01:17:32 |
Vaidotas Paškevičius | Sunkvežimiai | 19 vieta | 15 vieta | 15 vieta, +01:09:15 |
Visi rezultatai:
Automobilių įskaita:
Benediktas Vanagas tarp penktojo ir šeštojo greičio ruožų prarado beveik valandą, tačiau sugebėjo finišuoti užtikrintai ir nuo lyderio katariečio Nassero Al-Attiyah atsiliko 1 val. 7 min. 4 sek. bei preliminariai pirmame greičio ruože yra 23-ias. Bendroje įskaitoje B.Vanagas taip pat yra 17-as (+01:08:35), o nuo patekim o į TOP-15 jį skiria 8 min. 11 sek.
„Pirmi 200 km iki privalomo poilsio stop'o ėjosi sklandžiai. Tokia, vairuotojo ir bolido sinergija. Važiavome greitai, bet saugiai. Tokį tempą galėčiau laikyti viso Dakaro metu (kolegos minėjo, kad tuomet 10 pozicija buvo)“, – po finišo rašė B.Vanagas. „Po to, atrodo liko tik 130 km, bet kai pamačiau iš priekio grįžtančius automobilius, supratau, kad gero nelauk. Taip ir gavosi šturmanų košmarai. Kokia valanda „pažindinomės su dykuma“... Bet svarbiausia mes FINIŠE“.
Vaidotas Žala pradžioje lietaus išplautoje vietoje buvo užklimpęs ir prarado apie 6 minutes bei nukrito į 38-ą vietą. Visgi nuo 200-ojo kilometro V.Žala važiavo užtikrintai, o sudėtingiausioje vietoje, kurioje daugelis lenktynininkų klaidžiojo, Paulo Fiuza šturmanuojamas lenktynininkas nusprendė neieškoti punkto, kuriame klydo praktiškai visi lenktynininkai bei nuvažiavęs į finišą užėmė 16-ą poziciją (+00:53:58). V.Žala teigė, kad bauda už praleistą punktą yra 15 minučių, tačiau kol kas organizatoriai nepaskelbė, ar bauduos daugelį lenktynininkų..
„Jeigu visas toks Dakaras būtų, tai su šiuo automobiliu.. Čia pakabos žaidimas. Visas ralis – ant pasišokinėjimo“, – pasakojo V.Žala. „Pradžioje turėjome incidentą su ispanu, kai jau veju, veju, lenkiu… Ir tada griovys, o jis man prieš nosį stabdį įjungė. Trūko labai mažai… Aš užgesinau motorą ir strigome. Šiek tiek „pablūdijome“, vieną tašką praleidome, bet jau sakiau „pjaunam“… Nes ten buvo daugybę vėžių ir nieko nesuprasi. Čia labai gerai pamoka, kad niekada nevažiuok ramiai, nes kai tenka už sunkvežimių važiuoti… Geriau nereikia. Vargšė mašinytė, labai kentėjo. Atrodo, kad kažką pametėme, vieną ratą pramušėme. Na ir viskas.. Ilga dienelė. Abiejų mūsų kaklai mirę… Pabaigoje praleidome tašką, nes nesinorėjo vėl likti už sunkvežimių, o dabar ramiai atvažiavome vieni. Šiandien supratau, kad šis automobilis – „out“. Nežinau kiek buvo „fūrų“, bet atrodo, kad pravažiavo 50. Gilios provėžos, o pro jas negali važiuoti, nes daužai į apsaugas arba net netelpi į tas provėžas“.
Iš 54 vietos startavęs Gintas Petrus greitai pagerino poziciją ir buvo pakilęs į 43-ią vietą, tačiau tada prarado daugiau nei 20 minučių ir smuktelėjo į 52-ą poziciją. Visgi G.Petrus puikiai įveikė sudėtingiausią atkarpą ir galiausiai finišavo 35-oje vietoje (+01:44:32), nors ir gavo 15 minučių baudos.
Beveik 13 valandų trasoje praleido Antanas Juknevičius, kuriam lūžo reduktoriaus „flanšas“ ir tik po „Overdrive“ komandos pagalbos jis vėlų vakarą sugebėjo pasiekti finišą.
Pirmame greičio ruože N.Al-Attiyah, distanciją įveikęs per 3 val. 19 min. 57 sek., nepaliko vilčių nei vienam varžovui, o jo artimiausias konkurentas prancūzas Sebastienas Loebas atsiliko 12 min. 7 sek. Trečias liko čekas Martinas Prokopas, finišą pasiekęs 21 min. 21 sek. lėčiau nei lyderis.
