A.Juknevičius Dakare startuos nusiteikęs optimistiškai, nors ir ne viskas klostosi pagal planą
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis | Vytauto Dranginio nuotr.
Nenumaldomai artėjantis 2022-ųjų Dakaras bus kitoks. Netikėtai atsirado nauja T1+ klasė, kuri kardinaliai keičia lenktynininkų planus, daugumai jų atideda ketinimus atnaujinti automobilius. Senuoju savo automobiliu, išgyvenusiu ne vieną nuotykį, į artėjantį Dakarą vyks ir Dakaro lenktynininkas Antanas Juknevičius. Pozityvo neprarandantis pilotas dėl to visiškai nepergyvena ir sako, kad bet kokiu atveju yra pasiruošęs Dakare nustebinti.
Nauja T1+ klasė – kol kas tik gamyklinėms komandoms
Pastaraisiais metais dėl Saudo Arabijos akmenuotų Dakaro lenktyninių trasų specifikos ir tam labai tinkančios bagių konstrukcijos Dakaro pergales šluodavo tik bagiai. „X-Raid MINI“ (BMW gamyklinė komanda) laimėjo net du pastaruosius Dakarus! Tokia situacija visiškai netenkino kitų gamyklinių „Prodrive“ ir „Overdrive“ komandų, kurioms nepavyko sukurti sėkmingos bagio konstrukcijos. Jos specializavosi kurdamos 4x4 formulės T1 klasės prototipus, negalinčius tinkamai pasipriešinti bagiams, todėl pradėjo ultimatyviai reikalauti kardinalių T1 klasės apribojimų praplėtimo. Ultimatyviai, nes triskart Dakaro nugalėtojas Nasseras Al-Attiyah paskelbė išvis nebedalyvausiantis varžybose, kol nebus pakeisti jam netinkantys techniniai reikalavimai.
Pasidavę rimtam spaudimui Dakaro organizatoriai (A.S.O.) labai skubotai 2022-ųjų Dakarui sukūrė naują automobilių klasę, pavadintą T1+, tikrai leisiančią konkuruoti su bagiais. Šiai klasei priskiriami tik 4x4 automobiliai, modifikuoti ar sukurti pagal naujus techninio reglamento reikalavimus. Neabejotinai šios klasės automobiliai turėtų tapti absoliučios automobilių klasės lyderiais.
„Lyginant su įprastu T1 klasės 4x4 varomu automobiliu, T1+ prototipai turės 37 colių (940 mm) padangas su 12,5 colių (318 mm) protektoriumi (vietoj dabartinių 32 colių (813 mm) padangų su 9,6 colių (244 mm) protektoriumi), 350 mm pakabos eigą (vietoj dabartinės 280 mm) ir 2,3 m pločio važiuoklę (vietoj dabartinių 2 m). Tokio pat dydžio padangos yra montuojamos ir bagiuose, kurie akmenuotomis Saudo Arabijos trasomis šiemet pūtė su vėjeliu. T1+ prototipai taip pat bus sunkesni ir platesni: jų minimalus svoris padidintas nuo 1850 iki 2000 kg, o kėbulas prasiplės po 15 cm į abu šonus“, – apie naujos klasės automobilių skirtumus pasakoja lietuviškoji Dakaro legenda A. Juknevičius.
Tačiau pagal tokius reikalavimus artėjančiame 2022-ųjų Dakare iš tikro varžytis galės tik gamyklinės komandos, o privačioms komandoms konkurencinės sąlygos taps didžiuliu iššūkiu.
T1+ klasės reikalavimus tenkinančius naujos konstrukcijos automobilius šiam Dakarui pasigaminti spės tik didžiosios gamyklinės komandos, tokios kaip „Overdrive“ ar „Prodrive“. Konkurencingi gamykliniai bagiai, dėl kurių atsirado T1+ klasė, taip pat niekur nedingsta. Tokių Dakaro legendų, kaip Carlosas Sainzas ir Stefanas Peteranselis, buvusi komanda „X-RAID Mini“ taip pat ketina pasigaminti T1+ klasės automobilius, tačiau 2022-ųjų Dakarui to padaryti jau nespėja.
Ketino atnaujinti automobilį
Lenktynininko A. Juknevičiaus šių metų planuose buvo įrašytas naujas T1 klasės reikalavimus atitinkantis automobilis. Tačiau pasklidus naujienai apie T1+ klasę nebeliko prasmės pirkti mažiausiai pusės milijono eurų vertės naują 4x4 automobilį vieneriems metams – kitąmet jis būtų nelikvidus.
A. Juknevičius sako, jog situacija juokinga, nes techniką atsinaujinti norėjosi, tačiau T1+ klasės automobilių privačioms komandoms pardavime tiesiog nėra. O jei ir būtų, kaina greičiausiai būtų „neįkandama“.
„Privačios komandos, priešingai nei gamyklinės neturi resursų, kurie leistų modifikuoti turimą 4x4 automobilį pagal T1+ reikalavimus ar nusipirkti naują, nes rinkoje šiais metais toks modelis dar neparduodamas. Todėl 2022-iais mes esame priversti startuoti su seno tipo automobiliu ir dar kartą pabandysime įrodyti, kad Dakare svarbu ne tik technika, bet ir žmogus. Nors pranašumo prieš gamyklines komandas mes neturėsim, tai nereiškia, kad negalėsim nustebinti“, – sako KREDA Dakaro komandos pilotas A. Juknevičius.
Komanda tikisi, kad kitais metais jau galės įsigyti konkurencingą T1+ klasės automobilį.
Dakaras – pasaulio „FIA Cross-Country Rally“ čempionato dalis
Nuo 2022-ųjų Dakaras bus pirmasis ir pagrindinis FIA pasaulio „Cross-Country Rally“ čempionato etapas, o po jo seks dar keturi, kuriuos žadama paskelbti netolimoje ateityje. Tokio formato pasaulio čempionatą kaip vieninteliai promoter‘iai išskirtinėmis teisėmis penkis sezonus rengs A.S.O. – Dakaro organizatoriai.
Pasaulio čempionate bus taikomas tas pats sportinis ir techninis reglamentas, kaip ir Dakare. Tai reiškia, kad Dakare prieš privačias komandas turimą konkurencinį pranašumą gamyklinės komandos išlaikys ir visuose pasaulio „Cross-Country“ čempionato etapuose.
KREDA komandos lyderis – A. Juknevičius yra labiausiai patyręs lietuvis Dakaro lenktynininkas, 2022-iais startuosiantis 13-ame savo Dakare. Smėlynus ir dykumas laikantis savo stichija, Dakaro panku vadinamas lenktynininkas yra tris kartus pagerinęs Baltijos šalims priklausantį geriausią rezultatą automobilių kategorijoje. 2018-iais Antanas Juknevičius organizatorių oficialiai pripažintas Dakaro ralio legenda.