Itin nepasisekė Misteriui Dakarui Stephane'ui Peterhanseliui, kuriam lūžo galinė ašis ir jis sustojo jau 153 kilometre. S.Peterhanselis nebeturės galimybių kovoti dėl dar vieno titulo, nes laukdami pagalbos, prarado labai daug laiko. Viso S.Peterhanselis yra laimėjęs net 14 Dakarų, o paskutinį kartą triumfavo praėjusiais metais.
A tricky day for @s_peterhansel and Edouard Boulanger...#Dakar2022 pic.twitter.com/JCSrjon6ho
— DAKAR RALLY (@dakar) January 2, 2022
Keturračių įskaita:
Pernai Dakare debiutavęs ir užėmęs 7-ą vietą, šiais metais Laisvydas Kancius nuo pat pradžių demonstravo puikų tempą ir pirmame tarpiniame finiše buvo 6-as. Netrukus lietuvis pakilo į 2-ą poziciją ir nors po 240 km nukrito į 3-ią, tačiau ruože tarp penktojo ir šeštojo tarpinių finišų, kuriame klydo daugelis lenktynininkų, L.Kancius važiavo idealiai ir pakilęs į pirmą vietą nebeužleido šios pozicijos! Lietuvis 333 km distanciją įveikė per 4 val. 57 min. 2 sek. ir nepaliko vilčių visiems varžovams! Savo klasėje pirmą vietą greičio ruože Dakaro istorijoje tarp lietuvių iki šiol buvo pavykę užimti tik Vaidotui Žalai, kuris automobilių įskaitoje tai padarė 2020 m.
Rusą Aleksandrą Maksimovą L.Kancius aplenkė 9 min. 39 sek., amerikietį Pablo Copetti – 10 min. 11 sek., o čilietį Giovanni Enrico – 12 min.
Bendroje įskaitoje L.Kancius G.Enrico lenkia 6 min. 10 sek., o P.Copeti – 9 min. 36 sek. Trečioje vietoje finišavęs P.Maksimovas gavo 15 minučių baudos ir nukrito į penktą vietą (+00:24:09).
Motociklų įskaita:
Arūnas Gelažninkas 333 km distanciją įveikė per 4 val. 16 min. 3 sek. ir užėmė 18-ą vietą (+00:32:53). Visgi svarbiausia, kad A.Gelažninkas „vienišių“ klasėje aplenkė artimiausius konkurentus čeką Milaną Engelį (21 vieta, +00:34:31), prancūzą Benjaminą Melotą (44 vieta, +01:22:55) ir afrikietį Charaną Moore'ą (28 vieta, +00:44:35) bei tarp „vienišių“ yra pirmas. Kaip teigė pats A.Gelažninkas, 18-a vieta bendroje įskaitoje yra jo asmeninis rekordas per visas Dakaro lenktynes.
„Po neutralizacijos labai smagiai dviese įsibėgėjome ir privijome dar kokius 5 varžovus bei finišavome visi kartu. Tai tik pirma diena, bet viskas labai gerai. Jaučiasi lengvas nuovargis ir tiek, važiuojame ilsėtis“, – sakė A.Gelažninkas.
Nuo pat pradžios pirmavęs austras Danielis Sandersas (KTM) užtikrintai aplenkė visus varžovus ir antrą kartą karjeroje viename iš greičio ruožų buvo pirmas (3:43:10). Tuo tarpu antroje vietoje liko čilietis Pablo Quintanilla („Honda“, +00:02:07), o trečią poziciją užėmė penktame tarpiniame finiše dar 9-oje vietoje buvęs, tačiau galingai finišavęs austras Matthiasas Walkneris (KTM, +00:08:31).
Ilgą laiką pradžioje tarp TOP-3 motociklininkų važiavęs britas Samas Sunderlandas prieš paskutiniuosius kilometrus nukrito į aštuntą vietą, kurioje ir finišavo (+00:13:01). Tarp dešimties geriausių nuolat važiavęs austras Toby Price'as (KTM) taip pat turėjo problemų prieš paskutinį tarpinį finišą ir tuomet nukrito net iki 34 vietos. Visgi prieš finišą jis šiek tiek pagerino poziciją (24), bet prarado daug laiko ir nuo lyderio atsiliko net 44 min. 22 sek. Prieš paskutinį tarpinį finišą problemų turėjo ir daugiau motociklininkų, o ispanas Joanas Barreda Bortas („Honda“) iš ketvirtosios vietos krito į 27-ą, o finišavo tik 22-as (+00:38:54).
Motobagių įskaita:
Iš 12-os pozicijos startavęs Dakaro debiutantas Rokas Baciuška motobagių įskaitoje važiavo itin stabiliai ir nuo 160-o kilometro įsitvirtinęs 6-oje pozicijoje jos neapleido iki pat finišo. Galiausiai nuo lyderio jis atsiliko tik 14 min. 40 sek. ir buvo 6-as.
„Pirmas tikras Dakaro greičio ruožas įveiktas. Viskas buvo gerai iki paskutinės dalies kur visi klaidžiojo. Mes lyg nepasiekėm vieno kontrolės punkto. Kol kas 6 vieta šiandien ir 6 vieta bendrai. Žiūrėsime kaip ten bus su tuo nelaimingu punktu“, – po finišo rašė R.Baciuška.
Iš 29 vietos startavęs Tomas Jančys preliminariai finišavo 18-as (+01:14:49), tačiau jo pozicija dar gali kiek nukristi.
Motobagių įskaitoje pirmame greičio ruože triumfavo lenkas Aronas Domzala (4 val. 23 min. 19 sek.), antras liko amerikietis Austinas Jonesas (+00:02:07), o trečias – brazilas Rodrigo Luppi De Oliveira (+00:04:44).
Sunkvežimių įskaita:
Vaidotas Paškevičius 333 km distanciją įveikė per 4 val. 59 min. 46 sek. ir nuo lyderio atsilikęs 1 val. 6 min. 32 sek. preliminariai užėmė 15-ą vietą.
Geriausiai pirmame etape pasirodė rusai: Dimitrijus Sotnikovas („Kamaz“) distanciją įveikė per 3 val. 53 min. 14 sek. ir buvo pirmas, o Eduardas Nikolajevas („Kamaz“) atsiliko tik 38 sek. ir liko antras. Vienintelis tarp rusų įsiterpė čekas Alesas Lopraisas („Praga“), kuris nuo lyderio atsiliko 9 min. 15 sek., o toliau ir vėl sekė rusai Antonas Šibalovas („Kamaz“, +00:18:39) bei Andrejus Karginovas („Kamaz“, +00:19:04)
44-ame Dakaro ralyje varžosi rekordinis lietuvių skaičius – 10 komandų. Pirmasis etapas prasidėjo sausio 2-ą dieną Džidoje, o finišas numatomas sausio 14-ą Rijadoje. Viso dalyviai įveiks 12 etapų, tarp kurių turės tik vieną laisvą dieną – sausio 8-ą.
2022 m. Dakare viso dalyvavo 409 lenktynininkai – 144 motociklininkai, iš kurių 33 „vienišių“ klasėje, 20 keturračių, 142 automobiliai, 47 bagiai bei 56 sunkvežimiai. Net 206 lenktynininkai pirmą kartą dalyvaus Dakare, tuo tarpu daugiau nei 10 Dakarų savo sąskaitoje turės 121 lenktynininkas. Šiame Dakare bus 28 moterys, įsakitant 3 šimtaprocentinius moterų ekipažus. Dakare dominuoja Prancūzijos piliečiai, kurių bus 170, antroje vietoje ispanai (74), o trečioje – olandai (64). Šturmanų ir lenktynininkų iš Lietuvos yra 15.
Naujienų portalo sportas.lt informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško sutikimo draudžiama.
A.Juknevičiaus komanda patvirtino – finišas pasiektas! Jis startavo 11:17 val. Lietuvos laiku, o finišą pasiekė maždaug 23:55 val., vadinasi trasoje praleido beveik 13 valandų.
Pagal GPS rodmenis, A.Juknevičius jau turėjo pasiekti finišą. Laukiame patvirtinimo.
S.Peterhanseliui – 16 val. bauda, 4 lietuvių ekipažams – 15 min. baudos. Plačiau apie tai skaitykite čia.
A.Gelažninkas ir B.Vanagas dalinasi pirmojo greičio ruožo vaizdais.
A.Juknevičius sulaukė pagalbos ir juda link finišo!!
V.Žala tiesioginėje klausimų-atsakymų sesijoje patvirtino, kad su šiuo automobiliu jam tai yra paskutinis Dakaras ir kitame jau privaloma turėt naujos klasės T1+ automobilį. Paprašytas paprognozuoti, kurią vietą šiame Dakare jis gali užimti, V.Žala teigė, kad su šiuo automobiliu jau bus gerai bent finišuoti.
A.Juknevičius vis dar stovi trasoje. Lietuvis startavo 11:17 val. Lietuvos laiku ir trasoje jau užtrukęs beveik 9 valandas.
R.Baciuška dalinasi komentaru po finišo ir užimtos 6 vietos.
A.Juknevičiaus komanda praneša, kad liko dar 120 km, tačiau automobilis ir toliau „ožiuojasi“.
A.Juknevičius toliau stovi vos keliasdešimt kilometrų už ketvirtojo tarpinio finišo.
R.Baciuška atskleidė, kad nepasiekė vieno punkto.
„Pirmas tikras Dakaro greičio ruožas įveiktas. Viskas buvo gerai iki paskutinės dalies kur visi klaidžiojo. Mes lyg nepasiekėm vieno kontrolės punkto. Kol kas 6 vieta šiandien ir 6 vieta bendrai. Žiūrėsime kaip ten bus su tuo nelaimingu punktu“, – rašė R.Baciuška.
B.Vanagas „Q&A“ rubrikoje atskleidė, jog jo šturmanas F.Palmeiro surado klaidą kelio knygoje ir šią informaciją perdavė organizatoriams. B.Vanagas teigė, jog gali būti, jog lenktynininkams bus sutrumpintas laikas, kurį jie iššvaistė dėl tos klaidos.
Patvirtinta: rytojaus maratonas – atšaukiamas
A.Juknevičius ir vėl sustojęs. Panašu, kad šis etapas jam gali trukti labai ilgai.
Finišą pasiekė ir T.Jančys, kuris motobagių įskaitoje preliminariai finišavo 18-oje pozicijoje (+01:14:49).
Pagal GPS duomenis, S.Peterhanselis nebevažiuoja trasa ir keliauja tiesiai į bivaką. Tikėtina, kad jam Dakaras jau baigėsi.
A.Juknevičius prarado beveik 3 valandas, tačiau pagaliau pasiekė 200 km ribą ir dabar užima 78-ą poziciją (+03:56:36).
„Kreda“ komanda skelbia, kad automobilis buvo apgadintas po lietaus susidariusioje duobėje.
Sunkvežimių klasėje finišą pasiekė V.Paškevičius, kuris 333 km distanciją įveikė per 4 val. 59 min. 46 sek. ir nuo lyderio atsilikęs 1 val. 6 min. 32 sek. užėmė 15-ą vietą.
S.Peterhanselis pajudėjo! Jis jau įveikė 200 km, tačiau prarado daugiau nei 5 valandas ir rikiuojasi tik 78-as.
G.Petrus pasidžiaugė, kad šiandien aplenkė visus „Audi“ automobilius.
A.Gelažninkas praneša, kad gamta keičia Dakarą.
G.Petrus distanciją užbaigė stabiliai ir neklydo bei užėmė 35-ą vietą (+01:25:27).
V.Paškevičius likus 53 km žengia 15-as (+00:56:28).
R.Baciuška neklydo iki pat finišo ir nuo 200-ojo kilometro važiavęs 6-as, išlaikė šią poziciją iki pat finišo (+00:14:40).
V.Žala dalinasi vaizdo įrašu, kuriame papasakojo apie pirmą Dakaro greičio ruožą.
„Jeigu visas toks Dakaras būtų, tai su šiuo automobiliu.. Čia pakabos žaidimas. Visas ralis – ant pasišokinėjimo“, – pasakojo V.Žala. „Pradžioje turėjome incidentą su ispanu, kai jau veju, veju, lenkiu… Ir tada griovys, o jis man prieš nosį stabdį įjungė. Trūko labai mažai… Aš užgesinau motorą ir strigome. Šiek tiek „pablūdijome“, vieną tašką praleidome, bet jau sakiau „pjaunam“… Nes ten buvo daugybę vėžių ir nieko nesuprasi. Čia labai gerai pamoka, kad niekada nevažiuok ramiai, nes kai tenka už sunkvežimių važiuoti… Geriau nereikia. Vargšė mašinytė, labai kentėjo. Atrodo, kad kažką pametėme, vieną ratą pramušėme. Na ir viskas.. Ilga dienelė. Abiejų mūsų kaklai mirę… Pabaigoje praleidome tašką, nes nesinorėjo vėl likti už sunkvežimių, o dabar ramiai atvažiavome vieni. Šiandien supratau, kad šis automobilis – „out“. Nežinau kiek buvo „fūrų“, bet atrodo, kad pravažiavo 50. Gilios provėžos, o pro jas negali važiuoti, nes daužai į apsaugas arba net netelpi į tas provėžas“.
Praktiškai visą greičio ruožą 4-as važiavęs ispanas Carlosas Sainzas sudėtingiausioje atkarpoje prarado dvi valandas ir nukritęs į 46-ą poziciją galiausiai finišavo 36-as (+02:06:55). Tarp lyderių važiavęs ispanas Nani Roma taip pat turėjo problemų ir užėmė 27-ą vietą (+01:17:45).
V.Žala su vėjeliu atskriejo į finišą! Jis be klaidų užbaigė paskutiniuosiuos 53 kilometrus ir finišavo 16-oje vietoje (+00:53:58)! V.Žala tarp Lietuvos automobilių ekipažų yra greičiausias ir B.Vanagą aplenkė 13 min. 6 sek. B.Vanagas dabar nukrito į 23-ią vietą.
G.Petrus taip pat įveikė sudėtingą atkarpą ir taip pat pagerino pozicijas! Iš 49-os vietos jis pakilo į 35-ą (+01:16:41). Jam liko paskutinieji 53 km.
R.Baciuška puikiai įveikia sudėtingiausią atkarpą ir toliau išlieka 6-oje pozicijoje (+00:11:36) motobagiu kategorijoje! Jam liko paskutinieji 53 km.
V.Žala jau labai netoli finišo!
B.Vanago komanda dalinasi lenktynininko video komentaru.
Pagal GPS, A.Juknevičius trasoje sustojęs jau daugiau nei 2 valandas.
Dakaro organizatoriai dalinasi vaizdais iš L.Kanciaus važiavimo.
V.Žala prieš paskutinį tarpinį finišą prarado labai mažai laiko ir po 280 km (šeštas tarpinis finišas) šoktelėjo net į 14-ą vietą (+00:44:48)! Jis šiame punkte buvo beveik 19 minučių greitesnis nei B.Vanagas.
Sunkvežimį vairuojantis V.Paškevičius po 240 km rikiuojasi 14-as (+00:32:08).
Panašu, kad V.Žala neklydo sudėtingiausioje vietoje. Greitu metu sužinosime, kaip jam pavyko pagerinti savo poziciją.
G.Petrus pasiekė penktą tarpinį finišą (240 km) ir šiek tiek pagerino poziciją bei iš 52 vietos pakilo į 46-ą (+00:56:01). Dabar jo laukia sudėtingiausia atkarpa.
R.Baciuška išlieka stabilus ir po 240 km (penktas tarpinis finišas) yra 6-as (+00:11:21). Dabar jo laukia sudėtingiausia atkarpa.
B.Vanagas dalinasi nuotrauka iš finišo bei trumpu komentaru.
„Pirmi 200 km iki privalomo poilsio stop'o ėjosi sklandžiai. Tokia, vairuotojo ir bolido sinergija. Važiavome greitai, bet saugiai. Tokį tempą galėčiau laikyti viso Dakaro metu (kolegos minėjo, kad tuomet 10 pozicija buvo)“, – po finišo rašė B.Vanagas. „Po to, atrodo liko tik 130 km, bet kai pamačiau iš priekio grįžtančius automobilius, supratau, kad gero nelauk. Taip ir gavosi šturmanų košmarai. Kokia valanda „pažindinomės su dykuma“... Bet svarbiausia mes FINIŠE“.
V.Žala pasiekė tašką, kuriame klydo daugelis lenktynininkų.
Ketvirtą tarpinį finišą (200 km) pasiekė ir daugiau lietuvių. Sunkvežimį V.Paškevičius jame buvo 12-as (+00:22:23), motobagių kategorijoje R.Baciuška – 6-as (+00:09:20), o T.Jančys – 16-as (+00:31:35).
A.Juknevičiaus komanda pranešė, kad lenktynininkas turi gedimų ir dabar yra sustojęs.
Paskutiniai duomenys iš „Kreda“ ekipažo buvo ties 160 km (trečias tarpinis finišas), kuriame jis buvo 56-as (+00:41:14).
B.Vanagas finišavo ir sugebėjo įšokti į dvidešimtuką! B.Vanagas nuo lyderio N.Al-Attiyah atsiliko 1 val. 7 min. 4 sek. ir preliminariai yra 17-as.
Pasirodė vaizdai, kaip atrodo Misterio Dakaro S.Peterhanselio automobilis.
V.Žala įveikė jau 240 km (penktas tarpinis finišas) ir preliminariai rikiuojasi 25-as (+00:28:03).
V.Paškevičius sunkvežimių kategorijoje jau pasiekė ketvirtą tarpinį finišą (200 km) ir yra 12-as! (+00:22:23).
Jau galima apibendrinti pirmojo etapo automobilių klasės nugalėtojus. Kaip jau rašėme, pirmas buvo katarietis Nasseras Al-Attiyah, distanciją įveikęs per 3 val. 19 min. 57 sek. ir nepalikęs vilčių nei vienam varžovui. Artimiausias jo konkurentas prancūzas Sebastienas Loebas atsiliko 12 min. 7 sek., o trečias liko čekas Martinas Prokopas, finišą pasiekęs 21 min. 21 sek. lėčiau nei lyderis.
G.Petrus pasiekė ketvirtą tarpinį finišą (200 km) ir jame jis – 48-as (+00:45:50). Nuo V.Žalos šiame taške jis atsiliko 22 min. 5 sek.
T.Jančys pasiekė antrą tarpinį finišą, kuriame jis buvo 23-ias (+00:17:12).
Po 200 km ir ketvirtojo tarpinio finišo R.Baciuška išlaiko 6-ą poziciją (+00:09:20).
Vaizdai iš L.Kanciaus finišo!
B.Vanagas pasiekė 280 km ribą, tačiau prarado labai daug laiko. Paskutiniame tarpiniame finiše preliminariai jis yra 17-as, tačiau iki šiol tik 10 min. 34 sek. lyderiui pralaiminėjęs B.Vanagas, dabar pralimi jau 1 val. 3 min. 26 sek. ir tikėtina, kad kris už 20-uko ribų.
Finišą pasiekė „Classic“ kategorijoje važiuojantis Valdas Valiukevičius, kuris dėkojo mechanikui sutvarkius jo automobilį, kuris šiandien nebekaito.
V.Žala pasiekė ketvirtą tarpinį finišą ir šiek tiek pagerino savo poziciją bei pakilo į 31-ą vietą (+00:23:45). G.Petrus po trečiojo tarpinio finišo lieka 43-ias (+00:24:19), o A.Juknevičius – 48-as (+00:41:14).
R.Baciuška įveikė 160 km ir žengia 6-as (+00:06:53).
A.Gelažninkas sako, kad šiandien pasiekė geriausią rezultatą savo Dakaro istorijoje!
Finišavo daugiau keturračių. L.Kancius rusą A.Maksimovą aplenkė 9 min. 39 sek., amerikietį P.Copetti – 10 min. 11 sek., o čilietį G.Enrico – 12 min.
Įspūdingą tempą demonstravęs L.Kancius aplenkė visus varžovus ir finišavo pirmas!! Lietuvis 333 km distanciją įveikė per 4 val. 57 min. 2 sek.!
Kaip ir nemažai dalyvių, B.Vanagas klaidžioja tarp penktojo ir šeštojo tarpinių finišų.
Pasirodė ir R.Baciuškos bei V.Paškevičiaus rezultatai! Antrame greičio R.Baciuška tarp motobagių yra 5-as (+00:05:11), o V.Paškevičius tarp sunkvežimių – 14-as (+00:09:19).
Pasirodė ir A.Juknevičiaus pirmieji rezultatai! Antrame tarpiniame finiše A.Juknevičius važiuoja 50-as (+00:30:51).
V.Žala jau įveikė 160 km ir praradęs dar beveik septynias minutes žengia 36-as (+00:20:01).
Finišavo jau du automobiliai: N.Al-Attiyah šiame greičio ruože yra pirmas (3 val. 19 min. 57 sek.), tuo tarpu finišą jau pasiekęs S.Loebas (+00:12:07) dar nukris žemiau.
Dakaro oragnizatoriai dalinasi nepavykusios gelbėjimo operacijos vaizdo įrašu.
G.Petrus užfiksavo pirmą laiką! Kaip ir daugelio, pirmojo tarpinio finišo laikas nepateikiamas, tačiau antrame jis – 42-as (+00:16:33). G.Petrus nuo V.Žalos atsilieka jau tik 2 min. 54 sek.
A.Gelažninkas dalinasi komentaru po pirmojo greičio ruožo.
„Po neutralizacijos labai smagiai dviese įsibėgėjome ir privijome dar kokius 5 varžovus bei finišavome visi kartu. Tai tik pirma diena, bet viskas labai gerai. Jaučiasi lengvas nuovargis ir tiek, važiuojame ilsėtis“, – sakė A.Gelažninkas.
Pasirodė ir kitų keturračių laikai! L.Kancius net 10 minučių lenkia prieš tai pirmavusius rusą A.Maksimovą (+00:10:08), čilietį G.Enrico (+00:10:12) ir amerikietį P.Copetti (+00:11:18).
Pagaliau pasirodė ir pirmieji V.Žalos rezultatai! Kaip ir nemažai dalyvių, nepranešamas jo laikas pirmame tarpiniame finiše, tačiau antrame jis – 37-as (+00:13:39).
B.Vanagas kirto penkto tarpinio finišo (240 km) liniją ir toliau rikiuojasi dešimtoje vietoje.
G.Petrus, kaip įprastai, dalinasi nuotaikingu vaizdo įrašu iš pirmojo greičio ruožo starto.
NEREALU! Paskutiniame tarpiniame finiše, įveikus 290 km, L.Kancius kyla į pirmą vietą!!! Panašu, kad sudėtingiausia atkarpa, pridariusi problemų daugeliui motociklininkų, pridarė bėdų ir keturračių lyderiams, išskyrus L.Kanciui! Laukia neįtikėtinai intriguojantis finišas.
Finišą pasiekė pirmasis lietuvis! Juo tapo anksčiausiai startavęs A.Gelažninkas, kuris 333 km distanciją įveikė per 4 val. 16 min. 3 sek. ir preliminariai užėmė 18-ą vietą (+00:32:53).
Visgi svarbiausia, kad A.Gelažninkas „vienišių“ klasėje aplenkė artimiausius konkurentus čeką Milaną Engelį (21 vieta, +00:34:31), prancūzą Benjaminą Melotą ir afrikietį Charaną Moore'ą.
Pagal GPS sekimo duomenis A.Juknevičius buvo sustojęs maždaug 15 minučių ir prarado nemažai laiko, o jį aplenkė ir G.Petrus.
Pasirodė vaizdo įrašas iš trasos, kuriame užfiksuota užklimpęs V.Žala. Kol jis išsikapstė, prarado maždaug 6 minutes.
Afrikietis Henkas Lateganas taip pat sustojas jau daugiau nei valandą. Su „Toyota“ važiuojantis lenktynininkas po antrojo tarpinio finišo dar buvo 7-as, tačiau jau kurį laiką nebejuda.
Užfiksuota, kaip plazdant Lietuvos vėliavoms pravažiuoja B.Vanago automobilis.
Prancūzas, praėjusio Dakaro laimėtojas S.Peterhanselis sustojo dar prieš trečiąjį tarpinį finišą. Skelbiama, kad avarija įvyko ties 153 kilometru, tačiau tiek pilotas, tiek šturmanas nėra sužeisti, bet automobilis yra apgadintas. Užsienio spaudoje pasirodė pranešimų, kad S.Peterhanselio automobiliui lūžo galinė ašis.
Prieš tai jie važiavo antroje pozicijoje, bet dabar jam teks ilgai laukti pagalbos automobilio ir jis nebeturi jokių galimybių kovoti dėl titulo šių metų Dakare.
„CFMOTO Factory Racing Team“ dalinasi užfiksuotu B.Vanago startu pirmame greičio ruože.
Finišavo jau 19 motociklistų. Nuo pat pradžios pirmavęs austras D.Sandersas užtikrintai aplenkė visus varžovus ir buvo pirmas (3:43:10), tuo tarpu antroje vietoje liko čilietis P.Quintanilla (+00:02:07). Trečią poziciją užėmė penktame tarpiniame finiše dar 9-oje vietoje buvęs, tačiau galingai finišavęs austras M.Walkneris (+00:08:31).
A.Gelažninkas pasiekė paskutinį, šeštą tarpinį finišą. Likus 53 km iki finišo, lietuvis gerokai pagerino savo poziciją ir iš 32 vietos šoktelėjo į 16-ą! Dabar jis nuo lyderio atsilieka 27 min. 6 sek.
Lietuvis kol kas lenkia visus varžovus „vienišių“ klasėje.
Tarp 200 ir 240 km ruože L.Kancius prarado šiek tiek laiko ir nukrito į trečią poziciją. Lietuvis nuo lyderio dabar atsilieka 3 min. 19 sek., o jį aplenkęs A.Maksimovas nuo lyderio atsilieka 3 min. 2 sek. Vyksta arši kova tarp keturračių!
B.Vanagas įveikė jau 200 km ir ketvirtame tarpiniame finiše įšoko į dešimtuką bei užima 9-ą vietą! Lietuvis dabar nuo lyderio N.Al-Attiyah atsilieka 7 min. 40 sek.
A.Gelažninkas nuo lyderio atsiliko dar per penkias minutes, tačiau jau pasiekė penktą tarpinį finišą ir po 240 km žengia 32-as (+00:24:38).
B.Vanagas pasiekė trečią tarpinį finišą (160 km) ir nors atsilikimas nuo lyderio pailgėjo iki 6 min. 47 sek., tačiau jis pagerino savo poziciją per keturias vietas ir dabar yra 12-as!
Jau septyni automobilių vairuotojai neatsižymėjo pirmame tarpiniame finiše, tarp jų ir B.Vanagas. Visgi iš 22 vietos startavęs lietuvis pasiekė 121 km atžymą (antrą tarpinį finišą) ir kol kas preliminariai yra 16-as (+00:05:38).
L.Kancius dar labiau padidino tempą ir ketvirtame tarpiniame finiše (200 km) nuo lyderio P.Copetti atsilieka vos 47 sekundes! Trečioje vietoje žengiantis rusas A.Maksimovas nuo L.Kanciaus atsilieka 2 min. 25 sek.
N.Al-Attiyah, C.Sainzas, H.Lateganas, B.Baragwanathas ir O.Terranova neatsižymėjo pirmame tarpiniame finiše. Nėra aišku, ar jie jį praleido, ar tai yra techninės bėdos, tačiau antrą tarpinį finišą pasiekus jau 10 automobilių, šiuo metu pirmauja N.Al-Attiyah, nuo jo 1 min. 11 sek. atsilieka C.Sainzas, o 2 min. 25 sek. – S.Loebas.
A.Gelažninkas nuo lyderio prarado dar maždaug penkias minutes, tačiau pasiekė ketvirtą tarpinį finišą ir po 200 km yra 30-as (+00:19:43).
Startavo 30 automobilių, tarp kurių ir B.Vanagas. Kol kas šeši lenktynininkai yra pasiekę antrą tarpinį finišą (121 km), o tarp jų pirmauja prancūzas Sebastienas Loebas.
L.Kancius pasiekė trečią tarpinį finišą ir jau įveikė 160 km. Jis dar 6 sekundėms (+00:01:20) sumažino atsilikimą nuo lyderio P.Copetti ir pakilo į antrą vietą!
V.Valiukevičius praneša, kad „Classic“ grupės startas atidedamas dėl blogo matomumo.
A.Gelažninkas po 160 km ir trečiojo tarpinio finišo pakilo į 28-ą poziciją (+00:14:55).
Tiesiog fantastiškai važiuojantis L.Kancius po 121 km antrame tarpiniame finiše kyla į trečią poziciją! Jis dar labiau sumažino atsilikimą nuo lyderio ir dabar nuo amerikiečio Pablo Copetti atsilieka 1 min. 26 sek.
„Yra prognozių, kad gali lyti ir greičio ruožo metu. Iš vienos pusės – gali būti, kad smėlis bus geriau susigulėjęs, bet iš kitos – jeigu prasikasa ir susimaišo šlapias smėlis su sausu, tuomet gaunasi košė, o tada žiūrėsime, šiame dalyke neturiu patirties“, – prieš startą savo komentaru dalinasi B.Vanagas.
A.Gelažninkas antrame tarpiniame finiše (121 km) prarado septynias pozicijas ir dabar yra 32-as (+00:12:48).
L.Kancius taip pat pasiekė pirmą tarpinį finišą ir po 79 km rikiuojasi penktas (+00:01:57).
A.Gelažninkas jau pasiekė pirmą tarpinį finišą (79 km) ir preliminariai iš 44 vietos pakilo į 24-ą! Lietuvis nuo lyderio atsilieka 9 min. 38 sek.
A.Gelažninkas jau startavo pirmame greičio ruože!
B.Vanagas pasakoja apie apie tai, kaip Dakare vyksta lenkimai, kokie automobilio parametrai bus svarbūs pirmame greičio ruože, kuriame bus tik smėlis ir kopos bei kokių priemonių imasi komandos, kad nepraleistų tarpinių punktų.
Šioje naujienoje galėsite sekti visus pirmojo Dakaro etapo rezultatus, skaityti lietuvių komentarus ir pamatyti vaizdų iš smėlingosios Saudo Arabijos.